Loppuvuoden KilonKaristusKimara

PojanÄiti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Haasteeksi mammoille ja mammojen kiloille[:D]

Eli uudeksivuodeksi 3 kiloa kevyempi mamma.
Huomisaamun painosta pitää sulaa 3kiloa pois uuteenvuoteen mennessä.
Joka on noin 500g per viikko.
(saa mennä enempikin, en vastustele[8D])


Huomisen aamupainon merkkaan ylös tänne, oli se karu totuus mikä tahansa.
sen painon tiedän kuitenkin olevan väliaikaista vain[;)]
Kaikkien ei toki tarvitse kilojaan kuulutella,
Voi vaikka laittaa kymmenluvun ekan numeron kakkosena (esim. 45.6 onkin 25.6)[:D]
Näin pysyy perässä pudotuksessa ja jonkun asteinen yksityisyyden tunne pysyy taskussa[:D][:D]
Mutta tyyli siis vapaa!!

Kaikki mukaan KilonKaristusKimaraan!!
Jaetaan vinkit, tsempataan, nautitaan
ja otetaan tiukan rennolla otteella kaikki irti itsestämme (noh- ainakin se 3kg[8D])!!!
Mars ALAMÄKEEN!!!!!!![:D]

 
Jos painoa et halua tai sinun ei tarvitse pudottaa
niin liityhän kannustusriveihin tsemppaamaan!!

Eiku menox!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kevyempää loppuvuotta kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
meiti on messissä!

tänään 77,1 kiloa [8D]
synnärille mennessä paino 90,9 kiloo.... hups! [8D] (...nyt synnytyksestä puoltoista kuukautta.)

160 senttisessä kropassa tuntuu aika pahalta... 60 kiloo ois kiva taas pitkästä aikaa [:)] mut tavoitteena on kyllä että ens kesänä olis taas siinä kunnossa. puolen kilon tahdilla, mikäpä kiire tässä on kun imettääkin vielä [:)] hitaasti vuosien aikana kertynyt ylimääräiset niin hitaasti ne lähteekin... toki jos nopeampaa lähtee niin seki hyvä!
[;)]

Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville, eiköhän tuo kolme kiloo lähde, kevyesti [;)]
 
Kopion tänne[;)]:

Mulla tänään aamupalaksi tälläinen smoothie:

maitorahkaa dl
mehukeitto (sokeriton) 1,5 dl
maapähkinä 2 rkl
kaurakese 2 rkl
jos olis banaani ni se kans

Tolla saa päivän liikkeelle; hyviä rasvoja, kuitua, protskua ja ei lankaan huonoja hiilareita
Sitten sitä vettä- jotta saa vatsan toimimaan.

Päivän treeni on 1 päikkäreiden aikaan 45 min kuntopyörää, 15 min lihaskunto käsipainoilla ja 15 jooga/venyttely.

PAINO la aamu: 66,5 kg (mulla toi on punnituspäivä)
pituus 161 cm, joten vielä olen ylipainon puolella[>:]

Mä en enää tiputtele raskauskiloja (jäivät synnärille) vaan tässä on menossa ne kilot, jotka hiipivät lanteilleni kuin varkain 1,5 vuoden aikana ennen raskautta.[&o]
Muutettiin omaan taloon ja kas kummaa, kun oli ihanaa miehen kanssa nauttia iltaisin takkatulen ääressä/ omalla terassilla/pihakeinussa herkkuja lasten nukkuessa jne. Ja siinä samalla lopetin urheilun.
Mutta nyt on tahti toinen; aloitin ennen plussaa treenamisen ja jatkoin läpi raskauden ja edelleen jatkuu.
Ruokavaliossa suurin muutos on hyvien rasvojen riittävä saanti, kohtuus, säännöllisyys ja turhat ja huonot hiilarit minimiin arkiruokailuista; viikonloppuna saa sitten rentoilla ruoan suhteen enemmän[8D].

