Maaliskuun mietteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja odecca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä kuussa olis tiedossa ultra numero 5 :) ja sitten tuo mamma miitti josta on tännekin infoa laitellut.

:grin:grin:grinkolme viikkoa töitä:grin:grin:grin, ihan huijariolo! eihän siinä ajassa kerkee tehdä juuri mitään(töitä)!
kevät valmistelut lähti tänään käyntiin urakalla- siemenpussit tilattu:smiley-bounce013...kurpitsaa, kurpitsaa ja kurpitsaa..ja vähän muutakin!!

Hui kauheeta! Ollaan jo tosiaan maaliskuussa :smiley-bounce022
Saa tuo kevät lähteä mun puolesta jo kunnolla käyntiin. Kaipaan lämpöä ja valoa. Ehkä sitä jaksaisi innostua harrastamaan enemmän ulkoiluakin ja liikuntaa. Jos vauva ei liikkuisi, niin tuntuisi että olisin vain tahalteen päästänyt itteni huonoon kuntoon.

Mua kans syyhyttää päästä laittaa pihaa nyt kun mulla vihdoin sellanen on :) Muutettiin marraskuussa isompaan asuntoon ja tää on luhtitalon alakerta ja täs on oma piha, ei mikään suuri mutta piha kuitenkin ja nyt kun lumetkin on sulanut niin haluttas alkaa vääntää penkkejä pihaan, siin on vaan yks pikku mutta, meil on ilmeisesti tulossa julkisivuremppa nyt keväällä tai kesällä niin eipä kannata pihaan mitään laittaa :( Edellisten asukkaiden jäljiltä on joku kukkapenkin tapainen mut ei hajuakaan mitä sieltä kasvaa ja kuppasessa kunnossa piha muutenkin

Odecca, iske joku kohopenkki tontin laidalle - sinne mikä on talosta kauimpana- jos on kunnolla es korotetut reunat, niin kyllä rakentajat osaa väistää (eikä nosturit yms pääse ajaan päältä). Mä oon ihan koukussa puutarhajuttuihin - tälle nykyiselle tontille istutettiin ekana 15 omenapuuta, ennenku talonpaikkaa edes kaivettiin :grin, oli toki tiedossa mihin talot tulee, että pystyi istuttaa niitä muita tontin osia. oli ohikulkijoilla hauskaa seurata meidän touhua- hullunleiman sai heti alkuunsa:wink

Mun kanssa tekis niin mieli jo päästä upottamaan sormet multaan :) Onneksi tuleva viikko on lomaa, niin saa laittaa kaikki kasvihuoneen kasvit itämään ja kunhan maa tosta vielä hieman sulaa ja kuivuu, niin päästään uuden kasvihuoneen pohjia laittamaan. Kasvimaallekin pitäs jo päästä möyrimään, mutta taitaa olla siihen vielä liian aikasta... Ostin ihanan kirjankin jossa oli kaikkia ideoita mitä voi lasten kanssa puutarhassa touhuta, ja meinaan pojille laittaa omat pienet kasvimaat, jos hekin vaikka innostuis :)

apua,maaliskuu ja se saakelin gradu viä kirjottamatta...taitaa tulla kiire ja paniikki.jee. o_O

Tulipa tänään urheiltua, seudulle avattiin uus kirppis. Ja väkeä riitti, jonotettiin kassalle tunti! Tais olla koko seutukunnan ihmiset kerralla liikkeellä.
Ihanaa kun vatsa jo oikeesti näyttää siltä ku olis raskaana, eikä muuten vaan turvonneelta... tosin edelleenkin istuessa tulee se makkara-efekti :confused:

Mulla kans kuusi viikkoa töitä ja sit talviloman kautta äittärille =) ja meillä olis kans tuo pihan laittaminen edessä! Muutettiin elokuussa ja syksyllä ehdittiin vaan riipimään edellisten asukkaiden ylikasvaneet istutukset pois ja laittamaan vähän uutta nurtsia tulille, mutta muuten ei olla vielä ihmeemmin mietitty. Aika paljon olis duunia, vaikka ihan vaan rivarissa asustellaan. Ihanaa kyllä, kun ekaa kertaa oma piha =)

