Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yohanna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heissan vaan kaikille ja OIKEEN SUPERHYVÄÄ naistenpäivää ;) Onhan kaikki muistaneet hemmotella itseään jos mies ei ole sellaista ymmärtänyt? (jotkut miehet vaan suoraan töistä lähtevät kavereitten kanssa kolmeksi tunniksi jääkiekkoa pelaamaan, aaarrrgghh!)

Niin nuista raha-asioista, meillä on myös kuten sisitakin sanoi, että rahat ovat oikeastaan yhteisiä vaikkei niin ole koskaan sovittukkaan. Ja vaikka tuloerot ovat aika huimat, minä ku opiskelen toisella asteella ja mies sitten on se työssä käyvä ihminen. Välillä tosin itse ahdistun siitä, että itselläni tulos pienet mutta minkäs sille mahtaa kun on ollut peruskoulun jälkeen "tyhmä" eikä lähtenyt heti opiskelemaan sitä alaa mikä kiinnosti,plääh. Vaan piti tietenkin mennä lukiota kokeilemaan eikä se kyllä kahde vuoden sinnepäin opiskelun jälkeen ollut mun paikka. Sitten vuodeksi miettimään ( jona aikana kyllä kerkesin olla työharjoittelussa, tehdä keikkaa ja hoitaa aikasta lailla siskontyttöä ), että mikäs sitte ois mun juttu. No nyt on sitte kohta vuosi opiskeltu lähihoitajaksi ;)
(OHO, menipäs ohi alkuperäisen aiheeni ja tuli kunnon elämäntarina)

Sitten oli vielä toinenkin asia mistä meinasin mainita eli tuo pissaamisasia ( :D ). Eli mulla on myös vähän niinkuin leluponillakin eli esim nukkumaankäydessäkin koitan eri asennoissa, että pitääkös vielä käydä vessassa !!! :D Sitten myös toinen tähän liittyvä ongelma. Koulussa esim olen huomannut, että on mukamas kauhea pissahätä ja sitten menen vessaan, istun pöntölle ja MITÄS KUMMAA? ensinnäkin joudun oikein keskittymään ja sitten saan hyvin pienen pissan tulemaan. Onkohan tämä nyt ihan normaalia??

Ja sitten piti kysyä, että onkos muilla sellaista vaivaa ilmennyt, että kun makoilee selällään niin alaselkä tulee tosi kipeäksi ja on kivuliasta nousta tästä sitten ylös? Tai jos istuu kauan niin että nojaa eteenpäin sattuisi alavatsaan??

Hohhoh, kylläpä oli taas asiaa. Mutta mitäpä siitä.
Hyvää NAISTENPÄIVÄÄ vielä kerran kaikille meille!! :)

Noista unista.. Oon kans ite nähny noita painajaisia.. Suurinosa noista unista on ollu kans tosi omituisia. Herätessä oon usein miettiny mistä ne unet oikein tulee? Niin ja näis mä ihan kivankin unen. Siinä meijän "möttiäinen" oli jo syntyny ja se oli tyttö.Aika näyttää pitääkö paikkaansa. Rakenneultra olis 11.4, jos siellä vaikka sattuis näkemään kumpi siellä köllii:)

m4r14 Meillä on ihan sama laskettu aika!! Sattumaa:) Onkos sulla ollut millasia olotiloja? joko masu näkyy? Oon utelias:) Ois kiva tietää ku kerta ihan samoissa mennään:)

Mulla on nyt muutaman päivän ajan selkä ollu ihan pirun kipee ja vasemmalla jalalla astuminen vihlasee selkää. Onko kellään muulla vastaavaa? Ja noita jo mainitsemianne vihlaisuja myös on ollut. Töissä varsinkin kun joutuu nostelee ja kumartelee paljon.

Kerroin tänään jo töissäkin. Aattelin että pomo ei ois tykänny asiasta ku meille on tulossa muutoksia töissä just niihin aikoihin ku äippäloma alkais. Se kuitenki vaa onnitteli vauvasta ja sano et hyvä ku kerroit ajoissa ni tietää varautua. Ootteko te jo kertoillu töissä?

Hmm.. Olikohan mulla muuta sydämmellä? Eiköhän siinä tärkeimmät:)

Niin ja Hyvää naistenpäivää!