Tsempit meille!!!
 
ja juu tonne toiseen ketjuun jo rustasin että mukana ollaan ja paino nyt 70.6, 3kg on hyvä alku mut yli 10kg pitäis kaiken kaikkiiaan lähteä...raskaus aikana tuli 15kg ja laitokselle jäi vain 4kg ja multa ei kilot karise pyhällä hengellä vaan kovalla kurilla ja liikunnalla.

kaipaan hyviä ja terveellisiä ruokaohjeita...varsinkin aamupala joka pitäisi nälän pois mut ois kevyttä...
 
Huomenet!

paino tsekattu 76,3. Tästä ei voi kuin mennä alaspäin...[;)]
Mailiksen kanssa aika samoissa. pituuskin lähellä toisiaan.
Olen pari senttiä vaan lyhyempi, 158cm (aamusta mitattuna[8D])
Ja se 60 kans tavoitteena.

Mä alotan suoraan kunnon nesteytyksellä
vettä vettä vettä!!!
isänpvä ruoat tuntuu kovasti turvottavan.
Sitten hedelmiä runsaasti
päärynä
omena
banaani
mandariini
päälle vielä pakaste marjoja
Niistäkin saa nestettä reilusti.
Plus tietty teelitra[:D]

Lounaaksi otan jotain kohtuu tuhtia koska menen hammaslääkäriin
ja pystyn syömään taas ties milloin...
ehkäpä wokkaan kasviksia ja kikherneitä. Mutulla mennään.

Mä kanssa polkasen kuntopyörää hammiksen jälkeen.
nyt ensiks hihat heilumaan jotta saan kodin anoppikuntoon.
Painot nilkkoihin ja touhuamaan... ensin pulisen kaikki foorumit läpi[:D][:D]
 
Hups!
Eipäs ollutkaan hedelmiä...

Sulatan pakaste mansikoita
sekaan mehusoppaa (sokeriton kans)
mandariini (ainoa minkä löysin :(  )
Ja pähkinäsekotusta rouskutettavaksi
+tee +vesi

Kirsikka meneksää pointseilla?? Paljon saat syödä?
Mä laskin just et 30p sais päivässä kun imettää.
Ja aamupalasta, mulla parhaiten nälkää pitää juurikin toi Kaikan tyyppinen aamupala,
maitorahkaa, banskua, Ne on sillai tuhtia mut samalla kohtuu kevyttä.
Nyt siis ei ole kumpaakaan joten blaah!
ilalla kauppaan.
 
Mä en ole ikuna perehtynyt painonvartiohin joten;

monta kaloria on yksi piste?

Mä menen ka 2000-2300kcal/vrk ja tällä olen saanut synnäriltä kotiutumisen jälkeen tiputtanut sen ~7 kg ja kuusi olis helposti poisannettavissa[:D]

No nii- ei tarvi nukkuvaa lasta syöttää, kun rääkyy siihen malliin vaunuissa-> kärsivällisyyttä neitiseni, mä tuun!

mo!
 
Ei ole aamupaino, mutta tämänpäiväinen kuitenkin.. Eli 75.5kg ja kokonaismääränä se 10kg pitäis pois saada, ni ois hyvä...  Mä luulen kyllä et tää viikko tulee menee noitte jämien syönnissä (siis niitä cupcakeja yms.) mut yritän sit kotona jumppailla kepin kanssa ja vaikka hulavannetta pyöritellä vielä lisäks [;)] Toisaalta mun ongelmani aina on, etten syö tarpeeks ja syön vääriä juttuja [:D][:D] Et toivottavasti saan tippumaan [;)]
 
Tämän aamun paino 56,4kg, eli siitä lähettiin [:)]
Teen huomenna pitsaa karppaus pitsapohjan ohjeella, pistän sen ohjeen tänne, mikäli tulee hyvän makusta. [:)]
Oon pitkään halunnu pitsaa namms mut en oo saanu niin nyt aattelin, että pakko tehä!
 
Voisin siis lisätä kans, et valitettavasti mun kiloistani ei oo ku 1,5kg raskauskiloja [:(] Mut kaikki muut ylimääräiset saa lähteä kyllä kanssa! Ja siis pituutta se 162cm..
 
