Mamilta mamille :) Kysymyksiä ja vastauksia sekä vinkkejä (aihe vapaa)

Viesti poistettu. :)
 
Last edited by a moderator:
Meillä oli kuumeessa kerran ja limainen :sad001 keittosuola tippoja nenään, sänky koholleen ja imuja.. Ei sille muutakaan voi.
 
Kuuluiskohan tämä höpinä tänne.... Kummanhan näistä hankkisi, manducan vaiko tulan :)

Nyt on tullut luettua hyviä ja huonoja puolia molemmista ja valinta on todella vaikea :eek: Aika hyvä jälleenmyyntiarvo näköjään näyttää manducalla olevan. Ei paljoa käytetyt ole jäljessä uusista hinnan suhteen. Riskialtis ostos kyllä jos vauva ei siinä viihdykään.

Onkohan muut yhtä haksahtavaisia näiden tavaroiden suhteen ku minä... :D

..... tulipa myös tilattua se unipussi uutena yhdestä nettikaupasta. Innolla sitä täällä odotellaan kokeiluun :)
 
meillä tytöllä välillä nenä vähän tukossa tai räkänen mut ei oo lämpöjä ollu ja ei oo tuntunu vaivaavan sen kummemmin ku ottanu räkäpalleron pois nenästä... tosin miettiny et onko sit vaan maitoa menny nenään tai tekeekö tuo ulkoilu sit... o_O joka tapauksessa kirjoilla vähän nostin pinniksen päätyä. neuvolantäti sano käydessään et voi helpottaa hiukan ettei niin paljoa puklailis...no tiiä häntä onko siihen sen kummemin auttanut mutta nenä tuntuu paremmin auki pysyvän

ite en oo suuremmin tavaroihin sortunu,tosin ei nyt isompiin oo varaakaan, mutta yrittäny hankkia vaan kaikkein tähdellisimmät :) kantoliina olis kyllä itselläkin vielä toiveissa hankkia jostakin käytettynä niin vapautuisi kädet enemmän ja ehkä tuo orastava niskajumikin pääsisi helpottamaan :rolleyes:
 
Meillä babybjörnin rintareppu, esikoisen aikana oli myös ja oon tykänny tosi paljon. Manducalla parempi jälleenmyynti arvo tosin :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
weathervane, onko sen kantoliinan sitominen miten vaikeaa ja saako vauvan miten helposti laitettua siihen yksin? :) Itsekin mietin sen hankintaa mut olen vähän epäluuloinen että saanko sidottua sen tarpeeksi hyvin....

Päädyin tähän unipussiin http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=1344 :) Oli alessa niin uskalsi tilata kokeeksi (ei harmita kauheasti jos pieni ei siitä pidäkään) xD

Kierrätys on kyllä kannattavaa. Kirppiksiltä en ole täältä päin ainakaan löytänyt vielä mitään kantolaitetta tai imetystyynyä tai unipussiakaan. Voi olla että jos joskus onkin myynnissä niin menevät heti :/

Mut nyt "keksin" käytetyn tavaran myyntipaikat netissä niin pitänee sellaisesta metsästää tärinä/keinusitteri ja mummolaan vihdoinkin ne vaunut :D
 
Viesti poistettu. :)
 
Last edited by a moderator:
Onnistuin löytämään käytettynä nyt netistä petroolinsinisen manducan (aivan ihana väri) jonka sit jo ostinkin kun hinta ei kirpaissut kun vertasi siihen paljonko uutena maksaa. Pitää vain malttaa odottaa että tulee postissa ^^

Nyt vain toivomaan että uuppana suostuu siellä aikaa viettämään. Olisi hienoa päästä käyttämään käsiään taas kunnolla x) Varsinkin kun mies palaa ens viikon jälkeen töihin! :D
 
hmmm..tulipahan tässä mieleen kirjoittaa tänne etten itse ainakaan enää osta Pirkan liivinsuojia... :mad:ensinnäkään ei oikein saa selvää että kumminpäin kuuluisi olla, kun toisen puolen pitäisi olla nesteen pitävä. lisäksi ei ole mitään tarraa, millä pysyisi kiinni(tosin siitähän sen tietäisi miten päin kuuluisi:p) tämän lisäksi jostain syystä tuntuu takertuvan/liimautuvan nänneihin kiinni kun vähänkin kostuu laittoipa kumminpäin tahansa, mikä ei kovin mukavalle tunnu... pieni pettymys noihin :rolleyes:

nyt on pikkuneiti ollu vähän räkänen ja vaippaihottumaa tullu:sad001 pitää yrittää ilmakuivatella jos sillä helpottais... ei onneks vielä kovin pahana ole mutta vaippaa saa olla vaihtamassa jatkuvasti kun kakkaa tulee vähän väliä ja uudestaan:grin:rolleyes: lieneekö tuohon muita hoitovinkkejä?
 
