Maaliskuun mutinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lillii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
.. ja mä voin heti alotella tässä :D Hihi

eli kyselisin onko muilla jo loppunut raskausoireet ? Mulla ei mitään muuta kun erittäin lievää pahoinvointia aamulla, mutta ei oikeestaan mitään muuta :/ Ei kai sitä sit pidä huolestua.. kuitenkin 9-10 viikko menossa...

Argh, vielä 5 päivää ultraan.. :) Menis jo aika...

Mulla on pahoinvointi lieventynyt ainakin selvästi mut voi johtua myös siitä että herään niin myöhään eli nukun periaatteessa pahoinvoinnin ohi. :D Kyllä se helpottaa kun vedän aamulla yhden jääjäätelön suoraan herättyäni. Väsyttää kyl tosi paljon ja ärtyneisyyttä on ja muita mielialan vaihteluita. Joka päivä tekis mieli tehdä jotain mutta laiskuus iskee aika äkkiä. :D Kyllä tää tästä. Ens viikolla pääsee koulun penkille takasin ja oon hakenu kesätöitäkin. :) 

Mulla ei ole onneksi ollut koko aikana mitään fyysistä, ei pahoinvointia tai mitään muutakaan. :) Ehkä mieliala nyt saattaa heitellä, mutta musta tuntui että pillereiden aikaankin se välillä heittele miten sattuu. Että ei ihan voi laittaa hormooneidekaan syyksi.
Mikään haju ei ällötä tai mitään.... Silläpä en osaa ajatella, koko raskauttakaan juuri millään tavalla. Mutta olen tyytyväinen, että olen selvinnyt ilman paihoinvointeja. Ei ole onneksi tarvinnut töissäkään kertoa muuta kuin ihan lähimmälle työkaverilla olen puhunut. Näin täällä.

Als83: Mulla on oireet vielä pysyny aika samanlaisina.. ihan yhtä herkästi ei enää ala yököttämään, mutta toisaalta oon nyt sitten pari kertaa oksentanu (kun aikaisemmin vain yökin). Viime viikolla rv11 juttelin neuvolatädin kanssa ja se kysyi onko pahoinvointi vähentynyt.. sitten sanoin, että on se niin sen mielestä se kuuluukin vähetä tuossa vaiheessa.. mutta se on kovin yksilöllistä. Joku ei kärsi pahoinvoinnista ollenkaan ja sitten tiedän niitäkin, jotka on voinu pahoin ihan loppumetreille saakka. Sun täytyy nyt keksiä jotain ohjelmaa kovasti, että saisit ajatuksia vähän muualle. :) Mulla kans ens viikolla np-ultra ja kieltämättä eilen alkoi vähän jännittämään.. vaikka on kuullut sydänäänet niin sitä pelkää kaikkea, että mitä jos kehitys onkin lakannut pian sen jälkeen jne..

häyde91: Onko sulla vielä paljon koulua jäljellä? Toivottavasti saat kesätöitä! :) Ite puolestani haaveilen tahdin himmaamisesta kesällä.. johtuu ehkä tästä jatkuvasta uupumuksen tunteesta.. :)

Mä avaan kans välillä suutani seurailun lisäksi :)

Pahoinvointi on välillä pois, mutta lähes kokoajan kuitenkin läsnä. En oksenna, kun pidätyskyky on hyvä, mutta aikas tukala on kyllä olo :O Kun muistaa syödä parin tunnin välein jotain, niin ei ylly ihan niin pahaksi.

Olin neuvolan lääkärillä just ekaa kerta (viime kerralla en ehtinyt ennen kkm). Lääkäri oli tosi ihana ja haki sydänääniä niin kauan, että mäkin ne kuulin ja sain vielä tallennettua pätkän miestä varten :) <3

Vajaa pari viikkoa np-ultraan...sitten voi kertoa jo läheisille. Sisko on ainoa joka tietää, hänellekin kerroin eilen kun itkeskelin kovasti jutusta josta muuten en itkisi ja sisko jo arvasi itsekin mistä on kyse :D Onneksi kerroin, nyt on sitten siskolta muutamat äitiyshousut jotka tuntuu niin paljo mukavammilta kun omat vattaa kiristävät :P

Voimia teille jotka on saaneet huonoja uutisia :'(

Meilläki on raskausoireet loppuneet ja olen oikeastaan vain tyytyväinen. Silloin ensimmäisessä raskaudessa oksensin viikoille 17 asti joka päivä.. Silloin tarvittiin jo vähän huumoria.. Mutta nää finnit vois kyllä lähtiä jo pois!!!! ARGH.. Naama kukkii kuin teinillä..

Poikanen?: olen todella pahoillani, voimia sinulle ja perheellesi!!

