Maaliskuun rupattelut :)

No niin, mä aion tästä lähtien jatkaa ihan "rivikansalaisena" täällä ja toivon että loppuraskaudessa selviän ihan tavallisilla vaivoilla. Käytiin taas tänään sikiötutkimusyksikössä ultrassa ja saatiin lisää hyviä uutisia :). Lapsiveden määrä on normalisoitunut ja mitään uutta, yllättävää ei löydetty. Vauva on yhä pieni, mutta käyrien alarajalla, joten tästä eteenpäin ollaan ainoastaan kokoseurannassa. Yhtä mahdollista laajennutta napasuonta vielä myöskin seurataan, mutta se on vielä normaalin rajoissa. Lääkärin mukaan on hyvät mahdollisuudet siihen, että vauva on ihan terve, mutta vain pieni ja siro. Kolmen viikon päästä seuraava ultra ihan Naikkarin äippäpolilla (mikä tuntuu sekin ihanalta, ei olla enää sikiötutkimusyksikön asiakkaita!). Lääkäri myös lupasi, että jos raskaus jatkuu normaalisti ja vauva kasvaa tasaisesti omalla alakäyrällään, voin hyvin synnyttää Hyvinkäällä, jonne haluaisin. Mutta tällä hetkellä seurantaa jatketaan vielä Naistenklinikalla ja synnytys on automaattisesti siellä, jos jotain häikkää vielä on.

Tänään kävin vihdoin hypistelemässä pienten tyttöjen vaatteita :). Meinasin purskahtaa itkuun siinä vaaleanpunaisten ihanuuksien edessä, mutta sitten en meinannutkaan osata ostaa mitään! Ihan sama juttu kuin mistä moni muukin kirjoitti, mä olen NIIN tottunut toimimaan pienten poikien kanssa, että en osaa asennoitua tyttöön. Ja sitten mietin että ei kai pienelle vauvalle ole käytännöllistä ostaa mekkoja, joten en ostanut yhtään... Pari bodya ja yksi suloinen neuletakki tarttui mukaan kuitenkin.
 
Voi Mariannu, olen niin onnellinen puolestanne!:) <3

Höh, olen odotellut äitiyspakkausta saapuvaksi joko viime perjantaina tai tänään, mutta eipä ole kuulunut:( ehkä se sitten huomenna tulisi!:D mulla onkin enää vain 3 viikkoa töitä jäljellä, jonka jälkeen aloitan kesäloman ja siitä sitten äitiysloman. Pääsee valmistelemaan vauvan tuloa oikeen kunnolla:)

 
Aurinkoista maanantaita!
Tuntuu että kaikki sairastelee ja kärsii kauheista kivuista...? Itellä yks muutaman päivän flunssa takana ja siinä se. Odotan innolla jo huhtikuun puoltaväliä kun jään kesälomalle ja siitä äitiyslomalle! Ei töiden tekeminen nappaa enää ollenkaan... Vaikka ihan normaalisti paahtanu menemään, tosin kyykyssä ollessa tuntuu että silmät pullahtaa ulos päästä ja happi loppuu. :D Kohta sitä ollaan ihan yhtä hikoilevaa valasta!

Ratsastanu en ole tammikuun alun jälkeen ja hirveä hinku olisi jo hevosen selkään. Kyllä tallista kilttejä otuksia löytyy, mutta jotenkin sellanen pieni ääni pään takana sanoo että "Mitä jos...?". Vaikken mikään hysterijoitsija olekkaan, niin ei vaan uskalla. Edelleen päivittäin lenkkeilytän yhtä otusta tuolla ympäri hankia. Empähän ainakaan pääse löystymään kun joudun itse kävelemään syvässäkin hangessa!