Meilläkin itse asiassa on suunnitteilla pihahommia tälle(kin) kesälle. Meillä on siis uudehko itse rakennettu omakotitalo, jonka piha ei vieläkään ole valmis. Takapihan kivetyksiä ja istutuksia on suunnitelmissa tälle kesälle, samoin muutamia istutuksia etupihallekin ja aidan pystytystä. Kivaa, kun näyttää siltä että näitä hommia pääsee tänä vuonna tekemään ajoissa, jos vaan oma kunto mahdollistaa osallistumisen... :)

Oletteko muuten vielä säilyneet arvettomina? Mulla ei esikoisesta tullut mutta nyt tuntuu, että maha kasvanut niin hurjaa kyytiä, että ihme jos ei kohta jonnekin pamahda... Toki varmaan tää kasvukin nyt alkaa hiljenemään, mutta jotenkin epämukavan isolta tuntuu taas jo maha. Kenkiä laittaessakin alkaa jo puuskututtamaan.

Kenkiä laittaessa puuskuttaa täälläkin! :grin

Mutta arpia ei ole vielä tullut, eikä toivottavasti tulekaan. Tai esikoista odottaessa tuli yksi pienen pieni arpi mahaan, se on saattanut ehkä jonkun millin levitä, mutta on edelleen ihan vaalea. :p

Me ostettiin syksyllä tää talo ja piha ois tarkotus kesällä laittaa uusiksi kun salaojat pitää kaivaa ja sisääntulotie muuttaa eri kohtaan :) Mutta mikä sen kivempaa kun on maisemasuunnittelija ammatiltaan niin kyllähän tuota jo odottelee kaivinkonetta pihaan :) Saa nyt sitten nähdä kuinka paljon ehtii tehdä ennen laskeutumisaikaa :) Mitään syötäviä kasveja en tällä kertaa harmikseni kyllä pihalle saa kun tuossa vieressä menee iso ja vilkas tie, niin ei ole järkeä laittaa mitään syötävää kasvamaan...Saas nähdä miten kesä sitten etenee :D

täällä arveton huutaa hep, tai sisäreisiin on ilmestyny mut mahaan ei :) ei tullu esikoisestakaan

Olisi se oma piha kyllä kiva, mutta ensi vuoteen asti joutuu vielä vain haaveilemaan :)

Ja arpia löytyy. Niitä mulle tuli jo teini-iässä, kun yhtäkkiä alkoi naiselliset muodot ilmestymään (eli rinnat ja lantio) ettei iho pysynyt perässä.
Ensimmäisen raskauden aikana niitä tuli lisää muualle, mikä harmittaa vieläkin, vaikka ovatkin vaalentuneet.
Nyt ei ole onneksi uusia tullut, ainakaan vielä...
Yksi tuttuni, joka synnytti viime vuonna, harmikseen nuolaisi ennen kuin tipahti. Nimittäin hänellä ei ollut raskauden aikana arpia missään, mutta synnytyksen jälkeen huomasi, että ala vatsaan oli jostain syystä ilmestynyt arpia...:think005

Mulla tuli esikoisesta komeet tiikerinrepimäjäljet alavatsaan- mutta ne on mun mielestä hienot! Vähän niinkun sotamuistot! kertoo eletystä elämästä - arvet on mun mielestä aina tosi mielenkiintoisia, niitä kun ei voi suunnitella, ne tulee aina odottamatta!

Lambi, sulla on kyllä ihana asenne!
Ite en nyt tällä hetkellä jaksa miettiä kauheasti miltä kroppa näytää, mutta kyllä vähän pelottaa, että minkälaista tuhoa saa tämä raskaus aikaseksi.. o_O Arville en kyllä tietenkään mitään mahda, mutta muuten kyllä voin aika hyvin vaikuttaa omaan vartaloon.

Juu missään nimessä ei kannata nuolaista liian aikaisin! Mun arvet esikoisesta ilmestyi päivää tai kahta ennen synnytystä! Ei onneksi montaa tullut ja nekin pieniä, mut lähinnä ärsytti kun jäi niin pienestä kiinni :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin