Loppukuun odottavat

Täällä alkaa taas olla pientä kärsimättömyyttä ilmassa. Nyt kun mies on taas lähes terve, voisin lähteä synnyttämään vaikka heti. Mun päänsäryt on taas viime päivinä pahentuneet. Nyt on kovaa särkyä ollut monta päivää lähes koko päivän ajan. Siihen ei auta yhtään mikään. :/ Toisaalta olen saanut nukuttua hieman aiempaa enemmän, mikä siis on kovin positiivista. Saatan nukkua jopa 2 tuntia putkeen! Sitä ei hetkeen olekaan koettu. Tosin sitten herätessä kohisee päässä melkoisesti. Kohtu ilmeisesti painaa verisuonia niin paljon, että veri ei kierrä kunnolla makuuasennossa.

Mun maha on kyllä aivan valtava... Omasta mielestäni ja myös kaikkien ulkopuolisten mielestä. Jatkuvasti saan kommenttia kaksosista. Eilen täysin tuntematon ohikulkija pysähtyi kommentoimaan: "onko vielä kauan synnytykseen?" "kaksosethan sieltä varmaan on tulossa..." "kyllä varmasti sektioon joudut kun noin iso vauva on ja noin kapea lantio". Rohkaisevia kommentteja...

Hassua sinänsä, että mun on vaikea hahmottaa miten päin vauva on. En oikein ymmärrä miten voin tuntea selkeita potkuja ensin mahan vasemmalla puolella ja heti perään oikealla... Outoa, onko muilla tällaista? Maha on niin pinkeä jatkuvasti, ettei siitä oikein voi tunnustella, että miten päin vauva on.

Viime yönä oli kovasti menkkakipuilua, mutta ei varsinaista supistelua. Mä niin kovin toivon, että vauva syntyisi tässä viikonlopun aikana. Mies on tämän viikon ollut pekkasilla, mutta maanantaina sen on taas mentävä töihin jos vauva ei ole syntynyt.
 
Kyllä mulla möyrii päivän aikana muutaman kunnon spurtin verran (muutoin onkin sit hiljasta), ja mietin kuinka se voi tuntua vaihdellen kummallekin puolelle, että miten se siellä on.. kun on jo niin alhaallakin. Mutta on vaan tilaa vielä mennä ja oikoa itseään! Mä tunnistan kyllä pepun paikan, kun on niin pinkeenä vatsa.

Samoilla tuntemuksilla kun tähänkin asti.. vähän runsaammin nyt tullu supisteluja/paineen tunnetta alapäähän.. josko tässä koht olis aika..ma neuvolaan, pe TAYS yliaik.kontrolliin, jos ei ole tapahtunut mitään.
 
Joo, siis mä tunnen ihan peräperää niitä potkuja mahan oikealla ja vasemmalla puolella... Tuntuu oudolta, varsinkin kun tää ei oo ihan pieni vauva ja on ollut jo pitkään kiinnittynyt. Mulla on maha pinkee ihan joka puolelta niin sen takia vähän vaikee hahmottaa...

Tänäänkin tosiaan ollut melkoinen päänsärky. Tuossa illalla kävin pitkässä, kuumassa suihkussa ja mies hieroi perusteellisesti sen jälkeen. Nyt olo on paljon parempi.
 
Jee! Tänä aamuna lähti limatulppa!!! Eipä se toisaalta paljon merkkaa synnytyksen ajankohdan suhteen, mutta ihanaa, että jotain silti tapahtuu.
 
meemi, voisko vauva huitoa käsillään niin että tuntuu toisella puolella ku potkut? Tai ihan vaan peppu joka potkuista sinkoutuu toiselle puolelle? Onnittelut limatulpasta! Onhan se kuitenkin aika lupaava merkki, kohdunsuu kypsyy! Ihan kohta, ihan kohta... :)
 
Kerro nyt Meemi vinkit, millä limatulpan saa lähtemään? :D Ja mistä sen tunnistaa? Mulla on tullut pari päivää sellaista normaalia paksumpaa limaa, väriltään kellertävää, mutta tuskin se vielä mitään lupailee. Tänään on särkenyt alaselkää, mutta eipä juuri mitään muuta oiretta ole. Ei ole edes kunnolla supistellut, mälsää.
 
Mä en tosiaan ymmärrä noita liikkeitä. Kun ne on teräviä molemmilla puolilla, eli ei peppu mun mielestä. Kädet taas tuntuu paljon alempana. Mutta en mä tiedä vaikka oliski kädet tai peppu... Tai onko se jotenki menny nassu selkärankaa kohti??

