Maaliskuun juttelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Blixen, lämpöjen nousu alkuraskaudessa on ihan normaalia. Mäkin olin pari viikkoa sitten vielä ihan jäässä ja nytkin itseasiassa paleltaa. emoticon

Mun pitäis tänään varata aika lääkärineuvolaan! Mitä siellä lääkärineuvolassa oikeastaan tehdään? Miten eroaa "tavallisesta", muuten kuin että on lääkäri. emoticon Sen jälkeen sitten pitää varata aika johonkin labrajuttuihin, mihin viedään virtsanäyte ja sitten ultraan ja sitten tulee kutsu seuloihin. Ai miten niin menen sekaisin? emoticon

Tänään tuntuu jo pahasti siltä että vitrateiden tulehdus on tuloillaan! Pitäis siis varata ihan normi lääkäriaikakin. En EHDI! 

Heini90 olen todella pahoillani puolestasi. En voi edes kuvitella miltä tuollainen menetys tuntuisi.

Tulipahan eilen kerrottua tästä pienestä "katkaravusta" omalle äidille ja isälle. En olisi heille vielä halunnut kertoa, mutta oli pakko.
 Minun siskoni on kehitysvammainen, enkä tiennyt siitä sen tarkemmin. Oli äitiltä pakko hieman kysellä tietoja. Neuvolassa kun pommittivat kaiken moisilla kysymyksillä, tietenkin perinnöllisyydestä. Sen äiti tiesi, että ei ole perinnöllistä.
En ollut edes osannu ajatella, että mitä jos se olisikin perinnöllistä. Äitinikin sai minut ja veljeni, jotka olemme aivan terveitä. Veljellänikin on 2 tervettä lasta.
No toisaalta koskaanhan ei voi tietää onko lapsi terve.
Ihanaa enään huominen töitä ja sitten alkaakin kauan odotettu loma. Ihanaa päästä hetkeksi pois töistä, vain olla ja nauttia.

Tämä mama haki loppuviikon (eli huomisen, vau...) sairaslomaa. Mulla on verenpaineet huomattavan alhaalla ja siksi voimat loppu...:/ no tietty neukkulassa mittari antoi hyvät lukemat (120/79), mutta yleensähän verenpaine nousee jännityksestä sopivasti ennen lääkäriä.

Mutta jotain kivaakin. Eli: mun LA onkin edelleen se 30.09. (eli olen syyskuulainen :O oops..) =viikkoja on jo 9+6!! Se virolainen lääkäri, joka teki varhaisultrauksen totesi vain että "nyt on tämä ja tämä viikko sitten ja LA on tämä ja tämä" niiden muuttuneiden tietojen pohjalta, joten oletin että se nyt sit muutti sen sinne papereihinkin. Mutta ei, hyvä! :) Tiesin kyllä sen, että yleisultrassahan se LA vasta täsmenee "lopullisesti", mutta kun tuo lääkäri antoi olettaa, että muutti sitä jo nyt, vaikka alkio vasta vastasi niitä viikkoja. :) Mutta siis JIPPII, ylihuomenna alkaa RV11!!! emoticon Jännää.. Tämä pikkuinen on alkanu jo liikkua ja huomenna se on jo SIKIÖ! :D iik... Ja siis enää kaks viikkoa kriittistä aikaa jäljellä, ja sopivasti 12+0 onkin se yleisultra. Toivottavasti pikkuinen osoittautuisi lähemmäs näitä nykyviikkoja vastaavaksi..;D
Nyt en enää ihmettele, vaikka tästä masusta osa alkaiskin pikkuhiljaa olla vauvamasua eikä pelkkää turvotusta, koska tää on ISO...:O Ja musta on pitkään tuntunu siltä, että mulla olis kohtu tuossa aika eessä..? Saas nähä sitte..:)

