Lyhyt luteaalivaihe?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nuska76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa!
Osaako joku sanoa, että saako lugesteroneja tai clomeja yksityiseltä gyneltä VAIKKA ei olisi muuten lapsettomuushoidoissa?

Mä olen nyt keräämässä ”dataa” ovulaatiotesteistä ja alkaa näyttää siltä, että mulla ongelma olisi nimenomaan lyhyessä luteaalissa tai joissain kierroissa en ilmeisesti ovuloi ollenkaan. Eli riittääkö tällainen itse testien kanssa kerätty tieto gynelle määräämään lääkkeitä ovulaation tueksi tai luteaalivaihetta pidentämään? Aiemmin on siis jo tutkittu sen verran, että mitään vikaa ei pitäisi olla minussa eikä miehessä.
Mulla ihan sama homma täällä. Kierto itsessään maltillinen, edelliset kolme olleet 33,28 ja 29, mutta ovis ollut vasta kp 19 kahdessa viimesessä ni väkisinki jää luteliaali liian lyhyeen. Mietinmässä myös ensi kierrosta mennä yksityiselle keltarauhashormonia ruinaamaan. Cerazetet lopetettu tammikuun lopussa.

Nostellaan tämä muinainen keskustelu. Olisiko viimeaikaisia kokemuksia liian lyhyestä luteaalivaiheesta? Mulla ollu ongelmia sen kanssa esim nyt näyttää jäävän 9 päivään. Aiempien raskautumisten kanssa ei ole ollut ongelmia mutta silloin en tikuttanut ovulaatiota eli ei ole tietoa mikä tilanne ollut aiemmissa.

@Qkkuu tästä on jo hetki kun kirjoittelit ja oot voinut saada jo tähän apuja. Mutta tuntuu että tuota 10 päivää pidetään rajana, joten uskoisin että saisit tuohon 9 päivään tukea luteaaliin.

Mulla luteaali on useimmiten 10 päivää, harvoin 11. Oon jäänyt vähän arpomaan, että saakohan siihen apua.. Mutta kävin nyt tässä kierrossa mittauttaa progesteronin luteaalissa dpo7 ja jää alle luteliaalin viitearvon. Käyn varmaan tulevassa kierrossa keskustelemassa gynen kanssa että josko olisi aika ottaa käyttöön luteliaaliin tuki.

Täällä terolut käytössä, kiinnostelis kovasti, onko kokemuksia siitä että

milloin plussa tärähtänyt näytölle terolutkierron aikana?
Minkälaisia oireita? Vai oliko oireita?
Mulla kokoajan fiilis et menkat alkaa ku terot loppuu eikä tässä mikään oo tarrannu🫠
Mulla tää on ensimmäinen terokierto ja ollu käytössä kp 15-24. Tänään viimenen nappi nassuun.
Mulla kierto jääny tosiaan kp22, joten näin pitkällä en hetkeen oo ollutkaan😂

Mulla kokoajan fiilis et menkat alkaa ku terot loppuu eikä tässä mikään oo tarrannu🫠
Mulla tää on ensimmäinen terokierto ja ollu käytössä kp 15-24. Tänään viimenen nappi nassuun.
Mulla ei terolut oo käytössä, mutta lugesteron on.
Itellä heti 9 dpo pamahti plussa ja lugesteronien käytön aloitin 3 dpo.
Lugeja käyttäessä oireina oli oikeestaan vaan perus menkkaoireet jotenki vaan hiukan intensiivisempänä.

Mulla oli terojen lopetuksen jälkeen 2 päivää ennenkuin sit kolmantena päivänä alko kierto, plussia ei ollut silloin kun ei ollu vielä meidän diagnoosi selvillä ja kokeiltiin vaan saada tiputtelu kuriin ja se siihen tepsikin.

Mulla oli terojen lopetuksen jälkeen 2 päivää ennenkuin sit kolmantena päivänä alko kierto, plussia ei ollut silloin kun ei ollu vielä meidän diagnoosi selvillä ja kokeiltiin vaan saada tiputtelu kuriin ja se siihen tepsikin.
No voi sentään, nää vielä vahvisti sitä että ei oo kukaan sinne tarrannu kiinni. Nyt dpo12 ja kristallinkirkasta negaa näyttää😔

Takaisin