Maaliskuiset untuvikot

Eikä nykyään mitään verikokeitakaan tarvitse tehdä raskauden toteamiseksi, vaan neuvoloissakin käyttävät tarvittaessa noita ihan samoja pissatestejä.

Mä oon tullu siihen tulokseen että nää foorumit ja keskustelupalstat vaan pahentaa tilannetta :D Eihän sitä ite osais mittä tajuta, että joku kipu viittaa siihen ja toinen tohon. Eikä ihan paniikissa ihmettelis ku ei ole oireita ja toisena päivänä on.. Ja varsinkin jos on ollu kokoajan ja sitte se loppuu tms. Sitä vois vaan tyytyväisenä olla raskaana eikä murehtia turhia :P

Joo nää foorumit on siitä "paha" että heti pitää verrata itseensä ja pähkäillä onko jotain vai ei. :) yritän parhaani mukaan olla enimpiä stressaamatta, jos liikaa alkaa miettimään niin pakko keksiä jotain tekemistä.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Neuvolaan soittelin eilen.. sanoi ettei verivuodosta tarvi olla huolissaan ja anto ekan neukkuajan 11.8.

Noh. Eilen illalla ja tänään tullut verta ku ois menkat. Kipuja ei edelleenkään, tissitkään ei enää arista. Pakko sitä on vissiin hyväksyy ettei myö sitä vauvaa saadakaan vielä maaliskuussa :( pitää käyä varmaan kohta TAAS hakee testi apteekista.. semmonen tunne ettei mahassa mitään elävää ainakaan oo :(

Tämmöstä tänne. Toivottavasti teillä muilla jatkuu raskaus onnellisesti! <3

Mulle sanottiin neuvolassa, että keskenmenon jälkeen testi voi näyttää plussaa useamman viikon. Hormoni poistuu kehosta hiljalleen. Itse tosiaan nyt käyn verikokeissa ja katsovat kasvaako vai laskeeko raskaushormonin määrä, kun ei ultraus vastaa oletettuja viikkoja.

Mile niinhän se tosiaan taitaa olla.. järkevintä siis kai soittaa neuvolaan taas huomenna.

Kovasti voimia teille vuotajille! Tuskallista tommonen odottaminen, että mitä oikein tapahtuu.

Täällä on revitty stressiä pahoinvoinnin helpottamisesta. Olin huonovointinen puolitoista viikkoa ja nyt menee paljon paremmin. Ei ole oksettanut muutamaan päivään. Vaikka huono olo tulee aaltoillen ja menee pois, tissit on TOSI arat ja mahassa kipristelee, niin silti pelottaa, että oksentamisen loppuminen on huono merkki. Tajuan rationaalisesti itsekin, että on ihan älytöntä stressata siitä, mutta ei voi mitään. Nainen ei ole kovin järkevä olento. :)

Ensi viikolla mennään kurkkaamaan, mitä mahassa näkyy, joten yritän siihen asti tsempata positiivisella mielellä. Ja yritän myös iloita siitä, ettei vessanpöttöä tarvitse halailla. :wink

Täällä käyty juuri varhaisraskauden ultrassa ja siellä se pikkukatkis löytyi <3 10mm sai gynekologi mitoiksi,oli vähä kippuralla,ni ei ihan välttis kunnolla saanu mitattuu,mut kuiteski vastaa aikaa.Sydän siellä jumputti..eli oli siellä joku :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Nyt 7+3 pahoinvointia kestänyt n. Puolitoista viikkoa, tänään oksensin ensimmäisen kerran. Muuten sujunut raskaus hyvin. :)

Mä niiiin ootan sitä alkuraskauden ultraa, mut se on vasta 6.8 eli melkein kolme viikkoa vielä, mulla sillon viikkoja jo 8+2.
Aikasemmaks ei saanu ku kaikki ajat varattuja kun toinen gyne kesälomalla.
Tietty terveystalolle tai mehiläiseen osk varmaan päässy aiemmin, mut tuplahintakin...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Kyllä se toi sellasen jännän tunteen ja ainakin nyt itte uskoo, että kyllä tässä raskaana ollaan. :D Toivotaan, että kaikki menee hyvin myös loppuun asti!

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Siis mitä?!
Toi Fb -ryhmien mainostuskielto on ihan pyllystä :D
Taitaa mullakin jäädä Vau.fi kohta historiaan..
On meinaan aika hurjat kriteeritkin päästä tuohon salaiseen ryhmään :/
Joskus esikon aikana täällä tuli pyörittyäkin (kunnes unohdin vanhat tunnukseni) ja nyt ajattelin uudet tehdä kun toista pukkaa ;)

Täällä siis laskettuaika viimeisten kuukautisten mukaan 28.2, mutta kierron mukaan n. 4.3.. kiitokset ylipitkällle kierrolle (32-34 päivää).

Last edited by a moderator:
Oonko liian vanhan aikainen kun mä en oo fb:ssa. En tiedä niistä mitään. :D

Mulla ollu nyt paripäivää ihan tajuton väsymys ja kuvotuksen tunne. Mut tänään se ei oo ollu niin voimakasta ja nännien arkuuskin hävinny.
Tässä illalla alko särkyä häpyluussa , miten yhtä äkkiä vain väsymys ja kuvotus voi kadota.
Mietin vai onko menossa tämäkin kesken. :/

Mä en myöskään ole Facebookissa eli yks yhtä vanhanaikainen ainaki löytyy :wink
Mulla mahan vihlomiset ja menkkatyyppiset kivut jatkuu + tissit kipeytyny tän viikon aikana enemmän. Pahoinvointia ei ole vielä näkynyt... Nyt 5+6 eli huomenna alkais sitte rv7 :rolleyes:
Ultra on viikon päästä maanantaina, jänskättää ihan suunnattomasti :oops:

Ihana kuulla, että teillä oli ultrassa kaikki hyvin <3

Tänään tuntui kuin menkat alkaisi ja käytöskin sen mukanen eli ärsyyntynyt. No ei menkkoja mutta keho käyttäytyy kuin ne olisi menossa. :) onko semmonen edes mahdollista? Oireet niin vähäiset rinnat vaan arat ja pahaa oloa? O.o tiistaina neuvola.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

@Tiarella: Itsellänihän on tullut tokaa muksua odottaessa kahetki menkat vaik olinki raskaana..siis mähän en ees tienny sillo ku vast hyvänen aika siin vaihees,ku tokat menkat oli vähä niukemmat..

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mä tuun päivittää olooni, päivä ollu ihana,oltiin tätini mökillä uitiin ja syötiin. aamulla kuitenkin häpyluun kohdasta todella arka ja iltaan kohden vatsa kramppaili. Eli saman tyylistä kun supistukset ( eli vatsa koveni ja pehmeni) kivun kanssa. Se kesti pahimmillaan pari kolme min, tuntu tosin pidemmältä. Äh, nyt alko taas... odotan vain ettei verta tulisi. Sitten olisi menoa se.. odottavan aika on pitkä keskiviikkona ultra.
Googletin että tämä voisi johtua suolen temppuilusta, en ole syönyt mitään erikoista.

Takaisin