Viesti poistettu. :)
 
Last edited by a moderator:
Meillä on Gracon kantoreppu ilman ohjeita..ja pitäisi sopia jo vastasyntyneelle. Mutta kun laitan 1-kk vauvan reppuun, niin tuntuu että asennossa on paino liikaa vauvan selän päällä. Jalat laitan koukkuun ja yritän saada nojaamaan rintaa vasten, mutta aina vaan asento tuntuu hirmuisen pystyltä. Osaisko joku neuvoa?
 
Meillä oli Gracon kantoreppu esikoiselle, enkä ole sitä koskaan käyttänyt... Ei istunut oikein milläänlailla, vaan tuntui isolta ja jotenkin löysältä. Joten hain BabyBjörnin kirpparilta 6:lla eurolla muutama viikko sitten. Ei sekään täydellinen ole, mutta parempi.

Tämä meidän pikkuinen meinaan on aikamoinen huutaja parkapieni:sad001 En sitten tiedä meneekö jo koliikin puolelle vai onko kyseessä "vain" normaalit ilmaprobleemat, mutta rasittavaahan se on kun toinen on tyytymätön aina hereillä ollessaan. Huonoina iltoina nukahtaa yöunille 1 ja 2.30 välillä, ainut keino millä hiljenee on sylissä hytkyttäminen ja seisallaan oleminen. Tähän tarkoitukseen olen reppua käyttänyt, auttaajoskus, mutta ongelma on kiinnitysmekanismi. Tämä vanhahko "halpismalli" on neppareilla kiinni,ja ne ovat niin tiukalla, että vauva herää väkisinkin kun yrittää varovasti repusta irrottaa ja sänkyyn laskea. Huoh. Esikoisella ei ikinä ollut vastaavanlaisia vaivoja, joten tämä huutomaailma on minulle aivan uusi ja käsittämättömän raskas.
 
Ootko harkinnut koliikki keinua? Saisit myös ite levätä ♥ ne maksaa toki vähä enemmän mutta myös niiden jälleenmyynti arvo on hyvä ja tosiaan saisit itse levättyä ettei aina tarvis olla vauva kainalossa :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on myös Gracon joku härveli, Baby Delight tms, toimii aika hyvin muuten paitsi silloin kun olo on todella ikävä:sad001 Autokoppa toimi suht ok myös eilen, lapsi kyytiin ja jalalla keinutin. Tosin sekin helpotus oli väliaikainen, vartin päästä huuto alkoi taas. Onneksi sitten helpotti ja 1-2 maissa nukahti.

No, ehkä tämä tästä. Kokeilin Disflatylia eilen ja toissapäivänä, mutta juuri näinä päivinä huuto oli kahta kamalampi, joten epäilen että vaikutus on toivottua päinvastainen. Onko kellään kokemusta vyöhyketerapiasta, jossain minulle suositeltiin? Saahan siitä pulittaa yhteensä pari satasta,mutta jospa toimisi?
 
Mulla anoppi tekee vyöhyketerapiaa, parikertaa on Kaille tehty. En osaasanoaonk toiminut kummemmin :) Mutta monen olen kuullut puhvan poitivisesti asiasta!
 
Tsemppiä kpa79! Meillä 1kk ikäinen huutelee välillä pitkin päivää, mutta sitten seuraavana päivänä usein nukkuu väsymystään takaisin ja saa itsekin lepoa. Öisin sama juttu, vaihtelee vielä tosi paljon. Itse ihmettelen, miten parvekkeella nukkumista vaunuissa voisi opettaa. Kun vaunulenkillä nukahtaa heti, mutta heijaaminen ei toimi..ainakaan vielä. Gracon kantoreppu taitaa jäädä käyttämättä kunnes uskaltaa istuttaa. Sain kantoliinan lainaksi myös ja yritän saada vauvan siihen tottumaan nyt.
 
Kuuluisikohan tämä tänne... eli onko muilla kokemusta ahtaasta kyynelkanavasta? Meillä tytön toinen silmä on alkanut rähmiä taas, ihan alussa siis vähän rähmi ja välillä jo helpotti mutta taas alkanut :sad001 Tuossa 4kk:n neuvolassakin sitä vähän katsottiin mutta eipähän sille oikeen mitään vielä osaa tehdä. Olisi ehkä sittenkin pitänyt ottaa lääkärin tarjoama tippa resepti varalle, mutta ei silloin niin pahalta vaikuttanut. Nyt ilmeisesti itse hieronut niin silmää että ulkokulmasta punoittaa :sad001 Olen nyt yrittänyt keitetyllä vedellä pyyhkiä muutaman kerran päivään mutta ihan harmittaa kun näkee että toista häiritsee ja kaivaa silmiä..
 
Kuinka kauan olette (jos olette) säilyttäneet pumpattua maitoa jääkaapissa? Hiukan ristiriitaista tietoa löytynyt, toisissa on että max vuorokausi ja esim imetystukilistalla puhutaan jopa 8 vrk:sta... vai onko se että se pitää pakastaa vuorokauden sisään... en tajua o_O :)
 
Takaisin
Top