Mijo ja Möttiäinen 15+4

Mijo: Mulla oli tuota ihmeellistä alaselkäkipuilua joskus rv 9-10 tienoilla. Sillai sattu alaselkään, pisti jompaan kumpaan pakaraan sinne aika ylös ja vihlo sitten siihen jalkaan minkä pakara ilmoitteli olemassa olostaan. Ehdin jo hermostua kun tuo kipuilu kesti jonkun kaks viikkoa, että pentele jos ei mene moinen koko raskauden aikana ohi tai pahenee. No, minun onneksi se meni ohi, eikä sen jälkeen ole ollut samanlaista. Tietty on alaselkä kipeä, kun istuu tai seisoo pitkään tai nukkuu huonossa asennossa. Jotenki tuntuu, että mulla kohtu kasvaa salakavalasti tuota selkärankaa myöten ja painaa alaselkää oikein notkolle. Yäkkis. No pienet on vaivat mulla. 

Mää oon kans kertonu työpaikalla joskus rv13 tienoilla. Pelotti ihan kauheasti, koska itse olen ollut äitiyslomaa sijaistamassa ja mulle vähän jo lupailtiin, että työt jatkuis senki jälkeen. Pomoni onnitteli ja sanoi, ettei tullut yllätyksenä, että oli hän jo vähän arvaillutkin, sen verran tiheään kuulemma laukkasin vessassa. Hän oli kovin ymmärtäväinen ja meinasi, että voisin tehdä töitä niin pitkään kun vaan kykenen ja jäädä sitten äitiyslomalle ja jatkoa katsotaan sitten kun on sen aika: Tähän en tietenkään luota, koska meidän firmassa asiat voi muuttua vaikka päivittäin. Toinen pomoni (ei niin tärkeä pomo, ovat veljeksiä) sai hirveän huutohepulin "Voi saatana teitä ämmiä ko te täällä vaan sikiätte, ei tarvi tulla töihin, ei oo virma enää pystyssä ku oot tulossa takasi. konkkaan mennään." Tähän sitten tämä tärkeä pomoni nauroi minulle jälkeenpäin, että onneksi hän on se, joka asioista päättää.

Apua! Miksi mulle on tullut jo hirveä pesänrakennusvietti?! Oon päivät töissä ja illat nyyhään kaappeja kotona. Järjestelen ja siivoan ja luutuan ja organisoin. En pysty olemaan siivoamatta. Me on tuossa helmikuun alussa muutettu tähän asuntoon, olen tuon tulevan vauvan huoneen järjestänyt jo kolmeen kertaan (mies aina sotkee romuillaan ja työkaluillaan, nyt piti aivan jo hermostua). Siis tuolla meidän "vauvanhuoneessa" on tällä hetkellä televisio, punttipenkki, hyllykkö ja patja lattialla toimittamassa sohvan virkaa :DDD. Että ei siellä vauvatavaraa vielä ole, mutta jossakin vaiheessa varmasti täynnä. Mulla pyörii koneessa vauvanvaate ja lakanapyykit... ajattelin tälle iltaa vielä ripustaa ja huomenna töistätullessa silittää... Kyllä. Olen virallisesti seonnut. Aloin myös tehdä listaa, että mitä kaikkea vauvaa varten todella tarvitsee ostaa... kalliiksi tulee!

Mulla ainakin puutuu alaselkä jos makoilee selällään kauan. Pumpissakin joudun penkkipunnerrukset tekeen sillai jalat sylissä.

Ja pissaamisesta.. Välillä tuntuu et on ihan järkky hätä, sit kun pääset vessaan niin tulee joku onneton liru!!!! Ärsyttävää!!

Ihanaa Moon kun laitoit mahakuvan!! Kiva saada joku "vertailukohde", kun sulla kans pieni esikoinen ja nyt melki samoilla viikoilla, niin näkee vähän etten oo ainoo kenen maha on jo näin iso!! Oliks sulla viimeks tässä vaiheessa jo mahalla kokoo ton verran? Mä en muista yhtään!
Viä kun oon lyhyt ni toi pötsi oikein korostuu ja näyttää valtavalta!!

Mä meinaan vasta kesällä pestä ja viikkailla vaatteita. Jos vaikka ultrassa näkis kumpi on ni ois helpompi valkata vaatteetkin, ja ostella lisää jos tarvii! Ja kesällä saa kuivattua vaatteet pihalla niin tulee ihana tuoksu! Eipä meillä tilaakaan oo liikaa, et viittis senkään takia valmiiks laitella näin ajoissa.

