Mammavaatteet

SuperTaateli

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuunmammat 2015
Toukomammat 2017
Huhtikuiset 2023
Toukokuiset 2023
Joko ootte hommannu? Mistä minkälaista? Vinkkejä ja linkkejä otetaan vastaan :)

Mä oon lyhyt ja persevä, reitevä myös. Tosi hankalaa on löytää istuvia farkkuja! Hooämmältä en löydä esim. ikinä. Mammafarkut kuitenki haluaisin, tai jotku siistit housut! Viime raskaudessa pidin mammatrikoita ja ukon lökäreitä , yök :D ois kiva näyttää asialliselta, mutta budjetti on rajallinen. Varmaan tarttee jonkin sortin talvitakkiki ostaa ku edellisessä raskaudessa käytetyn vanhan talvitakin kerkesin heittää roskiin :facepalm: vaikka synnytin vasta heinäkuussa ni masu oli jo helmikuussa aika hyvän kokonen (ja lihoin muutenki vähän turhan paljon) :P
 
Mulle on kyllä käyny tosi hyvin ne h&m mammavaatteet, varsinki ne kaikki trikoopaidat. Ja farkutki oli hyvät. Harmittaa vaan tosi paljo ku tuossa meijän h&m:llä on niin vähä valikoimaa. Netistä ku tillaa niin saattaa mennä viikkoja ennenku ne tullee. Ainaki viimeksi oli niin. :meh:
 
Mä hommasin just hm omat mammafarkut, olin yhdet farkut ostanut koon isommat kun mitä yleensä käytän, ihan jo varmuuden vuoksi mutta niiden nappi painaa ikävästi jos joutuu pitkään istumaan tai jos just sinä päivänä on enemmän turvotusta. Ostin siis ihan perus Super skinny tyyliset, just kehuttiin miehen kanssa että näyttävät tosi hyviltä päällä. Mutta tosiaan jos on yhtään enempää takamusta kun mulla niin ei nää kyllä varmaan mukavat ois, ihme ettei niillä ollut kun näitä Super skinnyjä.. pitää katsella muista kaupoista, tää oli vähän tämmönen "pakko on johonkin vaatteeseen mahtua" ostosreissu. :joyful:

Ostin myös aivan ihanan paidan talveksi, ei voinut vastustaa, vaikka ei vielä sovikaan oikein päälle kun siinä on liikaa mahavaraa. :)
 
Jesu meiänki hooämmässä on TODELLA suppea ja huono valikoima! Mammavaatepuoli on yks pieni nurkka jossa muutama erilainen rätti :sad001 Ne t-paidat oli ihan jees viime raskaudessa.. Lisäksi esim rintsikoita normipuoleltakaan ei oo, "liian isoo kokoo , sun pitää tilaa netistä" (85B??) ja farkuissa sama homma, moniakaan ei oo mun kokoa vaikken mielestäni nyt mitenkään hirveen isoa kokoa tarvii ( tuuma kokoa 31 tai 32 riippuu mallista, jopa 30 menee joskus)

oho tulipa avauduttua :D mamalicious merkkiä oon kuullu kehuttavan , saa esim zalandolta - hintavampaaki toki..
 
Se toinen, noita hm farkkuja on ainakin kokoon 42 ja 44 asti. Itekin ostin ne superskinnyt ja oli niin joustavat että hyvin mahtuu vähän pyöreemmälkekin ja näyttävät hyviltä!
Meiänkin h&m:llä niukka valikoima vaatteita mut oon sit täydentäny netistä. Noi on musta kohtuuhintasia ja ihan kivannäköisiä.
 
on kokoja juu, normifarkuissakin. Mut ei ne istu ja näyttää omaan silmään ihan hirveiltä :D Mutta josko ne mammafarkut ois eri asia, aion käydä jossain vaiheessa hooämmällä katsomassa onko kokoja että pääsee sovittamaan, jos ei ni tilaan netistä sit useampaa kokoa ja palautan ne jotka ei o hyvät - tietenki:rolleyes: Näitä pohdiskelen tosiaan jo nyt koska ei mee aikaakaan ku työhousut jää pieneksi ja on tosi jäykkää matskua, jos ottaa isompaa mahan takia ni lepattaa sitten muualta överisti :grin ja jos joutuu tilaamaan ni sekin kestää.. Hitto ku on sunnuntai haluaisin jo tänään soppailemaan :grin:grin
 
Minä ajattelin nyt ennakkoon tilata muutamat paidat hm:ltä. On ainaki aikaa jos taas venyy se toimitus. Housuja en uskalla netistä tilata just sen vuoksi että jos ne ei sovikkaan niin pitää rueta palauttaan yms. ja minä en jaksa palautella ikinä mitään. Tuossa meijän hm:llä vaan ei ollu yhtään ainuita mammafarkkuja ku kävin kattoon :wideyed: Sortseja kyllä oli.. :grin

SeToinen, minäki oon kuullu hyvää siitä mamalicious merkistä, on vaan vähä hintavempia vaatteita ku tuolla hm:llä esim. Mutta ajattelin silti ostaa sen merkin takin tähän raskauteen.
 