Kauhean pitkä omanapailu...emoticon

MITÄ TEILLE MUILLE KANSSASISARILLE KUULUU?? :) <3

hei vaan kaikille tosiaan oon uus täällä ja ikäähän on vasta 17v ja raskusviikkoja on nyt kertyny 9+0 ja huomenna olis toinen neuvolakäynti ja uultra onki sitte 14pv! :) jännittää ihan kamalasti ku tää kaikki on perjaatteessa niin uutta ja ihmeellistä eikä oikein meinaa uskoo tähän ollenkaan kun on ollu niin paljon noita keskenmenoja niin vähän nyt jännittää kaikki mut ainakin maha on turvonnu ihan kamalasti ja näyttää siltä et olisin tyylii jo rv15+0 vaik on vasta 9 :D mut ei haittaa yhtään ku oon jo niin rakastunu jo tähän vauva masuun :) enkä millään malttais oottaa uultraan ku oon niin innoissani tästä :'))
Jaksamisia kaikille ja kirjottelen huomenna lisää ku oon käyny neuvolassa ja tiedän jotain uutta ja jännää sitte :)

-Janskumoii

Tervetuloa Jansku ;)
Mä oon jo vanhempi- vanha mutta tulin huikkaa että esikoisen sain 17 vuotiaana.:)
Onpas sulla sitten ollut kurjaa jos olet monta keskenmoenoa saanut... :(
No nyt toivottavasti kyytiläinen pysyy ja sinusta tulee äiti ;)

Niin täytyy ny toivoo parasta että pysyis matkassa! :) saas nähä mitä neuvola täti sit tänää sanoo ja kuunteleeko sydänäänet :') ja jännittää nyt ihan kauheesti uultra! :)

Moi kaikille ja suuren suuret onnittelut odottajille!

Jonkin aikaa olen täällä lueskellut, mutta uskaltaudun vasta nyt mukaan.
Esikoista odotellaan, ja laskettu aika on 3.10.
Raskausaika on mennyt suhteellisen mukavasti, väsymys on oikeastaan ainoa mainitsemisen arvoinen oire, joka on vaivannut. Muuten olo vaihtelee kuvotuksesta tosi hyvään.

Kävimme varhaisultrassa tiistaina 1.3 lähinnä mielenkiinnosta ja kaikki oli kunnossa.
Seulontaulta mulla on 17.3 ja sen jälkeen sitten saa sukulaiset tietää raskaudesta. Muuten tästä tietää vain mun perhe, rakas ystävä ja pari työkaveria.
Mahaa ei vielä näy, mutta iltaisin turvottaa ja ekat äitiyshousut on mullakin jo hommattuna.

Ihanaa kevättä kaikille ja onnellista odotusaikaa!

TERVETULOA UUSILLE!!!! emoticon

En muistakaan oonko kirjoittanu sitä mihkään että mun makuaisti tuntuu parantuneen tämän raskauden myötä. :)
Ja tänään siis alkoi rv 11! Ja meidän salamatkustajasta tuli SIKIÖ<3<3 Eli eka neljäsosa raskaudesta TAKANA, äkkiä meni! :D

Kävin neuvolassa ja neukkutäti oli mukava ja kuunneltiin sydänäänet ja täyteltii lappusia ja ootan innolla uultraa et näkee pikkusen ekan kerran :) onneks siihen on enää vähän yli viikko niin ei tarvii kauheesti enää jännittää! niin ja rv 9+1 :) ja maha on ihan kauheen turvoksissa! :D

Korjasin nyt tuon tickerin oikein, eli nyt mennään neuvolan mukaan rv 8+3. emoticon

Mut on vallannu aivan järkyttävä pelko siitä, ettei kohdussa ultrakäynnillä näykkään ketään! 

Korjasin nyt tuon tickerin oikein, eli nyt mennään neuvolan mukaan rv 8+3. emoticon

Mut on vallannu aivan järkyttävä pelko siitä, ettei kohdussa ultrakäynnillä näykkään ketään! 

Uskaltaisikohan jo esittäytyä eikä vain lueskella taustalla ;)

Täällä siis 3-kymppinen ensiodottaja ihmettelee tätä kaikkea uutta ja ihmeellistä! Vauvakuumetta ei koskaan ollut eikä minkäänlaista yritystä raskautumiseen, mutta kun ehkäisy jätettiin varovasti pois, ei mennyt kauaa, että napsahti kirkkaat viivat testitikkuun.

