Mammavaatteet

Fuyu

Silmät suurina ihmettelijä
Ei ehkä ihan vielä kaikille ajankohtainen aihe, mutta laitetaan hautumaan. :)

Meinaatteko käyttää äitiysvaatteita?

Itse en käyttänyt viime raskaudessa ollenkaan mammavaatteita. Rv 20 oli jo kesäkuussa ja la lokakuussa eli menin helposti legginseissä ja tunikoissa koko kesän ja syksyn. Nyt on vähän eri tilanne kun isoin maha sijoittuu kylmään vuodenaikaan. :)

Mistä ostatte edullisia äitiysvaatteita? Ulkomailta netin kautta?

Voin päivittää tähän linkkilistaa jos jollain on hyviä sivuja tiedossa. :)
 
Esikoisesta mammavaatteita oli vaan äitiysfarkut, jotka ostin h&m äitiysosastolta. Esikoinen syntyi lokakuussa niin housuja tarvi kylmempinä hetkinä ja jonki aikaa synnytyksen jälkeen.
Paitoja muutenkin käytän pitkiä ja joustavia ja lökähousuja oli kaapissa niin tuskaiset loppuajat meni niissä :)
 
Ite tilasin H&M:ltä 2 spagettiolkain-äitiystoppia ja sitte 2kpl vatsatuubeja, ja niillä pärjäsin. Omat farkut matalavyötäröistä mallia, joten menivät koko raskauden ajan, loppuvaiheessa käytin kumilenksua napinläven jatkeena, ja pitkät topit peittivät sitten vaan ammottavan vetoketjun. Vatsatuubit tuli apuun, kun omat vanhat topit oli aavistuksen liian lyhyitä, paketissa oli 1 musta, 1 valkoinen, niin meni vaatteen kuin vaatteen kanssa. Ja sitten äitiyslomalla saikin lötkötellä collegehousuissa ja mekoissa.
Nyt oon aavistuksen ehkä hoikemmassa kunnossa, mutta vatsa tuntuu pullahtaneen heti näkyviin, että tarvinnee ainakin yhdet äitiysfarkut ostaa. Onneks ainakin H&M tarjoaa edullisia ja hyvännäkösiä vaihtoehtoja. Mun tyyli on perusfarkkutyyli, ei mitään rimpsuja ja röyhelöitä, mutta niitit ja vetoketjut menee aina. =) Jos jollain on tiedossa jotain rokahtavia äitiysvaatekeuppoja, laittakee linkkiä.
 
mun perus mamma vaatetus taitaa tässäkin raskaudessa olla helppo ja tyylikäs, eli legginsit ja kaikkia kivoja pitki paitoja/tunikoita. sitten kun vatsa kasvaa vähän isommaks :)
 
Esikoisen jäljiltä on tallessa muutamat äitiyshousut sekä -hame, joilla meinaan nyt tämänkin raskauden pärjätä. Löysiä ja isoja paitoja on kaapit pullollaan, joten niitä voin käyttää sitten, kun maha kasvaa enempi. Leggarit ja tunikat on kyllä toimiva vaihtoehto kesän ajan! Yksi vatsa-tuubikin löytyy, joka oli kultaakin kalliimpi esikoista odottaessa. :)
 
Mä en oo tuota vatsatuubia edes koskaan nähnyt. Hoopo kysymys, miten sitä käytetään? Ostin itselle pari pitkän mallista istuvaa mutta joustavaa puseroa halvalla kun sai, muutama lisää niin en tarvi enempää koko vuotena, pari kylmän kauden äitiys vaatettakin löytyy jo eli pärjätään kyllä loppuun saakka. Äitiys farkut taisi olla paras ostos, niitä käytin tosi paljon molemmissa raskauksissa.
 
Mulla oli h&m äitiyshousut ja yks paita viime raskaudes äitiysvaatteita, muut oli sit vaan tarpeeksi löysiä. Varmaan ostan taas ainakin ne housut taas, paita löytyy vielä. Mulla oli kans sellainen masu tuubi tai tukiliivi mikä ny ikinä onkaan ja se oli kyllä tosi tärkee, mulla oli hirveet selkäkivut, nivuskivut ja kun laitto sen tuubin nii ne hävisi ku seinään. Onneksi löysin sen niin voin sitten käyttää jos tarvii. Lääkäri vaan anto siitä sillon vähä noottia että pitää sitten synnytyksen jälkeen lopettaa se käyttö että kehon omat lihakset vahvistuu, mutta ei siinä ollut mitään ongelmaa synnytyksen jälkeen ottaa pois.
 
supernova: Vatsa-tuubi on vähän kuin vatsan tuubitoppi. Vatsa-tuubissa on vain kuminauhaa ylä- ja alareunassa, tuubi myös tukee vatsaa sekä peittää housu-ongelmia. :) Toimiva!
 
Perjantaina kaivoin esikoisen aikana hommattuja mammavaatteita esiin. Oli Pakko. Turvottaa ja ahdistaa. Äitiyshousut P.O.P:stä ja pari pitkää kesäpaitaa. Hyvin meni päälle kumpasetkin. Oli niin paljon helpompi olla ja mennä niissä äitiyshousuissa ja ei ollut sitä kirottua sepalusdilemmaa. :wink
 
Esikoista ootellessa tuunasin ite omista vanhoista farkuista mamma-mallit, paidat meni kaikki muutenkin kun tykkään pitkistä ja joustavista. Kakkosesta en muuten edes muista :D En oo kyllä mitään ostanut!
 
