Mä kans Menna antaisin vaan rohkeesti sitä ruokaa lisää. Ootko ajatellut antaa "tujumpaa" ruokaa? Tarkoitan siis lähinnä proteiinia ja näitä ruokaisempia kasviksia/hiilareita kuten bataatti/porkkana/peruna/riisi?
Me syödään tällä hetkellä seuraavasti:
Aamu: tissi (pitäisi kai aloitella puuroa, mutta tosiaan yönjäljiltä on kiva tyhjentää rintaa)
Lounas: kasvista ja lihaa, vettä (en yleensä imetä, tai vasta hetken kuluttua. tällä hetkellä syödään 1 jääkuutio kanaa/possua ja 3 jääkuutiota hiilareita, joista 1-2 riisiporkkanaa/bataattia/perunaa ja 1-2 esim parsa-kukkakaalia, palsternakkaa. Tuon kun vielä löysentää vedellä/korvikkeella, niin tulee noin 1 pilttiprk ruokaa) joskus luumua jälkkäriksi.
Välipala: tissi
päiväunet
"Välipala": imetän yleensä kun herää päiväunilta
Päivallinen: kasvispainoitteinen soseateria. Saatan lisätä vähän proteiinia tai sitten esim jotain hedelmäsosetta esim omena maistuu hyvältä kana-bataatin seassa + imetys
Iltapala: puuroa hedelmä/marjasoseella + imetys
lisäksi tyttö vetäsee sen noin 200ml korviketta ennen yöunille laittoa.
Meillä ei herätä yöllä syömään. Eilen viimeiset hörpyt 22 aikaan ja 22.30 oli ainakin jo unessa ja nyt heräsi 9 pintaan. tarkoitus olisi saada jollain keinolla tuota nukkumaan menoa aikaistettua sinne 21 tienoille. Se tarkoittaa sen että tyttö ei enää nukkuisi niitä 3-4 h päikkäreitä siinä 14-18 välillä. Nyt saa nukkua vielä vähän miten huvittaa :) pitkät päikkärit on kiva kun ehtii hyvin ulkoilla koirien kanssa :) Mä siis toivon että meillä kanssa päiväunet lyhentyisi ja yöunet aikaistuisi, vähän niin kuin Mennalla tuntuu käyneen :)
Antsku ainakin pohti miten saisi koko yön nukkumaan. Musta se yksi yöherätys on melko "luonnollista", ainakin niillä joilla vauvat käy ajoissa nukkumaan. Ehkäpä nyt 1/2-vuoden jälkeen monilta jää sekin pois. Itse tietysti helppo huudella kun oma vauva nukkuu läpi yön...
Mä en voisi ajatella että meillä tuo tyttö pärjäisi yhtä hyvin pelkällä imetyksellä. Niin suurella ruokahalulla syö mitä saa. Tuntuu että paremmin keskittyy tuohon syömiseenkin kuin tissillä oloon. Imetän siis sen 5 krt/vrk. Lisäksi tuo tyttö kun on aina ollut kova pulauttelemaan, niin kiinteet on siihenkin auttanut.
Ja tosiaan mä teen itse noi kasvissoseet. Ne on musta paljon ruokaisempia kuin kaupan omat. Musta tuntuu että niissä kaupan omissa on kauheesti vettä...ainakin ne hedelmä/marjasoseet. jotenkin turhan löysiä. Mä teen mieluummin jäykkää ja lisään sit itse nestettä
Ymmärrän kyllä Menna tuon sinun "tissiongelman". Sullahan tulee maitoa yli omienkin tarpeiden kun joudut pumppaamaan. Miten olisi muuten, pystyykö sun paikkakunnalla tota maitoa luovuttamaan? Nehän vissiin ihan maksaakin siitä ja se on verotonta :).
Mä oon sitä mieltä että tässä 6kk korvilla ne vauvat alkaa pikkuhiljaa kaipaamaan muutakin ravintoa kuin maitoa :) kyllä itsestäkin tuntuu hiukan haikealta tämä imetyksen väheneminen. Mä näen sen luonnollisena kehityksenä. Niin vaan ne meidän vauvat kasvaa :)
Vaunu/rattaat-juttua ei olla täällä vielä edes mietitty. Tyttö kun on vaunuissa oikeastaan vaan silloin kun sen olisi tarkoitus päiväunet nukkua. Mutta eiköhän kohta ole tämäkin asia ajankohtainen :)
No niin, siinä oli teille
romaani!

Ollos hyvä!