Maaliskuun rupattelut :)

Neeuska

Vauhtiin päässyt keskustelija
"Maaliskuu maata näyttää..."

Ihanaa nyt ollaan jo maaliskuussa ja kevät tekee tuloaan! :)
 
Nyt alkaakin sitten vaan se odottelu tosiaan kun ei enää mitään välietappeja meillä ole, muuta kuin normaalit neuvolakäynnit.
Sokerirasitus on kuitenkin vielä edessä, mutta katsotaan josko ruokavaliolla ja liikunnan lisäämisellä saisin normaalit arvot :) Viimeksi 1h arvo  oli 0,2mmol viitearvojen yläpuolella, joka tämän nykyisen terkan mukaan ei ole edes niin vaarallista... 
Noh mutta se on sitten vasta huhtikuussa edessä, siihen asti vain mahan kasvattelua <3
 
Täällä kans noin kuukauden päästä sokerirasitus, en odota sitä kyllä yhtään innolla!:D mä en edes noita perhevalmennuksia oikein odota, mulla on siirtynyt sinne kauas heinäkuulle ajatus ja haluaisin jo sen vauvan syliini!<3

Huomaa kyllä että oikeasti oon ollut paljon pirteämpi nyt kun aurinko on paistanut ja kesä tekee tuloaan. Jotenkin on niin positiivinen mieli koko ajan:)
 
Ihanaa kun kevät tulee! :D Meillä on ensi viikon torstaina rakenneultra, ja kysytään vauvan sukupuolta. Vanhempi tyttö väittää kiven kovaan että tyttö on tulossa. Saas nähdä, itellä ei oo tuntemuksia kumpi vois olla... Enkä kumpaakaan enemmän toivo, mutta ihana pian tietää kumpaa odotellaan. Ei ole osannu vauvan vaatteitakaan kaupoissa katella, kun ei tiedä... :)

Mulla oli jo sokerirasitus ja normaalit tulokset tuli. Kilpirauhasen vajaatoiminta kylläkin löyty sillon aiemmin, ja siihen nyt lääkitys.

Ihana olla, kun vatsakumpu edessä, eikä enää pahoinvointia. Painokin jo reilun kilon nousi, jota yritän kyllä olla stressaamatta. Tarkoitus olis pitää painonnousu mahd. pienenä, kun alkupainoa on vähä liikaa...

:D
 
Täällä kans ootellaa rakenneultraa joka on myöskin ens viikon torstaina :) Sukupuoli toivottavasti selviää :) jännä huomata miten monet on ollu poikafiiliksellä ja tyttö tulossa, onkohan täällä sama homma :D ilmeisesti tyttövuosi.

Masuasukki ilmottelee itestään joka aamu muutamalla potkulla <3
 
Täällä myöskin ootellaan rakenneultraa, joka on 13. päivä. Tuntuu ett siihen on viel kauheen pitkä aika! :D Haluisin jo päästä pientä kattelee. Kuulla onko kaikki hyvin ja mikäli vaan onnistuu kuulla sen sukupuolen. :) Mulla tosiaan ollu alusta asti tosi vahva tyttöolo - eli luultavasti masussa onki sit poika. :P Ei sillä kyllä oo väliä kumpi tulee.

Mulla alkaa enin väsymys ja huonovointisuus talttua, olo ollu ihanan energinen ku ei tartte kaikkee tehä huilin tai oksentamisen kaa. Tänään aattelinki siivota oikein urakalla ja ommella keittiöön uudet verhot. Pitäis ommella kyllä ihan vaatteitaki ku ei tää masu meinaa enää mahtuu mihkää. :D
 
Täällä saavutettu tänään yksi etappi, jota olen odotellut, eli raskautta täynnä 154 päivää! Pystyy tilaamaan äitiyspakkauksen ja maanantaina neuvolasta raskaustodistus millä pääsee hakemaan äitiyslomaa!! JEE. Ihan niinku "virallisestikin" raskaana. :) Vauvan myllerrykset näkyy ja tuntuu jo vatsan päältä mikä on ilahduttanut myös isäodottajaa. <3>
 
Meillä rakenneultra ens keskiviikkona ja kyllä jännittää! Nyt on onneks töitä ollu ja on huomenna sunnuntainakin ja tiistaina vielä iltavuoroon joten on muutakin ajateltavaa. ;D 
Kovin on alkanu Kirppu liikkumaan ja liikkeetkin tuntuvat jo hyvin vaikka istukka on etuseinämässä jossain. Alhaalla tuntuu ainakin tosi hyvin liikkeet. 

Kevättä kohti mennään, aivan ihanat ilmat ollu nyt ulkoilla, mitä nyt tänä aamuna pakkasta oli 25astetta! :S 

Minä oon ollu tosi energinen, voin sanoa etten oo missään raskaudessa voinut näin hyvin tässä vaiheessa. Todellakin tällä hetkellä nautin tästä raskaana olemisesta. <3 

Te muut kun puhutte kilpparin vajaatoiminnasta mitä ilmenee yleensä raskaana ollessa, mulla epäillään liikatoimintaa. Juuri eilen kävin verikokeissa sen takia ja saan tulokset kuulla sit neuvolassa 12.3. 
 
