Maaliskuu 2020

Toissapäivänä kun laitettiin pinnasänky paikoilleen, tuli jotenki todelliseksi se, että oikeesti meillä on kohta vauva täällä! Voisin niin ottaa hänen jo syliin :love7:Heartbigred:Heartred
 
Toissapäivänä kun laitettiin pinnasänky paikoilleen, tuli jotenki todelliseksi se, että oikeesti meillä on kohta vauva täällä! Voisin niin ottaa hänen jo syliin :love7:Heartbigred:Heartred

Mulla kanssa on jo kauhee vauvakuume :grin En millään malttaisi odottaa, mutta parempi pienen vielä pysyä muutama viikko masussa turvassa :hilarious:

Tänään oli myös viimeinen koulupäivä! Virallisesti äitiysloma alkaa vasta lauantaina, mutta sovittiin opettajan kanssa, että teen loppuviikon sellasia tehtäviä jotka onnistuu kotoa käsin. Sopii paremmin kuin hyvin, koska viime yönäkin heräsin klo 6 suhteellisen pirteänä (takana silti liian vähän unta, alle 7 h ja se ei mulle riitä) ja valvoin tunnin verran. Sitten kun kello soi 8.15 niin ois kyllä nukuttanut :wacky:

Ihanaa kun äippäloma alkaa, on oikeasti aikaa ja toivottavasti myös voimia valmistella tavaroita ja kotia vauvaa varten. Kamala kasa vaatteita ainakin on läpi käytävänä ja pestävänä.
 
Siis voi elämä mikä väsymys mulla on. Jaksan olla hereillä joku 8 h/vrk. Muuten nukun.
Yllättävää kyllä odotan synnytystä ja hiukan jännittää ettei vauva kasva kovin suureksi. Mun isoin on ollut 4060g ja siin sai kyl jo ponnistaa. Pienin alatievauva oli 3240 ja hän vaan tuli.
 
Heräsin aamulla viiden jälkeen kipuihin. Puol seiskalta loppui ja sit ei oo ollu mitään.
 
Meillä on asiat vielä totaalisen kesken - muun muassa huoneiden vaihto siten, että vauvan huone hoitopöytineen ja vaatekaappeineen tulisi lähemmäs vessaa, vaikka ei omaa huonetta vielä tarvitsekaan, ja sänky ( jota ei edelleenkään ole saatu hankittua) tuleekin meidän makuuhuoneeseen. :smiley-ashamed008
 
Mä niin ootan torstaita, kun sillon ultra ja lopullinen synnytystapaarvio.. Niiiiin toivon et istukka noussu vähän, että sais luvan alatiesynnytykseen :smiley-angelic003 Jos ei, ni en tiiä miten selviin. Turha stressaa ennen ku tietää mutta kauhulla lukenu sektiotietoa.. Plääh. Mulla siis viisi lasta syntyny alateitse niin siihen sellanen tuttujuttu fiilis, vaikka toki jännittää silti. Ja siltikin voihan sitä tulla hätä sektiota tai muuta.. Mut kyllä niin iso helpotus olisi ettei olisi esteitä alatiesynnytykselle

Millä mielin muut odottaa synnytystä?
 
Jännityksellä täälläkin odotellaan synnytystä :thumleft jonkinlainen kokemus ja tuntuma myös, kun viides tulossa, mutta silti kaikki niin erilaisia synnytyksiä, että koskaan ei tiedä, mitä tuleman pitää. Mulla oli tuota samaa ressiä vielä vähän aikaa sitten, mutta oli siirtynyt neljän sentin päähän ja täällä on kaksi senttiä raja, milloin saa synnyttää alateitse. Toki vieläkin on istukalla aikaa siirtyä kauemmas. Itsellä taipumusta runsaampaan verenvuotoon. Se tällä hetkellä jännittää ehkä eniten.
 
Muakin on alkanut jännittää jonkun verran. Eniten ehkä pelkään, että vauva jää jotenkin jumiin tai jotain :confused: Eipä kyseiselle pelolle varmaan mitään oikeaa tarvetta ole, mutta ensimmäinen kun on tulossa niin ei oo mitään kokemusta ennestään. Jännitystä ei yhtään helpota se, että eilen iv-rautahoidon yhteydessä tehdyssä ultrassa lääkäri sanoi vauvan olevan hieman keskivertoa kookkaampi :hilarious:

Te kokeneemmat, tiedättekö onko miten merkitystä missä asennossa vauva on synnytyksen hetkellä, jos on kuitenkin pää alaspäin? Tällä hetkellä bebe siis hengaa masussa ilmeisesti niin, että pää on kyllä alaspäin, mutta selkä on mun vasenta kylkeä kohden. Kääntyykö se sitten jotenkin synnytyksen käynnistyessä vai miten? Onneks on tulossa lääkäri maanantaina, niin voin siellä kysellä vielä ja mahdollisesti tarkempaa kokoarviota myös :grin
 
On merkitystä. Esikoinen tuli avotarjonnassa eli kasvot ylöspäin. Tämä vaatii jo itsessään muutaman sentin lisää tilaa, vaikeuttaa avautumista ja useimmiten vaatii imukupin. Mitään ei tarjonnasta vielä voi sanoa, synnytyksen käynnistyttyä sillä on vasta oikeasti merkitystä.
 
