Maaliskuun mietteet

smoothie.

Luottohahmo langoilla
Helmikuiset 2021
Marraskuiset 2022
Ajattelin avata tälläisen yleisen höpinäketjun meille marraskuisille :)

Tein plussatestin viime keskiviikkona ja tuntuu et nää päivät sen jälkeen on madellut kun aiemmin päivät tuntui juoksevan. Ajatukset pyörii hyvin tiiviisti tämän ympärillä ja sen, että tuleeko tästä oikeasti vauva. Samalla maailmanmeno ja sen vaikutukset talouteen mietityttää paljon. Odotan kuumeisesti ns seuraavaa etappia joka mulla tällä hetkellä keskiviikko (5+0), jolloin ajattelin tehdä vielä varmistustestin ja odotan että testiviiva olis jo selkeesti kontrollia vahvempi jos hormoni nousee "oikein" ja sit soittelen varmaan neuvolaan. Ajattelin pyytää lähetettä varhaisultraan julkiselle koska joulukuussa oli kohdunulkoisen epäily että josko vois varmistaa et mikä tilanne. Mut katotaan saanko sitä. Tunnustelen koko ajan myös oireita, tai oireettomuutta. En tiedä huomaisinko näit oireita edes jos en tietäisi mikä tilanne.
 
Täällä on kyllä niin epätodellinen olo kuin voi vaan olla. Kokoajan tunnustelen oireita ja vessakäynnin yhteydessä pitää katsoa ettei tule verta:Upside Down Face:
On tämä kyllä tällaiselle yliajattelijalle kyllä raskasta aikaa:side_tear: 2vk ois varhaisultraan, jospa sinne asti päästäisiin:red-heart:
 
Täällä on kyllä niin epätodellinen olo kuin voi vaan olla. Kokoajan tunnustelen oireita ja vessakäynnin yhteydessä pitää katsoa ettei tule verta:Upside Down Face:
On tämä kyllä tällaiselle yliajattelijalle kyllä raskasta aikaa:side_tear: 2vk ois varhaisultraan, jospa sinne asti päästäisiin:red-heart:

Joo itsekin tulee katsottua tuleeko verta lähes joka vessakäynnillä. Mulla tosiaan ekassa raskaudessa tuli pari kertaa vuotoa ja km tosiaan tiputteluvuoto alkoi 1,5 viikkoa ennen kunnon vuodon alkua. Tähän raskauteen pyysinkin keltarauhaslääkkeen tukemaan omaa hormonituotantoa, jos siinä onkin jotain häikkää. Se helpottaa jonkin verran mieltä mutta tietenkin keskenmeno voi silti tulla. Yritetään jaksaa olla positiivisin mielin kuitenkin :red-heart:joka päivä on eteenpäin kohti varmempia viikkoja.
 
Joo aika kyllä menee tosi hitaasti, kun koko ajan ajattelee raskautta. Miulla on hyvä fiilis tästä raskaudesta ja luottavainen olo, mutta silti välillä miettii, että että jos jotain menee pieleen.
 
Kiva, että avasit tälläisen ketjun smoothie, kiitos!

Toivon parasta ja pelkään pahinta, aiempi keskenmeno kummittelee mielessä. Oireet on aika vähäiset.

Mulla on kans reilut kaks viikkoa varhaisultraan ja se tuntuu tosi pitkältä ajalta tässä vaiheessa.

Ihan samat ajatukset tosiaan täällä. Mitkä viikot sulla on nyt?
Mä oon varannut jo yksityisenkin ultran ja sinne yli 2vk aikaa mutta tosiaan yritän vielä päästä sinne julkiselle niin siitä ei sitten tiedä milloin se olis. Mutta tuskin ainakaan yli 8+0 jos menen sinne kohdunulkoista poissulkemaan ja ne yleensä aika varhaisessa vaiheessa tulis poissulkea. Mut jos julkiselle pääseen niin perun sitten yksityisen.
 
Nyt on laskutavasta riippuen 5+5 tai 5+6. Raskaus alkoi omaan kiertoon tehdystä pakastealkion siirrosta. Hoitavan klinikan antaman lasketun ajan mukaan ois 5+6, mut kaikkien laskuteiden mukaan kuukautisista laskien 5+5. Oikeesti yhdellä päivällä ei oo väliä, mut mua itseä tuo ärsyttää, kun en osaa päättää kumpaa käyttäisin.

Mä en oo vieläkään soittanut neuvolaan. Täytyy ensi viikolla soittaa, mut ensikäynnin haluan vasta varhaisultran jälkeen.

Ei tässä voi muuta kuin odottaa ja toivoa parasta.

Kyllä mä laskisin klinikan antaman la:n mukaan kun se lasketaan oikeasti sen mukaan milloin alkio hedelmöittynyt. Laskurit kun ei ota huomioon sitä, että kaikkien luteaalivaihe ei ole 14päivää tai ovulaatio tapahdu kp14 ja siksi ne antaa ns vähän mitä sattuu.
 
Oi että alan kyllästyä tähän ajan mateluun kun en oikein meinaa edes pystyä keskittymään mihinkään. Voispa hetkeksi ottaa lungimmin ja antaa vaan olla, ei kyllä auta tää palsta siinä :No Evil Monkey: Soitin neuvolaan ja odotan sieltä että soittavat takasin. Tein tänään myös uuden liuskatestin mutta ei se viiva kyllä vieläkään selkeesti tummempi ollu kuin kontrolli mutta siis eihän tuosta nyt enää oikeastaan voi päätellä mitään. Pitäs nyt vaan relax mutta vaikeeta on..
 