Moon: Hurjalta kuulosti kuumekouristus. Tuommoista ei toivoisi kellekkään. Siinä on varmasti ihan avuton, kun oma lapsi kouristelee.. Hui hui.. Mutta onneksi saitte apua!! Ja mukavaa, että saitte miehen kanssa puhuttua noista rahajutuista. Toivottavasti tuo pelaaminen ei siitä sitten pahene..!!

Mullakin alaselkä todella kipeä aamuisin. Tosin tämä vaiva ollut jo heti synnytksen jälkeen.. Nyt kauhulla oottelen, et miten selkä reagoi isoon vatsaan...

Itse kerroin töissä jo viikolla 7 pahoinvoinnin takia. En pystynyt tekemään yövuoroja niin oli pakko kertoa.. Ja muut jo arvasivatkin kun en nauttinut mitään pikkujouluissa.. Siinä ei pahemmin selitykset kelvannut..

Täällä ollaan vatsataudissa!emoticon  Eilen alkoi vatsa kipuilemaan ja oli todella huono olo heti aamusta.. Aattelin että on vaan jotain perinteistä.. Iltapäivällä sitten oksennettiin.. YÖÖÖK!.. Vatsatauti on híhan perseestä.. Ja ku en tykkää oksentamisesta ollenkaan (kuka nyt tykkäis), niin loppuun asti sinnittelin aina.. Vaikka tiedän että helpotus siitä vaan tulee.. Mutta ei niin ei.. Nyt pelkään, että poika saa saman.. Käy sääliksi nyt jo.. Vietiin poika kyllä eilen mummille evakkoon.. Josko ei tarttuisi.. Mutta uskon, että elämän ensimmäinen yrjötauti pikkusella edessä..emoticon

Pitäisi varmaan mennä tohon sohvan puolelle.. josko uni vielä tulisi.. Kohta pitää soittaa töihin, että ylläri ylläri.. Olen taas kipiä.. No nyt eivät kyllä mieti että oonko oikeesti niin kipiä etten pääse.. Kukaan ei halua sinne vatsatautista työntekijää.. Se vielä puuttuisi että kaikki vanhukset alkaisivat oksentelemaan..

Hyvää keskiviikkoa.. Ihanan valoisaa jo nyt.. Kello "vasta" 7.00..

idaho: Apua, pikaista paranemista!  Yrjötauti on kyllä jotain aivan kamalaa, toivottavasti menee ohi nopeesti!
Yohanna: Mulla on semmonen mielikuva että viime raskaudessa olin näillä viikoilla jo isompi???  En ottanu sillon ollenkaan kuvia joten asiaahan ei pysty tarkistamaan.  Mutta sillon mulla oli jo alkumetreiltä ihan selkeä maha (olin tosi laiha sillon alkuun).  Tulihan sitä täytettä sitten muuallekin, perse levisi myös loppua kohden.  Sen ainakin havaitsee noista äitiyshousuista = ne jotka on myöhemmin ostettuja roikkuu päällä.  Tekis mieli investoida uusiinkin äitiysvaatteisiin mutta ehkä mä jätän kesään, sitten tarttee kuitenkin jotain mekkoa ja caprihousua.
Nia: Mulla oli kanssa semmonen vauvatarvikelista mistä sitten vetelin yli sitä mukaa kun sain ostettua :)  Isoin menoerä meillä oli kestovaipat kun ostin kaikki uutena.  Mutta niillä samoilla vaipoilla mennään edelleen ja samat menee tälle uudellekin vauvalle - pitää muutama vaippa vaan hommata lisää.  Se pesänrakennus on ihanaa, anna mennä!  Ei miehet tämmösistä tajua <:)  Ja niin tosiaan, meilläkin mies levittää romujaan lastenhuoneeseen kun ei pieni viellä siellä leiki vaan olohuoneessa...
Se nousi esikoiseen taas kuume jahka ne sairaalan lääkkeet lakkas vaikuttamasta.  Liki 39 nousee nopeasti joka lääkkeen jälkeen.  Ei auta kuin mittailla ja lääkitä.  Mutta ihmesissejä nämä pikkuset, MÄ tekisin kuolemaa sängyn pohjalla vastaavassa kuumeessa, tää ikiliikkuja vipeltää leikeissään.  Päivätuttia on kyllä lohduksi tarvittu (siitä on muuten jo luovuttu) mutta ei toi tauti muuten hirveesti hidasta...

