Maalismasut savuttomiksi!

Dark91

Vauhtiin päässyt keskustelija
Aattelin et vois olla ihan oma keskustelunsa siihen, miten toiset on saaneet lopetettua tupakoinnin ja auttaa niitä, jotka eivät ole vielä päässeet irti!

Ite oon alottanu tupakoinnin aika nuorena, ja poltinkin joku parisen vuotta... Oon pari kertaa koittanu lopettaa, mut en oo saanu aikaseks, kun ei oo ollu tuntuvaa syytä. Mutta nyt kun on tuntuva syy, halukin on kahta kauheempi.

Ekaks ku sain plussan, vähensin 5kpl/päivä -> 3kpl/pv. Ja noi siis enimmäismääriä. Olin jo vähentäny ennen kesää max. 5 päivä mut nyt sit vähensin max3... Ja sit ku mietin joku melkeen puol vuotta että vaihtaisko sähkötupakkaan, nyt sit tein ostopäätöksen ja sen avulla päässy irti "Pahasta tupakasta"...

E-savuke.com kertoo enemmän sähkötupakasta ja itelläni siis on täysin nikotiiniton versio, ja käytän vaan kasviöljypohjasia nesteitä.. En puhu tosta sen enempää, ellei joku haluu kuulla=D

Mut mun keinona on ollu ton lisäks pitää ittensä silleen rentoutuneena mut et koko ajan on jotain tekemistä. Ja jos tekee mieli tupakkaa oon tehny sen et vaikka kudon tms. mut parhaiten mulle auttanu toi e-tupakka... =D höyrystetyn ilman imeminen ei voi kovin vaarallista olla. Mut pidän kuitenkin senkin minimissä, kun asiaa ei oo tutkittu...
 
toi tupakasta irti pääseminen voikin olla usealle todella vaikeeta...
Esikoistani kun rupesin vartoomaan niin lopetin samantien... polttamistahan ei saisi lopetta kuin "seinään" vaan juurikin pikkuhiljaa vähentämällä. Minusta vaan tuntui että se olisi itsensä huijaamista, loppu niin se on loppu. (olin polttamatta odotus sekä imetys aiana) Kakkosen odotuksen alussa kävi samoin, lopetin oitis. Raskaus on todella hyvä syy olla polttamatta, koska se ei ole enää pelkästään itselle haitallista vaan myös sille pienelle... minä en olisi pystynyt elämään omantunnontuskieni kanssa jos pikkuselle ois jotain tapahtunut omasta itsekkäästä käytöksestä, kuin tupakan poltto. Vaikkakin onhan niitä paljon vaarallisempiakin tapoja vahingoittaa lasta. No kuitenkin, en halua ketään "ahdistaa" enkä saarnata liioin, toivon kaikille tsemppiä ja savutonta raskautta. Annetaan lapselle savuton elämä jo alkutaipaleella.
Nyt siis odotan kolmatta lastani enkä polta, tosin nyt en ole enää polttanut kolmeen vuoteen, lopetin kun täytin 30v ja siinä päätöksessä olen pysynyt. Nikotiini taplettien avulla onnistuin, helppoa ei todellakaan ollut, olinhan polttanut jo 15vuotta! Nyt olen ylpeä saavutuksestani, enkä enää koskaan polta.

Tsemppiä siis muillekin lopettaville! <3
 
Hei vaan :)

Täälläkin tupakointi jäi heti plussan jälkeen ja ei oo kyl yhtää tehny mieli!
Mies lopetti yhtäaikaa, ja siksi ehkä vähä helpompaa kyllä olla savuttomana.ü.
..mutta ollu kyllä nii tuo pahoinvointi voimakasta että seki vaikuttaa
ettei vois kuvitellakaa savuja :P onneks tässä kerkii olla polttamatta ihan kiitettävän ajan ku
oottaa ni tuskin enää uudestaan alottaa ku tapahan se on pahin mistä eroon täytyy päästä :SS tai siis täyty ;)
Voimia teille jotka vielä kamppailette asian kans! KYLLÄ SE SIITÄ<3ü.
 
