Maaliskuun Mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minkkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu. Mies valitti joka päivä viime viikolla, ku kone ei ole päällä. Yleensä se hurisee aina hänen kotiin tullessansa yläkerrassa.:smiley-ashamed005
Se oli kyllä hienoa miehessä, kun sunnuntai iltana hoiti vauvan ruokinnan, vaipanvaihdon, kahden vanhimman iltatoimet ja antoi mun tehdä työtä rauhassa, kun tiesi, että se piti saada eilen valmiiksi. Tuli kyllä välissä kyselemään "Montako prosenttia arvioisit työstä olevan tehty?" :laughing002 Sitten ku selostin: "Ei tässä ole ku tää nallen hattu, ääriviivat, kirjoitus ja kehystys enää" Mies tokas "Eli V*tus*i vielä jäljellä" :laughing021
Vein taulun paketissa kaverille ja käskin avata vasta sillon 17.4 ku ovat käyneet maistraatissa. Häitähän juhlitaan vasta 26.4. Epäilin kehtaanko antaa työn ja mies sanoi töistä tullessaan, ku näki kuvan, että kyllä hän voisi taulun esille laittaa, vaikka siinä onkin nalleja. Eli hyväksyin työni, koska mieheni on ERITTÄIN nirso ja varsinkin ku on kyseessä käsityö o_O

se nalletaulu on tosi söpö,ite tykkään just sen tapasista nalleista:).
tää mamma lähtee nyt viemää tytön pieniä vaatteita jeesuskirppikselle ja käyn sen jälkee ostaa sen salikortin,on taa painonpudotus nyt hyvässä vaiheessa ton taudin takia:grin

Siis nyt menee hermo. Te jotka olette lisänneet noi Lilypien jutskat teidän kommenttien alle, niin mitä teen väärin, ku ensin luon ne, sitten kopioin sen tekstin tosta "Code snippet: HTML, Used for some forums."-jutun alta sitten liitän sen mun allekirjoitis kenttään ja tallennan muutokset. Siltikin mulla jää näkyviin vain se pitkä linkki pätkä, eikä sitä kuvaa :sad010

Kiitos Tinka nyt tajusin. Tyhmä minä :smiley-ashamed005

Ja saa olla kiva nalletaulu, ku on niin paljon joutunut täältä olemaan pois :smiley-angry019:laughing025

On minkkis ollut vaa rilluttelemassa ja lepäillyt ja duunaillut omia juttuja, pöh!! :grin Hyvä ettei me soitettu 112 että nyt on jossain päin suomea joku hätä! :p

Ei vaa, wautsi wau mikä työ! Minkälaiset väkerrät lapsille?

Tollaset tein vanhimmille ja samalla kaavalla, ku tuo esikon, niin teen Ericin. Eri värejä vaan käytän nallen rusetissa :)

Olen vuoden ikään mennessä yrittänyt saada taulun valmiiksi. Tuo häätauluprojekti hieman viivästytti Ericin taulua, ku siinä on vasta 10ristipistoa :schocked028 Pitänee tehdä joka päivä muutama ettei tule kiire ja taas mun salaperäinen katoaminen :laughing021

Liitteet

• 045 – Kopio.JPG
    045 – Kopio.JPG
    695.1 KB · Katsottu: 17
  • 045 – Kopio (2).JPG
    045 – Kopio (2).JPG
    910 KB · Katsottu: 16
Niin mäkin odottelin sellasia ja lopulta piti itse tehdä :sad001 Missä meidän suvun ja tuttavapiirin innokkaat käsityöihmiset???? :schoked025

Vau, vähän hienot! Onko sulla joku pohja vai ihan omasta päästä? Mäki haluan! Muuten saattais luonnistua mutta nuo värien vaihdot ja vivahteet....
Mä teen kyllä niitä lapasia ja sukkia, mutta niitäkin on jo ihan tarpeeks omaan tarpeeseen :grin

http://www.margaretha.fi/butik/default.asp? <-- Tuolta tilailen kaikki tollaset Ei kyllä ole omaa päätä tuohon hommaan. Olen muutenkin surkea käsitöissä. En kudo tai virkkaa tarpeeksi, jotta käsialani olisi kaunista eli ne väheisetkin työt ovat kyllä näkösiä :sick009
Se siskoni vauvalle tekemä peitto oli kans siinä rajalla antaako vai ei ja ette arvaa miten lämmitti mieltä, ku peitto oli potilashotellin pöydällä ja kun sunnuntaina hoitopöytää haettiin vauva oli kääritty siihen samaan peittoon, jonka olin virkannut :smiley-angelic003
Toi kanavatyö eli ristipisto on siitä hyvä, että se on vaan sitä pistämistä ja langan selvänä pitämistä. Aikaa se vie ja solmuja ja virhepistoja saa olla mun tapauksessa usein setvimässä, mutta siltikin se lopputyö on ihan kiitettävän näköinen.
Oliskohan noita ollut mahdollista tehdä kässän tunnilla? Olisi numero hieman isompi, ku se 8. Kavereilla ja äitilläni se on aina ollut jotain 10... Taas perheen ja porukan musta lammas :oops::laughing002