Moon, mulla ei oo kans viime raskaudesta kuvia mahasta, ihan muutama sitten loppuajalta. Ja jotain vyötärönympärysmittoja, mut nekin jostain muistaakseni 28 viikosta eteenpäin. Hö, ois ollu kiva verrata!! Mut tuntuu et ois isompi nyt (nyt painooki tosin vähemmän). Ja viimeks tuli kyllä muuallekin läsää, vaikka tuntu et tuli muka vaan mahaan. Kai se maha oli sen verran muhkee, et näytti perse ja reidet pieniltä siihen verrattuna ja siks luuli ettei levinny muualta. Onneks pääsin normipainoon ennen tätä uutta raskautta, ja itseasiassa oli ekassa neuvolassa vähemmän painooki 4kg ku ekasta!! Huh, toivottavasti ny ei kertys ihan yhtä paljo painoo ku viimeks, koitan pitää itteni paremmin kurissa (vaikka raskaana ollessa itsekuri häviää johki kokonaan!!).

Moi

Tuo vihlailu kiinitin huomiota itselläni aika usein vihlaa tai koskee ja kävin lääkärillä asian takia ja no turhaahan se kuulema joillain voi johtua kohdun laajentumisesta et tulee tietyn laista vihlaisua ja kipua. Mut hyvähän se on aina tarkistaa jos hyvinkin epäilyttää. Ja jos kipukin pitkinttyy pitkä aikaseks ja jatkuvaks kivuks eiku lääkäriin.

Muilla onko viellä mitenkään mynstänny asukki vatsassa? Kun itselläni makuilleen ollessa saattaa tuntua hentoja iskuja mut sit ku ei ole hyvinkään varma et onko se maha-asukki vai muuten vaan jostain muusta tuleva.

Itsellä on kanssa ton virtsaamisen kanssa ollu että ensin kauhee vessa hätä mutta sitten saa keskittyy ja ei tule ku liraus. Yöt nyt on tullu hyvin nukkuttua ei ole tarvinnu vessassa rampata niiku joku aika siten tuli rampattua 3:kin kertaa yöllä. Mut on se kauhea tunne kun kauhea hätä tulee ja sit ei vessaan pääse et oot just mennossa jonnekin tai joku on vessassa ku ei voi istua ku painaa ja muutenkin :)

Meillä on raha asiat suhkot hyvin aina ollu et ei oo tarvinnu toisen käytöön puuttua. Yhteiset rahat ja omat tuhlaukset. Ainut vaan mikä saattaa riitaa aiheuttaa et tulee toiselle tiuskittuun et ku ei oo jotain ostettu tai ku ei rahaa oo niin paljon et ei kauheemin huvitella voi.

Tuossa paripäivää sitten kummipojan kanssa touhusin niin tuli jo sellanen olo et voisi aika nopeammin mennä et pääsis näkee minkälainen mötku sieltä tulee. Mut hyvä näin et ei mee aika niinkään nopeasti ku ensimmäinen tulossa ja kerkee sit lukemaan ja tietoa hankkia ennen h-hetkeä <3 Ja mukava lukea toisten kokemuksia niin paljon erillaisia kokemuksia jännä nähä miten sit itsellään menee :) Toivottavasti hyvin. Kauheeta minkälainen stoori tuli vaikka lyhyesti piti kirjottaa. Mut kumminkin jännittää niin kamalasti <3<3

Idaho, pikaista parenemista sinne! Toivotaan, että teidän poika ei saa tautia. Meillä onneksi vain minä olin kunnolla vatsataudissa ja tytöllä oli vain vatsa löysällä n. vuorokauden.

Minä tein myös tuossa eilen illalla listaa siitä mitä pitää vauvalle ostaa. Mutta minun kohdallani tämä on jo ihan järjetöntä. Meillä siis on tuo 1-vuotias eli meillä on ihan kaikki mitä pieni vauva tarvitsee. Kuitenkin sain aikaiseksi todella pitkän listan, mitä muka tarvitaan. Tuo pahoinvointi ja muut kiireet on onneksi pitänyt minut poissa ulkovarastosta enkä ole kahminut vielä vauvatavaraa sisälle. Lupasin itselleni, että yhtä ainutta vauvanvaatetta en pese ennen kesäkuuta, saa nyt nähdä miten tuo lupaus pitää paikkansa. :D Meillä on myös vaarana se, että käyn jo sisustamaan tätä vauvan huonetta, jossa on vain tietokone ja yksi ylimääräinen pöytä, jotka siirtäisin pois täältä ihan muutamassa minuutissa.

