Maaliskuun höpinät

Emsu, miten olet syönyt / ootko syönyt jotenkin erityisesti valmistautuessasi Radi-testiin? Hienoa, puhtaat tulokset!
Mun täytyy myös mennä, esikoisesta värähti 1h arvo, mutta ei mikään arvo kotimittauksissa ja vauvakin syntyi ihan normaali kokoisena (3,1kg). Tympäännyin tuloksesta ja kävin jopa testaamassa BK hampurilaisaterian kokiksella ja jälkkäri sundaet - eikä ylittynyt sekään arvo.
Nyt siis vähän jänskättää että miten käy mittauksissa (aikaa ei vielä varattuna).
 
Mä olen muuten aika varma että tunnen pienen liikkeitä. Nythän on vasta 12+3, mutta en mä tiedä taas mitä muutakaan nää olisi, kun ajoittain tuntuu kuin joku sipaisisi sisältäpäin hyvin alhaalla, siinä kohtaa missä kohtu on. Muistelen että aikaisemmissa odotuksissa tuntunut ekat liikkeet samanlaisilta ja silloinkin epäillyt itseäni ja mielenterveyttäni monta viikkoa. :hilarious:

Minä tunsin esikoisesta 13+0 ekat. Ihan kuin joku olis kynnellä kutitellut kohdun sisältä.
 
Emsu, miten olet syönyt / ootko syönyt jotenkin erityisesti valmistautuessasi Radi-testiin? Hienoa, puhtaat tulokset!
Mun täytyy myös mennä, esikoisesta värähti 1h arvo, mutta ei mikään arvo kotimittauksissa ja vauvakin syntyi ihan normaali kokoisena (3,1kg). Tympäännyin tuloksesta ja kävin jopa testaamassa BK hampurilaisaterian kokiksella ja jälkkäri sundaet - eikä ylittynyt sekään arvo.
Nyt siis vähän jänskättää että miten käy mittauksissa (aikaa ei vielä varattuna).

Ajatus oli panostaa syömiseen viikonloppuna, mutta todellisuudessa en tehnyt elettäkään sen eteen. Ja joku täällä foorumilla vinkkasikin, ettei kannata hirveästi muuttaa omaa ruokavaliota, koska sekin voi sit väärentää tuloksia. Jos kroppa tottunut hiilareihin niin ei kannata niitä ainakaan nolliin tiputtaa. Eilenillalla veden iltapalaksi tuhdit ruispala-leivät jotta pärjään aamuun.

Nyt oli 0-arvo 5,1. 1h arvo 6,9 ja 2h arvo 6,2, eli tosi hyvät :happy:

Kakkosta odottaessa söin kans aika miten sattui ja mieli teki ja vauva oli syntyessään 40+4 3576g ja sokerit ei tosiaan heitellyt. Ainut paha oli aamulla jos vetäs paahtoleivät ja tuoremehun, niin saattoi tunnin päästä arvot olla lähes 7 yksikköä.
 
Mä sain sillä verukkeella livahdettua tosta sokerirasitusesta, että kerroin saavani pienemmän annoksen hiilareita VIIKOSSA kun mitä ne antavat mulle tuolla yhdessä satsissa:woot: Terkkari kyllä ymmärsi täysin ja sanoi, että katsotaan paastoarvo ja mä ehdotin vielä päivittäisiä mittauksia ennen ateriaaa ja aterian jälkeen niin diili saatiin sillä syntymään! Nyt on huojentunut olo..Eihän siinä olis mitään järkeä kun nykyään mun arvot on päälle 5 luokkaa 1h syömisestä:nailbiting: Toivottavasti selviätte siitä kokeesta jossette saa sovittua samanlaista diiliä itellenne! Kaikki myötätunto puolella, se on toisille todella kamala kokemus :smiley-ashamed004 Kaverikin sanoi että oksensi tuntikaupalla niin että silmämunasta poksahti verisuoni..On tuo sokeri kyllä aika hurja juttu!
 
No just tota mäkin mietin merrykarhu. En tosiaankaan syönyt silloin - syö nykyäänkään juuri hiilareita, ja kun kävin vetää hampurilaissetit niin mikään arvo ei ylittynyt/ edes lähelle. Saa nyt nähdä, mutta kiitos vinkistä, tota voi yrittää.

