Maaliskuun rupattelut :)

Klementiini, aika hyvä kysymys...enpä osaa sanoa onko siinä sitten varsinaisesti kasteen/kirkon kanssa mitään tekemistä...se vaan, että jos vauva on todella huonossa kunnossa ja/tai menehtyy niin hänelle annetaan jo sairaalassa nimi..näin oon asian ymmärtänyt :) korjata saa jos jollain on asiasta oikeeta tietoa :) kiitos.
 
se ei ole pakollinen kohta siellä esitietolomakkeessa hätäkaste nimi!. Itse en sitä kohtaa täytä ollenkaan! (:
 
Mikä ihana kevättalven aurinko!! Olo on mahtavan virkeä, osittain varmaan ihan siitä syystä, että aamuisin on paljon helpompi herätä kun on valoisaa. Mulla ei toistaiseksi ole ollut nukkumisen kanssa ongelmia, välillä meinaa aamuyöstä ruveta pohkeet kramppaamaan. Pitäisi varmaan ruveta iltaisin venyttelemään. Selällään nukkuminen on pitänyt lopettaa kokonaan, jos olen yöllä vahingossa kääntynyt selälleni, herään siihen että on huono olo. Onneksi se menee heti ohi ja uni jatkuu, kun käännyn kyljelleni.

Kaikki paperihommat sain vihdoin hoidettua loppuviikosta, eli nyt olen virallisesti hakenut ensi kesään asti töistä vapaata, lähettänyt Kelan paprut ja vakuutusyhtiöön vauvan vakuutushakemuksen. Saa nähdä joudunko vielä lisäselvityksiä lähettämään tuohon viimeiseen.

Vaunutkin tuli ostettua, päädyin pitkällisen harkinnan jälkeen lähes samoihin kuin mitä meillä oli poikien kanssa, eli Teutonian Mistral (pojilla oli Prestige). Lastentarvikeliikkeessä kun kävin yhdistelmiä testailemassa, tuntui kuitenkin omimmalta tuollaiset joissa on neljä isoa pyörää. Kai se vaan on se mihin on itse tottunut. No, sattui hyväkuntoiset käytetyt vastaan, ihanalla ruskea-kukka (tyttö :))-kuosilla, niin ne on nyt sitten ostettu. Turvakaukalo ja siihen matkarattaat täytyy katsoa Lapsimessujen aikaan, kun silloin on taas hyviä tarjouksia noissa lastentarvikeliikkeissä. Vaatteitakin löytyi taas kirppikseltä ja huutonetistä ja totesin että mitään muuta en kyllä uutena osta, kun käytettynä löytyy niin hyväkuntoisia noita ihan pienten vauvojen juttuja. Ja meidän lipastosta tyhjensin laatikon vauvalle, joten pikkuhiljaa täällä etenee.

Ja mies on vihdoin tuntenut tytsyn potkut :). Poikien kanssa on tuntenut vähän aikaisemmin, eli ilmeisesti pikkuneiti on nyt vasta saanut tarpeeksi kokoa ja voimaa. Reilun viikon päästä onkin (samana päivänä sattumoisin) neuvolalääkäri ja Naikkarilla taas kontrolliultra.
 
http://www.finnexpo.fi/Sites2/Lapsi/Sivut/default.aspx Lapsimessut Helsingissä, loistavaa! Täältä mennään hakemaan niiiin paljon vaippanäytteitä ja muuta ilmaissälää.

Ostin meille farmariauton näin ensimmäiseksi hankinnaksi pienokaisen tuloon. Vaunuja käytiin myös katsomassa, vaikuttaa paljon vaikeemmalta valinnalta kuin auton hankinta! Koeajamassa ja kopeltamassa niitäkin näköjään pitää ehdottomasti käydä, ettei vain netistä erehdy kuvan ja ominaisuuslistan perusteella tilaamaan. Meillä pitää ainakin olla mahdolllisimman tukevat neljä isoa rengasta noiden koirien takia.
Maaliskuu on mennyt oikein mukavasti, massu kasvaa ja itku-naurukohtauksia on tullut tiheämpään. 
 
Alkaa tämäkin kuukausi olla hiljalleen ohi :O aika menee niin nopeasti että oikein hirvittää! Parasta antia on kuitenkin tuo aurinko joka on jaksanut helliä jo monena päivänä oikein kunnolla <3 kelasta on tullut päätökset joiden kanssa olen aivan pyörällä ja pesää pitäis kovasti hormooneiden "mielestä" rakentaa.... Kevätsiivouskin polttelis ihan hurjasti mutta kun tuo esikoinen on tuossa puntissa niin sitten on siivous ja rakennusvietit jääneet hyvin pienelle huomiolle :( mutta eiköhän tämä tästä,onneksi on vielä aikaa :)
Aurinkoista pääsiäistä kaikille ja oikein hyviä vointeja <3
 
Oi että, täällä kans tuo kevätsiivous himottaa hulluna mutta jotenkin en vaan ole saanut aikaiseksi aloitettua sitä:D no, ehkä ensi viikolla kun alkaa loma.

Aika menee kyllä välillä turhan nopeasti, ei edes ehdi huomaamaan! Juuri tuossa katselin, että piru vie viikon päästä on enää 3 kk laskettuun aikaan!:O ja luulenpa että sekin aika menee kuin siivilä, kevät tekee tuloaan ja ulkona alkaa olemaan lämmintä niin on paljon enempi tekemistä:)
 
Ninspe Miekii just laskeskelin, että 3kk tänään laskettuun aikaan..Iha hullua! Tuntuu, että viime viikolla vasta jännäs tikku kädessä vessassa, että tuleeko viiva vai ei.. :) Mut sitten taas toisaalta, aika vois kulua vieläki nopeemmin.. ;) Koskaan ei oo näköjään tyytyväinen.. :)
 
Takaisin
Top