Mahtuuko vielä tutut farkut? Vai joko on äitiysvaatteet käytössä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Tässä tuumin noita mammahousuja. Saan töistä mammahousut kunhan uskallan kertoa tilaajalle. Tässä jännittä vaan se että jos ketään ei ookkaan masussa tai menee kesken ennen rv 12 joutuisi palauttaa nöyränä housut. Kuitenkin on jo toinen raskaus ja nykyiset työhousut käy ahtaaksi masun kohdalta. Vielä se että työvaatetilaajakin jää jossain vaiheessa kesälomalle. Kääks. Varmaan varhaisultran jälkeen täytyy ne tilata viimestään.
Onneksi edellisen raskauden jäljiltä löytyy varastosta vapaa-ajan raskausvaatteita. Tosin ovat varaston perimässä nurkassa. Vielä kun jaksaa mennä hakemaan ne sieltä.
 
Ei mennyt enää työhousut kiinni tänäaamuna :D Onneksi löytyy numeroa isommat jo valmiiksi ja ne menee vielä hyvin kiinni. Viikkoja ei ole vielä paljon mitään, mutta maha pömpöttää jo aamusta alkaen. Kai tää kolmas kierros sen tekee :D
 
Tänään totesin, että taitaa olla aika tilata äitiyssukkahousuja! En oisi uskonut, että vielä tässä vaiheessa, mutta mahaa turvottaa sen verran paljon 24/7, että tavalliset sukkikset tuntuu inhottavilta tuossa keskivatsalla.
 
No, kävin ostamassa niitä äitiyssukkahousuja, ja samassa kaupassa oli yksi äitiysneule -70 %, joten sekin tarttui mukaan :joyful: Eihän sitä nyt vielä tarvi, mutta syksyä ajatellen...
 
Tänään vasta 5+5 ja äitiysfarkut on tilauksessa :rolleyes: niin järkyttävä turvotus, että ei pian mahdu farkut enää kiinni.
 
Tänään vasta 5+5 ja äitiysfarkut on tilauksessa :rolleyes: niin järkyttävä turvotus, että ei pian mahdu farkut enää kiinni.


Mulla ei mee enää kuin yhdet joustavat housut mukavasti jalkaan. Farkkujen vyötärö kiristää, vaikka viritän hiuslenkin napinläpeen. Sovitin olemassa olevia äitiyshousuja ja ne on vielä mahan kohdalta liian isot ja saa kokoajan nostaa ylemmäs.

Itsellä kova turvotus, mikä johtuu myös jättikokoisista munasarjoista. Ne on kerännyt nestettä IVF stimuloinnin jälkeen ja ovat paljon isommat kuin kohtu. Nyt menossa 7+6 ja alkaa olla pingottunut olo. :woot:
 
Minä tilasin kokeiluun semmoset farkut missä on vyötäröllä semmoset joustokaistaleet. Ne farkut, missä tulee kangas mahan päälle, ei toimi vielä mullakaan ku ei sitä mahaa ole vielä niin paljo täyttämässä sitä.
 
Minä tilasin kokeiluun semmoset farkut missä on vyötäröllä semmoset joustokaistaleet. Ne farkut, missä tulee kangas mahan päälle, ei toimi vielä mullakaan ku ei sitä mahaa ole vielä niin paljo täyttämässä sitä.

Sellaiset voisikin olla nyt hyvät. Tulee tosi ikävä olo, jos housut kiristää.
 
Mulla on kans vaan yhdet leggingsit jotka tuntuu mukavilta jalassa, eilen työkaveri sit huomautti, että satuitko huomaamaan, että sun housuissa on reikä? :woot: sit vilkasin taakse ja kiva reiän alku just siellä yläreiden kohdalla. eli nyt en sit tiedä mitä laitan päälle tänään... Kai se täytyy lähteä ostoksille heti töiden jälkeen. Viime raskauden lempparipökät oli ehdottomasti hm:n mustat mammaleggarit, eli sellasia metsästämään :grin Nyt rv 8+3 ja kaamee turvotus... On kyllä jo työkaveritkin vilkuillut epäilevästi mun vatsanseutua, koska muuten olen tosi hoikka, niin kyllähän se pötsi erottuu. Kattoo nyt kauanko vielä saa pidettyä salassa. Pomo kyllä tietää :shy:
 