Paastoa on mitattu tässä välissä ja ollut reilusti alle sekin.
Nyt kun kävin ensikäynnillä neuvolassa niin oli toinen, väliaikainen täti ja se sitten "kehui" että hienosti olin sitten saanut ruokavaliolla korjattua tilanteen kun ei insuliinia yms tarvinnut ja vauva syntyi niin "pienenä"/normikokoisena. Ja mulla nousi savu korvista että en kuule korjannut mitään ruokavaliossani, ja liikuin ihan yhtä paljon kuin aiemminkin (tyyliin 5 ryhmätuntia vkossa vielä pitkälle raskauteen) ettei sitäkään voinut lisätä vaikka Radi-ohjeissa sitä kehotettiinkin..
Sori tämä avautuminen mutta on nähtävästi heikko piste mulle edelleen ..
 
Millä perustein teille on nuo sokerirasitustestit tehty?
Mulla on ikää 30v ja suvussa on diabetestä niin terkkari suositteli kahta sokerirasitusta. Vähän hirvittää kun en mikään makean ystävä ole muutenkaan ja pitää vetää ihan överit. :yuck:
 
Okei, sitä oonkin ihmetellyt kun mulla suvussa diabetestä ja äidillä ollut molemmissa raskauksissa radi etteivät mulle oo sokerirasituksia määränneet... :confused005

Ja asiasta toiseen:laughing002 mulla on ollu nyt useamman päivän lihakset selästä ihan jumissa, ei oo kuin muutamia asentoja joissa pystyy olemaan. Pitää varmaan alkaa jo harkitseen hierojalla käymistä kun ei kotikonstein helpota:sad001
 
Täällä sokerirasituksessa seuraavat pari tuntia. Paastokoe takana ja glukoosijuoma juotuna. :puke_ronkos muita josta joutuu jo tässä alkuraskaudessa piinapenkkiin?

Jippii, mun ei tarvi mennä tällä kertaa ollenkaan sokerirasitukseen, kun viimeksi oli niin hyvät arvot ja raskaus sujui ongelmitta. Happy! Oli kyllä semmoista ajanhukkaa tuo että hohhoi.
 
onko muuten täältä menossa porukkaa lapsimessuille ensi kuussa? Mä vannoin viime vuonna etten lähde, oli sen verran hankalaa taaperon kanssa :D mutta lähden sittenkin kaverin kanssa, kun sain vapaaliput. Lapsonen jää kotiin :wink
 
Kyllä noihin perinteisiin kokeisiin pitäisi saada muitakin menetelmiä kuin myrkkylitkun juottaminen:mad: Todella kivikautista. Pitäisi vaikka mielummin ohjata vähähiilihydraattiseen ruokavalioon ja laittaa mittaamaan sokereita itse. On paljon fiksumpaa ja sii voittaa äiti sekä vaavi. Ihan kummallista touhua tämä.
Ja Mikki,ehdottomasti kannattaa tuoda tuo kortti esiin koska eivät välttämättä tule ajatelleeksi sitä ihan loppuu asti ellet itse tajua laittaa kapuloita rattaisiin:) Oon tosi iloinen kuullessani että oot onnistunu saamaan noi sokerit hallintaan! Sillon sitä varmasti voikin välillä vähän vetästä vaikka jonkun herkun:happy: Itse en ole uskaltanut kun pelkään sanktioita, varsinkin kun kärsin vielä tosta histamiini-intoleranssista, nyyh!
 
Mulla on ikää 30v ja suvussa on diabetestä niin terkkari suositteli kahta sokerirasitusta. Vähän hirvittää kun en mikään makean ystävä ole muutenkaan ja pitää vetää ihan överit. :yuck:

Joudun myös kahteen sokerirasitukseen. Syynä lähinnä ikä ja pco, joka kasvattaa diabeteksen riskiä.
En osaa yhtään sanoa tulenko voimaan pahoin testin aikana. Normaalisti kestän syömättömyyttä hyvinkin ja tykkään makeasta, mutta nyt raskauden aikana molempien sietokyky on kyllä tipahtanut.
 
Mä joudun kans sokerirasitukseen, koska BMI 25. Se tosin tulee vasta viikolla 25 tai siinä paikkeilla..
 
Värikkyyden ystävänä omat lempparit olivat vihreä-raitabody, jääkarhubody, vihannesbody, vihreät housut ja lapas-sukka-setti :smiley-bounce012
 
Ihan ok pakkaus, olisin tykännyt viime vuoden makuupussista enemmän. Vielä en ole päättänyt otanko pakkauksen vai en.. Onneks on aikaa vielä miettiä.
 
Aika neutraalit fiilikset, ei sinällään erityisemmin sykähdyttänyt. Makuupussi on ainoa, minkä haluaisin. Varmaan ajatukset juontaa paljolti siitä, ettei olla ottamassa pakkausta ja enemmän houkuttaa ajatus saada ommella jotain uutta ihanista kuoseista pienelle.
 
Takaisin
Top