Täällä päässä tänään tasan viikko totaalista savuttomuutta! ^^ Vähensin ite niin, että sen tavan saa karsittua pois.. =) itellä nikotiinista minkäännäköstä riippuvuutta, vaan se tapa... Josta on jopa vaikeempi päästä eroon ku nikotiiniriippuvuudesta? kai... en tiiä=)
 
Heippa!
Mulla tupakointi loppu ku seinään ku testin tein. Toki olin vähentäny tupakointia n vuoden aikana, mut päivittäin savuttelin kuitenkin. Raskauden myötä jäi pois myös kahvi ja alkoholi, jotka herkistää polttelulle, joten sekin varmasti helpotti loptettamista, ettei ole nikkikisiä tullut lainkaan. Välillä tuntuu etten olisi koskaan polttanutkaan, niin helppoa tämä lopettaminen on ollut (polttelin kuitenkin n.8-9 vuotta) Vissiin olen onnekas ku lopettaminen kävi näin helposti.[:)]
 
JEp sama juttu Raksupaksu80, lopetin kun seinään. Mulla kans vähennystä ollut viimesen vuoden aikana, mutta poltin kuitenkin 14-vuotta.
Järkyttävä pahoinvointi on ollut myös onni onnettomuudessa, sillä ei ole senkään vertaa tehnyt mieli!!

Tsemppiä lopettamiseen neidot, ultran jälkeenkin asiat varmasti vielä kristallisoituu ja on helpompaa.
 
Tsemppiä kaikille tupakan kanssa taisteleville! Itsekin olin paatunut nikotinisti ennen raskautta, mutta positiivisen tuloksen jälkeen en ole polttanut yhtään. Myönnän, että pari kertaa olisi tehnyt mieli. Kaduttaa sekin, kun ehdin polttaa jokusen tupakan hedelmöittymisen ja positiivisen testin välisinä kahtena viikkona. Kaikkea sitä ehtii tehdä sinä aikana kun ei vielä tiedä odottavansa. [8|]
 
Mä tuolta marraskuisista huutelen hieman vieraisiin pöytiin ;)

Satsu.. istukka alkaa toimia vasta joskus 6:nnella viikolla ja siis vasta silloin nikotiini ja muut äidin käyttämät aineet kulkeutuu myös sinne masuun. Turhaan siis podet huonoa omaatuntoa siitä, että oot hedelmöitymisen ja testin välillä savutellu.. masuasukki on siitä täysin tietämätön ;)
 
Itsekin olen polttanut useamman vuoden, ja heti plussan jälkeen vähensin tupakointia silleen että päivässä meni korkeintaan 1 tupakka. Nyt sitten pahoinvointi on ollut niin kovaa, että ei oo edes tehny mieli sauhutella [:)] kieltämättä mieli tekee kovasti ja välillä oon sortunut muutamia savuja maistelemaan.. Nyt on kuitenkin tosissaan motivaatiota lopettaa :)
Tsemppiä kaikille muillekin lopettamisessa!
 
Tulinpa tänne kyselemään, että miten tupakanpolton lopettaminen on sujunut? Toivottavasti päätökset ovat pitäneet! Ja tsemppiä edelleen kaikille että päätös pitää! [:D]
 
Minä voin kyllä ihan rehellisesti sanoa että poltan edelleen vaikka jo raskausviikolla 24. Ahdistaahan se oma " saamattomuus"..en vain ole saanut lopetettua ja nikotiinipurkkaa on ihan turha jauhaa, maistuu niin kamalalle että yrjöt lentää. Outoa toki sekin.
En polta ihmisten ilmoilla, hävettää. Toisaalta sitten tuttavapiirissä ihmisiä jotka saaneet terveitä lapsia vaikka ovatkin polttaneet raskauden aikana. Haluaisin toki lopettaa mutta oma luonto taitaa olla niin heikko että on tullut jatkettua tännekin asti.
Löytyykö muita "tunnustavia?"
 
