Mahamahamaha

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wii

Näppärä viestien naputtelija
Miten kanssasisarien masut? Joko pömpöttää paidan alta?

Mulla on voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu, joten kauan tätä ei enää peitellä. Ei kyllä ole tarvettakaan enää peitellä. Ihana, kun kasvaa[:D]

Kerättäisikö tänne tarinoita mahoista, niin hyvässä kuin pahassakin[;)] ja tietty kuvien kera. (minäpäs otan joku aamu, ettei turvotuksella pilata)

Turvotukseksi itse muka vielä lasken, ja kohtu on taaksepäin mutta kyllä tuo jo pömpöttää ihan vuorokauden ajasta riippumatta [:D].

Tänään paljastettiin työkavereille ja yksi sanoi että on minusta huomannut jo monta viikkoa sitten [8|], mikähän meedio se on... Olen kyllä sen verran hoikka että pienikin pömppö erottuu mutta kuitenkin.. 

Mulla on jo selkee pikkumassu. Viikon aikana pömpsähtänyt.
Asiakkaat ovat katelleet sillee jännästi töissä, mutteivat sanoneet mitään. Sitten ku oon sanonut niille niin ovat sanoneet kyllä hän kattoki että taidat olla [:)]
Mittailin itteeni joku päivä sitten niin navan kohalta masu oli 87cm. Vyötärön kapein kohta oli rv 4+4 70cm. Lantioonkin oli tullut pari senttiä lisää. Tästä se alkaa [:)]
Innolla odottelen milloin rupee liikkeitä tuntumaan [:)]

Pitääkin alkaa mittailemaan :D Mulla on tosin toi pötsi niin ylhäällä että sen on pakko olla vaan turvotusta. Tosin nouseehan ne sisäelimet kohdun tieltä ylemmäs

Ja heti mittanauha esille [8D]
Navan kohdalta 82cm ja lantion seutu (10 cm navan alapuolella) 87cm. Mulla on leveähkö lantio. Nämä nyt on iltalukemat ja vasta söin, pitää aamulla mittailla taas [:)]

Mulle sanottiin jo aikoja (n. 2vk) sitten, että selkee vauvamaha ja tultiin masuu taputtelee, vaikka ne ihmiset ei ees tienny raskaudesta. Aika outoa, kun kuitenkin vielä niinkin alussa ja kohdun pitäis olla (muutama vuos sitten ainaki oli) taaksepäin kallistunu.

Mulla on maha näkynyt jo useamman viikon. Väittävät, että kaksosten takia maha kasvaa tässä alussa nopeammin kuin yhden. Onhan se aika selvä, että kaksi vie vähän enemmän tilaa, vaikka ei se kohtu ole kuin appelsiinin kokoinen. Mulla ei ole enää mitään saumaa salata raskautta[:D] 

Laittakaas kuvia tänne! [:)] Minunkin pitää ruveta ottamaan nyt säännöllisesti kuva joka viikko. Olisko se parempi ottaa aamusta vai illalla?....

Mahojen koossa voi olla kyllä hirmuiset erot ihmisten välillä. Kahella mun kaverilla on raskaus samassa vaiheessa ja toisella jo niin iso massu kuin olisi 3 kk toista edellä.

Mulla oli aamulla melkein 5 cm pienemmät lukemat joten aamu antaa varmaan totuudenmukaisemmat tulokset :D

Mun on hirmu hankala sanoa kun on maha muutenkin niin iso [:D] Veikkaan että mun maha tulee aika myöhään varsinaisesti esille sen takia..[:@] Ite tiiän mikä maha on pirpanan ja mikä mun mutta muut taitavat luulla vaan omaks.

Aamulla on nykyään (kun loppu toi alkuraskauden yyber hillitön turvotus) ruvennut tuntumaan siltä että maha on kadonnut kokonaan! Että se on kutistunut! mutta sit taas päivän pidetessä pitää työhousuja alkaa laskemaan alemmas. Vatsaa kun vetää sisään niin huomaa mikä on pirpana mun ei mene sisään millään! ja on semmonen kovempi kun nuo muut makkarat [:D]

Oon niin katelliinen kaikille isoille mahoille ja ootan vaan niin kovasti että ite saisin semmosen kanssa! Voin ottaa makkaroista kuvia silti vertailun vuoksi (hei laitetaan samaan naamat mukaan kuviin jos haluaa niin osais sit nimelle liittää kasvotkin? Ei ole siis pakko mutta aattelin et mä ainakin voin laittaa pärstänikin näytille jos joku muukin laittaa [:)]) mutta en nyt saa itse kuvattua ja pitää mököttää tolle perslävelle niin en voi sitäkään pyytää kuvaamaan et sit kun suostun taas puhumaan sille [:D] rakastakaamme hormooneja! 

Kuvittelin vielä eilen päivällä ettei minulla mikään vauvamasu vielä ole, pientä pömppistä kun on melkein aina ollut! [;)]

Illalla sitten piti vetää vanha hame päälle, joka on ollut oikein löysä ennen...eipä ollut enää! Sain laskea sen aika alas kun ei vatsa mihinkään hävinnyt vaikka kuinka yritin!

Tuleva isä sanoi kyllä viimeeksi ultrassa että mahani on erilainen nykyään, varsinkin kun makaan.

