Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Etkös sie Minkkis pistele sellaisia ristikkäisiä pistoja? Ensin yhteen suuntaan "vinoviivoja" ja sitten toiseen? Silloinhan niistä tulee ristipistoja. :D Kanavatöissä tehdään vaan toiseen suuntaan pistot. Vaikka onko sillä niin väliä oikeasti, millä nimellä puhuu, kunhan tulee ymmärretyksi. Olen miekin tätä pilkun viilaamista pystynyt vähentämään. :D

Mutta joka tapauksessa hienot työt! :) Syyhyäisi kyllä nyt itselläkin sormet ristipisto- tai kanavatöihin, mutta jos jonkun uuden aloitan, ennen kuin on edelliset valmiit, niin mies taas huomauttelee vierestä. Miulla on vielä jokunen työ puikoilla kesken, esim. yksi pitsineule, esikoisen villasukat, neulepaita. Olikohan siinä kaikki keskeneräiset? Ihme, että saan joskus jotain valmiiksikin. laughing7

mä tein joskus muutaman ristipistotyön,niitä oli kyllä hauska tehä ja tekisin lisääkii jos vaa aika ja hermot riittäis.

Tosi nätti taulu, Minkkis! :) Mullakin ois tuolla ristipistotarvikkeita käyttöä varten, hah haa :D Koskakohan sitä kerkeisis. Ja tyttösen villasukatkin on vähän vaiheessa... aaaargh.

Siis ristejä niistä tulee, mut sovellan ja teen risti kerrallaan ja välillä ryppäinä silleen ku pitäis eli toiseen suuntaan ja sitten toiseen. Rikon ristipiston lakia, mutta olen pahis siinä asiassa jatkossakin :pirat:taunt010:laughing001

hienoo,oma vatsatauti hellittää,tytön ei.eilen sekii oli jo vähän parempi mut tänä aamuna ei enää.laitoin sitte sitä sen lääkelitkua suoraa sinne maidon joukkoo et sain tytsyn juomaa sitä,ja näin teen niin kauan et se vatsatauti saadaan tytöstä pois.sano kuka mitä vaa.

Minkkis, no se kai nyt on herttaisen yhdentekevää, kuinka ne pistot tekee. :D Mutta siis kuitenkin siihen tulee pistot molempiin suuntiin eli ristiin. ;) Laajemmat alueet tietty hyvä tehdä silleen "ohjeiden mukaan", siinä varmaan vähän säästyy lankaa. Ehkä. :D

Voi harmi, Jäde. Toivottavasti alkaisi helpottaa jo tytölläkin. :( Sitkeä pöpö siellä teillä vissiin. Ja tee vaan, niin kuin siusta parhaalta tuntuu! Todella toivon, että alkaisi auttaa. Ei se ole kiva, kun on maha pitkään sekaisin.

No ei oo kivaa ei, onkohan se jäde ihan vaa vatsapöpöä vai voiko olla jotain muutakin? allergiaa tms? Oli mitä hyvänsä ni toivotaan, että pian loppuu!

veikkaan ihan vaan vatsapöpöä,miehellä oli,mulla oli ja tytöllä on(?).siltä vaan on hankalampi hoitaa se pois,ite voi vetää lääkettä enemmän kun sais ja syyä kaikki AB-jugurtit ja mustikkakiisselit,tyttö ei voi niitä ottaa.tänään sain juotettua sille enemmän sitä lääkettä,jospa se siitä.

Toivottavasti tuo vatsatauti nyt menee pian ohi jäde :)

Meillä nukuttiin tänään kahdeksaan asti... en ees muista koska viimeks sai olla sängys niin pitkään :Heartred

Totta! Toivotaan, että häviää äkkiä pois!

Mua vähän mietityttää ja oon tässä pohtinut, että pitäiskö mun soitella neuvolaa. Kun meillehän siis siinä 6kk-neuvolassa sanottiin että pituutta ei ole tullut tarpeeksi. Päätti kuitenkin, että katotaa se sitten siinä 8kk-neuvolassa ettei ainakaan pidemmälle. Ja siis meijän normi neuvolatäti oli sairastunut niin meijät otti vastaan joku toinen tilapäisesti tuolla 6kk-neuvolassa. Noh, nyt tuohon 8kk-neuvolaan on 3 viikkoa (8kk :eek: ) ja musta tuntuu ettei tuota pituutta ole tässä reilussa kuukaudessa tullut juurikaan yhtään. Noh, mittanahan mulla toimii vaatteet. Edelleen samat kuteet vaikuttaa ihan saman kokosilta päällä. Mietin, et pitäiskö mun soittaa ja kysyä että tarkistettais pituus miltä se näyttää vai odotanko tän 3 viikkoa. Toisaalta 3 viikkoa on kyllä lyhyt aika, se menee nopeasti. Mutta sitte taas jos sitä pituutta ei oo tullutkaan ja joku onkin "vikana" niin 3 viikkoa on aika pitkä aika.. Huoh!

jos sua asia noin vaivaa niin kannattaahan se soittaa ja kysyä et jos ne sen pituuden ottais.mekii saada aika 10kk neuvolaa vaikka sitä ei normaalisti olekkaa.

