Maaliskuun juttelut

Hemppa

Kommentoinnin ninja
Helmimammat 2017
Aloitin jo maaliskuulle uuden keskustelun kun kohta siirrytään maaliskuulle! Ja minä en ainakaan pääse tuonne "lokakuisten massujen kasvattajat 2011" keskusteluun niin voitais vaikka tänne kirjotella jo nyt... Jos saatas keskustelu vähän vilkkaammaks. ;)

Täällä ollaan kipeenä, koko perhe! Tai no mies on jo vähän parempi, jaksoi mennä siivoomaan raksalle viimesiä rakennustarvikkeita pois ja esikoinen yskii mut ei onneks oo tukkoinen tai muuta.. Mut mulla on sit kuumetta ja nenä ihan tukossa, pää kipee ja kurkkuun koskee ja yskiminen sattuu ihan hirveesti.. Tämäkin vielä piti tulla!
Muuten raskausoireita ei edelleenkään ole, onneksi torstaina on se neuvola, saa jotain tietoo tästä tilasta. Miehellekin kerroin vaihtoehdoista että jos siellä ei olekkaan elämää niin miten jatketaan mut se kovasti lohdutteli että siellä on kaikki hyvin ja tulokas olisi tervetullut meidän  perheeseen. :) Meinas ihan itku tulla.
No mut lähen tästä sängyn pohjalle.
Jaksellaan mammat! :)
 
Hyvä idea Heini90! emoticon En minäkään pääse tuonne aikaisempaan höpinäkeskusteluun, eikä myöskään tuo lokakuisten lista aukea mulla. Höh.

Paranemisia Heinin perheelle ja minä myös olen ollut kipeänä. :/ Keuhkoputken tulehdus iski, plaah. Ja oksentelu on saanu uutta puhtia, yäk. Ei oikein mitään tee mieli syödä ja sitte onki paha olo kokoajan, ku maha tyhjänä. Huomenna meinasin töihin mennä, saas nähä joutuuko sitä töissäki oksenteleen, ku ei pääse jääkaapille millon haluaa! No, sittehän tuon näkee ja pääseehän sieltä onneksi kotia, jos olo käy sietämättömäksi. ;)
 
Kiva juttu Heini90! :) Mulla aukeaa kyllä kaikki keskustelut, mutta on kiva että tulee nämä kuukaudet tällä tavalla "arkistoitua". 

Ninni86, minä olin vähän yli kuukausi sitten keuhkoputkentulehduksessa. Ei kiva. Lääkäri oli huolissaan kun oli kova kuume viikon ja tulehdusarvot koholla. No, meni se ohi sitten.

Täällä on kanssa tosiaan yrjöilty tää viikko maanantaista torstaihin silleen että olen käynyt halaamassa pönttöä noin puolen tunnin välein. Perjantaina ei enään aamuoksua tullut. Tänään ei enää edes närästä pahemmin. Hieman huolestuttaa, vaikka onhan se kiva kun voi töissä olla yrjöilemättä. 
 
Ninni86 ei mullakaan aukee tuokaan lokamammojen lista.
Ja jospa tää olo alkas paranemaan, täytyis muuttokin jaksaa tehdä.

Fuyu tää "kuukausijuttu" on monissa muissakin kuukausissa, niin ajattelin että ei tuu kaikki höpötykset samaan pötköön kun vaihdetaan aina kuukauden vaihduttua uuteen. :) Jospa tää toimis ja olis hyvä juttu.

Tein tuossa risottoa tähteeksi jääneestä joulukinkusta, pakastettu tietty, ai että tuli hyvää kun siihen laitto vielä kasvissuikaileita.. Joitakin himoja on tullu, saattaa yhtäkkiä rueta jotain tekee mieli ja mies raukka joutuu juoksemaan kauppaan hakemaan sitä mitä mulla tekee mieli. :) Nytkin lähti hakemaan pitsaa pizzeriasta, tästä puhuttiin jo aamulla  et tänään haetaan  niin olihan sen lähdettävä vaikka ruokakin olisi ollut kotona. :)
 
Mulla kans tulee ihme himoja ihan yhtäkkiä ruokaan liittyen! :D Täksi päiväksi oli jo suunniteltu päiväruoka ja aineksetkin ostettu valmiiksi kaupasta. Muttamutta, piti päivällä soittaa ukkelille töihin että tuuppa kaupan kautta ja tuo jauhelihaa ja spagettia. Ihan mieletön himo iski spagettiin ja jauhalihakastikkeeseen! emoticon  Hassua. Sitte ei voinu ajatella mitään muuta ku sitä ruokaa, ku ootteli ukkokultaa kotiin. Ja aijai, että oli hyvvää! :P Meinaa välillä itteäkin naurattaa nämä himot joitaki ruokia kohtaan. :) :) :)
 
