mammax3, rv4?

Jee, eka neuvola varattu. :) Mutta tämä jatkuva nälkä on joku hämmentävin. :o Tai siis mulla on koko ajan sellainen nälän tunne, mutta suuhun ei tekis mieli laittaa yhtään mitään. :D En olis kyllä koskaan voinu kuvitella tykkääväni masun nipistelystä ja vihlonnasta, mutta nyt se todella on vaan merkki jostain ihanimmasta ja enemmän kuin tervetullutta. :)

Äörghh...[:'(] vuosisadan pahin krapula-olo. Helteestä mielellään nauttisi ulkona, mutta nyt ei pysty. Ja pelottaa että tää olotila jatkuu monta viikkoa... Ei kait siinä sitten kohta voi muuta kun mennä sairaslomaa hakemaan, kun ei oikein 100% työkuntoinenkaan ole. Mutta jospa tän kestää kuitenki! Yksi päivä kerrallaan, lähempänä maalia...

Mille viikolle ootte saaneet ekan neuvolan? Mulla se olis jotakuinkin 8+5. Mies tulee kans mukaan ihan mielissään.
Veriseulasta tosiaan neuvolan täti kysyi jo puhelimessa, ja sanoin että ei haluta osallistua. Jos se kuitenki antaa epävarman tuloksen ja paljon "vääriä positiivisia" niin tässä aattelin että tuskin maksaa vaivaa. Tulee mitä on tullakseen...

Minä sain ensimmäisen neuvola-ajan rv 7+3, eli 2.6. Puhelimessa kysyi minultakin tuosta veriseulasta.. jonkin verran olen yrittänyt netistä lukea siitä, mutta tosiaan olen kuullut myös, että paljon tulee vääriä positiivisia tuloksia joten päätöstä ei olla vielä sen suhteen tehty. Näkehään np-ultrasta kuitenkin jos kaikki ei ole kohdallaan? Itse olen niin untuvikko kaiken tämän suhteen, että pitää kaikki opiskella ja opetella juurta jaksaen. Vielä en ole hirveästi kenellekkään asiasta kertonutkaan, niin ei voi kysellä neuvoja.. Eka ultra sijoittuu neuvolan mukaan kesäkuun loppuun, eli rv 11-12.

Mulla on oireet pysyneet samana koko ajan, rinnat on arat ja ehkä hieman turvonneet. Vatsassa nipistelyä lähes päivittäin...

Voimia ja tsemppiä kaikille! [;)] Toivottavasti teillä joilla on ikäviä kokemuksia takana on nyt enkeli matkassa ja kaikki menee hyvin <3

Tässä Maajon antama ohje jolla itse sain toimimaan tuolta yleistä-keskustelusta

"Pastean tänne Minniksen tekemän hyvän ohjeen tuolta kesämassujen kasvattajista, jos joku muukin sitä tarvii.

Elikkäs
1. klikkaa sivun ylälaidassa "Expecting a baby"
2. klikkaa "Full-size tai mini-size-ticker" eli valitse iso tai pieni
3. pääset nyt valkkaamaan aikajanan eli valitse joku allaolevista tai klikkaa "All", jolloin saat enemmän vaihtoehtoja
4. klikkaa "step 2."
5. Valitse kute edellä
6. klikkaa "step 3."
7. laita la ja/ tai viimeisten kuukautisten alkamispäivä
8. klikkaa "Create ticker"
9. kopio/ maalaa PseudoHTML -koodi ja liitä se automaattiseen allekirjoitukseen ja TaDaa - toivottavasti toimii!"

Täällä menossa rv 5+2, eli laskettuaika olis 16.1.2011 [:)]
Alussahan vasta ollaan, mutta hirmuisesti jo jännittää.
Esikoinen täytti viime vkolla neljä kuukautta, että on ainakin sitten alkuvuonna vilskettä [;)]
Onnea hirmuisesti muillekkin plussanneille!

Täällä plussattiin 5.5 ja LA oman laskun mukaan olis 9.1.2011. Hurjaa ja superihanaa! [:)]
Vielä on uutinen pidetty isommilta lapsilta salassa, mutta odotan innolla päivää jolloin kerrotaan uudesta tulokkaasta. Nyt elellään vielä näin.

niiskuneito (tyttö 7v, poika 4v ja nyytti 6+2)

Ai niin, vielä ei ole mitään kummempia oireita ollut. Tiesin tosin aika varmaksi että kakkonen on tulossa ennen testin tekoa, kun rupesin öisinkin vessaan heräämään, ihan samanlaisesti kun ensimmäisestäkin [:D]

Itsellä on ensi viikolla eka neuvola ja jännittää tosi paljon mitä siellä tapahtuu. Silloin olisi tasan rv8(toi mun rv laskuri on jättänyt 2 pv pois jostain syystä). Ultraa ei oo vielä saatu varata ku ne neuvolasta antaa lähetteen sinne niin sen jälkeen pääsee varaamaan, näin toimitaan ilmeisesti täällä päin.
Väsymys edelleen painaa päälle, välillä on päiviä ettei oo pahaa oloa ja välillä taas on. Aamupäivä meni hyvin tänään, mutta ku töistä pääsin niin huh huh... Kauhia turvotus, rinnat kasvaneet. Ja jokunen yö sitten vihlaisi alavatsasta ihan sairaasti ku käänsin nukkuessa kylkeä(heräsin siihen kipuun).
Nyt on pakko mennä jääkaapille syömään jotain, että tää paha olo menis pois [:D]

Jollei pientä väsymystä ja rintojen arkuutta oteta huomioon niin itsellä parempi olo kuin vuosiin. Ei minkäänlaista vatsa- tai selkäkipua mitä ennen oli päivittäin. Taitaa tuo endo olla heti rauhottunut [:)] Välillä vähän pelottaakin kun odottaa niin paljon että olisi edes paha olo...
Ensimmäinen ultra jo ensi viikolla. Jännittää aivan kamalasti!

