Maaliskuiset mutinat

Taksiin (ja sinne omaankin autoon synnyttämään mennessa) vaan mukaan muovitettu frotee tai vaik jätesäkki ja pyyhe peffan alle nii isoimmat vahingot ei mee penkille. Ilmeisesti eri taksifimoilla on erisysteemit korvausten kanssa jos penkit menee eli kannattaa ees yrittaa suojata :)

Pinkkis, onneksi ei oo itsellä sairaalat noin kaukana. Esikko syntyi tosiaan kahdessa tunnissa ekasta supparista.

Meillä tosiaan mies tekee reissutyötä ja jos just silloin sattuu olemaan reissussa, niin sit on hieman hankalampaa.
Mummon tulee varmasti esikoista katsomaan ja jos hän on jostain syystä estynyt, niin sit mun isä saa luvan tulla :)
Ainut vaan on sit tuo kulkeminen itsellä sairaalaan, mutta tosiaan meiltä on vaan kilometri sairaalaan, niin mä meen vaikka pyörällä jos ei muuta oo :)

Meillä on sairaalaan joku 5km et ei tuota ongelmaa. Se mikä mietityttää onkin sitten tuom esikoisen hoito, meillä kun ei ole hirveästi tukiverkostoja lähellä. Ystäviä toki jotka haluaa jeesata mut kaikilla on itelläänkin pieniä lapsia ja yleensä nää synnyttämään lähdöt tapahtuu yöllä. Naapurit on luvanneet jeesata mut katotaan nyt miten tehdään.

Taksiin (ja sinne omaankin autoon synnyttämään mennessa) vaan mukaan muovitettu frotee tai vaik jätesäkki ja pyyhe peffan alle nii isoimmat vahingot ei mee penkille. Ilmeisesti eri taksifimoilla on erisysteemit korvausten kanssa jos penkit menee eli kannattaa ees yrittaa suojata :)

Pinkkis, onneksi ei oo itsellä sairaalat noin kaukana. Esikko syntyi tosiaan kahdessa tunnissa ekasta supparista.

Huh... onneks täältä saa päivystävän kätilön mukaan jos tarvii ambulanssilla lähtee

Meillä on sellanen reilu puolen tunnin ajomatka onneks vaan. Voi olla että seki tuntuu siinä tilanteessa pitkältä :D Ja toivon vaan että on miehellä työauto sillon pihassa. Meinattiin että ei ostetakkaan omaa autoa ku turhaan se sit seisoo työpäivät tossa pihassa.

Hattaraa: yksin huoltajat kellä ei oo ketään joka ottaisi lapset synnytyksen ajaksi hoitoon on sosiaalitoimen kautta hankittava tai mll:n kautta tai jossain 4h kerhon kautta. On olemassa myös varamummo palvelua jossain päin Suomea. Jossain saattaa myös onnistua päivä hoito paikka tms. Ainakin joksikin aikaa. Mutta kaikkihan nämä on sovittava hyvissäajoin ennalta ja ilmaisia tuskin on mitkään. Sairaalaan ei saa ottaa mukaan, sieltä kyllä soittaavat lastensuojeluun sitten jos ei mitään muuta vaihtoehtoa ole ja esim. Jos syöksy synnytys tms. Kiireellinen. En tiedä ottaako hätätingassa ampparikaan kyytiin jos hoitoa ei ole. :D

Tosta laskettelusta että itseä kans kiinnostaisi lautailemaan mutta voisin olla melkoinen riski siellä ja alkaa olemaan jo edessä painoa liiaksi jotta pysynenkö enää edes pystyssä. Edellisestä kerrasta on parivuotta aikaa.

Luruh: kyllä sun pitää nyt itteäs kuunnella. Ja jos lääkäri sulle kirjottaa saikkua ni ei sun tartte mitään selitellä työnantajalle. Pidät asiat omana tietonasi.

Kunusiini : hyvätkään hermot ei riitä yskässå kun lorisee. Vasta itse yskästä toipunut

Pinkkis : kysistä mulla hyvät kokemukset. Kätilö oli ihana. Rakkaudella teki työtään. Osastolla taas erimeininki...itsellä oli housussa vauvan vaippa. Hyvin kesti tunnin matkan ja hoitaja sanoi että olipa hyvä idea :D ensikerralla sama juttu.

Onpas kiva helistin!
Mä kysyin tosta laskittelusta kätilöltä ja kätilö oli sitä mieltä ettei enää kannata rinteeseen mennä. Antoi vinkin, että pitäisi vältellä kaikkea missä pitää käyttää kypärää. Tietty kaikki oman fiiliksen mukaan. :) Oon kyllä ajatellut normaalisti pyöräillä vaikka siinäkin kypärää pitäisi käyttää.