Selittämättömiä mielitekoja myös täällä. Eilen illalla sählyssä mun alko tehä mieli grillattua makkaraa, joten sählyn jälkeen kaupan kautta kotiin ja saunan pesässä kärtsäsin itelleni saunasyötävää;) Onneksi eilen tuli muuten syötyä tosi vähän ja toisaalta liikuttua kunnolla niin annettakoon yks makkara anteeksi. emoticon
Ja perjantaina tuli hirmunen himo saaha irtokarkkeja, joten ostin sitte niitä ja voin kuulkaas sanoa ettei ikinä oo karkit ollu niin hyviä! :D Yleensä en pysty paljoa ees kerralla syömään karkkia, mutta nyt meni reilu 200g kevyesti. Tooosin oli hieman huono olo sitten kun ne alkoi sulamaan mahassa...Mutta aijai mikä nautinto! :D

Ärsyttäväksi pakoksi on tullu vesassa ravaaminen öisin. VIHAAN käydä yöllä vessassa, pimeässä kesken unien ja kaikki äänet kuten wc:n vetäminen kuulostaa korvia huumaavan kovilta kun on juuri torkkunu hiljaisuudessa. Ja yleensä ukkeli saa siitä sitten osansa, kun herää mun jokaiseen vessareissuun;D

Alaselkä on kipeä töiden takia, eilinen sählystäminen antoi vielä varmaan oman osuutensa..:/ Ja turpomasu törröttää komeasti ja ahistaa. Täytyis lähteä mammahousuostoksille kun on tukalaa olla tiukoissa housuissa, mammasukkikset onkin jo kotona kovassa käytössä. :D
 
Heippis ja kiva idea tämä höpinätopikki!

Täällä ollaan taas kipeänä. Kurkku on todella käheä (jouluna sairastin elämäni ekan angiinan) ja pari päivää tämä kipu ei ole muuttunut mihinkään. Ei kiinnosta puhuakaan, kun ärsyttää. Sitten pukkasi huuliherpes eilenn töissä! Oli pakko laittaa rasvat, ei onneksi raskaus ei oo este hoitorasvan käyttöön, mutta huolettaa silti. Viime keskenmenoa edeltävästi mulle pukkasi kans herpes huuleen ja sen jälkeen olikin äänetön vauvanalku masussa. Tosi kurja olo sen puolesta. Tuntuu muutenkin hullulta, kun kurkkukipu on vienyt kaikki raskausoireetkin. Vähän alaselkää pakottelee mutta siinä kaikki. Toivottavasti kaikki on kunnossa.
Puuh, tässä mun todella positiiviset tunnelmat tältä erää. :/
 
Täällä ollaan kanssa oltu mahtavassa flunssassa siitä Ikean reissusta lähtien, nyt alkaa jo pikkuhiljaa helpottaa.. Olin jo melkein viime viikolla lähdössä lääkäriin, niin tukossa olin. Päätin kuitenkin katsoa vielä yhden päivän, kun olisin kuitenkin joutunut ottamaan pojan mukaan, eikä tosiaan ole herkkua raahata mukana muksua kun olo oli niin heikko ettei itse meinannut tolpilla pysyä No sen jälkeen tauti alkoikin helpottamaan.
Pahoinvointi on myös ollut taas jotain sanoinkuvaamatonta, koko ajan etova olo, koko ajan pitäisi syödä jotakin ja sitten närästää. En muista yhtään missä vaiheessa tämä meni ohi pojasta, mutta ainakin viikkoon 14 mennessä, sinne on kyllä vielä tovi aikaa.. Päivät menee aikalailla koomatessa. Mitään ei jaksa tehdä, pojan kanssa touhuaminen imee viimeisetkin mehut.. Harmittaa pojan kannalta kun äiti ei jaksa touhuta samalla tavalla kuin hetki sitten:/ Onneksi tämän kuitenkin pitäisi mennä ohi parin kuukauden sisällä..
Eka neuvolakin käyty, en vaan ole jaksanut tulla koneelle asti raportoimaan siitä. No eipä siellä mitään ihmeellistä tapahtunutkaan, jotakin papereita tuli ja seuraavaa aikaa..
Nyt takaisin sohvalla makoilemaan pojan kanssa, ei vaan jaksa:/
 
