Maaliskuun mukavat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilppu78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ilppu78

Vauhtiin päässyt keskustelija
Eipä ole kukaan vielä avannut maaliskuuta täällä. No minä teen sen:). Meidän poika täytti eilen puoli vuotta! Uskomatonta miten aika rientää. Meillä on ylihuomenna puolivuotisneuvola, kiva nähdä kuinka paljon on taas kasvettu. Meillä mennään edelleen ruokailun parissa pääasiassa imetyksellä, mutta toki kiinteitäkin on jo maisteltu. Kolme kertaa päivässä siis jotain tuhdimpaa ja muuten mennään maidolla. Hyvin maistuu jo kaikki mitä tarjoan. Yöt saisi nukkua vähän paremmin, tähän ei ole tuonut parannusta edes kiinteiden syönti. Herää yössä 3-5 kertaa, joista syöttöjä n. klo 3 ja klo 6. No kaikki aikanaan...:sleep002 Kova ei ole liikkumaan, pari kertaa on pyörähtänyt vatsalleen, jossa ei viihdy. Taitaa tälläkin lapsella kielellinen kehitys olla nopeampaa kuin tuo liikkuminen. Ääniä pitää vaikka minkämoisia ja on noin yleisesti ottaen kovin hyväntuulinen. Isoveljet hoitavat ja tykkäävät kovasti. Mukavia kevätpäiviä kaikille linjoilla oleville:talk030

Linjoilla ollaan! Meillä on huomenna 6kk neuvola ja eilen jo mittailtiin pikaisesti miehen kanssa että joo, ei ihme kun 68 vaatteet pieniä kun ipana on jo 70cm pitkä! Huh. Meillä herätään kerran yössä, vieläkin. Kiinteät ei oo millään tavalla vaikuttanut tähän heräämiseen. Olen tässä alkanut pohtia että lopettaisin imettämisen 1-2kk päästä ja saa nähdä miten sitten lähtee kaikki sujumaan. Tuo kun tykkää illat roikkua rinnalla ja yölläkin herää syömään sen kerran. Ajateltiin unikoulu aloittaa 7-8kk iässä, pitäisi jotenkin nyt ajoittaa nää niin että ekana imetyksen lopettaminen ja sitten kun on totuttu niin unikoulua. Tulee varmaan aika rankkaa :dance008

Täällä ollaan kanssa :)

Meillä onkin tapahtunut paljon tytön kehityksessä :) Sehän nimittäin liikkuu jo!!! Ei ryömi taikka konttaa tai mitään semmoista, mutta pyörii/kääntyy ympäri niin tehokkaasti, että hetkessä päätyy toiselle puolelle huonetta! :grin Alussa se oli ihan hurjaa, kun yhtäkkiä huomasi tytön olevan metrin päässä leikkimatosta. Pari kertaa on onnistunut kääntyilemään koiraankin kiinni. Tuntui ekalla kerralla koirakin olevan ihmeissään, kun ne varmaan on kuvitellut ettei tuo ipana ikinä liiku :p

Ja äsken just huomasin että tytöllä on tullut eka hammas läpi! :love017 Eipä se hampaan teko ole juuri tyttöön vaikuttanut. Ei juuri itke eikä kitise, tosiaan melkosen hyväntuulinen :) Pitää niiiiiiin kovaa mekkalaa hihkuen, huutaen, kiljuen, päristen, ölisten, mylvien, ähkien jne että mä sanon tyttöä dinon/dinosauruksen poikaseksi. En nimittäin keksi muuta, mikä vastaavasti voisi äännehtiä :p

Illat on vieläkin varsinaista showta... :rolleyes: Eilen vein klo 23 tytön sänkyyn, siellä se vaan kiljui ja kauheeta kyytii potki peittoa. Päätin että annan olla ja menen kattomaan vasta jos alkaa itkemään. Tajusin siinä 23.30 maissa että nyt on ollut pitkään hiljaista ja sinnehän tyttö oli nukahtanut :) Heräsi sitten aamulla 9.00 jälkeen.

Kaikki siis loistavasti täällä :)

Ihanaa maaliskuun alkua muille!

Muokattu viimeksi:
Täällä miäkin/mekin! Ei jotenkin hoksannut tuota kuun vaihdetta, että olisi aloittanut uutta kuukausikeskustelua!