Heh, enpä taida osata neuvoja antaa limatulpan suhteen. :D Sen verran tuota itsekin odottelin... Aamulla multa tuli pönttöön ihan sellanen selvä klöntti sitä limatulppaa. Siitä itse huomasin, mutta monillahan tuo lähtee hyvinkin huomaamatta tai vasta synnytyksessä.

Mutta hei, millä mä saisin vielä synnytyksen käyntiin!!!?? :D
 
Hyvä meemi! Mä en oo satavarma onko mulla se jo irronnu vai kuinka.. Mulla ollu yllättävän aktiivinen tänään, möyrintää ja sukkapuikkoja. Kyllä sais alkaa jo tapahtumaan!!
 
Kylläpä on pettynyt mieli... Salaa itsekseni toivoin, että synnytys olisi viime yönä käynnistynyt. Sen sijaan sain entistäkin järkyttävämmät jalka ja käsisäryt. Turvotus on huipussaan - jalkoja särkee niin, ettei juuri kärsi niiden päällä olla, sukatkin puristaa. Sormet on kuin nakit, ei taivu kunnolla. Olo on siis melkoisen kurja. Tyhmähän mä olin kun annoin itseni uskoa, että nyt olisi jotain tapahtunut. Harmitusta lisää entisestään se, että miehen oli tänään taas mentävä töihin. Oli ihanaa kun se oli mun kanssa kotona.

Jaa, kylläpä oli negatiivinen purkaus... Täytyy kattoa jos mieliala päivän mittaan vähän kohentuisi ja saisi jotain positiivistakin kirjoitettua...
 
Mä oon ihmetellyt sitä, kun turvotus on viime päivinä helpottanut. Painokin on tippunut kilon, vaikka oon syönyt paljon normaalia suolaisempaa ruokaa esim. uutenavuotena. Outoa.

Mäkin eilen ehdin jo toivoa, että meillekin olisi tullut lähtö. Käytiin koirien kanssa ulkona iltapäivällä ja lantiossa alkoi tuntua aivan valtava paine. Alaselkää särki jo ennen tätä ja sitten kun pääsin kotiin ja menin sohvalle pötköttelemään, alkoi supistella ekaa kertaa kipeästi. Neljä tuntia supistelia aikalailla säännöllisesti, mutta sitten ne vaan hiipuivat pois. Nyt sitten olo on taas aikalailla normaali, pientä menkkamaista jomotusta alamahassa.

Onko sulle Meemi puhuttu jo jotain yliaikakontrollista? Mä alan henkisesti varautua, että siihen tässä vielä päädytään. Kun tää odottaminen ja jokaikisen "oireen" kyttääminen alkaa kyllä käydä hermoille. Tosin sulla on kyllä niin paljon lupaavia oireita, että etteköhän te pian pääse tositoimiin.
 
Yliaikaiskontrolli on 41+5, eli mulla ens viikon maanantaina kun mennään noiden virallisten päivien mukaan. Toivon todella, että ennen sitä syntyisi...

Limatulpan tulo on jatkunut. Eilen aamulla siis tuli isompi klöntti ja sen jälkeen jatkuvasti sellasta vuotoa, jossa on pieniä klönttejä seassa. Illalla tuli taas vähän isompi... jatkuu edelleen tuo tulpan tulo. (taas ihana eritekuvaus :D) Mutta ei supistele, ainakaan kunnolla tai niin, että voisin kellottaa. :/

Suze: kaverilla kävi juuri niin, että turvotus laski pari päivää ennen synnytystä. ;) Ehkäpä tekin pääsette pian lähtemään. Jos vaikka punnerretaan sitten yhtäaikaa vierekkäisissä huoneissa. :)

 
Mulla oli juuri viimenen neuvola mahan kanssa. Tosiaan pe yliaik.kontrolli.. sanottiin just neuvolas, et sitä ei sit tiedä käynnistetäänkö sillon heti vai maanantaina.. Riippuu täysin kohdunsuun tilanteesta.. jos täysin kypsymätön, ni käynnistys pitkä ja kivulias. Toivon kanssa, että tulis spontaanisti ennen sitä..

Mulla oli kans vko sit paino pudonnut, nyt ei mitattu.. Melko rauhallisissa merkeissä edelleen mennään. Blah.

Ja niistä asennoista: äsken ku tunnusteltiin, ni vauva oli jotenkin jalat harallaan taikka ristissä, toinen toisessa kyljessä ja toinen toisessa! Ihme temppuilija!
 
Mulla oli juuri viimenen neuvola mahan kanssa. Tosiaan pe yliaik.kontrolli.. sanottiin just neuvolas, et sitä ei sit tiedä käynnistetäänkö sillon heti vai maanantaina.. Riippuu täysin kohdunsuun tilanteesta.. jos täysin kypsymätön, ni käynnistys pitkä ja kivulias. Toivon kanssa, että tulis spontaanisti ennen sitä..