Pitää nyt teillekkin kertoa asia, joka sai elämänlaatuni nousemaan ainakin miljoona pykälää. Eli siis saimme eilen aikaiseksi laitettua meidän esikoiselle ihan tavallisen lastensängyn omaan huoneeseensa. Hän ei ole yli koskaan nukkunut kunnollisia yöunia ja pahimpina öinä heräilykertoja on ollut jopa 20. Mutta nyt!! Neiti nukkui 20-04 heräämättä kertaakaan, 4 aikoihin kävin etsimässä hävinneen tutin sängyn alta ja 20 yli 6 hain tytön eteisestä itkemästä kädet ojossa, kun oli herättyään lähtenyt etsimään meitä. Nyt on siis toivoa, että saan univelat nukuttua pois ennen vauvan syntymää. :)

Ja jotta kaikki ei olisi täydellistä, mieheni lähtee työporukalla viikonlopuksi salpausselän kisoihin vip-aitioon.. Onneksi bussi hakee hänet kotipihasta ja tuo takaisin kotiin ja firma maksaa koko viikonlopun (kuulema kaiken huoria lukuunottamatta).

Tahtoisin sen ihanan mahan myös. Mies oli eilen illalla saunassakin sitä mieltä, että olen laihtunut, eli ei toivoakaan mahasta. Kohdun kyllä tuntee jo ihan hyvin, kun mahan päältä tunnustelee, eli on se vauva siellä jossain.

Kylläpä sitä pitää ihmisen tarinoida paljon, kun asuu täällä keskellä korpea, eikä näe ketään koskaan. :D

Idaho pikaista paranemista ja ihanaa sisita, toivottavasti tuo on pysyvää.

Mulla kans alakanu tulee noita pissavaivoja. Lirahtelee ku nauraa ja aivastelee ja välillä tuntuu että rakko on aivan täys ja sitten ku menee pissalle ni säälittävä lirahdus vaan tulee!

Selkäkipuja mulle on tullu oikeestaan vaan ku oon makoillu saunan lauteilla jalat seinää vasten. Tai siis sillon ku oon yrittäny päästä ylös. Aivan kauhee alaselkäkipu ja säteilee jalkoihin. Semmosta vihlontaa... Toissa kerralla piti pyytää mies apuun että pääsin ylös.

Töissä en ole vielä vihtiny kertoa ku oottelen että saisin sen pitemmän sopparin, ku se kirjoitetaan kuitenkin tässä parin viikon sisällä, ni kerron sitten sen jälkeen.

Mun mielestä mulla on aivan kauheen iso maha ensisynnyttäjäksi! Tietääkö kukaan vaikuttaa se että mulla on etuseinäistukka ni mahan kokoon??

Heloou. Paistaa se aurinko risukasaankin. Tänään on ollut mukava päivä. Mieheni siirretään 2 viikon sisään avolaitokseen jossa saa sitten viikonloppuisin käydä moikkailemassa ihan ilman pleksejä ja vartioita. :) Ja sain soiton,että ensi viikolla on työhaastattelu päiväkotiin.
Jospa sais vihdoin jonkun rytmin tähän,alkaa jo keittää tämä kotona istuminen..

Mä en ole vielä tuota listaa väsännyt tarvikkeista, himottais kylläkin. Olen päättänyt että odotan sinne rakenneultraan asti ja sitten josko sais tietää sukupuolen niin lähden ostelemaan vaatteita ja muita tarvikkeita:) Isommat ostot jätän suosiolla kesään, silloin mies takaisin ja toivon mukaan isompi asunto johon saisi myös mahtumaan vauvan tarvikkeet.

Onko teillä jäänyt kummalliset mieliteot alkuraskauteen? Mulla on jäänyt alkuraskauden ihmeelliset herkut sinne,mutta nyt on ihan ehdoton mehujää,marja/hedelmä jogurtti, marjarahka, hedelmät yleensäkkin. Suolaista ei tee niinkään mieli. Ja karkki ällöttää, aika oon mutustellut karkkia, enää en.

