Sadepilvi: Mä oon kanssa huomannut joskus masun olevan toisella puolella isompi, eli pikkuinen on ollut toisella puolella masua. Neuvolassa sanoivat sen olevan tavallista. Voisikohan kohtu olla isompi siltä puolelta missä on istukka? Mulla on napa kanssa muuttanut ulkonäköään, enää napa ei ole niin syvä kuoppa kuin ennen. Toivon ettei piakkoin pullistuis ulospäin.
Kävin ti toisen kerran neuvolassa. Siellä kuunneltiin ekaa kertaa vauvan sydänääniä. Se nainen taisi aika rajuin ottein toteuttaa kuuntelu toimintaa (oon hoikka joten voi olla että sen vuoksi painoi liian kovaa). Heti kun lähdin kävelee pois neuvolasta vatsa tuntui tosi kipeeltä. Tuntui kuin olisi tulossa mustelma siihen kuuntelu alueelle. Onko muilla ollut kipua neuvolan tai ultran jälkeen? Sen neuvola käynnin jälkeen pari päivää tuntui samalta kuin alkuraskaudessa, oli myös hieman menkkamaisia kipuja ja kipuja kohdun kohdalla, voisiko olla kohdun venymistä kun juuri näillä viikoilla (rv 17) pitäis masun kasvaa kovaa vauhtia? Vatsan pinta on ollut kipeä, samoin kohdun (?) vasen ja oikea alareuna. Onko muilla ollut tämmöisiä kohdun/vatsan venymis kipuja?
Eilen illalla aloin kunnolla tuntemaan vauvan liikkeet, joten kaikki taitaa olla hyvin masussa. Illalla kun olin menossa nukkumaan seisoin makkarissa ja tunsin kutinaa mahasta, kuin pieniä perhosia ois lennellyt masussa. Kun koskin mahaan kutinaa ei tuntenut ja sitten se taas alkoi uudelleen [:)] Tänä aamuna pikkuinen touhuili tunnin putkeen, ja koko 8 tunnin työpäivän ajan liikuskeli vähän väliä. Töiden jälkeenkin on tuntunut useaan otteseen liikehdintää. Oiskohan ollut jumppapäivä tänään pikkuisella? [:D] Tuntuuko muilla jo liikkeet? Alkaakohan näitä nyt sitten tuntumaan lähes päivittäin?