Maaliskuun mietinnät

Jyväskylässä oli viimeks joku kampanja meneillään, et vauvoja ei pueta ja pitäs pitää ihokontaktissa. Itse näin olisin toiminut muutenkin, mut voipi olla melkoinen ylläri ja ihmetys sellaiselle joka ei ole aiheeseen perehtynyt :D Ne sairaalan sängytkin on aivan tuskaisen kapeat, että eipä siinä kyllä kovin levollisesti saa nukutuksi kun tulee vauvaa vahdittua...

Mulla otettiin kans verikokeet raskausmyrkytyksen seulomiseksi, mut ei kai sitä ollut kun eivät perään soitelleet. Mulla tosin vaan paineet noussut, päänsärkyä ja näköhäiriöitä, sekä tosi vaikea hengittää välillä. Maha tosi alhaalla kuten koko raskauden ollut, melkeen kaks kämmenleveyttä kohdunpohjan ja rintalastan välillä.
 
Tänä yönä ei pitkäst aikaa vaivannu nivuskipu mut sit puolestaan heräilin vähä väliä kipeisiin supistuksiin.
 
Mulla on todella repiva yska, paineen tunnetta, pihiseva hengitys ja loputon maara rakaa. Just nythan olikin loistava aika saada emaflunssa. :shifty: Kavin laakarissa ja tama on juuri sita - megaflunssa jota on nyt liikkeella. Ei voi kuulemma antaa helpotusta raskauden takia, joten ei muuta kuin mahdollisimman paljon lepoa, parasetamolia ja nenasuihketta. Etta jos aiemmin vahan jo toivoinkin, etta vauva syntyisi etuajassa, nyt toivon, etta han odottaisi, ettei tarvisi tassa rakataudissa ja valvottujen oiden jalkeen synnyttaa. Etta vahintaan ensi viikkoon viela. :grin

Pikkutiitinen oli viikonlopun todella hiljainen ja saikahdin ihan kauheasti. Tein liikelaskentaa ja aina tayttyi kriteerit, mutta huoli ei helpottanut. Vauva kylla liikuskeli, mutta pienesti, ja potkut olivat hyvin vaimeita. Pari kertaa oli ihan kunnon supistuksia ja viiltavia kipuja kohdunsuulla. Katilo tuli kotikaynnille katsastamaan tilanteen ja totesi, etta sydanaanet kuulostavat hyvilta ja vauva reagoi hyvin. Usein vauvat kuulemma ovat hiljaisempia, kun aidit sairastavat. Vauva oli myos todella alhaalla ja kiinnittynyt, joten senkaan puolesta tuskin liikkuu enaa kovin paljon. Katilo totesi myos, etta jos vauvan selka on ulospain, tuskin tunnen monia potkuja, koska minulla istukka kiinnittynyt kohdun ylaosaan, ja se vaimentaa jo entisestaankin vaikeasti havaittavia potkuja.

Sain maarayksen olla vuodelevossa, kunnes paranen, ja senkin jalkeen ottaa todella iisisti. No, sehan on helppoa kuin heinanteko, kun kotona on 2,5-vuotias taapero...:woot:
 
Mimk, milloin oot viimeks pistäny piikin? Mä jätin eilen pistämättä kun supistelu koko yön. Tsemppiä

Ja tähti, ihan huippua, kyllä se siitä lähtee♡ maks 48h ja sulla on vauva!!
 
Mimk, milloin oot viimeks pistäny piikin? Mä jätin eilen pistämättä kun supistelu koko yön. Tsemppiä

Ja tähti, ihan huippua, kyllä se siitä lähtee♡ maks 48h ja sulla on vauva!!

Eile illal pistin viimeks. Nyt 2h supistellu n 9min välein, koko aja kipeempiä. Ku tietäs mihi tää etenee vai tyssääkö
 
No tuo että ne kipeytyy on toivoa antava merkki! Mulla supisteli lyhinm.6 min välein mut ne ei musta merkitsevästi kipeytynyt. Ja sit lopahti. Ja alkoi uudestaan 10 min välein. Kuudelta loppui melkein kokonaan. Nyt päivä ollut rauhallinen. Taas saa miettiä pitääkö vaiko ei :meh:
 
Pistokset on aiheuttanut päänvaivaa täälläkin, tänään jätin aamulla pistämättä kun eilen illalla ja yöllä supisteli taas suht lupaavasti..Nyt taas tuntuu tilanne rauhoittuneen. Kauhee stressi jo pelkästään noiden pistosten takia kun pitää miettiä tarkkaan pistääkö vai ei..
 
Aijjaijai tätä jalkojen turvotus :sad001 sattuu,kiristää,ärsyttää ja hikoilee jalkapohjat ja varpaat iha sikana(villasukat kyl koko aja jalas)... :/ jospa alkas helpottaaaa....
 
Pistokset on aiheuttanut päänvaivaa täälläkin, tänään jätin aamulla pistämättä kun eilen illalla ja yöllä supisteli taas suht lupaavasti..Nyt taas tuntuu tilanne rauhoittuneen. Kauhee stressi jo pelkästään noiden pistosten takia kun pitää miettiä tarkkaan pistääkö vai ei..

No ite ei oo tarvinnut viel miettii et pistääkö, katotaa mikä tilanne tänä iltana. Voi kyl olla et pistän silti, kyl sitä varmasti pärjää ilman puudutuksii jos on pakko
 
Pistokset on aiheuttanut päänvaivaa täälläkin, tänään jätin aamulla pistämättä kun eilen illalla ja yöllä supisteli taas suht lupaavasti..Nyt taas tuntuu tilanne rauhoittuneen. Kauhee stressi jo pelkästään noiden pistosten takia kun pitää miettiä tarkkaan pistääkö vai ei..

Mulla kans. Taas aika miettiä pistääkö vaiko ei...Huh!
 
40+4 tänään. Vituttaa.

Anoppi otti eilen lapset yökylään kun on sitämieltä, että lapsi syntyy vielä tänään, naistenpäivänä. Kakkelinmarjat sanon minä.

Hyvää naistenpäivää kuitenkin!
 
Tääl ei näytä edistyvän avautumisvaihe yhtää. Vesien menost 7h, koko aika supistellu 5min välei. Sillo olin auki yhelle sormelle, nyt kahdelle.. saa nähä tuleeko koskaa ulos
 
Takaisin
Top