Elli punkee kamalasti joka suuntaan, koko ajan ja joka tilanteessa. Sohvalla pyrkki istumaan, sylissä pyrkii istumaan tai tosi reiluun etunojaan. Lattialla hakee kyljelleen ja onpa tosiaan muutaman kerran kääntynyt nyt niin selältä mahalle kuin mahalta selälle. Koko ajan pitää olla vieressä, muuten tulee huuto, ja äidin syöttöpinnaa testaillaan kovasti, Eilen esimerkiksi ei suostunut syömään päivällä mitään sosetta, puuroa tai vastaavaa, vain maitoa. Sanoin isännälle illalla, että koita sinä välillä, että jos vaikka saatais nukkuakin paremmin täydemmällä mahalla. Ja niin Elli sitten söi isin tarjoamana puolen purkkia puolukkapuuroa ja toisen melkein puolikkaan purkin päärynää. Arvatkaa ketä harmitti moinen isin suosiminen? :greet025
Niin, ja kaikki on muuten myös suussa koko ajan, ättä (eli harso), lelut, äitin sormet, äitin vaatteet, ihan mikä vaan kunhan jotakin on. Varmaan siis nyt nuo ikenet kutiaa, vielä ei hampaita kuitenkaan näy.

Ensi viikolla me lähdetään mummin luo savoon muutamiksi päiviksi, ja äiti saa siinä samalla mukamas lepoa, kun isi lupasi että saadaan jättää koirat tänne kotiin. On niitten kanssa ihan helppo reissata sinänsä, viihtyvät autossa ja noin, mutta eipähän tarvii huolehtia niiden kävelyttämisestä kun kerrostaloon mennään.

Mukavaa maaliskuuta kaikille, ja kovasti kevättä odotellaan!

Mulla oli viime kuun vikana päivänä se tyttöjen ilta ja kaikki meni niinkuin ajattelinkin. Siis poika jäi isänsä kanssa kotiin. Alkuilta oli mennu kuulemma mukavasti, mutta kun yöunien aika koitti, niin poika oli suoraa huutoa huutanu tunnin, kunnes mut hälytettii paikalle nukuttamaan jätkä. Siis en oo ennen niin ilosta poikaa nähny, kun tämä pääsi äiskän syliin :) ihana <3 kun olin saanu pojan yöunille, niin tyttöjen ilta jatkui sitten siitä :)

Menkkakivut vie mut iltaisin ihan toimintakyvyttömäksi. Saakeli mikä tuska.

Mun tytteli on nyt muutamana päivänä istuskellut lattialla tyynyjen keskellä ja leikkinyt leluillaan. Istuu aika tanakasti ja horjahtaessaan sivulle tyynylle saa kammettua itsensä takaisin istumaan. Jos horjahtaa taaksepäin niin siinä sätkii kuin mikäkin ennen kuin tajuaa kääntyä mahalleen. Kylpyhetket on nyt kivoja kun hän istuu yksikseen ammeessa ja leikkii ankoillaan. Siellä horjahtaessa hän saa reunasta kiinni ja vetää itsensä istumaan.. Sinällään toi istumaan oppiminen on avannut meilleihan uuden maailman. Leikitään mm soutamista ja tyttö tykkää hirveesti kun istuen näkee niin paljon enemmän kuin mahalleen.

Mahalleen tykkää myös olla paljon ja hakeutuu lattialla ollessaan lähes aina ryömimisvalmiuksiin. Etenee sellai hassusti "pomppimalla" tai siten kun jotkut breikkaajat tanssii mahalleen.. On paljon mulla ilman vaippaa ja pissailee pitkin kämppää.. kerran oli vääntänyt aamukakan (ei koskaan kakkaa aamuisin) ja just kun oli itse löytämässä pökäleen niin mä huomasin sen.. oli siis jo kurottamassa siihen.. Siitä olisikin tullut taas hyvää matskua perhealbumiin :) :)
Pissaa pottaan aamupisut ja oikeestaan milloin vain hänet siihen laitan. Tykkää olla potalla.

Tytön toinen jalka elää ihan omaa elämäänsä. Se heiluu koko ajan. Aina. syöttötuolissa, potalla, lattialla, tissillä ja joskus nukkuessakin :) On oikein eläväinen ja vilkas tyttö. Hirmu temperamenttinen, leikkisä ja nauravainen. Aivan ihana. Ja tiedostan joka päivä hänen touhujaan katsellessa kuinka pulassa tulen hänen kanssaan olemaan. Eikä mikään tyhmäkään tunnu oleva, sovittelee tuttiaan muihinkin koloihin kuin suuhun. Siis kaikkiin leluihin missä on kolo niin sovittaa tutiaan niihin..