En ole vielä lihonnutkaan, joten kyllä se vain on vauvamasu! [:D]

Oih kun voisi ottaa kaiken ilon irti nyt jo, ja onnellisesti seurata kasvavaa masua rohkeesti myös ihmisten ilmoilla...!

Täällä on ihan selkee maha ollu jo jonkin aikaa. Ei saa kyllä piiloon vaikka yrittäis ;) Tuli näkyviin jo joskus viikolla 7!? Omiin farkkuihin en oo mahtunu enää hetkeen... Että vaatekaappia on saanu uudistaa, heh. Monet ihmetellykin että miten mulla voi olla jo tällänen maha... Kuitenkin ensimmäistä odotan :)

Minä otatin miehellä tänä aamuna ensimmäinen kuvan vatsasta. No eipä kyllä erotu mikään raskausvatsa vielä, vaan lähinnä oma röllykkä [8|] Mutta onpahan jotain vertailupohjaa kuitenkin, jos se tästä jossain vaiheessa pullahtais enemmän esille.... Siis miten voi odottaa NÄIN paljon, että maha alkaa näkyä?!!?!?! Laitan sitten kuvaa tänne, kun on jotain verrattavaa oikeesti...
Mulla muuten tuo oma vararengas on selkeesti pienentynyt raskauden alusta, koska näinä viikkoina ei ole pystynyt hirveesti syömään ja on tullut oksenneltua.

Minä otin tässä männä päivänä mahasta kvan ja sain sen vihdoin siirrettyä koneelle. Niin nörtti en osaa olla, että saisin sitä rajattu tms. (kuvassa siis koiruus ja toisen jalat sohvalla[;)]). Nyt vielä koitos edessä, että saan sen liitettyä.

...juuh. Ei onnistu,kuva (tiedosto) on liian iso ja en osaa pienentää sitä.

Mulla masu on näkynyt jo jonkin aikaa pienenä pömppiksenä, nyt viimeisen viikon aikana se on niinku pullahtanut vallattomasti, niin ettei enää voi puhua turvotuksesta.. toista odotan, eli kyllähän sillä varmaan on merkitystä.. mut sit toisaalta toisesta jo tasan 3 v... no mulla ei oikeastaan ole kiire saada isoa mahaa, ku vanhastaan muistan kuinka hankala se oli.. mut saahan tuo tietysti tulla

Dodii! Tässäpä meikäläisen masu! Vasen kuva on rv 13+4 ja oikea on rv 14+4 otettu pari päivää sitten. [:)]

wii: minä tein silleen, että kuvien kokoa pienensin Paintissa (mulla ei tällä koneella muuta oikein olekaan), siellä Kuva --> Venytä tai viistota ja pienensin pituutta ja leveyttä reilusti . Kollaasin kahdesta kuvasta tein Picasassa. Mä olen vähän "käsi" näissä kuvankäsittelyissä, mutta tälleen minä onnistuin.

Onnistuikohan tämä???

Kiitos Sadepilvi neuvoista. Naiset osaa niin neuvoa toisiaa. Mieheni yritti neuvoa minua aiemmin puhelimessa, mutta tuloksetta [:D]

Vähän on epätarkka kuva ja koiratkin siellä menossa mukana.

Kuvassa on muistaakseni rv 12+4

Siistiä! Selvä vauvakumpu jo sielläkin [:)]
Rohkeesti vaan muutkin mukaan valokuvaussessioihin! [;)]

Huvikseni kävin tutkailemassa muiden kuukausiketjujen masukuvia, niin joillakin oli raskauden puolivälissä samankokoinen pömppänä kuin mulla nyt jo [8D] Hih, mutta eipä sitä sais vertailla silleen kun ihmiset on niin erilailla rakentuneita ja toisilla vaan tulee luonnostaan isompi maha kuin muilla. Ja vanhat pömppiksethän ei mullakaan katoa mihinkään, vaan kohtu vaan pukkaa niitä ylöspäin pois tieltä.

Jännä katsoa miten tää tästä etenee [:)]

Nyt täälläkin oon huomannut jotain muutosta. En saa sitä mahaa enää piiloon. Ja kiva nähä et jollain muullakin on myös tuohon navan yläpuolelle tullut vähän muotoa kun tuntuu että sekin jo pullottaa vaikke se kohtu sinne asti mene vielä (mutta siis vissiin se työntää sitä omaa mahaa sitten ylöspäin..)  Ei ole johtoa mukana reissussa että voisin kuvan laittaa mutta otan sitten kun kotia pääsen. Kuulin yks päivä kun mentiin terassin ohi (ei ollu muita kuin minä ja laiha tätini) että yksi mies kysyi "oliko tuo nainen raskaana vai?" En oikein tiedä oliko se niinkun hyvä vai huono juttu mutta kyllä se tuntu ihan mukavalta! En ole ennen kuitenkaan tuollaista kommenttia kuullut [:D]

Mulla oli maha vielä viikolla 13. Enää ei ole minkäänlaista ja omat farkut mahtuu taas jalkaan. Eli samanlainen littana vatsa kun ennen raskauttakin. Sais jo kasvaa :( Mulla kun ei edes minkäänlaisia oireita ole eikä tuo mahakaan enää näy niin välillä mietin että onkohan se siellä enää ollenkaan :/

Takaisin