Ostelemassa en oo vielä kehdannu käydä missään kaupoissa... Pinnasänky kyllä löytyi kavereilta käytettynä, ja Jenkeistä tilasin ihanan tyllihärdellin tulevalle tytölle. No, mun tuurilla sieltä tulee poika :D

Huomenna neuvolaan ja sieltä ilmeisesti saadaan kaikki tarvittavat lappuset lomia ja äitiyspakkausta varten. Kyllä sitä pikkuhiljaa rupeaa tottumaan ajatukseen että kohta minustakin tulee "mutsi"...! Ihan kamalaa :D Onneks toi mies on tollanen "isukki", nii mun ei tarvitse stressata sitä että olenko tarpeeksi "äitykkä".

Mariannulle vielä paljon onnea hyvistä uutisista! :)
 
Voi että! Eksyin jotenkin tähän teiän ketjuun fiilistelee muistoja. -Itsellä oli laskettu aika siis heinäkuussa 2012. Onnea teille kaikille ihan hirmuisesti tulevista vauvoista! Tasan vuos sitten itsellä oli juuri ollut rakenne ultra, eikä enää millään ois malttanut odottaa, että saa pienen tytön syliinsä. Ja nyt 8kk synnytyksestä tuntuu että aika lentää liian nopeesti eteenpäin. Ihanaa loppu odotusta kaikille! Voikaa hyvin ja nauttikaa kasvavasta mahasta. <3
 
Tääollä tänää rv 21+0 ja ja odotan kovasti neuvolaa, että pääsen kelan papereita laittamaan mul 27 pv vähä menee yli rv 22, mut ei tässä kiire ole. Supistukset kiusaa tässä ja meen pian kättärille ottamaan estolääkettä niihin. Liikkeet tuntuu joka päivä ja vauva perätilas..
 
Mä olen vihdoinkin siinä ihanassa keskiraskaudessa! Olo on mitä mainioin, töissä on kivaa, kotona jaksaa taas touhuta poikien kanssa ja osallistua ylipäänsä kodin hoitoon, nukun hyvin (joskin kympiltä on mentävä nukkumaan, että seiskalta jaksaa herätä) ja mieli on virkeä. Johan tätä onkin se 23 viikkoa odotettu :). Flunssakierrekin näyttäisi hellittäneen.

Ja pitäis munkin varmaan Kelaan ja töihin ruveta noita papereita laittamaan. Poikien kanssa laitoin aina tasan heti kun sen raskaustodistuksen sain, mutta nyt tuntuu ettei ole vielä uskaltanut. Mutta josko nyt vaikka viikonloppuna katsoisi ne kuntoon, niin saisi sitten pomokin pistää paikan auki niin toivottavasti löytyy hyvä, pätevä sijainen. Töissä on nyt ylppärikiireet, mutta ajattelin tuossa huhtikuun alusta, kun helpottaa, ruveta järjestelemään työpöytää ja mappeja sijaista varten kuntoon. Kevät menee aina niin nopeasti.

Masussa toivottavasti kaikki hyvin, ainakin tytsy siellä kovasti jumppailee.
 
Heipådei! :) Oiskohan kellään antaa hyviä vinkkejä kaupoista mistä katsastella mammavaatteita (isohkoja kokoja) Helsingistä? :) Ollaan maanantaina isännän kans lähössä lomalle Helsinkiin pariks päiväks, nii aattelin jos sieltä leveysasteilta löytys parempi valikoima mammavaatteita, erityisesti housuja, ku täältä Pohjois-Karjalan perukoilta.. :)
 
Meidän hankinnat vauvalle on jäänyt ihanaan rottinkiseen sänkyyn, se olikin tarpeellisin. Vaatteita en ole vielä osannut ostella, kun ei tiedetäkään kumpi tulee. Jotain vaaleaa olen kyllä ajatellut käydä ostamassa :) Olisi ihana jo päästä hypisteleen vaatteita ja järjestelemään kaikki valmiiksi (Se hyvä puoli äitiyspakkauksessa olisi) mutta vielä on aikaa, ni ei vielä viitsi...