Heippa! [:)]
Meillä odotellaan esikoista, laskettu ois about 11.1 mitä tossa laskeskeltiin alustavasti.. Masu - ja selkäkipuja ollu ja väsymystä [:)]

Tässäpä tickerin teko ohje uusille lilypien sivuille, tuon entisen ohjeen oli tehnyt Minnis ja ohje oli vanhoille lilypien sivuille.

Mene www.lilypie.com.

Valitse maternity&Precnancy kuvake.

Valitse joko Development stages tai Days and weeks

Valitse Full tai mini ticker ja paina next painiketta.

Valitse Scene eli tikcerin tausta ja paina next.

Valitse Slider eli kuva joka osoittaa raskautesi edistymistä ja paina next.

Lisää vaaditut tiedot (laskettu aika ja viimeiset kuukautiset) ja paina next.

Paina Add to My Lilypie ja tee tunnus itsellesi.

Valitse kohdasta Forum Signatures kohdasta PseudoHTML, UBBCode and BB Code.

Kopioi saamasi koodi ja lisää se vau.fi:n automaattiseen allekirjoitukseen omissa tiedoissa ja toivottavasti toimii.

Moi kaikille.. Mulla on laskettu aika 4.1.2011 odotan innollaan.. Kävin ultrassa ja siel näkyi yski sydän pompivan.. ihana hetki oli.. :) Tovottu jo pikkuista pari vuotta ja nyt se sit onnistui.. :) kaikille terkkuja.. :)

Hei kaikki!
Täällä esikoinen ilmoittelee tulostaa, nyt 5+3. LA on omien laskujen mukaan 16.1. [:)]

Huomenna pitää soitella neuvolaan ja varata aika. Oireita ei pahemmin ole, siksi onkin vaikea uskoa koko juttua :D. Nipistelyä ja armoton väsymys.

Kiva että uusia tammikuun äitejä tulee mukaan :) Meillä eka nauvola viikolla 8+2 enkä millään jaksais odottaa. Pahoinvointia ei pahemmin ole, turvottaa hirmusesti ja pitkään seisominen aiheuttaa painon tunnetta alavatsalla. Silloin pitää päästä pitkälleen. Ja väsymys on uskomatonta. Mitään ei oikein jaksais tehdä kun olo on ku puoliunessa olis kokoajan. Ja mun tuurilla kesästä tulee kuuma kuten kahden aiemmankin raskauden aikana. Siinä sitä on kestämistä.
Vauvamahaa täällä odottelen ja sillävälin silittelen turvonnutta vatsaani [:D]

Heippa kaikille =)
Täällä raisiossa odotellaan esikoista plussa testi tehtiin tossa alkuviikosta ja samalta istumalta sitten neuvolaan soitin ja ajan sain seuraavalle viikolle. Pikkuisen pitäisi ihan tammikuun alussa tulla maailmaan =)
Sen verran kyllä pakko sanoa että pelottaa hirmusesti keskenmenon riski kun pillereitä söin 7 vuotta ja heti niiden pois jäämisen jälkeen tulin raskaaksi.
Mutta päivä kerrallaan mennään ja rauhallisesti mennäänkin.

Pahoinvointia ei täällä vielä ole ollut mutta vessassa saa kyllä ravata jatkuvasti ja nälkäkin on koko ajan. Voimatkin ovat aikalailla häviksissä. :/ 

Eka neuvola varattu, se olis vkolla 10+2. Aikas myöhäiseen nyt ensimmäistä kertaa menen kun esikoisesta vkoja oli 8+6 kun ekan kerran kävin. Siinä vähän neuvolantätiä nauratti kun sanoin että meille olisi nyt tulossa toinen pikkuinen [:D] Ihanaa Kaidi ja tietysti muutkin, jotka ovat "ahertaneet" saadakseen pikkusen alulle. Me yritettiin esikoista parisen vuotta, eikä hirmuisesti testit luvanneet hyvää kun asiaa tutkittiin että miksei onnistu. Siksi päätettiinkin että toinen saa tulla vaikka heti jos on tullakseen.

Oikein lämmintä ja aurinkoista kesäpäivää kaikille!!

Hei kaikille! Ajattelin liittyä keskusteluun. Pari päivää plussasta ja tässä on nyt sitä tietoa sulateltu. Kolmas olisi tulossa ja laskettu aika on varmaan tuossa 24.1 tai jotain sinnepäin. Saa nähdä miten muuttuu ultrassa. Eka neuvola jo ensi viikon lopulla ja ultrakin varmaan lähiviikkoina olisi tiedossa :)

Takaisin