Meillä neuvola täti sano et jos siltä tuntuu niin saa tulla pituutta mittaan tai painoo punitsee koska vaan. jos vähäki epäilyttää.
Viimeks ku Nippulalla oli se kamala flunssa ku poitsu laattas kaikki puurotkin pitkin mäkee niin sanottiin silloinkin et voi tulla painon kattoo jos vähäki kaivaa mieltä. :)

Eli puhelinta kätee ja soittaan jos vähääkään epäilyttää :)

Täällä on siivottu kämppä, enää petivaatteet pitää vaihtaa. Uunissa muhiin yön yli marinoitua kassleria tarkoituksena tehdä miestä varten nyhtöpossua. Äsken kokkasin kuitenkin kanapastaa itselleni ruoaksi. Poika söi kanaa, makaroonia ja vihanneksia, mutta teki desin jälkeen stopin. Kokeilin heti tissiä ja sehän vetää lopsotti maitoa. Olikin maitonälkää... :) <3

täälläkin imuroitu ja pesty lattiat. nakkikeitto porisee ja pyykit on koneessa. vaihdoin olkkariin vähän keväisempää väriä. kunhan neiti herää lähdetään käymään kaverin luona kahvilla. illalla saa hetken omaa aikaa kun neiti lähtee ostaa isin kans äipälle syndelahjaa... ja huomenna päästään ideaparkkiin ja ikeaan,olishan siinä ollu jo lahjaa, oon niin kamalan vaatimaton. :grin

Mä soitin sille meijän omalle neuvolatädille ja se katto niitä käyriä ja oli sitä mieltä ettei huolta oo. Siinä 6kk-neuvolassa on tullut vähäemmän pituutta mutta kuulemma ihan normaalia sen ikäsellä, kun liikkuminen vie energiaa ja oltiin menty rintamaidolla sinne asti eikä ollut kiinteitä pohjalla. Jos tommossia notkahduksia tulee 3-4 kertaa peräkkäin ni sitten otetaan verikokeet yms mutta että yks kerta ei oo huolestuttava. Kysyin sitte, että paljonko sitä pituttaa pitäis nyt 8kk-neuvolaa tulla että ois "riittävä"? Sanoi että tässä kohtaa on ihan sellain 1,5cm-2cm ja sitä ei vielä vaatteissa ero nää. Kun sanoin, että mittana mulla on ollut vaatteet..
Pikkasen kyllä helpotti mieltä :) Seuraava käynti on myös lääkärille suoraa ni sekin sitte kattoo niitä. Saan kyllä mennä kattoo kasvukäyrät jos siltä tuntuu . Siellä on kans alkanu nyt ne avoin neuvola-ajat, mutta se olis keskiviikkoaamusin eli oisin tänää mennyt jos oisin jo aamulla tiennyt sellaisesta.. mutta en mä enää ens viikol viitti mennä ku sit jo melkein on se omakin neuvola-aika ja kun ei tuo ollut siitä huolissaan.

ei meilläkää siinä yhessä vaiheessa pituutta tullut kun puol senttiä,sit viime käynnillä sekii oli korjaantunu ja pituutta tullu 2,8cm:eek:

Määki oon vähä siivoillu. Tiskit tiskasin, pesukone pyörii, imuroin, pesin lattiat ja pesin vessan... Otin pari mattoo pois lattialta kun niihin kerääntyy ihan hirveesti ton koiran karvoja ja kun tuo pikkumies pyörii pitkin kämppää nii ei olis koirankarvoja täynnä... Eteiseen ja vaunujen paikalle jätin kyllä maton kun vaunuja siirretään pihalta olohuoneeseen ettei tuu kuraa joka puolelle.
Pitäs viel tuttipullot pestä ja viedä noi "isompien poikien" lelut vielä varastoon kun saatiin lahjoituksena kaikenlaisia juttuja. Sitten saa siivoomiset piisata tältä erää... Ainiin vaihdoin myös verhot keittiöön :grin

Ihanaa kun tuo aurinko paistaa. Tuntuu et on paljo enemmän energiaa ku eilen. Si ku poitsu herää unilta niin mennää kävelylle.. Saadaan poitsun aurinkolasit käyttöön :cool:

Takaisin