Harmittaa kun mielellään olisin aktiivisempi täällä, mutta tytöiltä ei jää aikaa. Lueskella kyllä kerkiän, mutta aina kun yritän jotain alkaa kirjoittaa, ni tytöt tulee tietokoneelle, ja syliin ja paineleen näppäimiä.. Nytkin laitoin sit tytöt pöydän ääreen ja leivät eteen, ni hetken siellä syövät ja sitten mennään ulos.

Kevättä ja kesää kovasti odottelen, ja varsinkin sitä että pääsee vähentämään noita ulkovaatteita, niin itseltä kuin lapsilta :) Ja pääsis laittamaan pihamaata, vaikken mikään viherpeukalo olekaan..
 

Meillä on jo vaunut, pinnis, lipasto (vaatteille) ja jonki verra vaatteita valmiina.

Oon yrittäny tehä listoja jonka mukaan mikäki ostetaan ja mihin rvk.on mennessä. Seuraavaks haluaisin turvakaukalon ja sen telakan.

Onko muute kenellekkään tullu "pesänrakennusviettiä". En tiedä johtuuko oma hössötys liiallisesta vapaa-ajasta vai mistä, mutta kokoajan pitäs olla jotain väsäämässä.

Miestä huvittaa, kun minä joka ei voi koskea vasaraan tms. (koska vasara ei sovi tyyliini..) niin haluan rempata kokoajan. Ikävä kyllä koko kämppä on rempattu toissa vuona. :)

 
Mariannu Kyllä varmasti mieltä rauhottaa ku tuntee tytyn liikkeet.. :) Ihanaa, että oliki väärä hälytys sillon aiemmin.. :) Kannattaa näköjään laittaa sähkösesti Kelaan hakemukset menemään, taitavat nopeemmin ne käsitellä ku perinteiset paperiversiot. :)

Mie kyl aika innoissani ootan maanantaista reissuun lähtöö, vaikka se tietääkin useemman tunnin istumista autossa.. :) Ensin meinattiin mennä junalla mut mieli muuttu äkkiä ku näki hinnan meno-paluulle kahelta aikuiselta, 271e!! Siis mitä v****?!?! Miten VOI olla noin kallista!? Ja sitte vielä ihmetellään miks ihmiset ei käytä junaa tms. julkista kulkuneuvoo reissaamiseen!? Voi hyvää päivää sanon minä! Miks ei rautatiepalveluita vois kilpailuttaa, ku se tuntuu olevan tää nyky buumi? Tulis jottain järkee tuohon VR:n hinnoitteluun.. :) *huoh*

Mut enivei..Ihana on päästä ihan muihin maisemiin isännän kans..alkaa tympimään tää kotona nysvääminen jo.. :) Ja jos joku tosiaan osais vinkata hyviä ja edullisia mammavaateliikkeitä Hesasta nii ois ihan jees :) Mielellään jotain muuta ku H&M, siellä ei taijja muunlaisia housuja olla ku niitä pilliversioita mitkä pitää vetää margariinin avustuksella jalkaan.. :D
 
Me oltiin kans perheen voimin viikonloppu poissa kotoa ja teki kyllä hyvää <3 kevät saisi olla jo pidemmällä että sais heittää nuo talviromppeet jo tonne varaston perukoille! Saatiin eilen neuvolassa nuo kelapaperitkin ja hakemukset tein reippaana jo tänään aamusta,ovat sitten pois pyörimästä. Pitäisi vielä täytellä tuo sairaalaan lähetettävä sähköinen ilmoitus..tai sekin on jo miltei valmis,ne hätäkastenimet vielä puuttuu....

Aurinkoista viikkoa kaikille <3
 
...siis mikä sairaalaan lähetettävä ilmoitus ja hätäkastenimet????? Olenko missannut jotain?
 
