Maaliskuun vauva kuulumisia!!!

marzi

Näppärä viestien naputtelija
Jatketaampas tänne uutta pinoa kun meillä tytöillä niin hyvin onnistuu tämä kuulumisten vaihto..te ihanat naiset, vertaistuen kuningattaret!!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tää ei taida ihan vauvakuulumisiin oikeestaan kuulua mutta pakko hehkuttaa että uskalsin viimein toteuttaa monen vuoden haaveeni... Otin tatuoinnin! :)
Eikä se edes ollu niin pahan tuntosta se touhu mitä olin pelännyt. Edelleen oon sitä mieltä että synnyttäminen teki enempi kipeetä :P

Vauvvarintamalla ei uutta. Onni on onnellinen :D Syö, seurustelee, nukkuu ja kakkaa. Hih. 9 tuntia nukkuu öisin heräämättä edelleen. Ens viikolla 3kk neuvola edessä. Mihin tää aika oikein katoaa? Mun pieni on kohta jo iso... :Heartred
 
Kiitos kaikille ihanasta tuesta! Sitä vyöhyketerapiaa onkin ollut tarkoitus kokeilla, josko nyt saisin aikaan...

Mutta arvatkaa, oon tänään ollut ihan innoissani kun tyttö nukkui päivällä yli kolmen tunnin unet ulkona vaunuissa! Olin jo ihan epätoivoinen kun muutamana päivänä tyttö alkoi vaunuissakin vaan huutaa eikä ulkoilusta tullut mitään. Tänään mummu tuli nukuttamaan tytön vaunuihin ja sitten hän nukkuikin oikein kunnolla, ihanaa! Tosin tämä mamma istui ikkunan vieressä kuuntelemassa koko sen ajan kun en uskonut millään että tyttö oikeasti nukkuu. :grin

Meillä tyttö on alkanut iltaisin jutella ihan tosi aktiivisesti, varsinkin isälleen juttelisi koko ajan. Harmi vaan kun mies tuppaa iltaisin seuraamaan telkkaria tiiviimmin kuin tyttärensä juttuja... :confused:

Oletteko muuten aloittaneet pienten kanssa jo jotain harrastuksia?
 
Hieno homma Ninnu :D

Meillä ei oo vielä mitään kummempaa alotettu, mutta ollaan jonossa vauvauintiin. Toivottavasti voidaan alottaa heti kun 3kk tulee täyteen.
 
Me käytiin torstaina Fionan kanssa (ja Mirkkulin sekä Iina tytöntyllerön :)) kanssa puistossa vauvahieronnassa.
Oli oikein kiva juttu :D tupa oli täynnä, varmaan jotain 20 vauvaa/taaperoa paikalla äiteineen ja muutamat isätkin oli lähtenyt mukaan. Siellä lauleskeltiin ja leikittiin vauvojen kanssa piirissä istuen ja sitten vielä hierottiin vauvat :)
Tarkoitus olisi aloittaa myös vauvauinti jossain vaiheessa.
 
Tykkäsin noista Ninnun tytön pitkistä päikkäreistä! Olispa meilläkin joka päivä tollasta.
Me aloitetaan ensi viikolla muskari. Päästiin vielä ylimääräisenä mukaan, vaikka ryhmä oli jo täysi. :smiley-bounce013 Uintikin kiinnostaisi, mutta katsellaan nyt tässä ensin yhden harrastuksen kanssa. Kaupungin ryhmiin ei pääse kaiketi muutenkaan, kun ilmoittautumiset oli jo viime vuoden puolella. Kaverin käy poikansa kanssa ja on kuulemma muuten kivaa, mutta ajankohta on joskus kahdeksalta lauantaiaamuna toisella puolella kaupunkia. Huhhuh. Meillä saattaisi jäädä uinnit väliin, kun kukaan ei pääsisi ylös.
 
Juu täällä Tampereellakin oli ilmot noihin kaupungin omiin mennyt jo mutta täällä toimii tuo pikku delfiinit joihin ilmottaudutaan kuukausittain.
 
Meillä on alkanut ihan järkky kitinäkausi! :eek: Neiti ei taaskaan viihdy kuin sylissä ja iltasin pitää hyppyttää.. Huoh. Onneksi päikkärit on noin 5-6h pitkät, joten saa edes jotain aikaiseksi päivisin!
 