Tänään kävin sitten taas tk:ssa labrassa, katsotaan olisiko pissanäyte nyt puhdas.. Ensimmäisen raskauden aikana ei ollut koskaan mitään tällaista;( Sen lisäksi sain puhuttua itselleni listeria-testin, kun olen siitä aika hysteerinen. Todetut listeriatapaukset ovat vähäisiä ja se on Suomessa suht harvinainen, mutta onko oikeasti kaikkia tapauksia tilastoitukaan? Esim. raskaana olevien oireet ovat tälle vuodenajalle tyypilliset flunssan/influenssan oireet?? Joku kommentoi edellisessä ketjussa toksoplasmasta (Peippo?), mutta siitä en ole niinkään huolissani. Lähipiirissä ei ole esim. kissoja enkä syö raakaa lihaa (myöskään aiemmin manaamallani työreissulla, siellä oli muitakin haasteita eikä ulkom. työntekijä herättänyt luottamusta selityksillään).

Minulla jatkuva etominen on helpottanut, mutta muistuttaa olemassaolostaan heti, jos ruokailuväli jää liian pitkäksi! Onneksi huono olo menee ohi vaikka kylmää vettä juomalla, joten nyt tulee juotua säännöllisemmin päivän mittaan vettäkin, mikä itsessään on ihan hyvä juttu;) Vessassa saa rampata tiuhaan, öisin onneksi yksi kerta riittää. Tänä aamuna olinkin 4.30 eteenpäin jalat ristissä kun ennen labraa ei saanut käydä 4h vessassa;(((( huhhuh!

Aurinkoista maaliskuuta kaikille syyskuulaisille;) Kyllä se kevät sieltä tulee!

Lillii: No onhan tässä kolme kuukautta koulua jäljellä ja ajattelin nyt ahertaa oikein kunnolla sitten ja tehdä "ylitöitä" koulussakin kun on korvattavaakin muutamia tunteja. :) Nyt on sellane olo just että koulussa ja töissä tekis mieli ahertaa mut kotona ei kiinnosta mitään kotitöitä tehdä tosiaan. :D Onneks ens viikolla pääsee takasin kouluun, siellä koko luokka kaipaileekin mua taas touhuamaan ja on ollut kuulemma hiljasta kun en oo ollu paikalla. :) 

Heippa. Täällä kuvotus on sittenkin vielä kuvioissa, aamulla meinas tulla laatta ensin kun yskitti, ja sitten kun koira kakkas sisään :D Hihi

Muuten tossa yks päivä mietin mitähän muut äidit tekee. Siis ois kiva kuulla et ees millä alalla ihmiset on tai mitä opiskelee ? :) Oon utelias sielu.

Mulla on huomenna vasta eka neuvola, en oo uskaltanu ottaa sitä aiemmalle viikoille kun oon koko ajan miettiny et katotaan vähän aikaa jos menee kesken.. no mut huomenna pakko mennä jo kun maanantaina on sitten ultra .

Niin ja noista töistä. Itse oon matkailualalla. Tällä hetkellä työtön. Lopetin duunit viime vuonna kun kiertelin maailmaa :) sitten Lontoossa uutena vuonna tulinkin raskaaksi :P Hihi

Meillä on kotona muutenkin kansainvälinen meininki kun mies ulkomaalainen ja tytär siis myös puoliksi.. ja tuleva vauva :) Itse asustellu ulkomailla ja haaveissa oli taas syksyllä muutttaa, mutta vauva muutti kaiken :)

Nooh ehkä tämä minusta. Maanantain ultraa jännitetään..

Onko muuten muita jotka ei asu lapsen isän kanssa yhdessä ? Me asuttiin viime vuonna vielä mutta opiskelujen takia mies on 500km päässä ja nähdään joka viikonloppu. Toukokuussa tarkotus muutta yhteen kun mies tulee tänne etelään :) Sitä odotellessa kun junassa istuminen alkaa tökkiä.

häyde91: Ajattelin vielä varmistaa, että 3 kk ja valmistut vai alkaa kesäloma? :) Varmasti mukavaa palata kouluun jne.. pääsee taas näkemään kaikkia ja kiinni arkeen.