Nyt kun tämä on todellisuutta (rv 7+5), pelottaa hirveästi, että jotain meneekin pieleen, sillä tuo pavun kokoinen pienokainen on nyt jo niin hurjan tärkeä! Kyllä te tiedätte :) Mies on aivan hullaantunut ja suunnittelee jo autonvaihtoa ja huonejärjestyksen muuttamista, itse yritän vielä toppuutella ja varautua kaikkeen mahdolliseen, niin hyvään kuin pahaan. Reilun viikon kuluttua on ensimmäinen neuvola, siellä saadaan varmaankin lisää arvokasta tietoa tästä kaikesta. Olisi ihana päästä pian jo ultraan ja varmistua, että siellä todellakin kasvaa pieni elämä...

Hei Pikkuakka ja tervetuloa joukkoon!

Itse olen kohta 32v. ja tällä hetkellä rv 7+2 ja eka nla ens viikon puolivälissä. Raskaus on kylläkin jo kolmas, edelliset lapset syntyneet jo -99 ja-02, joten nyt kun on ikää enemmän ja edellisistä raskauksista niin kauan aikaa, tuntuu kuin olisin ensimmäistä kertaa odottamassa...

Jännitys on hurja, mullakin mies on kovasti innoissaan masuasukista, samoin vanhemmat lapset, itsekin toki, mutta kaikenlaiset ajatukset pyörii päässä. Ja se on ihan normaalia ja kuuluu asiaan. Itse jo mietin että meniskö käymään varhaisultrassa varmistamassa että pieni sydän todellakin sykkii kohdussa, mutta toistaiseksi aika on vielä varaamatta.

Kovasti tsemppiä sulle odotukseen!

Kiitos Kaiza!

Jotenkin tätä luonnollista epävarmuutta lisää vielä se, että tämä kaikki tapahtui niin luvattoman helposti, joten "pakkohan" tässä on tulla jotakin ikävää vastaan... Ja kun lueskelee täältä ihmisten km-kokemuksia, meinaa iskeä armoton epätoivo. Kuitenkin seuraavassa hetkessä usko ja toivo nostavat päätään: kyllä kaikki hyvin menee, tämä pienokainen on ihan selvästi päättänyt tahtovansa tulla maailmaan!

Tsemppiä sinullekin, ja kaikille muillekin!

Heipä Hei!
Kurkin minäkin tänne päin!emoticon

Elikkäs olen 27v. ja isäntä on 26v. ennestään meillä on poika joka on syntynyt 10/04 eli tää on toinen lapsemme joka nyt olisi tulossa. Sain keskenmenon marraskuussa rv. 6+5 ja nyt kun olemme tässä raskaudessa ohittaneer tuon mörköpäivän niin uskaltauduin sen kunniaksi soittamaan tänään Neuvolankin sekä kurkkimaan täältä vertaistukea! Eli nyt siis rv. 7+1 ja La olisi laskurin mukaan 23.10

Kovasti täällä voidaan pahoin, mutta onneksi ei ole vielä oksentamiseen saakka menty. Väsyttää kovasti, sohvan nurkka on maailanparas paikka ja oikein mikään ei innosta emoticon  Närästää ja ketuttaa... Olen todennut että pikkasenkin reippaampi kävely laukaisee todella kaamean olon ja aika kovat vatsa kivut, elikkästä olenkin yrittänyt ottaa aikas rauhasiin! Ja voi tätä turvotuksen määrää, luulisi että puolessa välissä raskautta ollaan!!

Mutta tässä lyhykäisyydessää minä ja mahani! Palaan paremmalla ajalla syventymään teihin muihinkin!

Tervehdys Miinalle ja tervetuloa!

Olen viettänyt kivan likkojen viikonlopun Tampereella ja jouduin paljastamaan kolmelle ystävälleni tilani, kun en yleensä kokista tilaa ruokajuomaksi. Töissäkin pikkuhiljaa yhä enemmän väkeä tietää missä mennään, vaikka pääasiassa haluan olla vielä hiljaa.
Huonovointisuutta ja väsymystä ei vielä liikoja ole, onneksi. Toivottavasti ei täydellä terällä niskan päälle tulisikaan, koska en jaksaisi töissä pätkääkään.Kumpa vain tämä elämänalku jaksaa täyden ajan masussa sykkeineen!!