Täältä suunnalta ei satele tällä kertaa yhtään positiivista lausetta.
Yöllä alkoi ruskea vuoto. Huomasin sen vessassa käydessäni jäi paperiin kun pyyhin niin vähän ruskeeta. No enhän mä mitään enää unta saanu, ehkä tunnin pyörin sängyssä ja mietin kaikkee mahollista tulevaa.. Laitoin siteenkin yöllä varmuudeksi. No aamulla vessassa käydessä taas jäi ruskeeta vuotoa, samoin päivällä, mut siteeseen asti ei oo kun kerran tullut eli kuitenkin todella vähän tätä vuotoa. Onneks masukipuja ei vielä ainakaan ole.
Neuvolaan juuri yritin soittaa, eihän siellä tietenkään ole  se terveydenhoitaja paikalla vasta kun torstaina ja sillon mulla on neuvolakin jos sinne asti päästään.. Tietysti ajattelen pahinta, varsinki kun ei ole ollu oireita juuri ollenkaan..
Luin netistä tästä juttua, joillakin tarkottanu km:ää, joillakin syntyny terveitä vauvoja mut jotenkin vaikea enää uskoa siihenkään.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Heini90 tulin tuolta syyskuisista huikkaamaan, että mulla luultavasti kiinnittymisestä johtunut pieni verenvuoto, joka oli sitten jäänyt kohtuun ja hyytynyt. Lääkäri sen hyytymän huomasi noissa ultrissa joissa oon ollut ja sanoi, että ei pidä pelästyä sitten jos tulee pientä rusehtavaa vuotoa. Sitten jos vuoto yltyy ja muuttuu kirkkaaksi tai tulee masukipuja niin yhteyttä neuvolaan. Onnea kuitenkin matkaan ja toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä lokakuuhun saakka!! :)
 
Okei, kiitti LauraElina kommentistasi ja kun kerroit oman "tarinasi".. :) Se piristi edes vähän. Äsken soitin päivystykseen, oman mielenrauhan vuoksi, soittaavat kohta sieltäpäin mulle niin saan kerrottua asian. Pienellä paikkakunnalla hirveetä kun edes neuvola ole joka päivä auki. Vain kolmena päivänä viikossa.
TOIVOTTAVASTI kyytiläinen pysyy matkassa lokakuulle, sitä tässä toivotaan kovasti!
Vuoto ei ehkä ole lisääntyny mutta masu on oudon tuntuinen vaikka kipeä se ei ole eikä vuoto ole muuttunut kirkkaaksi, mut haluan saada jonkun ammattilaisen arvion tilanteesta. :)
 

Voi kurjuus,kaikenlaista mielen järkkymistä sitä raskaus saakin aikaan.:(
Miten voisitkos mennä yksityiselle ihan mielenrauhan saamiseksi?
Zempitykset täältä että kyytiläinen pysyy lokakuuhun massussa ;)
 
No ginessa mietin itsekin samaa että kävisinkö kuitenkin yksityisellä..
Päivystyksestä soitti erittäin vittumainen akka, sanoi vain että ei mahdeta tilanteelle mitään, seuraa kotona. Sitten kaavintaan jos vuoto kirkastuu että se on selvä keskenmeno. Myös puhui kiinnitysvuodosta, eihän niitä nyt näillä viikoilla enää tule! Argh!
 
Toivon todella että siellä ei pieni tule ulos emoticon
Todella veemäistä kohtelua..
helppo se on paskasti kohdella kun kasvotusten ei tartte nähdä
ja ei ole oma tuttu.
Pitäisi silti olla se tahdikkuus ja pieni varovaisuus
totuuden sanoissa asiakaspalvelu ammatissa ...

Mutta tosiaan kaikki hyvät tuurit sinnepäin :)

Itse jännään sitä varhaisultraa- ylihuomennahan se on.
Onko elämää vai ei?
Pieni kuvotus tässä meinaa olla ja sellanen näläntynkä....pärjään silti vielä aika hyvin :)



 
Toivotaan, ettei vuoto ole vaarallista. Helpottava kuulla, ettet ole kipeä vatsasta.

Täällä ollaan vältytty pahoinvoinneilta toistaiseksi. Syön tosin joka välissä ja jääkaapin oven voi vielä huoletta avata. Kohta tulee aika, ettei se enää onnistu hengittämättä. . .

Kurkkukipu on hiukan helpottanut. Olen juonut hunajateetä ja kuumaa kaakaota.  Nyt pitäisi lähteä koiran kanssa lenkille. Ollaan laiskoteltu ulkomuodosta päätellen molemmat.

Sain muuten vuoden TOLUt tänään postista! Voitin facebookissa tarinakilpailun ja sain Anna-lehden vuosi kerran päälle. Hassuinta tässä on se, että vihaan siivoamista! Jospa nyt uusilla myrkyillä sekin olisi mukavempaa.
 
ginessa, kiitos tsempeistä! Sitä tarvitaan. Iisalmessa ei ole kuin Terveystalo ilmeisesti joka tekee varhaisultria ja eka vapaa aika torstaina, prkl... Silloin on se neuvola jo joten en ottanut. Ilmeisesti muita yksityisiä ei ole. :/ Eli kolme kituuttavaa päivää odoteltava jos ei vuoto kirkastu tai masu mee kipeäksi. Jotain tuntemuksia on mahassa muttei kipua kuitenkaan. Mut saattaa olla jotain alkujuttuja. :(

poutis, eikun siivousintoa vaan! Nyt on pakko siivota kun niin paljon pesuainetta sait. :) Toistaiseksi siis ei ole masu kipeä. Mut minuutti kerrallaan nyt elettävä!