Als83: Niinhän se on, että ne oireet voi vaihdella :) Ne varmaankin huomenna yrittää kuunnella sydänääniä eli toivottavasti siellä saisit rauhoitusta maanantaihin saakka. Oon tradenomi ja työskentelen perheyrityksessä ja vastaan siellä yksin konttorista.. Taitaa olla, että heittäytyminen täysin "äitiyslomalle" ei ole mulle edes mahdollista, vaikka se olisikin oikeutettua.. ;) noh katotaan sitä sitten, kun on sen aika.. mutta siis etätöitä varmaan "joutuisin" tekemään. En tosiaan tiedä, mitä isona haluaisin tehdä eli toivon todella ns. taukoa työelämästä, jos sitä sillä aikaa keksis jotain uutta.. Onneksi kohta on toukokuu ja pääsette muuttamaan taas saman katon alle.. tuo 500km on kyllä pitkä joka vknloppu kuljettavaksi! Ehkä se ulkomaille muutto sitten ainakin vähän siirtyy.. ;) mutta eihän sen tarvii kokonaan suunnitelmia muuttaa.

Omaa napaa: Tässä on nyt parisen päivää ollu sellanen olo, että olisko kipeeksi tulossa.. mä en haluu! Vähän arka kurkku ja keuhkoputkissa kutisee.. Yleensä oon onnistunu välttämään flunssat niin ei just nyt sitten... toivottavasti se vaan vähän pelottelee. Huomenna onki jo perjantai.. sitten pari päivää lomailua ja alkuviikosta sitten vihdoinki ultra.. alkaa kyllä jännittämään. Tähän asti ollu ihan luottavaisin mielin.. mutta nyt alkanu vähän pelottaan, että mitä sitten jos kaikki ei olekkaan niin kuin pitää - varmaan aika normaaleja fiiliksiä :)

Voisi kyllä hiukan itsestään kertoa :)
Tietokoneen tällä puolen kirjoittelee 23 vuotias turkulainen tyttönen ;)
Toisen puoliskon kanssa yhteiseloa reilut 7,5 vuotta . Jouluaatosta saakka olen ollut tuore morsian <3
Asutaan luhtitalo kaksiossa joka ostettiin vuosi sitten. Noin kolmen vuden päästä vaihdetaan isompaan kun mies on saanut opiskeltua.
Ammatiltani lähihoitaja ja kotihoidossa olen kaupungin vakituisessa virassa ollut noin vuoden.
Muuten perheeseen kuuluu kaksi pientä koiraa <3

Lillii: Joo siis oon ekalla vuodella opiskelemassa elintarvike alaa ja kesälomahan se alkaa. :) Nyt kun vihdoin tarmoa pukkaa tän ällötys jakson jälkeen niin pitää takoa kun rauta on kuuma vai miten se menee. :D Oma äijä on metalli alalla töissä, eli ei tässä onneks ihan puille paljaille jäädä, olis se silti kiva jos pystys itekin vähän tuomaan sitä rahaa pöytään eikä makoilemaan vaan kotona mut kaikkeehan saa haluta. :P

Täällä ensimmäistää odottelee sairaanhoitaja ja mies on ammatiltaan puuseppä :) Ja vakituisessa työssä minäkin. (Nytkin täällä yövuorossa kirjoittelen :D)
Luhtitalo kaksiossa asustellaan ja kisuliini meiltä löytyy <3
2.9 laskettuna aika siis meillä tulee kihlattuni kanssa jo 11 vuotta täyteen <3
Ja vielä, että hyvä vointi täällä jatkuu :)

Vielä voisin itsestäni vähän lisää paljastaa (muutakin kuin ammatin) eli miehen kanssa yhteiseloa takana 6,5 vuotta, joista kohta kolme naimisissa. Asutaan 2008 valmistuneessa omakotitalossa, joten tila ei ihan heti lopu kesken.. :) Meillä toisaan ehti olla lapsi toiveissa jo useamman vuoden, mutta ei olla voitu eläimiäkään hankkia allergian vuoksi.. : /

häyde91: Ajattelin vaan, että aika hyvin aikataulutettu, jos olisit just ollu valmistumassa.. :) mutta ehtiihän sitä sitten myöhemminki vielä opiskelemaan! :)

Illlalla tuli yhtäkkii maha aika kipeeksi.. , mutta nyt ihan ok.. vähän säikäytti! Heräsin yölläki siihen, kun miehen käsi oli mun mahan päällä ja aistin sen ettei se nukkunut.. taisi kans vähän säikähtää! Toivotaan, että se on vaan kohtu, mikä siellä kasvaa <3

Taidanpa minäkin kertoa jotain, kun muutkin sen tekevät. :) Eli lähellä 30:ä oleva ensiodottaja, Sastamalasta. Ammatiksi "luoja soi" insinöörin,ei mikään haave, mutta onpahan ammatti. Nykyisessä konsernissa olen ollut kohta 6 vuotta ja työpaikka on toistaiseksi. Työkseni teen valmistettavilla tuotteille kokoonpano-ohjeita ja muitakin dokumentteja.
Ainiin, mahtaako olla Sastamalan seudulta tässä ryhmässä muita kuin minä?