Ongelmat tällä hetkellä on syömisessä. Ei oikein syö mitään. Joka toinen päivä syö paremmin, mutta on päiviä jolloin syö päivän aikana kerran. Tissistä ottaa sellasia pikahuikkia. Ei hyvä.

Mä meinasin jo tulla hulluksi kun ei ole mitään "tekemistä". Koko syksyn ja talven kudoin ja nyt en enää jaksa. Kaivoinkin ompelukoneen esiin ja nyt olen täysin hurahtanut. Jokapäivä teen useamman uuden jutun ja olen tehnyt jo ens kesäksi aivan ihania mekkoja! Odotan meidän ekaa yhteistä kesää ihan älyttömästi. Siitä tulee minulle varmasti ikimuistoinen.

TerhiJii, minkä ikäinen teidän tyttö on ku nuin istuskelee jo? :) Mulla muuten sama homma nuiden menkkakipujen kans, kylmä tuskanhiki aina päällä ku on menkat. Nyt vielä alotin pillerit ja oonki sit 2,5 viikkoa vuotanu enemmän ja vähemmän, hiphei ja hurraa kuinka kivaa.....

Meillä poika 5kk ja risat, ollaan alettu harjottelemaan kaiken uuden syömistä kun neuvolassa ohjeistivat että mitä vain saa lähestulkoon antaa maistella että oppis uusia rakenteita ja makuja.
Kovasti tykkäillään olla lattialla ja tutkia leluja. Oon aatellu ettei tuon ikäinen vielä ymmärrä kovin paljon, mutta alkoi kitiseen lattialla eikä mikään lelu kelvannut niin hain uusia leluja varastosta ja johan alko kiinnostaa! En jotenki usonu että poika voi jo tuon ikäisenä kyllästyä kun samat lelut vaan pyörii :D

Mulla on nyt alkanu nouseen pintaan ristiriitaisia tunteita tästä kotona olosta. Oon jo pari työhakemusta laittanu menemään kun tuntuu etten kestä enää kauaa aikaa kotona, mutta toisaalta tykkään hirveesti olla kotona kun saa puuhailla kaikkia omia juttuja.
varmaankin ihan asiaankuuluvaa tämmönen "seinät kaatuu päälle"-fiilis, aina joskus. oon niin laiska lähteenkään mihinkään.

Meillä herätään kerran yössä nykyisin. En oikein tiiä mitä pojalle syöttäis että nukkuis koko yön. Välillä siis oli aika että nukuttiin 9h putkeen joka yö, tämä siis n.2-3kk ikäisenä ja kesti varmaan kuukauden tai kaksi.. Iltaisin syödään puuro+hedelmäsose, sekä just ennen nukahtamista yli 200ml velliä+maitoa.

Oletteko muut muuten vaihtaneet rattaista jo kopan pois ja sen istuinosan paikoilleen? :)

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

Mie oon pähkännyt, että pitäisköhän alkaa lisätä kiinteiden määrää. Tuntuu nykyisin, että raukka kiukuttelee nälkäänsä, kun en vaan aina tajuu, että taas vois olla nälkä. Poika syö tällä hetkellä klo.11 hedelmä tai marjasosetta yhden pilttipurkillisen, klo.17 kasvissosetta ja luumua (joka päivä en ole antanut tätä klo.17 kiinteää ruokaa) ja klo.19 iltapuuron. Muuten syö mamman maitoa. Nyt varsinkin päiväaikaan on alkanut syödä tuota maitoa taas parin tunnin välein.

Yöt nukkuu mielestäni hyvin. Yhdellä syönnillä on nyt mennyt parisen viikkoa. Menee nukkumaan 20-20.30 ja herää syömään 4-5 aikaan. Sitten nukkuu vielä kahdeksaan. Hassulta tuntuu tuo, kun nukahtaa nykyään noin aikaisin illalla. Pitkään mentiin nukkuu vasta 22.30.

