Mahdoton turvotus

Minäki oon iloinen, että on muitaki turvonneita [:)] Olen itsekin ihan alussa ja heti hedelmöityksestä asti maha on ollu ihan ratkeamispisteessä ja housut ei mee enää päälle! Olin kanssa ihan ihmeissäni ku en ollu syöny mitenkään eri lailla ja juonu vettäki ihan kivasti. Ajattelin että oon vaan lihonu ihan hirveästi [:'(] Se oli pelottavaa.
 
täällä ollaan kasn turvonneita. Tuvotus alkoi heti 5. viikolla ja on yhä (nyt 8. vkon alussa). Mitään vyötäröltä kireitä housuja ei voi pitää ja muutenki saa töissä käydä väljissä tunikoissa jotta porukka ei niin kinnittäis huomiota masuun [:D]
 
Mä oonkin ihmetellyt, miksi useina iltoina maha ei meinaa mahtua housuihin ja turvottaa tosi paljon. Makaa välillä selällään maha kohti kattoa ja se näyttää siltä kuin viimeisiä kuukausia olisi käsillä. Ja lisäksi mun mahaan kertyy ilmaa niin että pitää vaan röyhtäillä ja piereskellä koko ajan mutta maha on silti iso pallo. Iltavuoron tekeminen töissä on ikävää, kun silloin turvotus on pahempi ja kun kotona nousee autosta, ei meinaa päästä ylös ratin takaa.. eli täällä myös kohtalotoveri. Ja olen raskausviikolla 8+0.
 
Hei!

Itselläni on jokaisen raskauden aikana ollut alusta asti ihan mieletön turvotus jaloissa ja sormissa. Vaikka syön ihan normaalisti enkä juurikaan käytä suolaa, niin siitä huolimatta olen ihan turvoksissa ja tuntuu ettei mikään auta. Yritän juoda mahdollisimman paljon vettä jotta nesteet liikkuisivat eivätkä jäisi seisomaan elimistöön. Myös liikunta auttaa, ihan kävely on hyvästä.
 
Mulle kanssa ilmestyi turvotusta samantien viikolla 5 ellei jo viikolla 4+3 kun plussasin ja jatkuu edelleen. Näyttää kuin olisin jo viidennellä tai kuudennella kuulla, koska maha on älytön pallo. Siksi olenkin alkanut miettimään, jos olenkin pidemmällä eikä tämä olekaan turvotusta. :D Mutta eiköhän se vaan sitä ole. :)
 
Ihan järkkyä turvotusta täälläkin, kestänyt jo muutaman viikon. Minulla tuo turvotus ja parin kg:n painon nousu on ollut aina ihan tyypillistä ennen menkkoja, mutta nyt tämä tuntuu olevan ihan pysyvää laatua. Aamulla kun herää niin massu on ihan littana oma itsensä, mutta heti kun saa jotain syötyä niin sieltähän se jalkapallo taas kohoaa, iltapäivästä se sitten vasta hirvee onkin ja olo on niin ahdas ja ahdistava. Farkkuja ei tosiaankaan oo tehnyt paljon mieli käyttää. Sillä mitä syö ei ole tuntunut olevan mitään vaikutusta asiaan.
 
Voi kuulkaa jos näkisitte tän turvonneen pallon! Tuntuu että pitää hengittääkin ihan pinnallisesti vaan kun on kerrassaan pallomainen maha. Omat farkut mahtuu vielä aamulla mut illalla ei puhettakaan.. Mahan paisuminen alko joskus kuudennen viikon tienoilla, nyt mennään 11+0 ja turvotus senkun pahenee. :( Ilmavaivat on jotain aivan järkyttävää kaliiperia. Tyyliin ennen menkkoja x 10. Syön säännöllisesti ja suht terveellisesti, juon paljon vettä, mut ei tunnu auttavan..
Onneks töissä on työn puolesta vaatteet, mukavan väljä takki ja kuminauhalliset housut, ei sen puoleen tarvii huolehtia.. Mut kohta alkaa olla hankalaa piilotella mahaa siviilivaatteissa. (Onneks on talvikeli vielä nii voi pitää talvitakkia, peittää kivasti.)
Ens maanantaina on vasta eka ultra, vähä jännittää et kai siellä on elämää.....
 