Jännityksellä täälläkin odotellaan synnytystä :thumleft jonkinlainen kokemus ja tuntuma myös, kun viides tulossa, mutta silti kaikki niin erilaisia synnytyksiä, että koskaan ei tiedä, mitä tuleman pitää. Mulla oli tuota samaa ressiä vielä vähän aikaa sitten, mutta oli siirtynyt neljän sentin päähän ja täällä on kaksi senttiä raja, milloin saa synnyttää alateitse. Toki vieläkin on istukalla aikaa siirtyä kauemmas. Itsellä taipumusta runsaampaan verenvuotoon. Se tällä hetkellä jännittää ehkä eniten.

Mä en muistakkaan mikä täällä on raja, voi olla et on myös toi pari senttiä. Viimeks oli siirtyy niin, ettei ihan päällä ollu, mut kuitenki niin kohdunsuun reunalla ettei oo turvallisella alueella. Mä niin toivon et siirtyy. Ihana kuulla et siellä siirtyny, jospa mullakin :smiley-angelic001:thumleft
 
Mua jännittää myös se että olisko synnytys spontaani vai käynnistyksellä. Yksi kokemus spontaanista synnytyksestä ja loput käynnistetty. Olis jotenki ihana kokea se että lähtee itsestään käyntiin. On kyllä helpottunut olo kun on rv36. nyt menossa, että oikeesti tää raskaus on kohta takana. Tää on ollu jotenki niin super pitkän tuntuinen ja tosi raskas..
 
Mä en muistakkaan mikä täällä on raja, voi olla et on myös toi pari senttiä. Viimeks oli siirtyy niin, ettei ihan päällä ollu, mut kuitenki niin kohdunsuun reunalla ettei oo turvallisella alueella. Mä niin toivon et siirtyy. Ihana kuulla et siellä siirtyny, jospa mullakin :smiley-angelic001:thumleft

Nyt peukut pystyyn, että sulla siirtyy myös turvalliselle alueelle. :thumleft mulla ihan samat fiilikset tästä raskaudesta. Ei ole aikaisemmin ollut näin raskasta ja fyysisesti vaikeeta raskautta. Kohta ohi jo ja ihana, kun mennään kohti valoisaa kevättä ja kesää :hello2
 
Minullakin on vauva enemmän siten, että selkä on oikeassa kyljessä ja jalat enemmän vasemmalla. Tosin nyt on ehkä tullut vähän keskemmälle.

Ultrattiin viime viikolla ja on tästä asennosta riippumatta jo raivotarjonnassa ja hyvin alhaalla.
 
Muokattu viimeksi:
Muakin on alkanut jännittää jonkun verran. Eniten ehkä pelkään, että vauva jää jotenkin jumiin tai jotain :confused: Eipä kyseiselle pelolle varmaan mitään oikeaa tarvetta ole, mutta ensimmäinen kun on tulossa niin ei oo mitään kokemusta ennestään. Jännitystä ei yhtään helpota se, että eilen iv-rautahoidon yhteydessä tehdyssä ultrassa lääkäri sanoi vauvan olevan hieman keskivertoa kookkaampi :hilarious:

Te kokeneemmat, tiedättekö onko miten merkitystä missä asennossa vauva on synnytyksen hetkellä, jos on kuitenkin pää alaspäin? Tällä hetkellä bebe siis hengaa masussa ilmeisesti niin, että pää on kyllä alaspäin, mutta selkä on mun vasenta kylkeä kohden. Kääntyykö se sitten jotenkin synnytyksen käynnistyessä vai miten? Onneks on tulossa lääkäri maanantaina, niin voin siellä kysellä vielä ja mahdollisesti tarkempaa kokoarviota myös :grin
En ehtiny viel lukea muitten kommentteja mut mun doula hehkuttaa just tota asentoa vauvalle. Se on kuulemma ihanteellisin ja luonnollisin ja vauvan on siitä helppo kääntyä synnytyksessä oikein.
 
Miten muilla menee?

Mä oon helpottunut että istukka noussu, ja suunnitteltua sektiota ei oo tulossa.

Ahdistavia päivä, kun voi mennä vielä niin kauan ennenku vauva syntyy ja sit tää kaikki korona myllerrys.
 
Muokattu viimeksi:
Korona ahdistaa ja harmittaa :sad001 Etenkin se, että vauvan isovanhemmat ei pääse katsomaan osastolle.

Mutta hyvä Jane, että sun ei tarvii ainakaan suunniteltuun sektioon mennä!
 
Äippäloma alkoi perjantaina, meinaa jo aika käydä pitkäksi :hilarious: Tai siis olisihan tässä kaikenlaista tekemistä, mutta kiinnostus jotenkin ihan nollissa kotiaskareisiin.
Tavallaan toivoisi, että pikkuinen jo pian tulisi, mutta tämän koronatilanteen takia parempi jos pysyisi "suojassa" lähemmäs laskettua aikaa. Toivo on kova, että tilanne ehtisi jo vähän rauhoittua siihen mennessä.
 
Sitä samaa kans mietin että koronatilanne saattaa olla parempi kun mennään kk eteenpäin. Toivottavasti

Mä en muistanutkaan et mullakin äitiysloma jo alkanu ties millon :) kyllä jotenki aika pysähtynyt,
 
Mä oon nyt parina päivänä jaksanut ihan eri tavalla kaikkea
Siis oon siivonnut ja pyykännyt ja lämmittänyt saunaa yms. musta tuntuu et keho alkaa valmistautua synnytykseen. Yleensä mul pehmenee kakka vrk ennen synnytystä ja suoli tyhjenee hyvin. Saas kattoo miten tälläkertaa.
onko muilla ollu jotain merkkejä edellisillä kerroilla mitkä ois viitannu synnytyksen alkuun? sauna seksi ja siivous kokeiltu. Shoppailu kielletty.
 
Takaisin
Top