En ole vielä vaihtanut vaunukoppaa ratasosaan. Vasta katoin, et alkaa mennä kohta pieneksi tuo vaunukoppa (talvitoppauksilla), mutta vielä semmoiset viisi senttiä on pään ja päädyn välissä tilaa :) Nyt on tullut tosin tarvetta nostaa vaunukopan pääpäätyä ylöspäin kaupungilla liikkuessa, kun poika ei enää nukukaan niin paljon, vaan haluaa katella missä mennään. Onneksi vaunukopassa on semmoinen säädettävä päätykallistusstydeemi! Ehkä tämän nykyisen katseluhalukkuuden vuoksi voisi kyllä alkaa harkita kohta sitä ratasosan vaihtamista :/

Onko muilla päiväunien nukkuminen vähentynyt viime aikoina? Meillä hyvä, jos saapi päivässä nukkumaan 2x1h päikkärit. Ja klo.16 jälkeen ei suostu enää ollenkaan nukkumaan ennen yöunia ja sitten iltaisin kiukuttelee paljon aiempaa enemmän. Poika on nyt 5kk 1vko.

Menna, mä varmaan sinuna lisäisin tuohon ruokailuun vielä ainakin aamupalan(puuron?). Josko se auttaisi päivän syömisten rauhoittamiseen. Elli syö aikalailla samalla aikataululla kuin teillä syödään, viime viikosta olen ottanut vakituiseksi tuon iltapäivän ruuan, mutta aamu- ja iltapalat meillä on syöty nyt jo muutama viikko.

Vaihdoin joku aika sitten vaunukopan ratasosaksi. Olin menossa tekemään tallihommia sellaiseen aikaan, että tiesin että Elli ei nukahda, niin koe mielessä vaihdoin rattaat, että saisi katsella enempi ympäriinsä. No, ei siitä suurta hyötyä ollut, homma oli enimmäkseen itkua kuitenkin, kun eihän noin pieni sitten kuitenkaan niin kamalasti rattaistakaan näe... =) Onneksi noita on ihan helppo venkslata eestaas niin voi aina tilanteen mukaan vaihtaa!

Elli tekee nyt hampaita. Päivänä parina on tuntunut terävät reunat tuolla alaikenessä.Toissa yönä itki ihan tosi paljon (normaaliin verrattuna) ja eilinen meni aamua ja ihan iltaa lukuunottamatta ihan kiukutellessa. Kai se tuo kiukku sitten hampaista johtuu, on vissiin uskottava?

Meille tulee tänään valokuvaaja kotiin, ottamaan ensisijaisesti Ellistä ns. puolivuotiskuvia, mutta myös ryhmäpotrettia kolmesta Eestä. Aika kiva juttu, paitsi että vähän ollaan flunssaisia, Saapa nähdä miten se sujuu!

puapru: joo se aamupuuro vois olla hyvä. Tuntuu vaan vaikealta antaa silloin puuroa tai muuta kiinteetä, kun tissit on täynnä maito niin, että ihan koskee :/ Vaikkas vauveli syöpi maitoa, niin silti joutuu ainakin toista tissiä tyhjäämään pumppaamalla. Sen vuoksi meillä on pysynyt vielä niin paljon maito kuvioissa, kun sitä tulee ja miule tulee sitten tukalat oltavat, jos korvaan jonkin ruuan kiinteillä.. Mut tällä tavallahan tietty ei tuo maidon määrä ainakaan vähene ja miun olo helpotu, jos samallalailla jatkan. Vieläkin melkein joka yö tissit räjähtää ja maitoa on joka puolella. Olen kateellinen niille, joiden ei tarvii tämmösen asian kanssa elellä. On tosi rasittavaa :(

Mä kans Menna antaisin vaan rohkeesti sitä ruokaa lisää. Ootko ajatellut antaa "tujumpaa" ruokaa? Tarkoitan siis lähinnä proteiinia ja näitä ruokaisempia kasviksia/hiilareita kuten bataatti/porkkana/peruna/riisi?

Me syödään tällä hetkellä seuraavasti:
Aamu: tissi (pitäisi kai aloitella puuroa, mutta tosiaan yönjäljiltä on kiva tyhjentää rintaa)
Lounas: kasvista ja lihaa, vettä (en yleensä imetä, tai vasta hetken kuluttua. tällä hetkellä syödään 1 jääkuutio kanaa/possua ja 3 jääkuutiota hiilareita, joista 1-2 riisiporkkanaa/bataattia/perunaa ja 1-2 esim parsa-kukkakaalia, palsternakkaa. Tuon kun vielä löysentää vedellä/korvikkeella, niin tulee noin 1 pilttiprk ruokaa) joskus luumua jälkkäriksi.
Välipala: tissi
päiväunet
"Välipala": imetän yleensä kun herää päiväunilta
Päivallinen: kasvispainoitteinen soseateria. Saatan lisätä vähän proteiinia tai sitten esim jotain hedelmäsosetta esim omena maistuu hyvältä kana-bataatin seassa + imetys
Iltapala: puuroa hedelmä/marjasoseella + imetys
lisäksi tyttö vetäsee sen noin 200ml korviketta ennen yöunille laittoa.