Aika menee kyllä älyttömän hitaasti! Plussasta on nyt kaksi viikkoa ja tuntuu kahdelta kuukaudelta!:tears: Vielä vajaa pari viikkoa varhaisultraan. Ultraa odotan myös sen takia, että jos kaikki siellä ok, aion kertoa raskaudesta töissä, sillä työtä joudutaan jatkossa raskauden takia hieman muuttamaan. Voi olla että joudun pakon vuoksi kertomaan jo aiemmin mutta toivotaan ettei.
 
Pläääh en saanu julkiselle varhaisultraa. Noh kahden viikon päästä sit yksityisellä. Neuvola-aikaki meni melkein kuukauden päähän 8+6 päivälle. Voi kumpa tää jatkuis ja päästäis sinne asti. Tänään jostain syystä tuli olo ettei tuolla enää elävää ole..
 
Pakko kommentoida kun jopa vähän ihmettelen että meitä on täällä marraskuisissa suhteellisen vähän vs mitä olen silloin tällöin katsellut muiden kuukausien ketjua ja mm. omaa helmikuun21 ketjua. Mietin, että onkohan sota yms vaikuttaneet ihmisten lisääntymishaaveisiin? Toki mitä olen lukenut niin ehkä vuoden viimeiset kuukaudet ovat keskimäärin epähalutumpia syntymäkuukausia niin voihan sekin osaa tehdä. Vai onko ihan sattumaa. Toki vielä tänne ehtii plussanneita tulla eikä kaikki marraskuiset oo vielä plussaa saanutkaan :Slightly Smiling Face: mutta tällästä aloin miettimään.
 
Plussasin tänään, ei tätä ihan vielä meinaa uskoa. :tears: Eka lapsi oli hoitoalkuinen, niin ajateltiin ettei sieltä kumminkaan mitään luomuna tule - vaan kuinkas sitten kävikään. Hän on siis hyvin toivottu, vaikkakin vähän ylläri. Tosiaan hoitotausta ja yksi km/kemiallinen taustalla, niin jännittää kyllä... Toivottavasti hän pysyy mukana. :Heavy Black Heart:Varhaisultraan mennään varmaan aika lailla heti kun mahdollista, tänään 4+3. Nykyään Treelläkin alkaa jo olla noita kätilöiden ultria, tuon ensimmäisen kohdalla käytiin jossain pörriäisellä ihan lääkärin ultrassa, ja se kyllä maksaa :Strawberry: suhteessa siihen, mitä hommasta sai irti.
 
Plussasin tänään, ei tätä ihan vielä meinaa uskoa. :tears: Eka lapsi oli hoitoalkuinen, niin ajateltiin ettei sieltä kumminkaan mitään luomuna tule - vaan kuinkas sitten kävikään. Hän on siis hyvin toivottu, vaikkakin vähän ylläri. Tosiaan hoitotausta ja yksi km/kemiallinen taustalla, niin jännittää kyllä... Toivottavasti hän pysyy mukana. :Heavy Black Heart:Varhaisultraan mennään varmaan aika lailla heti kun mahdollista, tänään 4+3. Nykyään Treelläkin alkaa jo olla noita kätilöiden ultria, tuon ensimmäisen kohdalla käytiin jossain pörriäisellä ihan lääkärin ultrassa, ja se kyllä maksaa :Strawberry: suhteessa siihen, mitä hommasta sai irti.

Onnea vielä! :red-heart: onko ollu mitään oireita? :smiling-eyes:
 
Onnea vielä! :red-heart: onko ollu mitään oireita? :smiling-eyes:

Kiitos! Sulle vielä samoin. :Hugging Face: Alavatsaa on nippaillut, ja samoin nännejä vähän, mutta ei varmaan mitään, mitä ei voisi oikein toiveikas ihan vaan kuvitellakin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta oli toi testi nyt sen verran selkeä (oli vielä tällain iltapäivästä, ei aamusta) että varovaisen toiveikas uskallan olla.
 
Jep, jotenkin tuntuu vielä hiljaiselta. Laittakaahan kirjoittaen te muutkin, joilla on marraskuulle plussa testissä, niin saadaan joskus salainen ryhmä auki. :Winking Face:

Sota on mietityttänyt myös mua, mut toisaalta ei se ainakaan mulla vaikuta lapsitoiveeseen. Toivon saavani lapsia ja koska aiemmin en ole saanut, niin sen aika on nyt.

Mulla ollut jo jonkin aikaa vauvakuume ja pakko myöntää et just tossa viikkokaks ennen plussausta mietin että varmaan ihan hyvä ettei nyt oo raskaana kun vois tuottaa stressiä jos tää sota nyt yhtäkkiä leviäiskin käsiin ja ei tarvi sit paeta marraskuussa mahan ja lapsen kanssa ja synnyttää norjan rajalla :No Evil Monkey: no oikeasti ei olis leikin asia eikä oo tarkoitus myöskään pelotella mut kyllä sitä kaikenlaista käy mielessä. Luotan kyllä et Suomi, Nato, Eu jne hoitaa tän jotenkin ettei se sota niin vaan leviä. Tai näin toivon kun muutakaan en voi. :folded:
 
Kiitos! Sulle vielä samoin. :Hugging Face: Alavatsaa on nippaillut, ja samoin nännejä vähän, mutta ei varmaan mitään, mitä ei voisi oikein toiveikas ihan vaan kuvitellakin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta oli toi testi nyt sen verran selkeä (oli vielä tällain iltapäivästä, ei aamusta) että varovaisen toiveikas uskallan olla.

Aattelitko vielä aamusta testailla vai meetkö kertatestillä? :Smiling Face With Open Mouth ei sillä että tulos muuttuisi mutta onhan se nyt niiin jännää varsinkin kun luomuna onnistui :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Takaisin
Top