Tää ei taida ihan vauvakuulumisiin oikeestaan kuulua mutta pakko hehkuttaa että uskalsin viimein toteuttaa monen vuoden haaveeni... Otin tatuoinnin! :)
Eikä se edes ollu niin pahan tuntosta se touhu mitä olin pelännyt. Edelleen oon sitä mieltä että synnyttäminen teki enempi kipeetä :p

Vauvvarintamalla ei uutta. Onni on onnellinen :D Syö, seurustelee, nukkuu ja kakkaa. Hih. 9 tuntia nukkuu öisin heräämättä edelleen. Ens viikolla 3kk neuvola edessä. Mihin tää aika oikein katoa?
 
Me ollaan Iinan kanssa aloitettu kerho ja puisto ( mariya_ mainitsikin jo :) )
Meillä olisi kanssa tarkoitus vielä aloittaa vauva-uinta, ainakin pari kertaa vois käydä ja opetella jutut ja sitten mennä omillaan.
Meillä on neiti päättänyt vähentää maito määrää tosi kovasti ja ruokavälit on n. 4h... Onko muilla vastaavaa tai ollut aikaisempien lasten kanssa. Meillä täysin pullosyönnit, joten näkee määrät tarkasti. Muuten neiti on kyllä pirteä ja oppii uutta koko ajan. Jotenkin silti huolestuttaa...

Niin ja hyvää alkanutta maaliskuuta kaikille ja kohta on naistenpäivä .. Muistaakohan miekkonen edes :D
 
Meillä tyttö täysimetyksel ja riippuen valvooko paljon vai nukkuuko syömisväli voi olla jopa 4h :eek:o muuten on erittäin tyytyväinen neiti, seurustelee jne :)) ei siinä varmaan mitään huolestuttavaa ole jos vauva on tyytyväinen :)

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk
 
Mä ostin luonnonkumi tutti osan, mutta ei sekään tytölle kelvannut... Ja miks nyt yhtäkkiä hänelle ei kelpaa samanlainen tuttiosa mikä alusta asti on ollut käytössä... Ehkä hän ei halua syödä jos kakkaaminen tekee kipeää? Mutta kun ei vaikuta kivuliaalta kun ei itkeskele juuri muutoin kuin silloin kun yritän syöttää... Ja sitten jos en huijaamalla anna ruokaa niin sitten vähän ajan päästä toinen huutaa kuin hyeena ja en meinaa saada toista millään rauhottumaan...

Kakkaamistakin on edelleen n. kolmen tunnin välein :sad001 En tosiaan sitten tiedä onko tuo korvike sitten jo liian heppoista hänelle? Tai siis pitäiskö vaihtaa korviketta johonkin muuhun? Meillä siis Omneo käytössä...

Luojan kiitos keskiviikkona on neuvola... :angry1
 
Meillä mennään kans täysimetyksellä ja nykyään välillä saattaa syönti väli olla jopa sen 4h. Yhtenä iltana söi vain kahdesti, kuudelta ja yhdeksältä ja sitten yöllä heräs joskus yhden aikaan ja siitä nukkui aamuun. Meinas itellä kyllä olla vähän tukala olo kun oli tottunut, että tissit tyhjenee paljon useemmin. Nyt taas iltasin tankkailee useemmin, mutta päivällä voi väli olla pidempi. Ihan tyytyväiseltä kuitenkin vaikuttaa. :)

Vielä en oo missään "harrastuksissa" vauvan kanssa käynyt. Muskaria oon miettinyt, parissa tän alueen ryhmissä (srk järjestämä) olis vielä tilaa. Ei vaan saa aikasiks otettua sinne yhteyttä. :p Vauvauinti kiinnostaa myös ja kans yhdelle yksityiselle ollaan jonossa, jos sitä vaikka huhtikuussa pääsis alottamaan sen. Meillä ei kyllä kaupungin järjestämiin onnistuis mennä kun ne tosiaan on la ja su aamuisin ihan älyttömän aikasin. Koko perhe ollaan sen verran aamu-unisia. :grin

Babymuokkaukseen olis kanssa tarkotus mennä sitten kun otan kuntosalijäsenyyden pois jäistä. Sekin varmaan huhtikuussa. Maaliskuussa on kaikenlaista niin en ehtis kumminkaan siellä käydä. :)
 
Ninnu, oletko siis itse menossa vyöhyketerapiaan vai sun vauvelis? :) Mä sain joululahjaks lahjakortin vyöhyketerapiaan, mutta siellä oltiin sanottu lahjakortin ostajalle, että saan tulla vasta kun oon kunnolla palautunut synnytyksestä :eek:. Mutta en siis tiedä, mitä täti oli tolla tarkottanut, enkä ole uskaltanut vielä mennä...