Sairaalan esitietolomake siis, johon tulee synnyttäjän tiedot ja myös  nimi tytölle ja pojalle, joka tulee siihe rannekkeeseen(On myös samalla hätäkastenimi, jos sellaista tarvitaan) :)
Kunnasta riippuen lomake on paperinen tai sähköinen eikä sillä ole vielä kiire, meillä päin lomake täytetään rv 30 paikkeilla muistaakseni :)
 
Onkohan tuo sairaalan lomake joku uusi juttu tai paikkakuntakohtainen? Mä en ole koskaan moiseen törmännyt, vaikka kaksi lasta jo pyöräyttänyt :). Eikä vauvan rannekkeessa ole koskaan lukenut kuin "poika SUKUNIMI".

Kevättä täälläkin kaivataan, ihana on tuo aurinko, mutta mun puolesta lumet voisi jo sulaa. Talvitakin vetskari ratkeaa kohta, astetta kevyempi takki on huomattavasti väljempi, mutta vielä liian kylmä.

Mä en ole vieläkään saanut noita papereita Kelaan, tänään sain sentään töissä jätettyä äitiysloma+vanhempainvapaa+eka pätkä hoitovapaata -paperit. Onneksi soittelin palkanlaskijalle, meillä kun neuvolan raskaustodistus lähtee palkanlaskennan kautta Kelaan. En käsitä miten en mitään näitä juttuja muistanut. Nyt pitäisi vielä yksi asia varmistaa palkanlaskijalta ja sitten saan pistettyä ne Kelan paprut, aiheuttikin vähän enemmän työtä kun haen tukia viimeisten 6kk:n mukaan, kun olin puolet vuodesta 2011 osittaisella hoitovapaalla. Kakkosen kerhohakemuksen sain sentäs eilen täytettyä, pitää vielä tässä joskus täytellä päiväkodin johtajan kanssa hoitopaikkatakuu-paperit, mutta hän sanoi että antaa mulle paperit sitten kun niiden aika on (ja ollaan varmoja että meille todellakin vauva tulee).

Pikku hankintoja on tullut vauvallekin tehtyä, koko ajan tekee mieli mietiskellä jotain vauvajuttuja :). Oma vointi on ollut hyvä, tosin välillä meinaa iskias-hermo vihoitella. Ei onneksi pahasti.
 
TYKSissä on mielestäni ollut kyseinen lomake jo kauan käytössä..
Siihen täytetään kaikenmaailman ruokavalio ym. muut asiat, synnytystoiveet ja sit ne nimet ja puolison/tukihenkilön yhteystiedot... 

Toki voi olla niin että, tämä lomake on käytössä sellaisissa kunnissa missä neuvolat ja synnytys-sairaalat eivät ole automaattisesti yhteydessä toisiinsa, kun Tyksiinkin menee kaikki varsinais-suomen asukkaat synnyttämään.. Mitä nyt muutama Saloon...
 
Neeuska muisteli ihan oikein kun laittoi tuon viikkomääreen tuonne ylle eli tais se terkkakin sanoa että lähettää sen lomakkeen noin viikkojen 30 tienoilla,mä vaan itse haluan sen pois päiväjärjestyksestä.. Ja siis tosiaan niin ku Mariannu viestissään kirjoitti niin varmaan toimintamalli on paikkakunnasta riippuen eri. Mä täytin tuon lomakkeen jo viime vuonna esikoisesta...tiedä sitten kuinka kauan on ollut Tampereella käytäntönä. Tuo nimiasia vielä niin ei meilläkään kyllä ollut pojan sängyssä ja siinä rannekkeessa kuin se poika ja sukunimi...mutta se hätäkastenimikin kun pitää miettiä kunnolla sillä jos se joudutaan antamaan pienelle niin muistaakseni se meni niin että yksi kasteessa annettu nimi pitää säilyttää lapsella jos hänet kastetaan uudelleen myöhemmin tai jotenkin sillee :/ Ja tosiaan niitä toiveita sinne lomakkeeseen esim kivunlievityksistä ja muista...hirmu yksinkertainen "paperi" :D
 
Joo-o, en ole kyllä moista paperia kummastakaan pojasta täyttänyt, en ekasta Naistenklinikalle enkä tokasta Hyvinkäälle. Hätäkastenimiä ei ole kysytty kummastakaan, eikä liioin mitään synnytystoiveita. Aika outoa.
 