Mulla oli mamalicious farkut ja todella hyvät ja laadukkaat kesti 4 raskautta:) niiden aikaan olin itsekin pyylevä ja oon huimat 159cm "pitkä":wink
Sit käytin/käytän Lidlin leggareita ja ihan tavan paitoja:wink nytkin varmaan ostan mamalicious farkut ja meen noilla vanhoilla venyneillä paidoilla... Sit pitäs kans hommaa masun tuki vyö semmonen tuubi mallineen:)
 
Pitäs varmaan kaivella jostain laatikosta mammavaatteet ja kattoo, mitä jätin esikon ajalta. Parit housut taisi olla ainakin. Sen muistan, että ihan ehdoton imetyksen aikana oli hmän imetystopit. Käytin myös hmän niit ihan perus pehmosia imetysliivejä normi t-paitojen kanssa. En löytäny yhtäkään hyvää imetyspaitaa käytettäväksi liivien kanssa. Kaikki kiristi jostain kohtaa, imettäminen oli tosi hankalaa vaatteiden tuppuloinnin takia. Olen toki pienirintainen ja vaikka maitohinkit olikin, niin pelkkä imetytoppi oli kaikkein kätevin ja niitä aion varmasti ostaa lisää. En tiedä sitten, onko hmän paitamallit parantuneet vuodessa ja nuo eritavalla aukeavat paidat toimisivat nyt paremmin liivien kanssa.
 
äippä haluaisiks linkittää kuvaa tuubimallisesta tukivyöstä? :) Mä yritän hankkia kans tukivyön ajoissa, viime raskaudessa lainasin terkkarista ja se oli hirveä , se tukimuovi tai -rauta selän puolella paino väärästä kohtaa jneee...
 
Omat housut jo kiristää, joten parit hm äitiysfarkut kirpparilta ostin. Ostin jo kahta kokoa, eli varuilta myös kokoa isompaa. Tuntuu silti että kummankaan eivät istu kovin hyvin, valuu ikävästi ja joutuu koko ajan nostamaan. :meh: liekkö vielä johtuu siitä kun vatsa ei ole tarpeeksi iso..
 
Mulla on tuo sama tuubivyö joka oli hyvä ehkä joskus vkot 20-26 mutta sit kun alkoi maha todenteolla kasvaa ostin myös carriwellin tukivyön joka kiinnitetään semmosella tarralla ja on paljon napakampi/tukee enemmän. Sillon ei mulla enää toi tuubi tukenut yhtään. Sekään ei tosin mahtunut enää lopussa päälle. Noissa carriwellin vöissä ei oo mitään kovaa sisällä eli eivät silleen onneksi paina!
 
Mulla kans viime raskaudesta parit mammafarkut. Sit jotain mekkoja ja tunikoita käytin leggareiden tai sukkisten kanssa ja sillä linjalla aion mennä tässäkin raskaudessa :) Mut tota takkiasiaa en oo oikeestaan tullu miettineeks... Toka poika syntyi lokakuun lopussa, joten tuollainen syystakki mulla on valmiina jo. Mut tarviikohan olla talvitakkikin... Täytyy vähän muistella minkä kokoinen masu mulla on missäkin raskauden vaiheessa ollut et tarviiko hommata
 
Mää kaivelin jo esikoisen odotuksen jäljiltä hm mama leggarit. Maha on turvonnu ihan älyttömästi ja tavalliset collegehousutki painaa mahaa. Viikkoja vasta 5+5
Esikoista odottaessa olin 10kg painavempi alussa entä nyt, joten sen ajan mammafarkut on isoja nyt. Sillon oli hm:n ja elloksen farkkuja. Laitoin nyt netistä tilaukseen kahdet farkut ja yhdet collarit hm:tä. Saa nähä millon tulee, jos kerta toimitus ollut hidasta.
 
Mulla on kuuden vuoden takaa h&m:n äippäfarkut ja muutama paita tallessa, saa nähdä mahtuuko enää. Omat housut kiristää jo ja työhousut ei mene edes kunnolla kiinni, joten turvotusta on tosiaan tullut, kuinkahan pian sitä pitääkin mammavaatteisiin siirtyä.

Mites noi tukivyöt? Onko ne oikeesti hyödyllisiä? Mä menin viimeks ilman, en ollu kuullukkaan, muuta kun peittämään paidan alta paistavaa mahaa! :)
 
Minä kerkesin jo muutamat paidat laittaa hm:ltä tilaukseen ja nyt ainaski näytti että toimitus olis kuun lopussa, toivottavasti pitää sitte paikkansa. Kerkiää paijat tulla ennenku niille on kunnolla tarvetta :grin
Ja kävin myös yhen hupparin hakemassa syksyä varten ku oli kokoja kaupassa kerranki, otin vähä kasvuvaraa siihen niin mahtuu sitte ku maha on vähä isompiki. :happy:
 
Äippä aijoo tuo, tilasin viime raskaudessa tollasen , jouduin palauttamaan ku puristi tuolta alhaalta epämukavasti eikä kyllä istunu mitenkään päin..:meh:

Mulla on tuo sama tuubivyö joka oli hyvä ehkä joskus vkot 20-26 mutta sit kun alkoi maha todenteolla kasvaa ostin myös carriwellin tukivyön joka kiinnitetään semmosella tarralla ja on paljon napakampi/tukee enemmän. Sillon ei mulla enää toi tuubi tukenut yhtään. Sekään ei tosin mahtunut enää lopussa päälle. Noissa carriwellin vöissä ei oo mitään kovaa sisällä eli eivät silleen onneksi paina!

Tommonen napakampi malli kuulostaa hyvältä!
 
Mulla ei kans omat farkut oikeen enää mee kiinni.. Mulla oli esikoisen aikana muutamia erilaisia hm äitiysfarkkuja, ja yhdet niistä oli ihan lempparit. Toivottavasti ne pysyis kohta jo yllä, en tiiä paljonko loppuajan pötsi mahto niitä venyttää. Normifarkut kuitenkin jo tosi tukalat :wideyed:
 
Takaisin
Top