Täällä turvottaa myöskin, ja erityisesti tosta vatsan kohdalta.. En oo muutenkaan mikään laiheliini, vaan jokseenkin siis ylipainoinen, ja turvotus vaan korostaa vatsan seutua entisestään :D
odotan toista lastani ja viikkoja on nyt 7+1, vaikka tuo ticker näyttää päivän enemmän..
Välillä on myös nilkat ja varpaat turvoksissa.
Esikoista odottaessa viimesilläni, olivat nilkat pelkästään turvoksissa, muuten ei turvotusta esiintynyt. :)
Kamala kun on tässä vaiheessa jo kauhee pallo :D
 
Mulla vasta rv 4+3, mutta turvottanut on jo muutaman viikon... Ensin tietty ajattelin, että johtuu joulusyömisistä, mutta kyllä se jo olis laskenut :D. Vatsa ei mee "sisään", vaikka kuinka puristaa. Mä olen hoikka, joten toi pötsi näkyy kyllä. Ei sitä varmaan muut niin huomaa, mutta ite huomaa ja housut puristaa. Ensimmäisessä raskaudessa turvotus alko myöhemmin ja edellisessä ei ehtinyt edes alkaa... Uskon kyllä, että se vähän tosta helpottaa ennen kun maha alkaa "oikeesti" kasvaa. 
 
Mulla turposi vatsa jo muutaman päivän ennen kuin kuukautisten piti alkaa. Esikoista odotan. Olen hoikka ja viikolla 9 ensimmäinen työkaveri jota en näe kun joskus harvoin rappukäytävässä kehtasi kysyä olenko raskaana. Silloin kyse oli vielä lähinnä pelkästä turvotuksesta ja varsinaista kovaa vauvamahaa ei vielä ollut.

Nyt on menossa viikko 18. Nyt on jo selvä vauvamaha ja sellainen löllöturvotus on hävinnyt, mutta kyllä se vatsa turpoaa silti iltaa kohti. Joskus vähän enemmän ja joskus vähän vähemmän. Eilen turposi melkein kaksinkertaiseksi aamuun nähden, tuli syötyä liikaa pullaa :)
 
Ihanaa kohtalotovereita :) mulla rv 7+1 ja todellakin välillä näyttää kuin olis viimesillään. Esikoinen tulossa, mullakin kävi jo äkkinäisenä mielessä, että ollaanko tässä oikeasti jo pidemmällä.
 
Ilmeisesti tähän ei ole olemassa apukeinoja sitten kun niin montaa tuntuu sama vaivaavan. Aivan jo sieltä neljänneltä viikolta saakka on turvottanu, kuudennelta viikolta saakka niin että hengittäminen on vaikeaa iltaisin ja mitkään entiset housut ei mahdu jalkaan. Vettä, kuituja, luumuja, ananasta... ihan sama, ei millään mitään vaikutusta. Söit tai et, lopputulos on sama. Iltapäivällä maha on arviolta noin 25-30 viikkoisen kokoinen, alkaen aivan rintojen alapuolelta heti. Onpa helppo piilotella töissä tätä kun työvaatteetkin on kaikki jotain istuvia trikoopaitoja tai vastaavaa...8 tuntia koittaa vetää vatsaa sisään! :D Päästäispä jo sinne keskiraskauden seesteiseen vaiheeseen ja ennenkaikkea sitä hehkua odotan! :D Nyt jo onneks 12+0 joten toivotaan ettei enää mene kovin montaa viikkoa.
 
Tää on vanha ketju mut aattelin silti kysyä jos joku tätä vielä seurailee, että onko turvotus lakannut jossain vaiheessa vai vaihtunut ns. oikeeseen raskausmahaan mikä vastaa viikkoja? Ite vasta plussasin, mutta jäätävä turvotus alko jo n.2 viikkoa sitten.
 
Takaisin
Top