Heippa  :)
Olen vauvan synnyttyä 20 vuotias, odotellaan esikoista. Ammatiltani olen lähihoitaja. Asumme mieheni kanssa omakotitalossa satakunnassa :) Pahoinvoinnista sen verran että nyt on alkanu pikku hiljaa helpottamaan etova olo, olen vain kerran joutunut oksentamaan :S
 Meillä np ultra 6.3 jota jännitetään kovasti.
Voimia suru-uutisia saaneille <3

Löysinhän oikeen ketjun. :) Pitkään aikaan ei oo tullu kirjoteltua mitään, lueskellu vain muiden kirjotuksia.

Niin eka ultra oli tän viikon maanantaina, siellähän se nappula uiskenteli ja sydän löi normaalisti. Jotenki mä olin henkisesti varustautunu et siellä ei oo ketään, ni oli positiivinen yllätys et nappulahan se siellä on kovasti hengissä. :)
Ultraäänen perusteella laskettu aika meni yli viikolla eteenpäin, eli tänhetkiset viikotki peruutti viikolla taaksepäin, mikä oli aika pettymys.. :( Eli nyt siis menossa 11+0.

Suureksi ylpeydekseni sain lopetettua tupakan polton, se oli todella vaikeeta, mut mä oon niin tyytyväinen että se loppu, nyt jo neljä päivää polttamatta eikä ees tee mieli yhtään enää. :) Hyvä minä.

Pahoinvointia on edelleen, iltaa kohti pahenevaa. Toivon kovasti et se alkais tän ekan kolmanneksen jälkeen helpottaa.

Kovasti odottelen että pääsen kertomaan äitille ja siskoille, vielä en oo uskaltanu mitään sanoa, jospa sitä parin viikon päästä..

Nii ja itestäni piti sanoa sen verran, että työskentelen elintarvikealalla, mieheni on rekkakuski (tarkottaa sitä että on hirmu paljon pois kotoa, kauhistuttaa nyt jo että mitä jos hän ei pääsekään mukaan synnytykseen kun on jossain kaukana tien päällä...)
Nii ja olen 29-vuotias, esikoista vartoan.

Mukava vaihtaa kuulumisia teiän kanssa. :)

Työskentelen kotisairaanhoitajana Tamperen alueella ja äippäloman alkaessa siirrynkin sitten kokoviikkoisesti Lahteen miehen luokse (oikeasti siis aviomies vasta toukokuusta alkaen :). Ei olla vuosiin asuttu virallisesti yhdessä, kun on opiskelut ja työt olleet eri paikkakunnilla. Takasin kotiin Treelle muutetaan heti, kun mahdollista.

Nyt onkin vain kauhea sumpliminen kummassa kaupungissa on järkevämpää käydä neuvolassa tai ylipäätään synnyttää.. En tiedä mikä on neuvolatilanne Lahdessa, mutta Treella omalla alueellani ei terkkaan meinaa saada edes yhteyttä ja nyt ensimmäinen käyntikin peruuntui sairastumisen vuoksi. Seuraavaa käyntiä ei saatu sovittua, kun aikoja ei ole. Alan ymmärtää miksi jotkut haluavat maksaa yksityisestä neuvolasta...

Täällä 25-vuotias ensiodottaja. Työskentelen sosiaalialalla ja mies on vuotta vanhempi yksityisyrittäjä.

Pahoinvointi on edelleen kokopäiväistä, mutta on ehkä jo helpottumaan päin.. Tai sitten on vaan oppinut syömään niin, ettei se pääse yllättämään joka välissä :)
Väsymys on edelleen aikamoinen, nukkumaan olisi kiva mennä viimeistään kello 22, mikä hieman tuottaa vaikeuksia näin yötyötä tekevälle...

Ensimmäisessä neuvolalääkärikäynnillä käytiin tiistaina, siellä se pieni köllötteli. Sydän löi, mutta pikkuinen ei liikkunut ollenkaan, mikä minua jäi vähän vaivaamaan. Lääkäri vakuutteli että kaikki oli hyvin ja että pikkuinen vain nukkui..

15.3 on sikiöseulontaan kuuluva ultra ja silloin olisi rv 12+2, ja jos silloin on vielä kaikki hyvin, niin uskaltaa vihdoin huokaista helpotuksesta ja kertoa jo muillekin odotuksesta.

Spl: Minä lahtelaisena odottajana väittäisin, että neuvolahommat sujuu hyvin täällä :) Tai ainakin minun alueellani, toki voi varmaan vaihdella neuvoloittainkin? Neuvolan on aikalailla saanut päivälle mihin on halunnut, sekä ensimmäisen lääkäriajan sain itse valita :)

Takaisin