ite silppusin loput röökit askista vessan pönttöön ku kaks viivaa tikkuun pärähti.
en voisi ikinä antaa itelleni anteeksi sitä jos lapsella syntymän jälkeen olis jtn "häikkää" jonka olisin röökin polttamisella aiheuttanu tälle pienelle..
ja vielä paremmin pystyy olemaan ajattelematta tupakkaa tai edes olemaan semmosessa seurassa jossa poltetaan ku kattoo noita ultrakuvia missä näkyy napanuora.. se pistää ajattelemaan miten kaikki myrkyt menee suoraa tuohon pieneen joka ei sitä ansaitse..

vielä hetki aikaa sitte teki monestikkin mieli tupakkaa ja sitä tuli ajateltua aina ku haisto sen tai joku poltti .. nyt tuokin alkaa "helpottaa" .. [:D]

hirveesti tsemppiä, että pystyisit olemaan polttamatta[bknowhow] !!
toivottavasti ne potkut jota tuolta mahasta saat niin antais motivaatiota !! [:)]
 
Minäkin kyllä tunnustan polttavani edelleen mutta heti alusta onnistunut kyllä vähentämään todella paljon.

Meillä kanssa sukulaisissa ja tuttavapiirissä paljon porukkaa jotka polttaneet raskaana eikä oo vaikuttanut.

Neuvolassa sanoivat että parempihan se olisi lopettaa mutta niin vähäistä on polttaminen ettei kannata ottaa ylimääräistä stressiä jos ei pysty.
 
Mulla koko alku vuosi on ollut on/off tupakoimista. Viime uutena vuotena tein ensimmäisen uuden vuoden lupauksen elämässäni ja se oli, että tupakointi pitää lopettaa alkuvuodesta. Noin kolme kuukautta olinkin polttamatta, mutta sitten tuli kesä, kärpäset, terassit yms. :)

5.7. tein positiivisen testin ja siitä sitten vähensin polttamista roimasti. Koska tiesin etten kokonaan kuin seinään pysty lopettamaan, pyrin aina siirtämään sitä seuraavaa tupakalle menoa eteenpäin jolloin tupakointikin väheni. Tein myös sen, että ostin "pahaa" tupakkaa, jolloin polttaminen ei ollu niin mieleistä kuin ennen. :)

Viimesen henkosen tähän mennessä vedin 17.7. ja silloinkin tosiaan vain yhden sisäänvedon (voikohan noin ees sanoa :D)

Mulla on ollu todella helppoa, neuvolassakin sanoivat että taisin enemmänkin olla riippuvainen siitä tavasta kuin niinkään nikotiinista. Nykyään tupakkaa tekee mieli harvoin, ja silloinkin enemmänkin silloin kun näkee jonkun tutun polttavan.

Toivottavasti tämä jatkuu yhtä helppona synnytyksen jälkeenkin, pelkään vaan että retkahdan helposti vanhoihin tapoihin. Varsinkin kun ei sitten ole enää samalla tavalla syytä olla polttamatta. Kyllä ihmismieli on muuten kiero.. mulla ainakin.
 
mie kans poltin noin parisen vuotta, kunnes sitten lopetin heti kun sain tietää olevani raskaana. eli viimeksi olen polttanut 15.7.2010.. eli sen aamutupakan, josta tulikin ihan niin huono/oksettava olo, että piti saikkua käydä (kesätöissä olin tuolloin).. noh, siinä samalla sitten kuulin lääkäriltä että raskaana ollaan :) aluksi kun epäilivät jotain tulehdusta tai jotain kun luettelin oireita mitä silloin oli ilmaantunut. heh :D

mutta tosiaan, vielä olen savuttomana pysynyt, mutta hirveästi on kyllä tupakkaa tehnyt mieli :(
 
Takaisin
Top