Mukavaa kevään alkua kaikille! <:

Hellou!

Mulla on koko ajan ollu silleen et ei oo niitä mielihaluja oikeestaan ollu. No karkkii on tullu ostettuun hirmusen paljon mut niitä ei oo tullu syötyyn. No oli se alku aika rankkakin ku ei mikään pysyny sisällä ja muutenkin ku vähän välii flunsassa ollu et on painokin alas päin tullu. Toivottavasti nyt rupeaisi nousemaan.

Minäkään en oo mitään listaa väsänny ja tarteeko tuota ku saa kaiken melkein sukulaisilta ja äitikin niin innoissaan ku mummo tulee et se ostaa vähän väliä kaikkee kivaa pikuselle :) Mut pitää se sit itsekin ruveta katselemaan kuhan nyt rakenneultra on ohi ja tietää sukupuolen. Ja muutenkin ku mietitty ollaan et jos asuntoa katselis vähän isompaa mut ei silläkään mitään hätää ole.

Mijo, mulla on rakenneultra 12.4. :) no pahoinvointia on ollu aika paljon, nyt onneks jo helpottamaan päin.. :) masu on kasvanu hurjaa vauhtia, oon itekki ihmetelly, että miten se nyt jo niin selvästi näkyy :o mutta oon vaan tyytyväinen :> mites sulla? mulla muuten noita vihlasuja on kans ollu välillä esim. kumartuessa tai nostaessa jotain..

Aivan mahtavaa aamutar!! Ja toivottavasti saat sen työpaikan!

Ite en oo kanskaan mitään listaa tehny, sitten myöhemmin vasta. Meillä vastaukset lp-punktiosta tulee (pitäis tulla) tällä viikolla ja sen tuloksen mukaan sitten säntään/oon säntäämättä kaupunkiin shoppaamaan kaikkee ihanaa vaaville.

m4r14 sattupa ne rakenneultratki näköjään peräkkäisille päiville:) Mulla on kans maha kasvanu ihan kiitettävästi. Kaveri ainaki sano et sullahan on jo maha :) Eli kyllä se sieltä on jo esiin pullahtanu..Mulla ei onneks mitään olotiloja oo ollu.. Tai no väsymystä on ollu ilmassa, varsinki ku töistä tulee kotiin niin ei mitään jaksais tehä..

Noista mielihaluista...  Mulla ei mitään kummempia mielihaluja ole ollu tässä tai edellisessä raskaudessa.  Lähinnä oon aina "normaalioloissakin" ollu semmonen että jos nään jotain hyvää niin mun alkaa tehdä sitä mieli, oli kyse sitten omenoista tai leivästä tai karkista.  No okei, tällä kertaa tuntuu olevan nyt päällä semmonen makeenhimo mutta laitan sen kyllä myös kielletyn hedelmän piikkiin.  Kun tietää että sitä sokeria ei saisi syödä niin tottakai sitä tekee mieli.  Koitan sitten sitä tyydyttää sokeroimattomalla marjakeitolla, hedelmillä, rusinoilla jne. ettei ihan mopo karkaisi käsistä ;)
Tiita_:  Ei se tosiaan ole mikään välttämättömyys se tarvikelista, ite vaan hahmotin paremmin aikanaan että mitä vielä puuttui ja paljonko suurinpiirtein tarttisi vielä rahaa.  Muutenkin olen semmonen luonne että tykkään listata ja tilastoida asioita <:D
Sun_:  Toivottavasti ne tulokset tulee pian, inhottavaa kun joutuu odottelemaan.  Ja toivottavasti olisi ihan väärä hälytys, niitäkin onneksi on paljon.
Jaahas, jos sitä laittais pyykkiä pyörimään ja käväsin pihalla tuulettumassa pojan kanssa.  Huomaa kyllä että alkaa lapsi parantumaan kun jaksaa taas kiukutella...

