Mammavaatteet

Taas oppi jotain uutta. En mäkään tienny et noita äitiyhousuja on erivaiheisii. :D mulla on noi yhet ja ne on mennyt koko raskauden mut nyt aion kyllä ostaa toiset kun ärsyttää pestä kun oli vaan yhet..
 
Mulla on paljon vaatteita säästettynä esikoisen raskausajalta. Ainut vaan, että silloin kun olin tosi raskaana oli talvi ja nyt tulee olemaan kesää ja syksyä. Saa nähdä pitääkö ostaa jotku kevemmät housut ja paidat kesäksi ettei vallan läkähdy. Muistaakseni äitiyshousujen sen resori oli aika kuuma :grin
 
Mulla vatsa turposi heti plussauksesta niin, että yhden päivän yrityksen jälkeen jouduin yleensä istuvista farkuistani luopumaan ja otin käyttöön mammafarkut :smiley-ashamed008 Tiukemmat t-paidat on saanut myös unohtaa, sillä näytän niissä niin epäilyttävästi raskaana-olevalta :p Sitten kun kohtu vähän kasvaa ja töissä tiedetään raskaudesta, saa maha kyllä näkyä. Miehestä on kyllä hauskaa, kun vatsa pömpsähti samantien plussauksesta.
 
Mulla viime raskaudessa oli ekalla kolmanneksella jo mammafarkut käytössä kun turvotti. Keskiraskaudessa pystyin käyttää omia vanhoja farkkuja ongelmitta. Vaikka masu oli jo tosi iso, niin se oli niin ylhäällä että matalavyötäröiset farkut istu just eikä melkeen :grin Ja loppua kohden kun vauva laskeutui lantiota vasten niin raskaufarkutkin alkoi olla epämukavat. Tai noh, koko oleminen oli niin epämukavaa :rolleyes:
 
Mä kävin tänään hm:llä ja petyin. :/ Jotenkin huonosti istui ne housut. Onko kellään kokemusta Prisman tai Lindexin äitiysfarkuista?
 
Mä olen tuolta ostanut imetysliivit. Muuten vaateista en tiä. Liiveissä vaan ihana kun itellä iso kuppikoko niin tuolta löyty sopivat. Eikä mitkään kauheen hintaset ollu ja ihanan väriset.
 
Mä tarvitsisin kesäksi vaatteita. Esikoista odotin talvella, ni ei kauhean viileitä vaatteita ole. Sitten kesällä häät tiedossa, mitä ihmettä sinne pälle?! :nailbiting:
 
Mä lähdin tänään epätoivoisen toiveikkaana kirppikselle ettimään niitä himputin housuja. Ja mitä tapahtui, koko puljussa oli vaan yhessä pöydässä äitiysfarkut ja -caprit, ja ne sopi mulle!! Voi video että oon ilonen! Ja murto-osalla siitä hinnasta mitä eilen oisin joutunu maksaa hm:n ei-istuvista farkuista. :)
 
Mä löysin netistä 9kk.fi jossa oli kivan näköisiä ja edullisen olosia paitoja, laitoin pari tilaukseen. Jännittää kyllä millasia sieltä tulee ja onko koko sopiva. Pitää käydä kattoo myös se h&m ja Lindex kunhan jaksan lähtee keskustaan.
 
Huutelen edelleen vinkkien perään - kävin taas pettymässä H&M:n lyhyisiin mammahousuihin. Onko kukaan löytänyt pidempisäärisille sopivia malleja? Nimimerkillä "en edes ole pitkä, mutta näytän niissä housuissa ihan raukalta". Alkaa omat housut jo ahdistaa.
 
Mä ostin tänään kirpparilta Mamaliciouksen farkut, jossa oli mun mielestä erilliset tuumakoot pituudelle ja leveydelle. Eli semmosista luulis löytyvän myös pitemmälle sopivat? :)
 
Just tuollaisia etsin, kiitos vinkistä Mimmus!
 
Mistähän lähtisi etsii kesäksi mamma capreja tai hameita tai vastaavia? Sortseja en näillä kilolla voi laittaa. :joyful:
 
Kirppikseltä löysin Lindexin farkkucaprit. Eli joissain Lindexin liikkeissä on noita äitiysvaatteita valikoimissa. :)
 
Löysin neljät vanhat imetysliivini ja yhdet mamma housut! En ollut edes tietoinen, että oon säilyttänyt mitään tuollaista. Nyt vain toivon, että nuo liivit olis sopivatsynnytyksen jälkeen. Näyttävät ihan hurjan isoilta :eek:
 
Oliko jollain mielessä nettisivustoja joista voi tilata? Täältä maalta on aikas pitkä matka ostamaan mistään liikkestä.. :)
 
Mä ostin esikoista odottaessa yhdet äitiysfarkut, joilla vedin koko raskauden läpi. Etelänmatkalle ostin myös uimatopin vai mikä se nyt onkaan oikealta nimeltään. Muutaman paidan sain kavereilta sekä yhdet shortsit. Suurimmaksi osaksi raskautta käytin Puman college housuja.