Suhwi Kampin keskuksessa 3.kerroksessa on sellainen kauppa kun Bebes. Siellä on aika hyvä valikoima mammavaatteita, mutta myös aika kalliita ovat. Ja myös Vero Modan puolelta siitä kerrosta alempaa löytyy pieni osasto Mamalicious-vaatteita. Stockmannilla myös lastenosastolla jonkun verran mammavaatteita. Siinäpä noi sitten taitaakin olla Henkkamaukan lisäksi.
 
Itse sain eilen täytettyä sähköisen esitietolomakkeen netissä.
Sinne siis tulee nuo hätäkastenimet tytölle ja pojalle muttei meilläkään niitä (kysissä) käytetty rannekkeeseen kun luki vain että POIKA SUKUNIMI tai TYTTÖ SUKUNIMI. 

Pohjois-Savossa tämä sähköinen lomake on ollut käytössä jo meillä ainakin joka raskaudessa. Voi toki vaihdella eri maakunnissa. 

Ihanaa, meillekin on hiukan perheen kanssa lomaa tiedossa. Päästään toukokuun puolessa välissä, äitienpäivästä seuraava viikko niin mennään Katin kultaan viikoksi, siellä on mökki varattuna. Sinne asti jos jaksaisi painaa töitäkin viikonloppuisin ja viikollakin iltavuoroja niin olisin tyytyväinen. :) 1.6 alkaa äitiysloma että melkein voisi vähän aiemmin jo lopetella työnteon, tietysti oman voinnin mukaan muutenkin. :) 
Meillä on pihasuunnitelmia kunhan lumet sulaa, ajateltiin vähän muokata omaa parkkialuetta isommaksi ja nurmikkoa pois tieltä, päästään ulkonakin puuhaamaan yhdessä kunhan nyt kevät ensin tekisi tulonsa. :) 

Odotan kyllä kesää niin kovin, sillon tapahtuu paljon ihania asioita, päällimmäisenä tietty uuden tulokkaan syntyminen mutta myös kaikkea muuta kivaa luvassa. :) 

Tulevalle pienokaiselle on jo vaatteitakin tullut hankittua kirppareilta ja huuto.netistä, on ne pienet vaatteet vaan niin ylisöpöjä. <3 Miehelle niitä esittelin tuossa yks ilta, varmaan aatteli että hulluks se on tulossa kun noin sekoo jostain vaatteista. 

Kotiintulovaatteet ajattelin ostaa tällekin pienelle uutena, niinkuin on ostettu edellisillekin, taidan jättää sen suosiolla kesälle, ompahan jotain tekemistä oikealla äitiyslomallakin. :) Muita hankintoja on ainakin tytölle pitäisi ostaa jo isomman tytön sänky että pinnasänky jää vauvalle ja vauvan vaatteille joku kiva lipasto meidän makkariin kun kaapit on siellä täynnä. 

Tämmöisiä ajatuksia täältä tänään, olkaahan mammat varovaisia kevätliukkailla! 
Nautitaan nyt auringosta. :)
 
Mullakaan ei ole tullut tuollainen hätäkastenimen kysyminen vastaan, ainakaan vielä. Ihan mielenkiinnosta: kysytäänköhän sellaiset (siellä missä kysytään) aina myös kirkkoon kuulumattomilta perheiltä, jotka eivät muutoinkaan olisi aikeissa kastaa lastaan?

Tai ylipäätään: liittyyköhän tuohon jokin kaste, vai onko se vain nimen antaminen?
 
Takaisin
Top