Minäkin listasin asioita ja vaatteita, joita pitäisi hankkia. Eilen sain tutulta paljon vaatteita ja itkuhälyttimen ilmaiseksi. Vaatteet on aika "retroja" keltaisia ja kirjavia, mutta ei se haittaa. Ihan vaaleanpunaisimmat jätin ottamatta, kun koko ajan on ollut vähän sellainen fiilis että voisi olla poika tulossa. Mutta eihän sitä tiedä...
emoticon

Tämä viikko ollut lomaa, ja on ollut ihanaa kun on saanut nukkua aamuisin pitkään (koiran kanssa, ekan ulkoilutuksen jälkeen)... ja kun on ollut ohjelmaa joka päivälle, niin päivät on kuluneet äkkiä... Huomenna olisi tiedossa neuvola. Mulla onkin taas paljon kysyttävää... Mulla on tullut pitkään semmoista kellertävää haisevaa vuotoa, jolle ei ole löytynyt syytä. Pissatestit ja emätintutkimukset on olleet puhtaat, mistään tulehduksesta ei ole kyse. Kokeilin kaksi kuuri semmoista Vagi-C emätinpuikkojakin, joissa on c-vitamiinia. Ei auttanut, joten saa nähdä mitä neuvolatäti nyt keksii. Ei se varmaan ole vaarallista, mutta se on hyvin epämiellyttävää. Joutuu jatkuvasti käyttämään pikkuhousun suojia ettei housut olisi märät. Ja välillä olin kolme viikkoa ilman suojia, mutta ei sekään auttanut. Voi johtua raskaudesta, mutta kun mulla on ollut tätä jo ennen raskauttakin... Lääkärille sanoin ekassa ultrassa niin se ei kommentoinut mitään. Onneksi viime neuvolakäynnillä kerroin niin täti pisti minut kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin... Mutta vielä ei ole löytynyt syytä... Minulla ei ole varsinaisesti virtsankarkailua ollut, mutta pöntöltä noustessa huomaa että pissaa tippuu vielä muutama pisara niin ettei huomaakaan. Öisin joudun käymään 2-3 kertaa pissalla ja päivällä muutaman tunnin välein. Saa nähdä, loppuaikana mä varmaan asun vessassa. :)

Tietäiskö joku noista synnytysvalmennuksista? Mä ajattelin huomenna neuvolassa kysyä niistä. Kaverille oli kerrottu niistä jo ekalla neuvolakäynnillä, mutta ei mulle. Millä viikoilla ne alkaa ja miten usein niitä on? Miten iso ryhmä se on? Ja mitä siellä käytännössä tehdään? :)

Tänään pitäisi siivota... ihan hurjan kova tuuli ulkona, oikein myrsky. Ei paljon huvita ulos lähteäkään.

Kcatri:  Vissiin suuri osa sairaaloista on siirtynyt "sähköiseen synnytysvalmennukseen" eli ryhmän sijaan on pdf-tiedosto netissä luettavana.  Meillä ainakin oli niin.  Ekan kanssa oli sitten neuvolassa perhevalmennusta, múistaakseni viisi kertaa kokoontuminen.  Mitäs siellä nyt olikaan, hammashuoltoa ja rentoutusta ja keskustelua vanhemmuudesta.  Paras ja oikeastaan ainoa hyödylliseksi kokemani noista oli vauvanhoito ja imetys.  Ja sitten ehdottomasti tutustumiskäynti synnärillä.  Tokan kohdalla näitä valmennuksia ei olekaan.  Vaihtelee varmaan paljon paikkakunnittain mitä on ohjelmassa.
Ja pieni välituuletus;  meidän vauhtihirmu astui ensimmäiset kengätjalassa-askeleensa ulkona äsken, jee!  Muuten siis juoksee kyllä mutta aiemmin ei ole kengät jalassa kävellyt.

moon: Niin eihän se pakollinen oo mut onhan se mukava et on sit kaikki tarvittavat et ei tuu sit loppussa kiiresti ostettuun mitään. Mut tarvineekohan. Äiti on tuntunu ostavan jo vähän sitä sun tätä emoticon Nytkin osti sellasen orava puvun :)

Täällä kans miettiny miten toi nyt loppujen lopuks menee (synnytysvalmenus) ku naapuri kerto et se on tääl nykysi niin et yks käynti missä katotaan koko homma. Pitäneen kysellä nevola tädiltä.

Onhan se ilon asia ku lapsi uutta oppii. Ja mukavakin seurata. Onko mitä mieltä kengistä?
Kummipojalle ostin aikoinaan kengät niin se oli ihan ihmeissään mitkä ne on emoticon Mut nyt eiku pihalle leikkimään ja opettelemaan kenkien kanssa kävelyä. Jos vaan keli sallii.

Takaisin