Tokaa odottaessa en käyttänyt yhtiäkään äitiysvaatteita. Changesta ostamani, ihan tavallinen uimapuku jousti sopivasti, joten käytin sitä etelän reissuilla. KappAhlissa mydään tregginsejä ja käytin sellaisia koko raskauden. Tytärtä odottaessa painoa ei tullut kuin 10kg, joten aika hyvin mahduin omiin vaatteisiin koko raskauden ajan. Koska tytär syntyi talvella, tarvitsin talvitakin. H&M:ltä en löytänyt sopivaa ja takin löytäminen oli muutenkin vaikeaa. Turhautumiseeni saakka kierrettiin pari kauppakeskusta läpi, eikä yhtään äitiystalvitakkia missään. Loppujen lopuksi ostin KappAhlista takin, joka sattui olemaan hieman löysempi vyötärön kohdalta. Takki meni kiinni myös matkalla synnärille ja oli kokoa S!

Nyt katsellaan miten maha tuohon asettuu. Ihan on kaikki normaalit vaatteet menneet päälle ilman kiristyksen tunnetta. Viikkoja en osaa vielä sanoa, ennen kuin pääsen ultraan (9 tai 10).

Ihan nopeasti kuin googletin niin kyllä noita paikkoja, jotka äitiysvaatteita myy, löytyy ihan kivasti. Tietty eri asia on se, mitkä ovat hyviä vaatteita.

Muistan kun miehen sisko alkoi odottamaan esikoistaan. Hän kävi raskaudesta innostuneena jo ihan alkuraskaudesta ostamassa kaapin täyteen äitiysvaatteita ja loppujen lopuksi ei käyttänyt niistä yhtiäkään.
 
Mulla tarkoitus käydä ostamassa vaatteita sitä mukaan kuin niitä alkaa tarvitsemaan :) Tosiaan se riippuu niin naisesta ja raskaudesta että tuleeko turvotusta vai pysyykö sitä omassa vaatekoossa muuten paitsi vatsan kohdalta.:grin

Mä käytin aika paljon omia normaaleja vaatteita viimeraskaudessa. Jopa talvitakki mahtu kiinni sen jättivatsan kanssa :grin Tosin reidet ja pylly levisi siinä masun kanssa sen verran, että mammafarkkuja, legginsejä tai verkkareita tuli käytettyä lähinnä. Keskivaiheella meni kyllä omat normi farkutkin jalkaan, mutta oli sen verran tiukat, että mielummin olin mammafarkut jalassa :)

Nyt tulee jännää miten pukeutua kesällä, kun tulen olemaan ensimmäistä kertaa kesällä raskaana. Saa nähdä selviikö sitä mekoilla ja tunikoilla vai tarviiko jotain lyhkäsiä/kevyitä housuja mennä metsästämään.
 
Edellisessä raskaudessa käytin aika pitkälti normivaatteita. Me&i:n magic pantsit ja caprit oli ihan parhaita kun niissä on trikoinen taitto vyötärö mikä sopii ihan kaikille eikä raskausaikana lörpähtäny. Kesäaika menee kivasti trikoilla, mekoilla ja tunikoilla. Silverjunglella ja noshilla on kivoja "pussittavia" tunikoita mihin maha mahtuu ja näin alussa pysyy vielä piilossa :wink
Imetysliivit otin käyttöön jo ennen synnytystä kun tuntuivat mukavimmilta päällä. Isorintaisena sopivia löytyi lumingerie.fi verkkokaupasta. H&M:n housut ei käyny mulle kun oon sen verran isokokonen... Mamalicious merkkisenä löysin kesäalesta edellisessä raskaudessa farkut 12,95€ ja ne oli ihan huippuhyvät raskauden viimisen kolmanneksen ajan. Erillistä äitiystakkiakaan en tarvinnu kun loppuraskaudesta syystakki meni vielä avonaisena kun ei ollut niin kylmää. (esikoinen syntyi 11/2015 ja nyt taas la marraskuussa).
Synnytyksen jälkeen piti kyl ostaa uus talvitakki kun ei ne raskauskilot kovin äkkiä kadonnu ja tammikuussa 2016 oli lähes -30 pakkasta...
 
Takaisin
Top