Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Mä otin jo äitiysleggarit käyttöön kotona rötvätessä :D tuntuu tosi inhalta alamahaa painavat housut nimittäin.
 
Mä kävin jo UFFilta ostamassa edullisesti muutaman äitiysvaatteen. Viikkoja vasta 4+jotain, ni ei ole vielä tarttenut niitä. Syksyllä sit toivottavasti, jos pieni vaan pysyy matkassa mukana.
 
Mää just tässä pähkäilly mitähän vaatteita sitä vois näin kesällä pitää ettei heti kaikki arvais. Pitää varmaa jotain jätesäkkejä käyä ostaan ku koko ajan tämmönen turvotus päällä..
C1B6E210-D524-47B5-86AF-418AF1291EA4.jpeg
 
Ei hirveästi tee mieli käyttää farkkuja. Varmaan turvotusta sen verran että tuntuvat painavan alavatsaa. Toivottavasti pian tulee taas lämmintä niin voi käyttää hameita.
 
Edellisen raskausajan vaate koko on nyt hyvä. Eli vaihtoon menee. Tuli ihan paha mieli kun kokeilin niitä ja tajusin etten voikaan niitä käyttää. Mut myyntiin meni ja sit pääseekin ostelee uusia myöhemmin. ☺️ Ei onneks ihan kaikkia joudu myymään mut niitä ihanimpia joista tykkäsin paljon. Välil vaa ei tunnu löytyvän niin kivoja mistä ite tykkään.
 
Vuosia sitten näin H&M:n alehyllyllä kivan tunikan ja sovituskopissa tajusin sen olevan äitiysmallistoa. Tunika oli kuitenkin tosi kiva (ja halpa :D) joten ostin sen. Käytin kerran kotona ja tajusin sen tosiaan tekevän minusta todella raskaana olevan näköisen, joten on sen jälkeen jäänyt pölyttymään kaappiin... kunnes nyt kaivoin sen esiin ja voi että sitä on ollut ihana käyttää nyt leggiensien kanssa. Itsellä siis ylipainoa muutenkin, mutta kyllä huomaa, että myös raskauden vuoksi sellaista turvotusta, että tällainen tunika+leggarit-yhdistelmä on ihanan vapauttava. :p
 
mulla on paino pudonnut nyt parissa viikossa pari kiloa ja muutenkin tykkään pukeutua löysiin t-paitamekkoihin ja pyöräilyhousuihin/leggareihin. just hyvä niin ei kukaan tajua :D äitiysfarkut tulee kyllä työkäyttöön varmaan loman jälkeen kun sitten ajattelin vasta paljastaa töissä kun mennään varmemmilla viikoilla:D
 
Mulla normihousut painaa sen verran että töissä istuessa pakko pitää housuja auki, ja kohta pitää kyllä suunnata ostamaan mammaleggareita, niissä sit taas asutaan seuraavat 9kk.. :rolleyes:
 
Mulla menee normivaatteet ihan hyvin vielä.
 
Turvotusta on sen verran hyvin ollut jo pari viikkoa, että osa farkuista ahdistaa ja puristaa. Onneksi oon nyt kesälomalla ja saa pukeutua rennommin.
 
Mahtuu mutta oon jonkin verran pitänyt jo äitiysleggareitakin kun ne mukavammat!
 
työssä käytössä sellaset joustavat farkut. tänään repesin kyllä vessassa kun oli hieman turvotusta ja ilmavaivoja ja en meinannut saada housuja takas jalkaan. onneks on sellanen löysähkö t-paita työpaitana niin ei huomaa. ens viikko duunia ennen kuukauden lomaa. loman jälkeen saatan joutua tekemään paljastuksia töissäkin :D
 
Nyt alkaa normivaatteet vähän ahdistaa ja likistää :grin pitäisi varmaan hankkia jotkut hyvät mammalegginssit, esikoisen jäljiltä olen kaikki laittanut eteenpäin kun luulin ettei enempää lapsia meille suoda.. juhlamekkoja olen myös yrittänyt metsästää kun alkusyksystä tulossa kahdet häät. Toki silloin saa jo paljastuakin muille masu :grin työtakit tuskin mahtuu enää kiinni kun töihin palaan lomalta elokuussa.
 
