Mahtuuko vielä tutut farkut?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Ihan älytön turvotus! Okei, flunssan ja yskän vuoksi liikunta on ollut pitkään tauolla ja se varmasti vaikuttaa osaltaan, mutta ei voi ihan kaikkea selittää. Ajatus farkkujen päällelaittamisesta tuntuu vastenmieliseltä. Tänään juuri totesin miehelle, että onneksi on löysiä mekkoja, tunikoita, leggingsejä ja sukkiksia :grin
 
Alavatsaa turvottaa ja istuessa farkut painaa. Käytän muutenkin melko päivittäin college housuja tai leggareita, farkkuja vain kun tarvii siistimmin pukeutua. Muutaman äitiys vaatteen kerkesin hommaamaan viime raskaudessa (kkm), josko niitä saisi tässä raskaudessa sitten käyttää.
 
Vasta 4+2, vielä ei turvota yhtään. Viime kuussa oli kemiallinen ja jo tässä vaiheessa maha tuntu tosi ahdistavalta. Ootan kyllä tätä kauhulla, että miten sitten töissä peittelee, uskoisin turvotuksen kyllä pian alkavan, kun ei oo eka lapsi...

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Kokeilinkin tänään farkkuja ja vielä meni mutta se että nappi kiinni siihen painamaan niin ei oikein miellytä Valkkaan löysemmät mieluummin.
 
4+5 ja vielä mahtuu, tilasin mahdollisen tulevan turvotuksen takia jo paljon äitiysfarkkuja
 
Mahtuu joo, mut ei voi pitää koska mahaan alkaa sattumaan ja kohtua puristamaan. Tänään pidin mun lempifarkkuja ihan muutaman minuutin kunnes totesin et ei pysty enää pitämään, niin meni lähemmäs tunti ennen kuin se ’kipu’ katosi mahan kohdalta. Mun farkut yleensä kooltaan XS ja 34, niin nyt on pitäny siirtyä osittain kokoon S ettei purista ja satu.
 
Mua on alkanu stressaamaan tätä vaateasia.. Nyt alan huomaamaan, että normaalit housut alkaa kinnaamaan vyötäröltä. Se ei varsinaisesti vaivaa kun oon pystyssä mutta kun istun, niin vyötärö ja nappi alkaa painamaan kohtua ja kohtu sitten kipuilee. Ajattelin ensi viikolla ottaa käyttöön ponnarin apuvälineeksi, josko vähän helpottaisi :)
 
Mahtuu mutta loppuiltaa kohti alkaa sattumaan. Oon kyl muutenkin leggari-ihmisiä että ei oo onneksi farkkuja ikävä.
 
Hyvin mahtuu ja käytän vieläkin vyötä farkuissa. Oonkin jo vähän aikaa odotellut koska se turvotus tässä alkaisi :wideyed:
 
Ensikertalainen uunona täällä vaatteiden kanssa. Mikä kikkoja löytyy? Oon kuullut tuubeista, auttaako se jatkamaan normivaatteiden pitoa vai mikä sen idea? Jostain luin, että normihousujen käyttöaikaa voisi jollain lenksulla pidentää?

T-paidat ym: riittäiskö että ostaa vaan isompaa kokoa vai parempi mennä äitiyspuolelle?

Kaikki vinkit tervetulleita!
 
Nostan tätä, vinkkejä edelleen otetaan vastaan. :-) Repesin kyllä jo vähän ja tilasin Mamaliciousista farkut, jegginsit ja muutaman t-paidan, vaikka omat vaatteet vielä mahtuukin. Saa nähdä miten koot osuu.
 
Mä ostin muutamia äitiyspaitoja kyllä viimeksi koska vaikka omat mahtuisikin niin kyllähän sellainen perus trukoopaita tahtoo venyä sit siihen mahanmuotoon... voi myös ostaa muutaman äitiys/imetyspaidan, jotka menee sitten synnytyksen jälkeenkin. Makuasioita kai nämäkin.
 
Ei. Pyllykin jo levennyt ja monet pikkaritkin tuntuu käyvän pieniksi. Tilasin isommassa koossa alusvaatteita ja äitiyslegginssejä.
 
Onko mitään kikkoja pidentää normihousujen käyttöikää, toimiiko joku hiuslenksukikka? Miten se viritellään?
 
Onko mitään kikkoja pidentää normihousujen käyttöikää, toimiiko joku hiuslenksukikka? Miten se viritellään?

Juuri laitoin hiuslenkin ulkoiluhousuihin kun ei muuten mene enää kiinni :grin Hiuslenkki siis pujotetaan napinlävestä ja sitten renksun toinen pää renksusta läpi, jonka voi sitten laittaa nappiin kiinni. Ei se mitenkään siisti tai mukava ole, mutta kyllä sillä väliaikasesti pidentää housujen käyttöaikaa.

Pitää varmaan tilata jonkinlaista trikoota ja yrittää tuunata vahoista ulkoiluhousuista äitiysmallin housut lenkkeilyä varten. Jos ompelis sitä trikoota "mahapussiksi" siihen vetoketjun ja napin kohalle niin ettei sitä vetoketjua tartte laittaa kiinni...onko kukaan kokeillut, onko ihan tuhoon tuomittu ajatus? :grin

Tavalliset leggarit alkaa tuntua jo vähän inhottavilta ja oon katellut äitiysleggareita, mutta ne mahapussilliset versiot tuntuu vähän "liioitelluilta" vielä. Onko kukaan bongannut jotenkin erimallisia äitiysleggingsejä mistään? :scratch
 
Takaisin
Top