Esikoinen, ei kellään muilla ystävillä raskauksia/lapsia joten nämä jutut ovat kovin kaivattuja, kiitos! :hello2
Yleensä olen kaiken (sisustuksen, astioiden, vaatteiden, ym.) suhteen ollut niin riistokapitalismia vastustava ja luontoa suojeleva hipinretale etten mitään ole ostanut uutena, varsinkin suurten ketjujen tuotteet ovat olleet kirosanoja. Tiedän jo nyt joutuvani luopumaan periaatteistani jonkun verran koska äitiysvaatteita ei helpolla kirppareilta löydy enkä jaksa suoraansanottuna ympäriinsä haeskella, ja budjetti ei riitä putiikeista tilailla. Tai kyllähän budjetti riittäisi, mutta rahaa tulee menemään niin paljon muuhunkin etten raaski. :) Siispä hyväksi käytän vanhaa varastoani (A-linjaisista tykännyt muutenkin niin varmaan moni toppi tulee pysymään käytössä), sitten sitten viimeisille kuille sekä fiinimpiin tilaisuuksiin henkkamaukan mammaosastolta asut. Hyviin rintsikoihin+imetysliiveihin varmaan kannattaa panostaa, samoin housuihin. Ja kun LA on tammikuussa a.k.a ollaan isoimmillamme kylmimpänä aikana, hyvä talvitakkikin kannattaa ostaa tulevaa vatsankumpua ajatellen.. :)
 
Sans Racine: Hyvällä tuurilla kirppareilta löytyy! Kannatan itsekin enemmän kirppareita kuin myymälöitä. Kaikki äitiysvaatteet, joita minulla on, olen löytänyt kirpparilta. Toki ne oli vähän kiven alla, mutta löytyi kuitenkin, että pärjää. Talvitakki pitää kyllä laittaa hankintalistalle.

Rintaliiveihin kannattaa panostaa, varsinkin loppuajasta on sen verran turvonnut, että tukea tarvitsee. :wink
 
Mulla oli muutamat äitiyshousut, muuten menin ihan tavallisilla vaatteilla. Tyttö synty lokakuussa niin pärjäs vielä hupparilla ulkona. Nyt ostin jo keväällä alennusmyynnistä mamaliciousin 100€:n talvitakin 20€:llä :wink
 
Mä vetelin miehen vanhalla untuvatakilla kylmimmät ajat molemmissa raskauksissa, esikoinen syntyi toukokuussa ja kuopus joulukuussa
 
Mun pitäs kaivaa kovaa vauhtia hellemekkoja esiin, kaikki housut puristaa ja kiristää, tekis mieli olla vaa ilman vaatteita koko ajan, mä rupesin käyttään mieheni boxseteita ku kaikki omat oli jotenkin niin epämukavia/puristavia, nää on vähä ilmavammat. Pitää vissiin lähtee teltta ostoksille pian ku tuntuu et mikään ei oo tarpeeksi löysä päällä.
 
Musta tuntuu että mun alavatsa pömpöttää ihan tolkuttomasti.
Siis enemmän kuin normaalisti nää läskit. :D

Ja ku johkai lähtee niin aina peilailen että onko mahollisimman hyvät ja peittävät vaatteet.
Onneks ollu vähän viileämpää niin on saanu heittää hupparin päälle.
 
mä oon kanski kuulkaa ku ilmapallo, päivä päivältä enemmän ja se todellaki herättää epäilykset. helle+ummetus=JÄÄTÄVÄ turvotus. mut joo, pidän kans vähän löysempiä paitoja, kesämekkoja, yms. housut, shortsit kaikki puristaa. noo kai tää turvotus alkaa jossain kohtaa muuttumaan kunnon vatsaks :P rv 8+2 :Heartred
 
Mul meni viime kesänä vaatekaappi uusiksi kesällä joten onneksi on tälle helle kelille vaatteet,jos kaik menee hyvin niin saan taas vierailla miesten vaatemyymälässä ostamassa ferkkarit talvelle kun ei tahdo kokoja naistenpuolen löytyä kun tykkään tosi löysistä housuista kasvavan masun kanssa.Töissä ei onneksi tartte olla kun en sieltä saanut kunnon odottajan housuja.

:happy093
 
Mä tässä kans kauhistelen että joudun jo kohta töissä paljastaa tilanteen. Niin järkky turvotus aina loppuvuorosta että on pakko avaa nappi ja vähän vetskaria housuista kun ahistaa! Meille tarjotaan lappuhaalareita raskaana oleville :p en tosin tiedä löytyykö tarpeeks isoja mun mahalle sit loppuvaiheessa....

Toinen vaihtoehto on että otan yhdet housut kotiin ja muokkaan niistä ite mamma-mallit.
 
Miehen siskolla näin sellaset kivat farkkucaprit jalassa. Niissä oli kuminauharesori ja kiristysnauha vyötäröllä.
Kysyin tietty mistä osti ja kun hää on paljon pienenpi kuin minä niin mietin et onkohan mulle tarpeeks isoja sellasija.
Hihii tänään kävin sit ostaa issellekkin. On ainakin jonnin verran massuvaraa niissä että kesä ainakin menee mukavasti :)
 
Takaisin
Top