Maaliskuiset synnärillä

Osastolla taas vaihteeksi, tänä aamuna kohdunsuu oli enää vain 1 sormelle auki, lääkäri sanoi et helposti tulee ns. takapakkia (muutama pvä sitten oli 2-3 sormelle auki) jos paljon ärsytetään kohdunsuuta.
No, ballonki laitettu, katsotaan alkaako mitään tapahtumaan.
 
Toivottavasti Pippan nyt alkais tapahtua. On tää käynnistely kestäny jo niin kauan et sais jo syntyä! Tsemppiä ja jaksamista sinne.
 
Mut jotain hyvääkin tänään, nimittäin ballonki tipahti reilu tunti sit ja lääkäri kokeili niin on sellaset 5 cm auki ja cytoja sain kohdunkaulan kypsyttelyyn vielä. Ja mitään kunnon supistuksiakaan ei vielä ole, lähinnä sellaista pakotusta ja menkkajomotusta. Toivottavasti sais nukkua yön ja aamulla luultavasti kalvojen puhkaisuun. Maltankohan nukkua ollenkaan kun kerrankin tapahtuu jotain! ! ☺
 
Itse tulin kanssa reilu tunti sitten synnärille.Niin kamalat supistuskivut,ettei toista rajaa.Sain taas oxynormia,mutta tuntuu ettei se näihin kipuihin auta kuin vähän. Lisää lääkettä saan vaan kun pyydän.Lisäksi lämpötyyny alaselän kipuihin tuntuu mukavalta.
Kohdunsuun tilanne lähes sama kuin viimeeksi,melkein yhdelle sormelle auki ja vauvan takana.Jotta kyllä tuntuu toi kopelointi niin että tukka meinaa lähteä päästä.Toivottavasti alkais tapahtuu jotaa tän yön tai huomisen aikana.

Pakko lisätä kokemuspohjaa tänne,oxynormista lievä apu supistuksiin,jotka tulee alle 5min välein,paikat edelleen auki vaan yhdelle sormelle.Sain nyt kipuihin lisäksi petidiini pistoksen,josko se auttaisi.Mikäli ei vieläkään niin sit saan jonku pistoksen,mikä rauhoittaa supistuksia et sais oikeesti nukuttuu. Lisäksi alaselän kipuun kaksi Aquarakkulaa,sattui muuten ihan julmetusti,ampiaisen pisto.Enempää ei meikäläinen suostunu otatuttaa. Lievittää kyllä kipua sillä alueella,mutta mielummin kärsin alaselän jomotuksesta kuin otan enää ainuttakaa rakkulaa.Huh
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä Aqqu!! Oon miettinytki pojan syntymästä asti et ootkohan mahtanu jo synnyttää, tiistai on loistava päivä siihen! (Viikonlopuks sit nähtävästi kotiutetaan) kestämistä kipuilujen kanssa ja voimia supistuksiin! ♥

Edit: mulla amme ja lämmin vesi auttoi aika paljon, tuli liikuttuakin siä sen vertaa että paikat aukes hienosti senkin tunnin aikana vaikka ajattelin että voi vähän hidastaa... ja ylistys ilokaasulle!! Se laitto mut juokseen ympäri salia :D mut se onkin eri tarina se, kirjoittelen sitä sit kotoo käsin viimeistään loppuviikosta :)
 
Tsemppiä aqqu! Tänään me synnytetään! ☺
Oon nukkunut parin tunnin pätkissä, alaselkä on kipeä ja pää vielä kipeämpi. Nää sairaalan tyynyt ja sängyt on ihan persiistä. :-\
 
Akupunktioneulat auttaa kuulemma tosi hyvin alaselkäkipuihin synnytyksen aikana ja ne ei satu yhtään.
 
Epiduraali laitettu viiden aikaa,kun kivut yltyivät sietämättömiksi.Sit laitellaa tossa seittemän jälkee käynnistymää jotta tänään hyvällä säkällä saadaa pienokainen maailmaa.
Ilokaasu ei ollu mun juttu,ei auttan yhtää mihinkää,kuuppa vaan meni entistä enemmän jumii.

Päivitystä.Supistuksii tulee tämän tästä monitoria kun katsoo,luojalle kiitos epiduraalista,tuosta pelastavasta tekijästä.Musta ei olis koskaan luomusynnyttäjäksi.Laittaminen ei ollu niin paha kuin ajattelin.
Hui kauhee,viereisestä huoneesta kuului järkyttävää huutoa,joku ei ehkä oo saannu epiduraalia ja haluaa kokeilla luomuna..kylmät väreet meni,et mitä jos mieki huudan tollee tai et tästä epiduraalista ei oo mitään apua,kun vauva lähtee työntymää ulos.
Ukko teki legendaariset,kävi tupakalla eikä muistan mikä mun huone on ja aukas just tän huutajan oven.
Nyt alkaa tuntuu siltä et minusta ei oo tähän :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä synnytys käynnissä..tai siis supistuksia tullut tiheästi 8,5h, joista olen huutanut 5,5h..sitten sain kohdunsuun puudutuksen pahimpaan hätään ja kun lääkäri kerkesi paikalle niin epiduraali laitettiin. Sen jälkeen ollaan odoteltu ja levätty..vauva liikkuu hyvin ja sykkeet on kohillaan :):Heartred kalvot on puhkaistu myös. Nyt se koittaa väkisin työntyä pihalle ja yritän vaan rentoutua enkä pistää hanttiin/työntää. Vähän hankala tunne..mut jospa se tästä. Pääasia ettei käy kipeää! Ihana kätilö on meillä :Heartred Voi ihanaa, nyytti saapuu kohta maailmaan :Heartred Mutta aivan kamala kipuhan se alku oli, sitä ei voi kieltää. Taisin huutaa ettei ole ihmisten hommaa tämä tämmöinen :D
 
Takaisin
Top