Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

On kyllä niin turvonnut pallo-olo! Oli pakko laittaa tänään äitiyshousut tilaukseen ja toinen ongelma on rintsikat. Olen suosinut urheilutoppeja, mutta nekin ovat sen verran napakoita, että nyt tuntuu, etten pysty kunnolla hengittämään niissäkään, kun on pidempään ollut päällä..
 
Farkkuja en oo vielä käyttänyt, pitäisi ehkä kokeilla. Onneks kesä tulee, ni voi käyttää hätätilassa mekkoja ja leggareita, jos tarvii siistimpää päälle. Mut ulkohousut alkaa jo kiristää, ku oli jo ennestään aika piukat. Töissä niitä vielä tarttis hetken aikaa.

Miten noi äitiysvaatteet on mitoitettu? Oon normaalisti kokoa XS ni kuuluuko mun tilata sen kokosia äitiysvaatteita? Vai pitääkö valita omaa kokoa isompaa? Pitäs ehkä käydä sovittamassa ekoja kertoja.
 
Farkkuja en oo vielä käyttänyt, pitäisi ehkä kokeilla. Onneks kesä tulee, ni voi käyttää hätätilassa mekkoja ja leggareita, jos tarvii siistimpää päälle. Mut ulkohousut alkaa jo kiristää, ku oli jo ennestään aika piukat. Töissä niitä vielä tarttis hetken aikaa.

Miten noi äitiysvaatteet on mitoitettu? Oon normaalisti kokoa XS ni kuuluuko mun tilata sen kokosia äitiysvaatteita? Vai pitääkö valita omaa kokoa isompaa? Pitäs ehkä käydä sovittamassa ekoja kertoja.

Ainakin mulle on pääsääntöisesti sopinut raskausvaatteista sama koko mitä käytän tavallisestikin. Toki voi aina olla eroja merkkien ja mallien välillä, mutta sehän nyt pätee tavallisiin vaatteisiinkin :)
 
Farkkuja en oo vielä käyttänyt, pitäisi ehkä kokeilla. Onneks kesä tulee, ni voi käyttää hätätilassa mekkoja ja leggareita, jos tarvii siistimpää päälle. Mut ulkohousut alkaa jo kiristää, ku oli jo ennestään aika piukat. Töissä niitä vielä tarttis hetken aikaa.

Miten noi äitiysvaatteet on mitoitettu? Oon normaalisti kokoa XS ni kuuluuko mun tilata sen kokosia äitiysvaatteita? Vai pitääkö valita omaa kokoa isompaa? Pitäs ehkä käydä sovittamassa ekoja kertoja.

Mä taas olen ottanut aina omaa kokoa ja sitten yhtä kokoa isompaa koska mulla lopussa vatsa on ollut aina niin iso. Oman koon paidat jää aina pituudessa liian pieniksi ja maha näkyy niissä :D

Kannattaa katsoa muutamat vaatteet ja sitten loppuraskauteen uudelleen tarviiko isompaa. Housut mulla on alusta loppuun kyllä ollu samat.
 
Maha on saapunut hyvin ajoissa, ja farkut on aika tukalat. Vielä en ole kyllä raaskinut ostaa äitiysfarkkuja. Yhdet äitiysleggarit jo hommasin. Viimeksi ostin melko ajoissa alesta äitiysfarkut, ja kokoa suurempana. Eihän se mun maha tullut esiin vasta kun lopussa ja oli silloinkin maltillinen. Niitä farkkuja käytin kuitenkin ihan mukavuussyistä raskauden puolivälistä, ja ne meinas kokoajan tippua mun päältä. :hilarious: Pihi, kun olen, niin en suostunut ostamaan toisia tilalle.

Nyt pitää kyllä pian käydä vähän ostoksilla äitiysvaatteiden osalta, ja ostan aluksi ihan omaa kokoa. Katotaan myöhemmin sitten niitä isompia.
 
