Mammavaatteet

loora84

Keskustelun kolmiottelija
Toukokuunmammat 2015
Marrasmammat 2017
Kohta alkaa näiden osto niin laittakaa vinkkejä mistä löytyy..

Ite oon aikoinani ostanut hm.stä.. Mun on kyllä pakko ostaa toiset housut ja muutama kesäpaita kun kaks edellistä oon odottanut talven yli. On vaan pitkähihasia ja puolipitkähihallisia.. :)
 
Vinkkejä mistä löytyy äitiyshousuja pitkäsäärisille? H&M:n housut on kaikki high water -mallia yli 165 senttisille. :sad001 Se olis niin kätevä paikka muuten hankkia kaikki.
 
Paljon on kirppiksiä fb:ssä odotusvaatteille, esimerkiksi Äitiysvaatekirppis, Äitiys- ja imetyskirppis ja Äitiys- ja imetysvaate/tarkevike kirpputori. :)
 
Mä oon ostanut H&M:stä lähestulkoon kaikki raskaus- ja imetysvaatteet. Edullisia ja mun 160 cm huimalle pituudelle lahkeetkin riittää varsin hyvin :D Kesällä nyt menee monet normimallistojen vaatteetkin, vähän pidemmän tai löysemmän malliset topit esimerkiksi.

Urheiluvaatteet mua eniten pohdituttaa, tai housut lähinnä. Sanokaa ihmeessä, jos bongaatte jostakin jumppiin sopivat housut. Pitää olla teknistä kangasta, ei mitkään puuvillalegginsit. Ja mielellään pitäis pysyä myös ylhäällä, eli pari kokoa liian isojen tavismallisten housujen käyttöä en pidä optimaalisena :wink No ei tää nyt tämän päivän asia ole, mutta saahan sitä jo pohtia :)
 
Mä olen ostanut mammavaatteita kirpalta, hennesistä ja ellokselta. Viime viikonloppua löysin kirpalta mustat ja siniset mammafarkut sekä äitiyslegginssit, niillä housuilla pärjään varmaan läpi raskauden. Paitoja löytyi kaksi, niitä tarvitaan vielä muutama lisää. Samoin ne treenihousut pitäisi jostain löytää! Vinkkejä vastaanotetaan täälläkin :happy: Kolmet housut ja kaksi paitaa kirpalta yhteensä noin 15€, kannattaa kierrellä!
 
Mun lähes kaikki mammavaatteet on H&M:ltä. Parit odotus- ja imetysajan mekot oon tilannut asokselta.
 
Mä kävin jo pari viikkoa sitten hakemassa ekat äippähousuni hennesistä, kun masu turvottelee niin pirusti ja vanhat housut ahistaa :D Nyt 7+0 :p
 
Miten nois äippähousuissa ku on se resori, nii pitääkö olla iso maha et on sopivat vai onko hyvät jo tälläseen vähän turvonneeseen mahaan?
 
Niitä äippähousuja on muistaakseni eri raskausvaiheisiin. Olikohan kolmeen eri vaiheeseen. Se resorin koko sitten vaihtelee sen mukaan, onko alkuraskaus vai loppuraskaus kyseessä. Yksillä housuilla siis ei pärjää koko odotusta.

Itse ostin viime raskaudessa jo ihan alkupömpötykseen mammafarkut. Ja ai että ne oli mukavat! Synnytyksen jälkeen pidin niitä vielä pitkään kun ne oli niin rennot :)
 
Mä oon kyllä raskaudet selvinny ihan yhillä housuilla. :) Se tuubiosa on vaan alussa noussu ylemmäs ja sit kun on masua, niin jääny vaan vähä alemmas. Mä oon vielä menny korkeavyötäröisillä farkuilla (8+4), mutta kohta alkaa ahistaa. :D Esim vyöstä oon joutunu luopumaan.
 
Muistan että itseäni ainakin häiritsi se, kun se vyötäröosa jäi puoliväliin mahaa. Silloin kävin ostamassa uudet housut isommalla resorilla. Ainakin hennesin äitiyshousut oli nimenomaan raskausajankohdan mukaan mitoitettu.

Mutta ehkä sitä yksilläkin voi pärjätä, riippuu varmasti mallistakin :)
 
Vaapukka, mulla ainakin on ihan ok:t jo, ehkä aavistuksen löysät ja resori tosiaan nousee tonne tisseihin saakka, mut hyvin pysyy pöksyt ylhäällä ja ai että miten hyvältä tuntuu kun ei purista mistään :)
 
Mä en oo ees älynny että niitä on eri raskauden vaiheisiin. :D Tai sitte mun viime raskauden aikaan ei vielä ollu... Moni asia on muuttunut. :D
 
2009-2010 ei kyllä ainakaan HM:llä ollut eri vaiheen housuja, nyt tosiaan näytti olevan :) Nyt aion kyllä panostaa imetysajan vaatteisiin, niin että se sujuu helposti ja mutkattomasti.
 
Mimmus, en mäkään tajunnu edes kattoa oliko niissä mun pöksyissä merkattuna joku vaihe :D pitääkin kattoa lukeeko niissä jotain ku pesukone tulee valmiiksi
 
Mulla onkin muutama imetyspaita jemmassa, ihme kun oon säästäny. :)
 
Mää en varmaankaan kummemmim aijo mammavaatteita hankkia, viimeksi joitain paitoja ja farkut ostin muttei tullut käytettyä. Hyvin pärjäsin pitkillä, joustavilla paidoilla ja tunikoilla yms. Ja housuina lökärit ja legginssit :p Tosin nyt tulee talvivauva eli takkia varmaan sitte talvella mammamallistosta :cool:
 
Imetyksessä taas suosin löysää paitaa jonka alle piiloon vauva pääsi ruokaileen :love017
 
Takaisin
Top