Me ollaan käyty pojan kanssa vauvajoogassa ja nyt ilmottauduttiin vauvamuskariin ja vauvauintiin :grin. Mä niin tylsistyn nopeesti, jos ei ole äksöniä :grin...
 
Ainiin, täällä poitsu kakkaa n. 6-8 päivän välein... Onko muita harvakakkaajia? :grin Ei poikakaan yhtään mitään valittele mahaansa, niin en ole yrittänyt poikaa avitellakaan sen koommin. Tai siis jokapäivä me vähän jalkoja pumppaillaan mahan päälle, mutta siitä tulee vaan pierua...
 
Meillä pimu kakkailee harvakseltaan..kerran päivässä tai saattaa olla parikin päivää väliä..ja kakan väri on semmoista vihertävän harmaata.. :sad001 johtuuko sitten korvikkeesta että ummettaa..eikä se oo kovin jäykähköäkään semmoista "sakeahkoa vettä" eikös sen pitäs olla vaalean rusehtavaa tai semmosta oranssia?? :confused:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Cherry, esikoinen kakkasi noin harvoin. Tosin itse avitin kuumemittarilla pari kertaa viikossa kun vatsa vaivasi kakan takia. Heti kun siirtyi korvikkeeseen, niin aloitti kakkaamaan jokapäivä.
Tällä neidillä meinasi olla sama, mutta nyt kun syö korviketta enempi päivässä niin kakkaa säännöllisesti.
Meillä tuli väärästä korvikkeesta vihertävää ja jäykkää kakkaa. Nannilla taas keltaista ja löysää :)
Onko kellään käytössä noi jauhekorvikkeet? Mä olen antanut nannia suoraan tetrasta, mutta mietin jauheen kokeilua kun tota on alkanut kulumaan.. Taitaa olla edullisempaa?
 
Niin ja siis te kellä jauhe käytössä, niin oletteko huomanneet eroa vatsan kanssa valmiiseen tavaraan?
 
Meillä menee jo reilusti yli litra tota Nannia vuorokaudessa vaan en taida jaksaa alkaa vaihtelemaan enää mihinkään sitä. Kuitenkin jo n. kuukauden päästä aloitellaan kiinteitä Onnin kanssa.

Oon tässä pohdiskellu että taidan aloittaa bataatilla tällä kertaa. Perunalla ja porkkanalla aloitettiin esikoisen kanssa mutta mietin että olisko bataatti semmonen mikä ei kovettais niin vatsaa? Esikoisella on edelleen sitä ongelmaa vatsan kanssa niin epäilemättä tällä pienemmällä voi olla samaa sit. Bataatti ja luumu taitaa olla Onnin ekat makuelämykset sit muutaman viikon päästä :)
 
Me käytettiin jonkun aikaakin sitä Omneo-jauhetta ja nyt takaisin Nannissa (valmiina juomana). Jauhe on kuulemma vatsaystävällisempää.. Mä kuvittelin, että meillä jauhe vähensi kitinää sillon.. Tosin en enää tiedä, mikä oikeasti oli ratkaisevaa, vyöhyketerapia, aika, dee-vitamiineista tauko vai kaikki yhteensä?

Nyt on iltaisin varovasti sekoiteltu maissi- tai perunaporkkanavelliä maitoon. Tuntuu sopivan, ei ainakaan itkuile..Tosin alkanut nukkumaan aamuyön maitotankkauksen jälkeen vähän levottomasti; jumppailee ja kitisee..Mietin, jos se kahden desin tankkaus on nykyään liian vähän ja jää nälkäiseksi?!? :eek:

Odotan kyllä mielenkiinnolla kiinteiden aloittamista :p Huhtikuun 1. on 4 kk täynnä, niin se aika vaan rientää!! Kaverin poika aloitti äskettäin kiinteät ja ruokailuhetki kestää tuhat kertaa pidempään kun ei vielä osata ohjata sitä ruokaa kurkusta alas, vaan kieli tuo puolet lusikallisesta takaisin bumerangin tavoin :grin
 
Takaisin
Top