Huh huh kun teillä on oikea päivärytmi! Meillä ainoa juttu on tuo nukkumaan meno. Siitä pidän kiinni ja nyt tyttö nukahtaakin aika helposti. Miten te ehditte syöttämään noin paljon? Kuinka paljon teillä vauva sitten syö yhdellä kerralla?
Meillä herätään joskus klo 9-10 maissa ja tyttö on tyytyväisenä sängyllä tunnin verran ja antaa äidin lukea kirjaa tai muuten hassutellaan. Aamupuuro+tissiä on vasta joskus klo 11 maissa. Sitten tyttö jo nukkuukin ekat päikkärit klo 12. Eli se tuskin kerkeää heräämään ja syömään ennen kuin nukahtaa uudestaan (ja äitikin voi torkutella - tai lukea lisää kirjaa).
Tytön herättyä siirrytään olkkarin puolelle ja kello on yli 13, kun päivä vasta oikein alkaa. Tyttö saa tissiä jossain välissä, mutta ruokaa vasta joskus klo 15-16. Sitten on toiset päikkärit ja kun tyttö herää viimeistään joskus klo 19 maissa, niin olen yrittänyt antaa jotain kiinteää, mutta ei yleensä oikein uppoa. Iltapuuro on klo 21 maissa ja sitten iltapuuhat ja iltamaito ennen nukkumaanmenoa klo 22. Tyttö yleensä nukahtaa ennen klo 22.30. Tyttö herää syömään klo 3-4 maissa ja uudestaan klo 7-8 maissa. Huonoina aamuina sekä klo 7 ja klo 8. Silloin äiti on kyllä aika väsy, kun uni maittaisi itselle.
Olen huomannut, että meillä kolme kiinteää ateriaa päivässä toimii - tytöllä on nälkä joka kerta ja ruokaa menee kunnolla + maitoa päälle. Hassua on myös, että iltaisin tyttö on hyvin virkku ja usein montakin tuntia putkeen. Aamulla ja päivällä jo parin tunnin hereilläolo väsyttää ja pitää saada pikku nokoset :)
Meillä on iltalauluna "Pieni tytön tylleröinen" ja siihen tyttö rauhoittuu oikein mukavasti. Tänään lauloin sitten perään Sinisen unen ja tyttö parahti itkemään. Se oli älyttömän hassua! Pieni pätkä tuota laulua ja tytön suupielet vääntyivät heti alaspäin. Minun sylissäkään ollessaan se ei tykännyt laulusta vaan väänsi itkua.