Me oltiin kans viime viikko Rukalla ja neuvolatäti oli laskettelusta sitä mieltä että jos on kokenut niin vois mennä jos haluaa. Kävin sitten yhden päivän ja pysyttelin helpoimmissa mäissä, kyllä se pahasti kaatumisen riski oli kuitenkin koko ajan takaraivossa vaikka kaikki meni hyvin.. Eli ei niin nautinnollista kun muuten. Kävin myös moottorikelkkailemassa ja siinäkin on kypärä käytössä.. Ehkä nää hurjimmat lajit saa nyt jäädä tauolle :D

Sairaalaan meillä on matkaa non puoli tuntia mutta selvis nyt ru:ssa että tämä lähin onkin heinäkuun kiinni eli joudun varmaan lähteä Helsinkiin (tunnin matka) tai sit kotkaan johon vähän lyhyempi matka.

Nolo hormonihirviö täällä itkee aku ankka mainokselle mikä alkaa siitä että nainen tekee raskaustestin ja poika kasvaa teiniksi :p ihan höpöjuttuja tuleekin sitten itkeskeltyä näiden hormonien pyörteissä.

Esikoisen odotusaikaan olin apteekissa käymässä, seinällä oli kuva vastasyntyneestä, joku D-vitamiini mainos olisiko ollut.. Siinä luki "tervetuloa maailmaan". Enempää ei tarvittu ni tulevan äidin hanat aukes. :D

Oonko ainoa itkupilli? Normaalisti en koe olevani kovinkaan herkkis niin tää on jotensakin aina yhtä hämmentävää :p

Luruh aivan ihan helistin <3

Salmiakki: täällä yks sun lisäksi. Tänää viimeks menin ukon luo ja annoin pusun. Se Alko itkettää ja sit sanoin vaan ihan puskista että älä unohda mua ja sit aloin parkumaan vielä enemmän. Toisen kerran Alko itkettää (sain pidäteltyä) ku mentiin koti pitsaan ja tilasin guatro statgion pitsan ja se ei sit ollukkaan hyvää. Pakko oli sitä sit niellä vaikka maistui pahalle.

Myöki käytiin siellä rakenne ultrassa ja poikahan sieltä on tulossa. Tosi jännää kahden tytön jälkeen. :O tyttöjen vaatteet ollaan lonittu ja kaikki mitä ei käytetä niin odottaa kirpparia. Ja niitähän riittää. Sit vähän poikajuttuja käytiin eilen kirpparilta meille. Hirmu Puyol laittaa mitään vauva juttuja Ku niin pitkä aika sitten vielä mut aika menee kyllä niin nopeesti ja miullakin vielä harjottelu tässä välissä niin onhan se hyvä muutama body ees olla kotona.

Laskettelusta niin mie varmaan menisin rinteeseen jos olis mahdollisuus. :) en laskis ihan niin kovaa ja muutenkin järkeilisin vähän mut että olis ihanaa. Mie oon luistellu. Tosin nyt vaan lasten kanssa sillon tällön mut esikoisen aikaan 4 tuntii viikkoon aina äippälomalle asti. :) meillä neuvola sano miusta aika hyvin että just jos kokemusta on niin niin tuommosessa missä tietää että voi kaatua niin siihen osaa varautua ja ennalta jo vähän aatella miten ottaa vastaan. Kun taas talvella ulkona kävellessä se kaatuminen voi tulla niin yllättäin kun ei oo aatellu että pitäs varoa. Miusta oli aika järkeenkäypää ja sitä oon noudatanu.

Matkasta synnärille niin meillä on noin 45min ehkä. Ja lapset pitäs kai saada hoitoon johonkin. Ei olla mietitty ollenkaan vielä. Miun on tosi hankala ees miettii koko kesää kun nyt on eka poika ja eka kesä raskaus. Niin jos syntyy niinku esikoinen niin kesäkuussa tai jos niinku toinen niin heinäkuun alussa tai sitten jos menee yli niin saatetaan olla elokuun puolella. Eli mietippä tuossa sitten kesää ollenkaan. :-D vauva syntyy kesällä. Niin oon aatellu ja niin ollaan sanottu. Niimpä mitään kesäsuunnitelmia ei niinku ole. :-D

Mä itkin yhden illan sitä, kun mies sano että näytän siltä kuin olisin raskaana. Kuittasin sitten sille että sille tulee kaljamaha vielä joku päivä. Mies sitten tästä "loukkaantui" ja mä aloin parkumaan... En voinut käsittää miten voin olla niin julma ja pahoittaa toisen mielen noin :laughing021

Meillä lähin synnytyssairaala on reilu 200km päässä, joten hieman jo hirvittää millä tavalla sinne mennään ... Yritän olla ajattelematta koko asiaa. Ambulanssiin tms ei kyllä olisi mukava synnyttää :(

Mulle riittää ihan oman ajatuksen voima ja vesihanat aukee. Itken ihan kaikelle tällä hetkellä, ja välillä itken vaikka ei ole mitään syytä. Ja mies nauraa vieressä... Viimeksi eilen alkoi itkettää ostoskeskuksessa kun siellä oli lasten musiikkiesitys menossa. Oli niin liikuttavaa katseltavaa :).

Takaisin