Maaliskuun mietteet

Heräsin viime yönä yhden aikaan aivan järkyttäviin mahakipuihin :sad001 Ne kesti 0,5h-0,75h "vaan", mutta meinasin oksentaa koko ajan kun koski niin. Mulla on menkkakivut olleet aivan mahdottomia jo 10-vuotiaasta asti, mut noi kivut oli jotain kamalampaa. Ja oudon tuntuisia, selvästi alempana, kuin menkkakivut. En ole vuotanut tai mitään, mutta tuntuu, ettei tuollainen voi olla normaalia :sad001
 
Heräsin viime yönä yhden aikaan aivan järkyttäviin mahakipuihin :sad001 Ne kesti 0,5h-0,75h "vaan", mutta meinasin oksentaa koko ajan kun koski niin. Mulla on menkkakivut olleet aivan mahdottomia jo 10-vuotiaasta asti, mut noi kivut oli jotain kamalampaa. Ja oudon tuntuisia, selvästi alempana, kuin menkkakivut. En ole vuotanut tai mitään, mutta tuntuu, ettei tuollainen voi olla normaalia :sad001

Mulla oli ekassa raskaudessa ekalla kolmanneksella sellasia mahakipuja että oikeesti pysty vaan makaamaan sängyssä kippurassa ja itkemään ku sattu niin paljon. Niitten kipujen takia meninki sitte yksityiselle ultraan ja kaikki oli hyvin. Lääkäri sano että kun on ensimmäinen raskaus niin alkuun kasvukivut voi olla aika koviakin. Tokassa raskaudessakin oli kipuja mutta ei nii kovia
 
Mullakin oli ekassa raskaudessa kovia viiltäviä kipuja ekalla kolmanneksella. Nyt oon ihmetellyt kun kipuja ei juuri ole, mut oisko se sitten siitä kun kohtu on valmiiksi isompi niin sen ei tarvitse vääntää kasvutilaa itselleen?
 
Me ollaan lähdössä Japaniin 2 kuukaudeksi heinä-elokuuksi... :grin onneksi on tuttu maa eikä mua pelota kun lento. Sairaanhoitohan siellä on vähintään meidän tasolla ja hyvä vakuutus otetaan. Päätös reissusta piti tehdä aika, pian ja päätettiin miehen kanssa että ei jätetään käyttämättä, varsinkin jos ei tästä mitään tulekkaan. Rakenneultra keretään käymään ja vähön ennen lähtöä toki vielä lääkäri ja siellä tsekataan kohdunkaula yms. Kuumahan siellä on :confused2
 
Okei, hyvä kuulla, että voi olla ihan normaaliakin. Kiitos :Heartred 15.4 olisi nt-ultra, siellä sitten näkee, onko kaikki kunnossa. Pitkältä tuntuu aika.
 
Vieläkin verta, nyt vähän enemmän kun kävi vessassa. Yks pieni klönttikin tuli. Vähän menkkakipua mahassa/selässä.
 
Vieläkin verta, nyt vähän enemmän kun kävi vessassa. Yks pieni klönttikin tuli. Vähän menkkakipua mahassa/selässä.

Juu mullakin näköjään jatkuu. Koko päivän maannu sängyssä kun kauhee olo, vähän alko helpottaa ja sit nousin ylös ja tein jotain pientä, ja sit alko. Pitäskö 24/7 vaan olla sängyssä?? Eihän tässä uskalla tehä mitään..
 
Juu mullakin näköjään jatkuu. Koko päivän maannu sängyssä kun kauhee olo, vähän alko helpottaa ja sit nousin ylös ja tein jotain pientä, ja sit alko. Pitäskö 24/7 vaan olla sängyssä?? Eihän tässä uskalla tehä mitään..

Millälailla kauhee olo? Tuleeko vähän verta? Mä oon 99% varma et mul km..
 
Millälailla kauhee olo? Tuleeko vähän verta? Mä oon 99% varma et mul km..

Siis vähän ku olis kuumetta, sellanen huono olo. Mut ei oo kuumetta. Oksettaa jos ei makaa selällään, kylkiasento taas auttaa vatsan kipuihin (normaaleja kipuja taitaa olla). Ei oo täysin verta vaan sellasta ruskeen sekaista, ehkä vähän oranssia? Katoin kalenterista että näinä päivinä pitäs menkat alkaa jos en olis raskaana ni oliskohan siitä.. En tiiä ärsyttää kun nyt kolmatta kertaa tulee ja kaikki oli ihan erilaisia vuotoja. Ei tuu
paljoo verrattuna siihen viime viikkoseen. Ja haisee vähänkun saippualta?