Meillä ei herätä yöllä syömään. Eilen viimeiset hörpyt 22 aikaan ja 22.30 oli ainakin jo unessa ja nyt heräsi 9 pintaan. tarkoitus olisi saada jollain keinolla tuota nukkumaan menoa aikaistettua sinne 21 tienoille. Se tarkoittaa sen että tyttö ei enää nukkuisi niitä 3-4 h päikkäreitä siinä 14-18 välillä. Nyt saa nukkua vielä vähän miten huvittaa :) pitkät päikkärit on kiva kun ehtii hyvin ulkoilla koirien kanssa :) Mä siis toivon että meillä kanssa päiväunet lyhentyisi ja yöunet aikaistuisi, vähän niin kuin Mennalla tuntuu käyneen :)

Antsku ainakin pohti miten saisi koko yön nukkumaan. Musta se yksi yöherätys on melko "luonnollista", ainakin niillä joilla vauvat käy ajoissa nukkumaan. Ehkäpä nyt 1/2-vuoden jälkeen monilta jää sekin pois. Itse tietysti helppo huudella kun oma vauva nukkuu läpi yön... :rolleyes:

Mä en voisi ajatella että meillä tuo tyttö pärjäisi yhtä hyvin pelkällä imetyksellä. Niin suurella ruokahalulla syö mitä saa. Tuntuu että paremmin keskittyy tuohon syömiseenkin kuin tissillä oloon. Imetän siis sen 5 krt/vrk. Lisäksi tuo tyttö kun on aina ollut kova pulauttelemaan, niin kiinteet on siihenkin auttanut.

Ja tosiaan mä teen itse noi kasvissoseet. Ne on musta paljon ruokaisempia kuin kaupan omat. Musta tuntuu että niissä kaupan omissa on kauheesti vettä...ainakin ne hedelmä/marjasoseet. jotenkin turhan löysiä. Mä teen mieluummin jäykkää ja lisään sit itse nestettä :grin

Ymmärrän kyllä Menna tuon sinun "tissiongelman". Sullahan tulee maitoa yli omienkin tarpeiden kun joudut pumppaamaan. Miten olisi muuten, pystyykö sun paikkakunnalla tota maitoa luovuttamaan? Nehän vissiin ihan maksaakin siitä ja se on verotonta :).
Mä oon sitä mieltä että tässä 6kk korvilla ne vauvat alkaa pikkuhiljaa kaipaamaan muutakin ravintoa kuin maitoa :) kyllä itsestäkin tuntuu hiukan haikealta tämä imetyksen väheneminen. Mä näen sen luonnollisena kehityksenä. Niin vaan ne meidän vauvat kasvaa :)

Vaunu/rattaat-juttua ei olla täällä vielä edes mietitty. Tyttö kun on vaunuissa oikeastaan vaan silloin kun sen olisi tarkoitus päiväunet nukkua. Mutta eiköhän kohta ole tämäkin asia ajankohtainen :)

No niin, siinä oli teille romaani! :oops: Ollos hyvä! :grin

Lisäksi vielä sympatiat teille menkkakivuista kärsiville! Mulla ei yleensä ole kuin pientä jomotusta/kolotusta, mutta voin vaan kuvitella miten kaameeta olisi siihen niagaravuotoon vielä kaveriksi oikeita kipujakin....