Hullukshan mä kerkeen tulla ennen torstaita, ei  täää voi olla mahollista ettei missään pääse varmistamaan tilannetta!
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille tuleville mammoille (ja myös teille, jotka ootte jo mammoja)! emoticon  Minä olin tänään jopa töissä, wuhuu! Eikä tarvinnu oksentaa ku kaks kertaa aamulla, hah. :P Noo, kyllä se tästä.

Heini, mulla tuli ruskeaa vuotoa kans yhtenä yönä/päivällä tuossa vajaa pari viikkoa sitten. Luin kans netistä noita kauhujuttuja, että vois tarkottaa keskenmenoa jne... Mut sitte löysin monia artikkeleita, että tosi monilla sitä tulee ja ruskea vuoto on aina "vanhaa" kuivunutta verta, eikä tosiaan pitäis huolestua jos ei ole kovin runsasta ja kirkasta. Mahakin oli pikkuisen kipiä (mut se on tosi usein yöllä muutenkin...) Ja sitä kesti tosiaan vajaan vuorokauden, eikä sitten mitään. :) Uskon, että kaikki on kuitenkin hyvin. <3 Toivottavasti (ja uskon kyllä että) sinullakin!

Poutis, minulla myös iski viime viikolla huuliherpes. Ei oo ollu moneen vuoteen, mut nyt tuli ja vielä oikein iso ja ällöttävä. x) Kuulemma raskaus aiheuttaa jotenki sen viruksen aktivoitumista useammin, että saas nähä millon tulee seuraava... =D Eikä pitäis olla vaaraksi pikkuiselle, kysyin neuvolasta. :)

Ja Alissa, harrastat edelleen sählyä? Minä myös olen harrastanut aktiivisesti sählyä ja lentopalloa. Jätin kuitenkin pelihommat pois, kun sain tietää olevani raskaana. Jotenki ei uskalla enää, ku sähly kontaktilajina varsinki niin rajua peliä välillä... Hmm, kauhia ikävä kyllä on pelikentille, uskaltaiskohan sitä itekki vielä. :)
 
Ninni86, kiitos lohduttavista sanoista mutten usko että tästä enää noustaan. Edelleen ruskeaa vuotoa, tulee siteeseen asti. Välillä limaa  joukossa. Ei kuitenkaan kipuja masussa. Haluan vaan selvyyden tähän asiaan nopeesti kun toiveet on aika nollilla vauvelin hyvästä voinnista. En voi uskoa että tuo vuoto enää normaalia on, sitä kuitenkin on jatkunut jo yli vuorokauden ja tulee jonkun verran..
 
Ninni, joo sählystän vielä. :) meillä on sellanen ystävistä koostuva harrastelijaporukka, kerran viikossa pelataan 2h. Aika vauhdikasta peli on tosiaan, mutta me ei pelata "hampaat irvessä tosissaan", nuorimmat alottelijat on 12v ja vanhimmat on jo lähes viiskymppisiä!:P joten vauhdikasta mutta suht rentoa, ni uskallan tutulla porukalla pelata.:) ja olen sonnustaunut puolustaja, harvemmin tulee lähettyä yläkentälle missä todennäköisemmin tuliskin osumaa;) VAIKKA olen kyllä männä vuosina saanu esim huuleen tikit kun mieheni eno nappas kyynärpään mun suupieleen vahingossa.;/ Täytyy kattoa kauanko pystyy pelailemaan, täytyy ottaa omien voimien ja kyvyn mukaan. :) Varovaisempi tosin olen, tietty.:)

Aikas "hassua" miten se aika vierähtää, nyt täällä on jo marraskuisilleki oma pinkka!:D hihhei ja "kohta" meidän lokakuisten masut alkaa paisumaan;D
 
Alissa.. mä poistin sut kaverilistalta, kun olit tuplaantuneena sinne, mutta nyt ootkin kokonaan pois.. :/ Laitoin uuden pyynnön.

Itse oon ihan sekaisin, kun tänne kirjautuessa tuli viesti: tänään alkion sydän alkaa sykkimään. <3 Ihan tippa linssissä luin tuota tekstiä ja äsken ukollekin kävin siitä toitottamassa. Tuo jääkalikka ei vaan nyt jaksa tunteilla mun kanssa.. :P Peruspohjalainen juntti tuo.. :D


Suuret tsempitykset Heinille ja vieläkin pidän peukkuja sen osalta, että tuo vuoto olisi vain jotain vanhaa vuotoa, joka nyt vasta päässyt jostain kohdun uumenista pois.
 
Takaisin
Top