Mulla on jo niin paha turvotus, että oli pakko hakee parit mammahousut. Tuli niin huono olo jo aina vanhoissa housuissa ku puristi mahaa. Tosin nyt maha näkyy tosi selkeesti, ku ei oo normihousut litistämässä. :D
 
Mä hommasin jo kolme äitiysmekkoa turvotuksen takia (ahh, ihania! käytän muutenkin aina mekkoja.) ja parit imetysliivit, jotka on tosi mukavat päällä, ei ole kaarituet painamassa. Suosittelen! :wink
 
Hmm.. mulla tuntuu ensimmäisenä alkavan kirraamaan reenivaatteet o_O Lukuun ottamatta yksiä ajoshortseja ei ne vielä ahdista, mutta trikoiden vyötärönauhat pullauttaa "kivan" pelastusrenkaan ja meinaavat rullautua alas - ittellä se taitaa makkara enemmän pistää silmään, mutta pitää varmaan alkaa katsella jotkut vyötäröystävälliset treenitrikoot ja (ajo)shortsit kesäksi.
 
Täytyy sanoa että se alun turvotus joka oli luokkaa rv20 on väistynyt. Normi vaatteet menee. Mutta rinnat on räjähtänyt niin isoiksi että paidat ja takit kinnaa. Onneksi löytyy kasa toppeja eikä näillä keleillä takkia tarvita.
 
Mullaki on turvotus vähä laskenu. Mahallaan kohtu tuntuu jo hyvin, mut ei vielä häiritsevästi. Koitan nauttia nyt vielä ku voi nukkua mahallaan. :D Rinnat on kyllä kipeytyny aika paljo.
 
Mulla myös se iso pömppö kadonnut. Ihmettelinkin, kun niin aikasin se kupu alkoi ihan rintojen alapuolelta. Nyt enemmän kumpua alavatsalla. Äitiyshousut kuitenkin käytössä, kun on niin mukavat eikä purista. Nyt menossa 13+3.
 
Oonkohan mä sit vaan lihonut, kun tuntuu, että mulla maha on nyt pullahtanut näkyviin... :woot: Aiemmin vaan itse tunsi, että housut kiristää, mutta nyt näkyy myös ulospäin. :)
 
Täällä oon vähän ihmeissäni, kun vielä ei näy ulospäin yhtikäs mitään, ja kaikki vanhat vaatteet farkuista lähtien menee päälle :grin Toki odotan esikoista, ja silloin kai maha ilmestyy hiukan myöhemmin. Viikkoja nyt 12+1.
Toki kova pahoinvointi varmaan jarruttelee mahan kasvua, pari viimeistä viikkoa on mennyt aika vähällä syömisellä. Alkuun oli turvotusta, mutta sekin on nyt hävinnyt sekä vatsasta että rinnoista :oops:
 
Äitiystrikoita tulee jonkin verran käytettyä liikkuessa ja isommat topit on pakko olla käytössä, kun rinnat ovat turvonneet ja arat. :meh: .. ja RV vasta 15+4. Ei ensimmäisen kohdalla ollut vielä tässä vaiheessa tarvetta reilummille vaatteille. :)
 
Oletteko jo ostelleet äitiystoppatakkia? Pahoin pelkään, että sellaisen hankinta on edessä. Esikoisesta pystyin käyttämään normaalia takkia loppuun asti, mutta nyt sama takki menee juuri ja juuri kiinni, tuo takki ei todella mahdu joulukuussa
 
Oletteko jo ostelleet äitiystoppatakkia? Pahoin pelkään, että sellaisen hankinta on edessä. Esikoisesta pystyin käyttämään normaalia takkia loppuun asti, mutta nyt sama takki menee juuri ja juuri kiinni, tuo takki ei todella mahdu joulukuussa

En oo ainakaan vielä hankkinut äitiystoppista, kovasti toivon pärjääväni normitakilla loppuun asti. Kaapista löytyy onneksi aika väljä toppis, sillä toivon mukaan pääsee pitkälle :grinMuutenkin koitan hankkia mahdollisimman vähän äitiysvaatteita, tuntuu niin turhalta ostella niitä vaan muutaman kuukauden takia.
 
Minä tilasin Mama Liciouksen villakangastakin, jossa on äitiyspaneeli, eli semmoinen lisäosa. Sen saa synnytyksen jälkeen pois ja käy sitten normitakista. :happy:
 
No tosiaan, ei yhtään huvittaisi ostaa muutaman kuukauden (tai max kuukauden) takia. Elättelen toiveita että kirpparilla tärppäisi sopiva
 
Takaisin
Top