Puapru, toivottavasti saatte ihanat kuvat! :)

Meillä mies kyseli koska jotain kuvia otetaan. Mä sanoin että sitten 1-vee. Pitää sitten kanssa ottaa koko perheestä :) Me otettiin just yksi ilta ihan vaan kännykameralla kuva musta, miehestä ja vauvasta. Ja niinkin hyväntuulinen kuin tuo neiti on ja oli, niin tähän kuvaanhan se veti kunnon "naama väärinpäin" ilmeen! :rolleyes: Se on kyllä niiiiin huvittava kuva :grin Äiti ja isä niin hymyilevänä ja onnellisena ja lapsi lähinnä näyttä siltä että tahtois vaihtaa perhettä... :grin

Kunnon naurut saatiin siitä kuvasta :p

Huiii, täällä on varattu tatuointiaika ensi viikolle! Otan joko tyttären etukirjaimen tai etunimen ranteen sisäpuolelle. Siitäpä onkin muutama vuosi aikaa kun olen tatuoinnin ottanut, hieman jännittää ;)

Sandy: joo, bataattia, porkkanaa ja kesäkurpitsaa on yleensä iltapäivän kasvissose.. Meilläkin syö keskittyneemmin kiinteitä, mitä rintaa. On tosissaan vähän haikeeta ajatella, että pikkuhiljaa meidän vauvoilla alkaa olla se tilanne, että maito on enemmän juomaa kuin ruokaa :,( Mutta onhan se kiva, että kasvavat :)

Tuota äidinmaidon luovutusta en oo ajatellut, kun oon laiska ja ei miula päivässä tuu kuin ehkä 300 ml yli tarpeen. Maksaisihan ne siitä 18e/l. Onneksi on tuo arkkupakastin, niin saan sinne säilöttyä ylimääräiset maidot. Tosin niitä pitäis alkaa käyttämään pikkuhiljaa, etteivät mene vanhaksi. Ollaan pakastemaitomiljonäärejä! :D (paitsi jos ne vanhenee ja jää käyttämättä)

Menna: lisää se aamupuuro imetyksen jälkeen ;)

Meillä päivä näin:
07 herätys ja imetys
08 aamupuuro luimusoseella
09-9:45 päiväunet
11 lounas kasvissose+hedelmäsose
11:30 imetys
12-13:30 päikkärit
14 imetys ja hedelmää
16-16:45 päikkärit
17 kasvisssose ja hedelmäsose
18 iltapesut
18:30 puuro ja tissiä päälle
19 nukkumaan

Kamala ahmatti meillä ja aamupuuro uppoaa hyvin noin tunti aamutissin jälkeen.. En uskonut että olisi nälkä mutta sinne se ruoka uppoaa :)

Meillä klo.7-8 välillä aamupuuro, klo 11-12 lounas, päivällinen klo 15-16, iltapuuro klo19 ja nukkumaan. Tissiä miten sattuu sittenkun ipanalla jano iskee. Pitää varmaan lisätä yksi sosekerta vielä kun vaikuttaa välillä päivällä nälkäiseltä.

Meillä syödään niiiin epäsäännölisesti, että oikein pahaa tekee. Varsinkin nyt kun vauvalle ei maistu mikään. Huomenna näemme neuvolassa (6kk) onko kehitys menossa mihinkä suuntaan. Omaan silmään on ihan hyvän kokoinen ja vankka.
Liikkuu niin hirmuisesti ja tutkii maailmaa ettei ehdi syömään. Nopeesti ottaa tissihuikkaa pitkin päivää ja kiinteitä yritän antaa hälle vähintään kolmesti päivässä. Ja kaikki tehdään täälläkin itse. Hoitolaukussa kulkee ella's foodin hedelmäriisimössöjä joista tykkää ihan sikana.
Ja kaikki kylmänä. Nyt pisti totaalilakon lihalle/kanalle. Ei vaan putoa. Öisin herää vähintään kerran, mut menee nukkumaan jo 19-20 maissa. Ihanaa omaa aikaa iltaisin :-) En ole osannut ennen vauvaa arvostaakkaan näinpaljon luppoaikaa kuin nyt.
Mä olin huolissani maidon riittävyydestä. Syö tissillä niin vähän. Mut kaipa se tarpeekseeen silti saa, syö kunnolla 3 krt vuorokaudessa. Ei huoli muutakaan nestettä, jäävettä mun tuopista hörppii.. Kerjää siis kaikkea mitä minä laitan suuhuni, mut omat sapuskat ei kelpaa..

Voi hitsi, ku saatte noi lapsukaiset aikasin nukkumaan! Mä en saa tätä meidän äijää millään nukkuun ennen klo 21-22. Meillä siis heräillään klo 8-9, nukutaan kahdet päikkärit, joista ekat n. 2 tuntia ja tokat 0,5-1 tuntia. Ja yöllä siis heräillään useampaan otteeseen. No tää vauva kait sit vaan tykkää olla paljon hereillä ja seurustella...:rolleyes:

Takaisin