Onko vinkkejä mistä voisi shoppailla farkkuja, jotka mahtuu jalkaan mahan kanssa?
 
Ainakin hmltä myydään mammafarkkuja :)
 
Vuosia sitten näin H&M:n alehyllyllä kivan tunikan ja sovituskopissa tajusin sen olevan äitiysmallistoa. Tunika oli kuitenkin tosi kiva (ja halpa :D) joten ostin sen. Käytin kerran kotona ja tajusin sen tosiaan tekevän minusta todella raskaana olevan näköisen, joten on sen jälkeen jäänyt pölyttymään kaappiin... kunnes nyt kaivoin sen esiin ja voi että sitä on ollut ihana käyttää nyt leggiensien kanssa. Itsellä siis ylipainoa muutenkin, mutta kyllä huomaa, että myös raskauden vuoksi sellaista turvotusta, että tällainen tunika+leggarit-yhdistelmä on ihanan vapauttava. :p

Tää oli hauska, oot hauska, kun yleensä kaikki koittaa alussa piilottaa raskautensa ennen siitä kertomista ja sitten kaupassa onkin vaatteita, jotka ei auta asiaa yhtään :grin Itselläni normivaatteet istuvat vielä ihan hyvin, vaikka turvotusta on paljonkin, varsinkin jos vatsa ei toimi. Pikkuisen ne alkaa kyllä kiristää alavatsaa, ja pitää välttää turvottavia ruokia. Saa nähdä pääsenkö syksyyn asti normivaatteissa, kerron sitten :wink On kolmekymppiset tulossa.

Vatsani on aina ollut hieman herkkä, eikä tää raskaus ole yllättäen auttanut siihen yhtään. Luulen että miun maha pullahtaa sitten kerralla jossain vaiheessa :grin Miesystävä jo sanoi, että älä rakas pelkää, oot ison mahasikin kanssa sitten erittäin viehättävä.. Oli kyllä kultaisesti sanottu, rakastan :Heartred Minusta tuntuu, että hän on erittäin hyvä tuleva isä, eikä koe raskautta pelottavana, vaan haluaa osallistua siihen tukemalla minua. Tähän asti on mennyt erittäin kivasti ja olen erittäin tyytyväinen. Tämä on lähentänyt meitä entisestään.
 
Mulla on melkein alusta asti farkut kiristäneet ikävästi, turvotusta on kai niin hirveesti. Onneks voi käyttää löysiä mekkoja ja viileämpinä päivinä jalkaan sukkahousut/legginssit. Nyt siis viikot 10+6 :)
 
Farkkuina käytössä joko joustavat farkkuleggarit jotka kyllä puristaa kovan turvotuksen ollessa päällä ikävästi. Farkutfarkut on onneksi matalaa mallia joten ei pötsiä purista onneksi. Lökäreissä viihdyn parhaiten ja muissa löysissä vaatteissa. Välillä tuntuu, että jopa perus toppi kiristää liikaa.
 
Mulla on aivan raskauden alusta asti paino ja turvotus lisääntyneet jonkin verran, joten kahdet löysät housut on täytynyt hankkia, jottei tarvitse jatkuvasti istua töissä farkkujen nappi auki. Ja edelleen tää tuntuu oudolta, kun on koko elämänsä ollut suht sopusuhtainen, niin yhtäkkiä ei tunne omaa kroppaansa.. Ja se, että on pitänyt siirtyä seuraavaan vaatekokoon. What. Ja näin nopeesti. Eikä tältä turvotukselta tuu hetkeen kyllä näkemään, että onko tää vauvamaha vai mikä. Alusvaatteet myös menneet uusiksi.
 
Takaisin
Top