Ihana olo! Ilmat on ollu mitä parhaimmat. Aurinko paistanu tosi monena päivänä. Vaikka nytkin pakkasta on jtn 6 astetta niin silti tosi keväinen fiilis. Mä rakastan kevättä! Ku luonto puhkeaa kukkaan ja on niin onnellinen olo.
Kuukauden päästä voi olla jo ihan kevät. <3

Masu kasvaa kovaa vauhtia, ja välillä on hieman hankala olla ku tuntuu ettei pysty mitenkään päin olemaan kun se painaa. Eilenkin yöllä piti nousta sängystä vielä käveleskelemään ympäri taloa että vauva nukahtais, ku oli nii kova iltavilli päällä tuolla masussa etten saanu nukutuksi. Kyllä se pikkunen siitä sitten nukahtikin! On se kun nyt jo pitää nukutella vauvaa. :D

Raskausviikkoja ois menossa jo 21. Eli puolivälissä mennään. Odotan kesää innolla, tai oikeastaan toukokuun 21 päivää kun voin jäädä äitiyslomalle. Ei tarvi kassalla ähkiä ihan loppuaikaa. Hirveänä ollut energiaa siivoilla, ja tekis niin mieli ostaa vaatteita ja kaikkee ihanaa itselle ja vauvalle. Mutta en jaksa tilailla nettikaupoista.
Tuleva mummuki on niin innoissaan että päätettiin keväämmällä lähtä käymää Oulussa ostelemassa vähän vaatetusta vauvalle ym. :) Taitaa mummiki innostua ostamaan usiammat kamppeet vauvalle. Ei kyllä haittaa yhtään, aina ne lahjoitukset kelpaa. :D

Mää oon niin onnellinen! Mentiin miehen kanssa naimisiin 2.2 ja nyt ollaan kuukausi oltu naimisissa, ja kesällä meille tulee oma pieni vaavi <3 Mää rakastan mun elämää.
 
Ihanan hyvä mieli tuli miiman viestistä :). Kevät on kyllä mahtavaa aikaa, vaikka viime yönä lunta tulikin taas reippaasti lisää. Mäkun olen ollut saikulla tämän viikon, niin puolet ajasta olen märehtinyt ja murehtinut sohvalla ja toisen puolen siivonnut vaatekaappeja, yms. Valo paljastaa myös ikävästi ikkunanpesun tarpeen...
 
Kyllä aika menee nopeasti! Puoliväli on ohitettu jo. Rakenneultrassa kävin 26.2, ja tyttööhän sieltä luvattiin! Oikeessa siis oli koko ajan! Nyt vaan odottelen seuraavaa neuvolaa, joka on 12.päivä. Pääsen noi KELAn paperit täyttään!
Millään en malttais odottaa Heinäkuuta :D! Onneks tässä välissä on,muutto isompaan asuntoon, mun valmistujaisia juhlitaan 6.4(valmistuin koulusta 21.12, onhan se hyvä juhlia myöhään), ja kihloihinkin mentiin (': !!!
Sit onkin vaan odottelua! Ja keväthän on tulossa. Aurinko paistaa, ihanan pirteä olo on joka päivä :D! 
 
Ihanat on joo ilmat! Aurinko piristää kummasti ja energiamäärä on lisääntynyt hurjasti alkuraskauteen verrattuna. :)

Mua vaan niin turhauttaa nämä jatkuvat nivus- ja häpyluukivut. Ennen raskautta onnistuin omaksumaan itselleni suhteellisen liikunnan täyteisen elämän, ja nyt en ole varmaan 3 kuukauteen tehnyt juuri mitään. Alussa pahoinvointi oli niin kauheaa ja nyt nämä kivut rajoittavat liikkumista TODELLA paljon. Jos kävelee vähänkin pidemmän matkan (perjantaina töistä kotiin 3 km..), niin saa koko loppuillan maata sohvalla. Paikallaan ollessa ei siis satu, mutta mitä enemmän liikkuu niin sitä kovemmaksi kivut käy. Kaikenlainen kyykistely, kumartelu, jalkojen nosto ja liian nopea kävely aiheuttavat kovia ja viiltäviä kipuja alapäässä. Itkua on saanut useaan otteeseen töissäkin pidätellä - siltikään en haluaisi sairaslomalle jäädä vaan nauttia työnteosta vielä kun se on mahdollista. Yhden ystävän kanssa puhuttiin, että käydään kokeilemassa uimista, jos se olisi mullekin kivuton liikuntamuoto. :)

Mä odottelen miestä kotiin partioleiriltä, hällä kun on tänään synttärit! Eilen leivottiin tyttökaverien kanssa tumma- ja valkosuklaabrownieseja, niillä saadaan herkutella ihan kaksin koko ilta!
 
