Maaliskuun mietteet

Mä en jaksa katella tänään mitään leffoja, tulin pari tuntia sitten vasta kotiin ja aamulla pitäis taas jaksaa lähteä töihin.. Ja kun kellojakin siirretään! Eilen käytiin katsomassa se Luokkakokous ja sille sai kyllä nauraa :)

Hyvä että Hemsku pääsit kirjautuun! Täytyy varmaan itsekin kokeilla useamman kerran paremmalla ajalla.

Nice, söin kaikessa rauhassa panttereita kun poskihampaasta suorastaan putos järkky pala, varmaan kolmannes :eek: Ei ole ikinä lohjennut hammas, vaikka olis pikkukiviä syönyt. Mulla on kyllä muuten aika huonot ja reikäalttiit hampaat, ja taitaa raskaus vaan pahentaa tilannetta...

Auh. Lohjennut hammas ei kuulosta yhtään kivalle! :/ itsellä viimeiset pari vuotta yksi viisauden hammas tehnyt tuloaan, mutta nyt toinenkin päättänyt alkaa kasvaa.. Nyt sitten vuorotellen tuntuu eri puolilla suuta..

Onneks ei särje tai vihlo, ainakaan vielä. :confused: Täytyy ehkä kysyä pitäskö toi hoitaa kuntoon. Huvittavaa vaan kun taas kasaantuu kaikki laskut ja maksut taas samalle kuulle, jos vielä hammaslääkäriinkin täytys mennä.

Kuulosta ilkeeltä noi viisuritkin Abu... Toivottavasti ei ala vaivaamaan enempää ennen syksyä!

Mulla kävi ihan sama Pilvikirsikka! Lohkes iso pala takahampaasta! Ku kävin tossa kuukaus sitte hammaslääkärissä yhden reiän paikauttaa niin lääkäri sano että sitä lohkeemaa ei tartte paikkaa ainakaan heti ellei vihlo tai muuten oireile.

Ai sullekin kävi tällai! No ihan hyvä jos selviäisi tällä hampaanpuolikkaalla vähän aikaa. Kun ei ole onneksi edes mitään terävää reunaa siinä.

Meillä taitaa sit olla jotenkin hyvä hammasluusto, mulla ei oo vielä yhtään reikää ollut eikä edes viisaudenhampaat tulleet, ikää kuitenkin jo 39. Eikä kyllä lapsillakaan oo vielä yhtään reikää.

Kannattaa olla onnellinen hyvistä hampaista. Mä oon nuorempana käynyt oikomishoidossa ja hampaat onneks ihan suorat ja nätit, mutta luustoltaan ihan surkeat. Sama homma äitillä, sillähän lohkee hammas jo tyyliin perunamuusista... Onneks yks kaveri tekee työkseen hammasproteeseja ym, voin tilata siltä tekarit sit kun täytän kolmekymmentä :D

voihan hammaslääkäri. oon niin huono käymään, ei vaan saa aikaseks. nyt on tietty varattu aika sitten, sai kerrankin nopeesti ajan. ja itkuista, musta tuntuu että raskaus on ennemminkin tasannut mua - oon yleensä aika ailahtelevainen tunneihminen, niin just oli mieskin että kaskun et oo hermostunutkaan pahemmin hetkeen :D ihan kiva välillä näin päin.

Mun lempparipaikka ei myöskään ole hammaslääkäri. Tuli lapsena ja nuorena käytyä niin paljon oikomishoitojen takia et johtuisko siitä. Tullu yliannostus :D

Täälä alkaa pikkuhiljaa jännittään huominen. Ihmeen hyvin saanut tän päivän kuluun kun lapset touhus virpomistouhujen kans :-)

Hauskaa että täällä on myös hampaansa lohkaisseita äityleitä! Minulle kävi niin viime viikolla. Söin sellaista pientä cocktailpiirakkaa ja se lohkaisi yhdestä hampaat puolet. En saanut itse palaa irti vaan piti mennä hammaslääkäriin. Siellä sitten tehtiin ikenien suojaksi joku juttu ja poskihampaasta kyse. Hauskantuntuinen kun on vaan puolihammasta olemassa siinä kohtaa.

Raskaus on aina vaikuttanut negatiivisesti hampaisiini. Eikä tää taida olla nyt yhtään poikkeus :) hävettää kun hampaat pehmentyy ja "mätänee" suussa :)

Auts Kirpula! Mulla onneksi lähti "vaan" kolmannes, mutta hassulta se hammas silti tuntuu.. Lähti kans ihan ientä myöten se, ainakin sen verta mitä itse näin suuhun. Mietin kyllä että pitäiskö käydä hammaslääkärissä näyttämässä, jos siihen tarvitsee jonkun suojajutun ikenelle. En halua mitään tulehdusta tai muuta ongelmaa siihen :confused: Täytyy soitella sinne ja kysyä. Mutta niinhän sitä sanotaan, että raskaus vie hampaat... Mulla se ainakin näyttää pätevän :rolleyes:

Mammali: Juu on :-) pikavastaukset tulee 2-3vrk. Onneksi aika on heti aamusta. Kun nyt sais nukuttua.

Tsempit Mozar!! :) Yritä saada nukuttua.

Mitä hampaisiin tulee, niin mulla on ollu jo kalusto niin surkeassa kunnossa ennen raskautta, että todella toivon ettei raskaus enää haurastuta lisää jo ennestään huonoja hampaita. Syksyllä mullakin lohkesi yks hammas, siinä oli juurihoito menossa, ja rusahti sitten halki kaikkine väliaikaisine lääkepaikkoineen :mad: Nyt sinne on rakenneltu puolikas hammas uusiksi, ja todella toivon että kestää edes muutaman vuoden ennenkuin rusahtaa uudelleen ja joudutaan poistamaan koko leego...
Muissa hampaissa on paikkoja siellä täällä, ja toisinaan vihloo ja kolottaa milloin minnekin. Oon jo miehelle sanonut monesti, et jos lotossa tulee isompi potti niin tää käy ensimmäisenä laitattamassa hampaat implanteiksi koko rivistön... :wink

Ihan muuten hirvittää, et puoliväli on jo käsillä! Tasan kuukaus rakenneultraan tänään. Mutta sieltähän te kaikki muutkin perässä tuutte ihan hännillä! :)

Mutta, tänään mietin, et mikä on yllättänyt positiivisesti tässä raskaana olossa, niin oon liki puolenvälin selviytynyt näin vähillä vaivoilla. Mulla kun on ollut ihan kaoottinen kuva raskausajasta! Sellanen elokuvameininki, tiedätte mitä tarkoitan... Hampaiden tippumista siis odotellessa :nailbiting:

Takaisin