Maidon kerääminen ja pumppaaminen

meillä meni alle viikossa tuo rintojen ylipakkautuminen ohi. nykyään pakkautuu vain jos vauva nukkuu pidemmän pätkän kuin tavallisesti (yli 3h) ja silloin tekiskin mieli jo mennä tökkiin hereille kun alkaa tuntua niin epämukavalta :D minä en vihtiny pumppailla tai lypsää kun aattelin että tasaantuu ylituotanto nopeempaa kun ei tavallaan itse tilaile lisää, en tiedä onko tossa mun ajatusmaailmassa mitään perää.. samasta syystä en ole myöskään vielä kerännyt maitoa talteen vaikka oonkin alkanut aatella että ois hyvä pakkasessa pahan päivän vara olla..
 
Täälä menty nyt täysimetyksellä 2 päivää ja laitoksella otettiin vähän lisämaitoa ja onni on suuri asiasta koska esikoisen kanssa ei imetys lähtenyt käyntiin ja oli niiiiiiin vaikeaa. Nyt oon antanut itselleni luvan nauttia tästä ja mies hoitaa asioita mitä en imetykseltä kerkiä koska tämä vie aluksi aikaa pallljon :hello2 Pumpulle en ole kerinnyt tissiä näyttää, mutta jossain vaiheessa ehkä sitten :smiley-bounce013
 
Hei BTW saako tänne ihmetellä jos tulee jotain imetys ongelmaa joskus vai onko erikseen imetys ketju kun en löytänyt?? Olisin kyllä tässä mielenkiinnolla lukemassa muiden imetys tarinaa :grin
 
Mulla on imetysten ajan maidonkerääjä toisessa rinnassa ja sillä tavalla saan kerättyä talteen vähintään 50 ml päivässä ja bonuksena pysyy liivit kuivana. Välillä tulee enemmänkin, tänään on kasassa jo 80 ml. Niitä lisämaitoja sitten laitan pakkaseen, hyvä varasto löytyy jo niitä hetkiä varten, kun pitää päästä käymään jossain ilman vauvaa. Pumppua käytän harvakseltaan, jos vauva joskus ei syökään rintoja tyhjäksi siinä tahdissa kuin yleensä.
 
Mä käytän kanssa kerääjää, kertyy aika mukavasti ja toseksikin mulla valskaa oikeen kunnolla aina toinen tissi kun toisesta imetän. Mä oon varovasti pumppaillut, vaan just sen verran että rinta vähän pehmenee ja vauva saa kiinni ja tuotoksen oon pakastanut tulevaisuuden varalle n 40-50 ml pieniin minigrippeihin. Nyt tuntuu et vauva tulee nopeammin kylläiseksi, ja on alkanut itse heräämään 2-3 h välein syömään, ihanaa!
 
Imetyksellekin oli ketju, maidon kehitys ja imetys.. Löytyy vähän kauempaa.. Mutta ei kait ole väliä kumpaan kirjoittaa
 
Takaisin
Top