No niin eli täällä oli aamulla paino 91,8 kg ja pituutta on 175cm. 15kg olis ihan kiva saada yhteensa pois. Mulla luultavasti/toivottavasti lähtee ekana viikonloppuna pois enemmän kuin se 500g sillä prkl kuukautiset alko nyt ja tupaa olemaan hieman turvonnut olo.

Minä aloitin aamuni ihan 2 ruisleivällä ja kupillisella mehukeittoa.
Tein ja söin juuri sosekeittoa NAM NAM(peruna, porkkana, sipuli ja chilikastike) tarvikkeet löyty kaapista, niin ja laitoin viellä lusikallisen raejuustoa lautasella sekaan. Mies kyllä tulee illalla kitisemään kun siinä ei ole lihaa ja on kuulemma ihan sama kun olis syömättä [:D]mutta herra on hyvä ja tekee ite jotain muuta jos ei kelpaa. Minä tykkään sosekeitosta ja pitäis varmaan tehdä useammin. Tein kyllä sitten vielläå onnikalasalaatin ja sitä syön myöhemmin.

Minä pudotin työpaikan järjestämillä painonvartioilla (3x12krt) joku 35kg, ihan en tarkasti niitä pisteitä laskellut vaan vähän itselleni sopivammiks muuttelin ja hyvin toimi. Ajattelin kyllä nyt katsastaa myös tuon kiloklubin.
 
Mukana ollaan, tämän aamun alkulukemat 66.8kg. Kuuteen kymppiin jos pääsisi kesään mennessä niin tyytyväinen olisin [:)]
 
Mäkin oon mukana! [:)] Pakkohan ne kilot on sitten tiputtaa kun on kerran julkisesti luvannu [;)] (Asiaa ei kyllä paljoa auta, että tässä samalla syön voitaikinaan tehtyjä pasteijoita...)

Paino tänä aamuna 76,2kg eli aikas tasan 3kg ois raskauskiloja jäljellä. Toivosin kyllä, että loppujen lopuks saisin painon hilattua jonnekkin 65-67kg..

Kai sitä vois aluks koittaa 200kcal syödä ja kattoa miten sillä lähtee paino tippumaan [:)]
 
Loistavaa kun meitä on näin monta!!!!!
Kyllä me tällä porukalla saadaan maapalloa reiluusti kevyemmäks uuteenvuoteen mennessä[:D][:D]

Isot tsempitykset kaikille!!!!!

Mulla jäi heti ekana treenit väliin, kun höpöteltiin anopin kanssa montatuntia...[>:]
mutta ruokajutut on pysyneet ihan aisoissa.[:)]
Nestettä menee kovasti, teetä jo muutama litra, samoin vettä. Pissalla ravaan...
Kauppaan kipaisen vielä kunhan isäntä palaa reissultaan.
Hedelmiä ja kasviksia mahd.paljon,
ja sitten vaikka uus tukkaväri tulevien uusien muotojen kunniaksi[:D]!
 
Täällä tehty reenit ja ruokailut ajallaan ja oikein.
Nyt pitäisi iltapala vielä syödä...taitaa olla tonnikalaa ja raejuustoa ja tomaattia tai maitorahkaa ja ananasta..
tai jos hurjaksi heittäydyn- ruisleipää ja tonnikalaa[:D]
Ja tietty pähkinää kourallinen.
 
Iltoja! nyt vasta ennätin tännekkin tälle päivää :)

Eli täälläkin löytyy KILOJA! harmi vaan että niistä enää 2 on raskausajalta, ne on nuo vuodet taaksepäin kun miettii mitä on tullu tehtyä. Lihoa pätkäytin aika yhtäkkiä kolme vuotta sitten 65kg:sta tuonne 82kg (ihan älyttömät työvuorot ja siitä johtuva todella huonot elämäntavat)....
Nyt paino siis 75kg, ennen raskautta 73kg (johon kerkesin laihduttaa) pituutta täälläkin vaivaset 161cm!!! [8D][8D][8D]