Kivakun enää ei oo neuvoloiden puhelimet auki, ei voi kysästä että voisko kattoa..

Tsemppiä!! Toivotaan parasta. Onko sulla runsastunu, tai kivut pahat? Naikkarille voi soittaa jos on kipuja.
 
Siis vähän ku olis kuumetta, sellanen huono olo. Mut ei oo kuumetta. Oksettaa jos ei makaa selällään, kylkiasento taas auttaa vatsan kipuihin (normaaleja kipuja taitaa olla). Ei oo täysin verta vaan sellasta ruskeen sekaista, ehkä vähän oranssia? Katoin kalenterista että näinä päivinä pitäs menkat alkaa jos en olis raskaana ni oliskohan siitä.. En tiiä ärsyttää kun nyt kolmatta kertaa tulee ja kaikki oli ihan erilaisia vuotoja. Ei tuu
paljoo verrattuna siihen viime viikkoseen. Ja haisee vähänkun saippualta?

Kivakun enää ei oo neuvoloiden puhelimet auki, ei voi kysästä että voisko kattoa..

Tsemppiä!! Toivotaan parasta. Onko sulla runsastunu, tai kivut pahat? Naikkarille voi soittaa jos on kipuja.

Vedin pari panadolia.. Menkkakipuja. Huomenna mul se ultra ni soitan sit ens viikolla neuvolaan jos meni kesken..
 
Kuinkas moni on hankkinut dopplerin? Kohtahan sillä kuuluu. Itse käytin viime raskaudessa ja sain viikolla 10 äänet esiin. Sitten se olikin joka päivä käytössä ennenku liikkeet tuntui. Oli se mukavaa kuulla koko perhe konkreettisesti nuo suloiset jumpsutukset♡♡♡
 
Tsemppiä ultraan, jannn! Toivottavasti sieltä löytyy kuitenkin pikkuinen sykkivällä sydämellä, joillakin on kaiketi rajujakin vuotoja vaikka raskaus jatkuu.
 
Kuinkas moni on hankkinut dopplerin? Kohtahan sillä kuuluu. Itse käytin viime raskaudessa ja sain viikolla 10 äänet esiin. Sitten se olikin joka päivä käytössä ennenku liikkeet tuntui. Oli se mukavaa kuulla koko perhe konkreettisesti nuo suloiset jumpsutukset♡♡♡

En ole vielä hankkinut mutta varmaankin hankin jos pääsen pidemmälle. Millä viikoilla pitäisi koti-dobblerilla sydänäänten kuulua? Siinäkin on varmaan vaihtelua?
 
Kuinkas moni on hankkinut dopplerin? Kohtahan sillä kuuluu. Itse käytin viime raskaudessa ja sain viikolla 10 äänet esiin. Sitten se olikin joka päivä käytössä ennenku liikkeet tuntui. Oli se mukavaa kuulla koko perhe konkreettisesti nuo suloiset jumpsutukset♡♡♡


Hassua, näin juuri viime yönä unta että kaverilla oli oma doppler ja oli raskaana pidemmällä kuin minä. Oma raskaus oli unessa vielä alussa ja salaisuus kaikille muille, mutta sitten kun kuunneltiin minultakin niin yllättäin kuului äänet ja kaveri ihmetteli että oletko sinäkin raskaana miksi et ole kertonut :grin:grin:bag::wacky:

Olisi kiva hankkia oma kyllä oikeastikin, onko jollain hyviä suosituksia? Pikaisesti noita joltain sivulta joku aika sitten katselin, melkoisia hintaeroja laitteissa. Sen koommin en ehtinyt silloin perehtyä kun ajattelin ettei ihan vielä ajankohtainen ollut.. :woot:
 
Kuinkas moni on hankkinut dopplerin? Kohtahan sillä kuuluu. Itse käytin viime raskaudessa ja sain viikolla 10 äänet esiin. Sitten se olikin joka päivä käytössä ennenku liikkeet tuntui. Oli se mukavaa kuulla koko perhe konkreettisesti nuo suloiset jumpsutukset♡♡♡

Olishan se kiva mutta jostain luin ettei tee hyvää jatkuva käyttö? Mä kun en malttais olla joka päivä kuuntelematta:grin
 
Mä saisin ehkä lainaan dopplerin mutta mietin huolestuttaako sillä vaan turhaan itseään sitten jos ääniä ei löydy? Vielä ainakaan ei neuvolalääkärikään niitä löytänyt, joten tuskin kotiversiokaan. Ultran jälkeen ei ehkä ole enää niin paljon tarvetta tarkistella mitä masussa on meneillään.

Milloin muuten liikkeet voi alkaa tuntua? Ei mitääb muistikuvaa tästäkään.
 
Takaisin
Top