Kyllä mie ainakin tein yläasteen käsityön tunneilla jonkun ristipistotyönkin. Taisi olla itse suunniteltu malli silloin. Mutta meillä oli niitä erilaisia aiheita välillä, joten saattoi olla, että kaikkien piti tehdä jokin ristipistotyö.

Ja p.s. Pakko sanoa, kun en osaa olla kommentoimatta, mutta ristipisto- ja kanavatyö ovat kaksi eri asiaa. Ristipistotyössä käytetään noita ristipistoja, kanavatyössä puoliristipistoja. Siksikin usein kanavatöissä käytettävät langat ovat vähän paksumpia kuin ristipistotöissä. Ristipistoissa käytetään yleensä kaksisäikeistä muliinilankaa, kanavatöissä monesti villalankaa. Ei toki aina.

Sori. :oops: Itse kun lukeudun kai näihin käsityöihmisiin (virkkaan ja neulon, ompelenkin jonkin verran, olen tehnyt kanava- ja ristipistotöitä, yleensä valmiita malleja/ohjeita käyttäen, mutta välillä myös itse säveltäen) ja olen kaupan päällä vielä pilkunviilaaja, niin tämä on seurauksena.

Mutta onpa ihana idea tehdä lapsille tuollaiset taulut! Ihana muisto heille sitten aikuistuttuaan. Pitäisi varmaan itsekin tehdä. :)

Ei onnistus mulla. Olen kyllä käsitöiden suhteen kasvanut NIIN peukalo keskellä kämmentä että...hirveenä kyllä tekis mieli tehdä ja alotankin vaikka mitä mutta kaikki jää aina kesken kun ei osaa tai kiinnostus loppuu :)

Mäkin tein pehmopupun sisaren pojalle. Kovasti tykkäsivät ellei narranneet. :) Oispa enemmän tilaa nii pitäisin omaa askartelu- ja ompeluhuonetta. :)

Kanavatyöt on kyllä ainakin superhelppoja, minun veljenikin ovat niitä vähän tehneet lapsina isosiskonsa jalanjäljissä. :D Joten ihan varmasti onnistuisi Tinka sinultakin. Niissä on se kuva valmiiksi painettu kankaalle ja kun valitsee sellaisen, jossa ei ole miljoona eri väriä, niin ei ole hankalaa. :) Ja pienellä kun aloittaa, että saa valmiiksikin joskus. ;) Itse haaveilen sellaisesta isosta kanavatyöstä, mutta en ole raaskinut sellaista ostaa. Kulutan kaikki "käsityörahat" lankoihin. :rolleyes: Olenkin vähän miettinyt, että kun niin kovasti tekisi mieli tehdä kaikkea omin käsin, mutta kaikelle ei ole itsellä käyttöä, niin pitäisi joskus ehkä pistää ihan sivubisnes pystyyn. :D Tosin en itsekään aina ole omaan käsialaani tyytyväinen, vaikka olenkin paljon tehnyt. Mutta kai se siitä paranee tai sitten opin katsomaan niitä vähän lepsummalla silmällä.:wink

Oma askartelu-/käsityöhuone olisi kyllä ihana! Kuinkahan iso talo pitää joskus hommata, kun haluaisin kovasti myös kirjaston. :D

Nooh, saisin varmaan mummultakin apuja kun hän on käsityö immeinen henkeen ja vereen. On tehnyt pojalle nimiäistaulun ja parit villahaalaritkin :)

Noku mä olen kans ollut samaa mieltä että ne ovat kaks eri asiaa, mut ku mulle joka toinen sanoo kanavatyö ja joka toinen ristipisto ja joku, että se on sama asia eli hyvä vaan Kellitys, että avasit suusi, kun en itse ole jaksanut etsiä oikeita nimiä.
Eli siis teenkö minä nyt sitten ristipistotyötä?(Niinku olen epäillyt) Kun mun mielestä tuolla sivuilla on just niitä paksuista langoista tehtyjä isompia töitä ja ne näyttävät ihan eriltä, ku mitä itse tihrustan sillä muliinilangalla ja tämä nalletaulu tehtiin YHDELLÄ säikeellä, ku noi muksujen taulut 2 säikeellä :laughing002

Takaisin