Mun ei oo pitkään aikaan tullu kirjoteltua tänne, ku on ollu niin paljon kaikkee muuta. Tähän asti on kaikki menny tosi hyvin ja jopa osittain helposti masun kanssa mut nyt on alkanu tulla ongelmia. :/ Mua supistelee ja on semmosia menkkamaisia jomotuksia. Ne kyl helpottaa ku pääsen pitkälleen mut vähänki enemmän ku koittaa jotain tehä ni samantien alkaa kivut. Niinpä pe on lääkäri ja katotaa onko paikat alkanu pehmenemään. Toivottavasti ei. En todellakaan haluu mihinkään vuodelepoon. :(
 
Täällä on ihan hurja pesänrakennusvietti päällä :/ huhhuh...pitäis tehdä jotain kivaa ja laittaa kotia,uusia verhoja ja siistiä paikkoja..kaikkea sellaista <3
Kun tuo lumen tulo vielä loppuisi ja tuo aurinko vaan jaksaisi paistaa koko ajan enemmän niin avot,kohta olis kesä ;) mulla tää kuukausi on alkanut flunssaisesti mutta eiköhän tämä tästä etene. Matkakuumekin vaivaa...olis kiva käydä vielä jossain tässä kevään aikana,kun passikin vanhenee kesäkuussa sopivasti :D
Ihana lukea teidän kaikkien kuulumisia ja katselle kasvavia massuja!
Hurjaa jännittää Mariannun tilannetta <3 täälläkin kaikki mahdolliset peukalot pystyssä kyllä pienelle tytölle ja koko perheelle!
 
Hei taas pitkästä aikaa!!

Jutut olen kyllä lukenu puhelimella päivittäin, mutta en jaksa naputella sillä viestejä. Nyt olen sairaslomalla flunssan takia ja kaivoin koneen esille..
Aika on loppujen lopuksi mennyt tosi nopeasti kaikki alkaa olemaan puolivälin ylittäneitä  ja suurin osa on saanut hyviä uutisia. Toivotaan että me muutamat muutkin vielä jännityksessa (lue:pelossa) olevat päästään nauttimaan leppoisasta loppuodotuksesta.
Kaikesta jännityksestä huolimatta olen alkanut pikkuhiljaa toteuttamaan remontti suunnitelmia, meillä olisi edessä kolmen huoneen uudelleen järjestely. Johon tosin pitää vaihtaa tapetteja ja maalausta ja,ja,ja... eli aikamoinen projekti edessä. Mutta sitä on kiva alkaa toteuttamaan kun sehän vaan merkkaa sitä että pienoinen on jo ihan kohta täällä!!
Rakenneultran jälkeen marssin suoraan kauppaan ja ostin vauvalle kotiutumisvaatteet (näin olen tehnyt kahdelta edelliseltäkin), vaikka nyt vielä odotellaankin sitä kontrolliultraa. Itkuhan se kaupassakin tuli...

Nautitaan keväästä!!
 
Näin viime yönä ihan pimeen unen. Vauva tipahti mun nilkkaan, siis niinku sisäpuolelle. O.o Sitte ku yritin toista varovasti nostaa takasin masuun, plumpsahti vauva ulos. Yritin jolleki selittää, että aion tunkea pienokaiseni sinne mahaan mutta sit mulle sanottiin ettei se onnistu, koska napanuora on katkennu. Yritin epätoivosesti liimata napanuoraa kasaan (oli siis semmonen muovinen letku...) vaan eihän sekään onnistunu. Lapsi oli kuitenki hyvävointinen eikä ees kovin pieni, en sitte tiiä kuinka kävi. Mutt kauhee oli uni! :(

Tänään viikkoja tasan 20 <3
 
Hyvä Kela! Minäpä sain tänään postissa äitiyspakkauksen pakettikortin. Toivottavasti kerkeän huomenna noutamaan pakkauksen postista. Onpas kivaa päästä hypistelemään!

Varustautuminen on muutenkin päässyt meillä hyvin alulle. Ostimme jo yhdistelmärattaat - käytettyinä, Teutonia Prestige -merkkiset. Vaatteita ja pari leluakin on tarttunut kaupoilta matkaan - yhden vetokorin olen raivannut vaatekaapistani pienokaista varten.
 
Jee, Klementiini, taisit ehtiä ekana äitiyspakkauksen kanssa! Tulehan sitten laittamaan kommentteja. 

Mä olen ostellut pieniä unisex-vaatteita kirppikseltä, mutta nyt en ole vielä uskaltanut ostaa mitään tytölle. Ja pinnis tuli hommattua jo jokunen kuukausi sitten, kun sattui mun haluama Muuramen-pikkupinnis sopivasti kohdalle. Se odottelee kyllä vielä osina meidän sängyn alla :).

 
En tiedä mihin ketjuun nyt laittaisin nämä uutiset, tekisi mieli laittaa jokaiseen :). Ihan normaalit tytön kromosomit!!!!! Soitin äsken Naikkarille ja näin sieltä kerrottiin. Aivan käsittämätön olo, kun on kolme viikkoa varautunut huonoihin uutisiin ja nyt kaikki onkin hyvin. Ainakin kromosomien osalta siis. Maantaina jatketaan sitten ihmettelyä että miksi vauva on niin pieni ja miksi lapsivettä on niin vähän.
 
Takaisin
Top