Maaliskuiset synnärillä

Miksi joillain aloitetaan suoraan oksit.tipalla ja toisilla tabuilla?
Onko siihen muuta syytä kuin kohdunsuun tilanne?
Mikä Ninnuli sulla oli kohdunsuun tilanne ja raskausviikot nyt?
 
39+0 ja kohdunsuuta semmonen 1cm ja 2 sormelle auki. Kohta varmaan puhkaistaan kalvot kun pelkkä tippa ei riitä.
 
Mä oon luullut että oksit.tippa ois varma synnytyksen käynnistäjä. Itellä vähäistä menkkakipua, ei supistuksia edelleenkään. Alan pikkuhiljaa ärtymään tilanteesta.
 
Ninnuli87,miks ne käynnistää sinulla näillä viikoilla?
Tsemppiä kaikille,jotka para-aikaa synnärillä kärvistelee,voittopalkinto häämöttää:gen014
 
Koska esikoinen oli sytyessään (myöskin käynnistettynä) 4850g ja tämän pikkuneidinkin painoarvio on jo 4kg vaikka rv 39+1. Kätilö veikkas et se on varmaa semmonen 4200g syntyessään. Saas nähdä miten käy :)
 
Hienoa elinaa! Onnittelut pienestä pojasta!

Kuis sulla lähti noin vauhdilla sitten synnytys etenemään?
 
Täällä ollaan satks synnytysvuodeosastolla tyttö kainalossa :Heartred eilen illalla kuuden aikaan kotona meni vedet ja yöllä 3.23 synty sulonen tyttö ilman kummosia kipuja alateitse. Olisin jo nii valmis lähteen kotiin, ei ollenkaan tunnu et oon synnyttäny viime yönä :)
 
Mä sain taas jo 3 pvää cytoja, joten pääsin iltalomille, maanantaina takas taas. Ihanaa päästä välillä kotiin. ☺ Ennen kotiin lähtöä tilanne oli et reilusti kahdelle sormelle auki, kaulaa kait sama pari senttiä mikä ollutkin, ei supistuksia.

Mun kohdallahan kun raskausmyrkytys ei oo pahentunut niin kypsutellään k.suuta hitaasti jotta synnytys lähtisi ns. itsessään liikkeelle. Huomenna rv 39 ja viimeksi ultrassa pari pvä sitten paino arvio oli noin 2700g. Joten lääkäreillä ei kiirettä nopeuttaa käynnistystä, mä itse välillä hermoilen kun tylsistyn osastolla odottamiseen.
 
Täällä osastolla taas. Sain eilen jotain erilaista hormoonia kohdunsuulle ja viime yönä oli jo supistuksia, välillä aika kipeitäkin mutta aamulla kun lääkäri tarkisti niin sama 2:lle sormelle auki mikä ollutkin, huoh ja Blaah.. no kuitenkin täällä synnäri ihan täynnä porukkaa, mutta lääkäri lupasi että joko tänään tai huomenna pääsen oksitosiinitippaan kiinni, synnärin tilanteen mukaan. Josko alkaisi sitten jotain tapahtumaan..
 
Oksitosiinitippa kokeiltu tänään, ei edelleenkään supistuksia, vähän menkkajomotusta. Ei muuta kerrottavaa.. Blaah..
 
Miten ihmeessä se voi olla noin vaikeeta?? Oon luullut, että käynnistys onnistuu helposti mut kuulostaa aika kurjalta tuo Pippan!
 
Sanoja niin mäkin luulin, että kun käynnistellään niin kyl se käynnistyy, mut mun kohdalla mikään yritys ei oo johtanut toivottuun lopputulokseen.
Oksitosiinia sain ihan maksimit mitä voi edes antaa mut siitäkään ei mitään kunnollista, tunnin kävelylenkin jälkeen melkein yksi supistus, saanen nauraa. Illalla olin ihan maassa, hyvä etten itkenyt miehelle sairaalassa ja sanoin et haluan kotiin. Mut pääsinkin taas vaihteeksi kotilomalle. Lääkäri meinas että kun kohtua on niin paljon ärsytetty niin nyt sit rentoutumaan kotiin ja jos se lähtisi muutaman päivän sisään itsekseen käynnistymään. Mua on sorkittu niin paljon alapäähän kahden viikon aikana et kyl se ois käynnistynyt jos ois niikseen. Huomenna kuitenkin täytyy mennä synnärille välitarkastuksiin ja jos kaikki kokeet taas ok, niin saan varmaan olla kotona maanantaihin. Sunnuntainahan se laskettu on.
 
Tultii synnärille käymään.Käyrillä supistuksia tuli 6-8min välein,kipeitä ovat. Vauvalla kaik ok.
Jäin tänne nyt ainakin hetkeksi nukkumaan ja kivunlievitykseen.Sisätutkimuksessa kohdunkaula hävinny,mutta paikat vielä kiinni.Toivotaa et lähtis tänä aikana aukenemaan,kun täällä olen ja ettei tarvis lähtee enää kotiin
 
Oli ja meni.Kotona taas.Kuhan kävin vähän nukkumassa opiaatin voimalla muutaman tunnin ja sit odotteleen kotiin,josko alkais supistukset tihentyy.Eipä oo vielä,hyvin epäsäännöllisiä, 8-25 min välein :shifty:
 
Takaisin
Top