Tänään haettu ekat äitiysleggarit Hm:stä, samalla löytyi tuo päällä oleva ihanan keväinen äitiystunika - 70% alella. Ja tosiaan viikkoja vasta 8+3 ja jäätävä turvotus :eek:
 

Liitteet

  • IMG_20190503_131616.jpg
    IMG_20190503_131616.jpg
    18 KB · Katsottu: 49
Ei oo kuin pientä turvotusta,enkä usko että tuun äitiysvaatteita tarvitsemaan koko raskauden aikana.
Kahdessa aiemmassa raskaudessakin tuli vain puolikas jalkapallo kun uppoaa tuonne selkärankaan.
 

Liitteet

  • IMG_20190502_152953.jpg
    IMG_20190502_152953.jpg
    18 KB · Katsottu: 39
Nyt rv 8+3. Täällä alkaa myös olla lisääntyvää turvotusta vatsassa ja rinnat on olleet aivan turvoksissa jo pari viikkoa. En juurikaan pysty enää normi rintsikoita käyttämään, kun tuntuu, että kuristun niihin. :shifty: Onko kellään suositella hyviä rintsikoita raskausaikaan? :nailbiting:
 
Valoisa, itelleni urheiluliivit on ihan parhaat ja niitä käytän ahkerasti vaikken ois raskaanakaan. Mut ei kai niitäkä viiti kaikkien vaatteiden kanssa käyttää ni joutunee hommaamaan jotkut tavallisen malliset liivit. Vielä menee kyllä jotenkin onneks ainakin osa noista vanhoista.

Sovittelin äsken tossa housuja. Henki ei kulje ku mammafarkuissa ja collareissa, legginsit varmast vielä menee kans. Ja mulla tänään vasta 6+0, semisti turvottaa.
 
Hain tänään mammafarkut. H&Mstä kun Prisman väri ei miellyttäny ja toinen oli hölmön mallinen. H&M:n mahaosa on paljon tilavampi kuin Prismassa myytävän. Toivottavasti ei hiosta. Mulla on Lidlin farkut ollu tähän asti kun ne on kovin tilavat mahan kohdalta mutta loppupäivästä nekin ahdistaa ja joudun käyttään niitä vyön kans = korostaa mahaa.
 
Valoisa, itelleni urheiluliivit on ihan parhaat ja niitä käytän ahkerasti vaikken ois raskaanakaan. Mut ei kai niitäkä viiti kaikkien vaatteiden kanssa käyttää ni joutunee hommaamaan jotkut tavallisen malliset liivit. Vielä menee kyllä jotenkin onneks ainakin osa noista vanhoista.

Sovittelin äsken tossa housuja. Henki ei kulje ku mammafarkuissa ja collareissa, legginsit varmast vielä menee kans. Ja mulla tänään vasta 6+0, semisti turvottaa.

Urheiluliivejä olenkin käyttänyt nyt pahimpaan hätään. :D Pitäisi vaan löytää jotkut mitä voisi mekkojenkin kanssa käyttää.. Tsemppiä turvotuksen kanssa! :)
 
Eilen huomasin etten voi enää käyttää mun lempi farkkuja:arghh: Onneksi kaapit on täynnä tunikoita ja joustavia vaatteita Kohta on kuitenkin pakko lähteä ostoksille.
 
Mulla on ollut viime synnytyksen jälkeen mamalicious after birth farkut (mustat ja siniset) jalassa. Ne venyy ja paukkuu niin ei tarvii stressata housuja. Kävin kyllä salaa ottaa tänään töisssä harjottelijoiden housut jalkaan koska omat housut painoi vatsaa niin, että mulla oli vatsa kipeä koko lauantai päivän. Omat työhousut on siis sopivat vieläkin mutta päivän mittaan painavat ikävästi mahaan ja kauhea kipu tulee siitä.
 
Edellisessä raskaudessa 2015 ostin h&m mama leggarit. On firmasta mitä mieltä tahansa niin ne on ainoat legginsit jotka on pysyneet ehjänä tämän koko 4vuotta. Mukaan lukien ihan kaikki tänä aikana omistamani legginsit. Käytin niitä siis välillä viime talvenakin koska oli niin miellyttävät päällä. Ja ainoat ehjät. Eli vahva suositus.
 
Takaisin
Top