Mulla oli kans vko sit paino pudonnut, nyt ei mitattu.. Melko rauhallisissa merkeissä edelleen mennään. Blah.

Ja niistä asennoista: äsken ku tunnusteltiin, ni vauva oli jotenkin jalat harallaan taikka ristissä, toinen toisessa kyljessä ja toinen toisessa! Ihme temppuilija!
 
Mä oon niin pettynyt, vihainen ja turhautunut!!!! Eilen illalla alkoi kevyesti supistella ja selkä kipeytyi. Selkäkipu yltyi yöllä hillittömäksi poltoksi niin, että poltti myös reisiä ja pohkeita. Ei kyennyt makaamaan tai istumaan vaan ainoa keino oli tassuttaa ympäriinsä. 4.30 lirahti käsittääkseni lapsivettä. Oli aivan kirkasta ja täysin vetistä. Ei kuitenkaan mennyt niin paljoa, että voisin sata varma olla, mutta en ymmärrä mitä muutakaan. Sitä sitten tihkuttanut vähän sen jälkeenkin. 6.30 soitin Kättärille ja kartoitettiin tilannetta. Sovittiin, että tulen viimeistään klo 16 käymään, mikäli supistukset ei pakota aiemmin. Noh, mitkä supistukset!!!! Nehän katos sitten teille tuntemattomille - ei enää yhtä ainutta supistusta! Argh... Alkaa tulla jo epäusko, että kuvittelinko vaan tuon lapsivesijutun... vai oliko se sittenkin jotain muuta. Olo on ollut tosi heikko koko päivän. On väsyttänyt ja paleltanut - vaan ei supista. Nyt joka tapauksessa meidän on neljäksi lähdettävä Kättärille. Mä olin niin varma, että supistukset lähtis yltymään kun se selän polttaminen oli niin hirveetä. Mieskin jäi ihan turhaan töistä kotiin. Ihanaa kyllä, että se on ollut täällä mun kanssa. Olisin tullut hulluksi yksin pähkäillessä, mutta mahtaa sen pomo ja työkaverit pitää sitä hulluna kun se huomenna taas meneekin töihin ja sanoo, että ei se syntynytkään - kunhan vaan huilin päivän... Tunnen itteni niin hölmöksi... Sitten jos vielä käy ilmi, ettei se ollut lapsivettä, niin tää hölmöyden tunne vaan kasvaa... Ja joutuu taas maksamaan sen 27,50 käynnistä kättärillä... Laskin, että nyt on makseltu raskaudenaikaisia lääkäri ym. kuluja jo jotain 500 e. Meidän budjetilla se on tajuttomasti, mutta eipä sille mitään voi... Mutta tätä ärsytyksen määrää en varmaan osaa edes kuvata...
 
No niin, onkohan meemi päässy etenemään? Toivottavasti :)
Mä odottelen, ja odottelen..muita vielä??
Voin kävellä reippahasti pitkiäkin matkoja, tänään luuhasin kaupungilla oikeen urakalla. Yö oli levoton, ei löydy asentoa, ja illalla muutama kunnon nivuspoltto ja that's it. Mutta, näillä mennään, minkäs teet... :/
 
Heippis hei,, Myy 85 kyselit tuossa palstalla kuulemisia..elikkäs pääsin viime ma;na tositoimiin eli 27.12 syntyi tumma tukkainen neiti ihminen perheeseemme klo.6.41;) . nyt opetellaan tätä vauva arkea  pikku neidin kanssa;)
 
Kiva kuulla ginger susta! Sulla tuli sit ajallaan! Mehän nähtiin siinä just ennen joulua... :) Mä painin täällä vielä mahan kanssa.. nyt voi onneks puhua enää päivistä..
Vaan olenko vika "joulukuinen"?
 
Hei, juu neiti tuli ajallaan;) kyllä sitä jännättiin joulun pyhät, ehkä Tapsan päivän myräkässä koirien kanssa lenkkeily auttoi asiaa, who knows,...myy olit mielessäni kun olin sairaalassa, jospa nähtäisiin siellä. KOht ellei jo nyt ole siun vuorosi;) Tsemii kaikille!
 
:) Joo, tämä tulokas antaa nyt odottaa tuloaan.. Mut olis ollu kiva olla samoihin aikoihin osastolla, ginger!
Mutta tämä vauva on tyytyväinen oloonsa tuolla sisällä. Hetken päästä kontrolliin. Laittavat varmaan vielä kotiin, luulisin. Kun eihän mulla mitään megasupistuksia ole! Katsotaan..
 
Takaisin
Top