Minunkin puolestani tervetuloa muillekin uusille! Olen itse 29 ja minustakin raskaus alkoi aivan liian helposti siihen nähden, että olin odottanut yli vuoden yrittämistä niin kuin niin monella lähipiirissä on ollut. Mutta nyt kärsin aika rajusta pahoinvoinnista: joka päivä saa oksentaa moneen kertaan, ja pahoinvointi jatkuu läpi päivän ja välillä yölläkin :( Päivässä on vain pari tuntia, joiden aikana pystyy mitään tekemään. Siksi on pitänyt nyt kertoa työnantajallekin tilanteesta, vaikka tuntui vielä varhaiselta... Aamulla jo sumeni silmissäkin kun en ollut saanut pysymään mahassa mitään, mutta nyt on taas jotain pystynyt syömään. Toivonpa tosi kovasti, ettei tätä jatkuisi kovin kauaa!!!

Huomenna mennään varhaisultraan ja toivotaan, että sieltä saataisiin lisämotivaatiota pahoinvoinnin kestämiseen! Jännittävää kuulla, miltä tilanne sitten näyttää!!!

Jaksamista ja onnea!

Mulla tää viikko mennyt tosi huonosti, maanantaina alkoi oksennustauti joka vei kahdeksi päiväksi sängynpohjalle :( Muutenkin kärsinyt alkuraskauden aikana pahoinvoinnista, nyt sit vielä tämä. Nyt on yritettävä vaan syödä, vaikkei mieli tee yhtään, sillä syöminen on ainoa keino saada se jatkuva kuvotus kuriin. Ja nyt on tekemistä siinä syömisessä, kun maha on ollut ihan tyhjä.

Onneksi tänään jo parempi päivä ja puurokin upposi jotenkuten.
Ja mikä ihaninta, tänään on eka neuvola iltapäivällä! emoticon

Böö taasen naiset  emoticon
En oo täällä kerinny hirveästi käymään mutta nyt kerkii taas kun kipeänä kotona.. meillä on töissä hirveästi voimakasta flunssaa liikkeellä ja nyt ollaan miehen kanssa molemmat kotona sairastamassa. tylsää puuhaa tämä sairastaminen.
Täällä suunnalla ollaan raskauden osalta voitu hyvin, hirveästi oireet helpottunut ja odotan niiiiiiiiiiiin paljon ensi viikon perjantaita kun vihdoin ultra! :)

Risteilemässä oltiin tyttöporukalla viikonloppuna ruotsissa ja mielenkiitoista oli ensimmäistä kertaa täysin vesiselvänä :p mutta siltikin yksi parhaimpia reissuja ikinä :)

Tänne on taas tullut monia uusia! tervetuloa joukkoon ja onnea kovasti plussaamisesta !  <3

Kävin tuossa mummoa moikkailemassa muutama päivä sitten ja mummon tokasu oli kun nähtiin "odotatkos sä kaksosia kun noin turvoksissa oot" ?
mummeli valaisi sitten pieneksi järkytykseksi että meiän äitin puolelta suvussa on monen monta kaksosta ...  :o
kyllähän mä muutaman tiesin mutta en oo ajatellut että kulkeutuis suvussa ja sit vielä selvis että niitä on useampikin!
Oon nähny hirveesti plussaamisesta lähtien unia jossa synnytän aina kaksi lasta.
heheh.... saas nähdä kuin käy. Tupla onnihan se olisi mutta kuitenkin pienoinen järkytys.

No nyt oon taas keskittynyt paljon tän suunnan kuulumisiin niin kysellääs että miten muut voi?
pakko myöntää että nämä viikot hurahtaa nopeasti kun eilen tuli 10 viikkoa täyteen!

aurinkoisia kevät päiviä kaikille ja myöhässä ihanaa naistenpäivää!

Täällä ollaan jo voiton puolella flunssasta, huomenna takas töihin. Kävin maanantaina lääkärillä flunssan takia ja se sanoi että flunssan oireet on näin alkuraskaudessa paljon voimakkaammat kuin tavallisesti kun on turvonneet limakalvot ja väsymystä ja pahoinvointia muutenkin. Ainakin mies selvivi paljon helpommalla kuin mä, vähän aivastelua ja nuhaa eikä tarvinnut olla pois töistä. Mun tytöllä sen sijaan ollut korkeempaakin kuumetta ja tosi kipeä välillä. Hyviä vointeja kaikille! emoticon

Takaisin