Huonosti lähti tämäkin päivä liikenteeseen siinä määrin etten tajunnu(tai kerenny?!??!!??) taaskaan syödä aamusta mitään! eli mulla lähtee tämä liikenteeseen siitä että saan taas kunnon ruokailurytmin itelleni. koirien kanssa kävin vetämässä kyllä lenkin ja vähän koitin juostakkin siinä samalla (siis ihan pienen matkan vaan, vielä en USKALLA rehkiä ihan älyttömiä... jälkitarkastus 2.12), ja se tuntu hyvälle, mikä on ihme koska en ikeesti siitäkään lajista oo ikinä välittäny [:D]
 
Kaika tiäx, ei mitään tietoa kui paljon yksi piste on kaloreissa.[&:]
Se on joku suuri liikesalaisuus[8|].
Vihkoseen on pisteytetty kaikki perustarpeet ja loput löytyy sitten erinäisistä oppaista.
Tai sitten voi laskea pv:n omalla laskurilla
joka suorittaa kalorimäärästä ja kokonaisrasvasta salaisen laskutoimituksen
ja kertoo kuinka paljon vaikka kaupan hernarissa on pisteitä.
Aika hankalaa kun ei enään mistään saa noita oppaita, mutta kun pointsit istuu niin syvällä sisällä
ja niillä olen yhteensä 50kg laihduttanut (samoja kiloja ees taas veivannu)
Nin luotan niihin tälläkin kertaa.
Menen siis vanhoilla lippulapuilla[:D]

Ostin ittelleni hianon vihkon! [:)][:)][:)][:)][:)]
Parasta painonpudotuksessa on se kun saa palkita itseensä, joten aloitinkin tämän urakan siitä![8D]
Hihiiii, pysyy homma mielekkäänä kun muistaa taputtaa itseään välillä olkapäälle.[:D]
Hyvä tytö, tapTap!!![;)]
 
En tiiä oonko jo tänne sen pastennu, mut oon löytäny netistä tämmösen kaloritaulukon: http://www.rivieran-suomi-seura.org/kalorit/lukuohje.htm

on aika kiva  sivusto[:)]

Sain muuten yhen mun kaverinki osallistumaan tähän kimaraan[;)]
 
Mitkäs on teidän haasteet tässä kilonpudotuksessa?

Mulle on selvästi se, että mulla on oikeesti nälkä. ISOnälkä.

Miten te huomioitte kulutukseen imetyksen?


Mutta katsellaan ens ma, mitä vaaka näyttää. Vähän kyllä jänskättää, kun on toi tyttöjen ilta tossa perjantaina ja silloin kyllä shamppanja virtaa ja herkut maistuu[8D][&:]. No sunnuntaina poistellaan nesteitä liikkumisella ja ananaksella ja ihan millä vaan...
 
haasteita... valvominen [X(] !!!! tuntuu erityisen ikävältä.

oon vähähiilarisella ollut nyt jo muuan viikon, ja paino alko junnaamaan, nousee ja laskee mutta pyörii kuitenkin samassa, kilon heittää suuntaan tai toiseen... ei ummarra. kaloreita tulee n. 1700-1800/pvä josta käsittääkseni imetyksen myötä menee n. 500 kaloria itekseen. ei nuita päivän kaloreita uskalla hirveesti enempää pudottaa ettei imetys kärsi [8|] TURHAUTTAVAA.

liikuntaa vois tieten lisätä mutta kun menee yöt taas valvomiseen kun neiti niin levoton, tuntuu ettei jaksa enempää kuin puolen tunnin vaunulenkin. jälkitarkastuskin vasta parin vkon päästä, ehkäpä pitäis heittää turha ressaaminen kokonaan pois. se on vaan kun on koko raskausajan ollut niin liikuntarajotteinen että odotti että "sitku saan tän mahan pois ja pääsen liikkumaan taas..." [;)]

....ja varsinkin kun 14 kiloa on jo lähtenyt joista 10 oli raskauskiloja [:)] pistäähän tuo kiukuttaan kun yhtäkkiä ei lähekkään puolikiloa-kilo vkossa [;)] ihanaa olla nainen, ikinä ei voi olla tyytyväinen
 
Takaisin
Top