Loppukuun odottavat

meemi

Piirimestaruustason postaaja
Heip!

Ajattelin, että voisi olla kiva oma keskustelu meille vielä mahaileville. Voidaan sitten täällä käydä läpi näitä viimeisten aikojen tuntemuksia, tuskailuja yms. Kai meitä sentään muutama tosiaan vielä on jäljellä...? :D Ei tarvitse mun yksinään höpistä. Pontso ja Myy ainakin. :)
 
Mulla siis ultran mukainen LA oli 25.12. Virallinen LA menee tuon tickerin mukaan, eli 29.12. Erinäistä tuntemusta on ollut aina välillä, aaltomaista paineentunnetta alavatsalla ja kipuilua. Nivuskipuja runsaasti ja sukkapuikkoja välillä. Ei kuitenkaan säännöllistä supistelua tms. Eilen kovin toivoin jo, että lähtisi tilanne kehittymään kun olo oli todella raskas koko illan ja supistelua oli tavallista enemmän. Ei sitten kuitenkaan... En saanut kyllä nukuttua kuin pari tuntia koko yön aikana lonkkasärkyjen, huimauksen ja pahoinvoinnin takia ja olo on sitten ollut sen mukainen tänään. Eli todella pökkyräinen ja alakuloinen. Olen kyllä levon kannalta tänään ottanut.

Toisaalta toivon, että vauva syntyisi vasta tammikuun puolella - nyt kun enää muutamasta päivästä kiinni... Toisaalta en enää yhtään jaksaisi odottaa. Yöt on aivan pahimpia. Silloin meinaa usko loppua kun kivut on kovimmillaan.

Huomenna mulla on äitipolilla tarkastus korkean sf-mitan takia. Toivottavasti lääkäri tekee samalla sisätutkimuksen. Kiinnostaisi kovasti, että missä mennään kohdunsuulla. Ja toisaalta jospa tuo sisätutkimus myös pistäisi vähän vauhtia rattaisiin... ;)

 
Täälläkin vielä odotellaan, tuskaisissa tunnelmissa. Huomenna olis LA.. Kauhea kaipuu saada jo se oma pieni tähän syliin <3

Onko muilla mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä? Ite en enää tiedä mihin merkkeihin pitäis luottaa. Oon jo pari viikkoo ollu sellasella fiiliksellä et "huomenna tää syntyy", mut kai pikkusella on sen verran mukavat olot tuolla masussa ettei malta haluta ulos :)
 
^sama täällä tuon kaipuun suhteen. Välillä tulee todella haikea mieli kun luen näitä vauvatuneiden juttuja täällä. Siis ehdottomasti ihana lukea niitä ja ihanaa, että jaksavat kirjoittaa kuulumisia. Meinaa vaan välillä itkuksi pistää kun tuota omaa nyyttiä kaipaa jo niin kovin. Hassua kun oli pitkään todellinen pelko päällä ennenaikaisesta ja nyt vauva ei tunnu tulevan millään...
 
Minä liityn tänne jutustelemaan, vaikka "oikeasti" tuonne tammikuisiin kuulunkin.

Sama juttu täällä kuin Meemillä, että ensin peloteltiin ennenaikaisuudella ja nyt on alkanut tuntua yhä enemmän siltä, että yliaikaiseksi tää kuitenkin menee. Mulla on la siis 1.1. joten vielä tässä muutama päivä siihen olisi.

Tänään on ollut koko päivän yököttävä olo eikä oo tehnyt mieli syödä tai juoda mitään. Eilen illalla alkoi supistella aika napakasti ja yöllä ja tänään on sitten tullut aina välillä suppareita. Valkovuoto on viime viikkoina kovasti lisääntynyt, samoin sukkapuikkokivut ja välillä tuntuu, että vauva pullahtaa hetkenä minä hyvänsä ulos tuolta, sen verran paineen tunnetta on alapäässä.
 
Heips!

Minäkin liityn tähän porukkaan, huomenna ois minullakin LA, ja tuntuu että suutariks tämä jäi, ei synny ikinä.....

Ootteko muuten (ällö-juttuja) limatulppaa huomanneet? mulla alko limatulppa irtoomaan jouluaatto iltana ja nyt siinä mukana (ainakin värin perusteella) vanhaa verta ja selkäkivut vaan lisääntyneet tuon jouluaaton jälkeen...
 
Niin täällä tosiaan odottelen minäkin. On jo semmonen plaah-olo, niin kuin varmasti suurimmalla osalla... tietty se linkittyy siihen viralliseen la pvämäärään.. ja jännitykseen ainakin mulla, että "pääsis" ny kokemaan sen synnytyksen ni tietää mitä se sit on. Ja sais pienen elämän alun tähän maailmaan..

Kirjotinkin tuonne joulukuun jänniin, et eipä niitä kellotettavia supistuksia mulla ole, mahtaako tullakaan, jos sukuuni tulen. Itseni kuulostelua ny on enemmän koko ajan "josko nyt alkais"... Nivusten polttelua, selän jomotusta, runsas valkovuoto.. niitä kyl löytyy. Epäilen myös et limatulppa on jo tullu, ku valkov ollu punertavaa..

Ja kaikki vippaskonstit (sauna, liikunta, seksi jne) alkaa olla mielessä, jottei kovin yli menis! (LA tänään/huomenna). Jostain luin et kaip se seksi tai siis spermassa joku aines on semmonen mikä todistetusti vois aktivoida synnytystä ;) Eli sitä sit vaan! Ja täytyy lohduttautua sit vaan siihen, et kyllä ne vauvat sieltä pihalle tulee joka tapauksessa!!

Odottavan aika on pitkä.. ja voihan se lähtö tulla yllättäenkin vaikka jo tänä yönä! Jossei, ni huomenna on aika neuvolakäynnille tsekkaukseen..
 
Kaikki perinteiset S:t on tänään suoritettu. ;) Saa nähdä oliko mitään hyötyä. Jospa ei joudutakaan menemään sinne äitipolille vaan saadaan mennä suoraan muutama kerros ylemmäs. :) Joo, täälläkin kaikki mahdolliset konstit on testattu. Eipä niihin aina itsekään juuri usko, mutta vähintäänkin ajankuluksi kokeilee. Seksi on kyllä oikeastikin keino josta saattaa olla hyötyä. Spermassa kun on sitä prostaglandiinia, joka kypsyttää kohdunsuuta. Sitähän käytetään synteettisessä muodossa usein myös käynnistyksissä.

Nyt jään taas odottelemaan niitä paljon kaivattuja supistuksia. Jos ei niitä, niin toivottavasti saisin edes nukuttua. Yöt on niin tuskaisia jos joutuu valvomaan kivuissa ja sitten ahdistuu entistä enemmän tästä tilanteesta.

Kiva muuten huomata, ettei tässä ihan yksin olla. Muitakin vielä löytyy...

Suze: kiva kun löysit tänne keskusteluun. Tuossa mietinkin, että jokohan olet päässyt tositoimiin. :)
 
Heips!

Minäkin tuolta tammikuisista...ja laskettu aika vasta 4vk kuluttua mutta oli pakko tulla kirjottelee..

Tänään lääkärikäynnillä lääkäri antoi "lääkärinmääräyksen" seksiin jos vain kykenee.. sperma kuulemma tutkitusti auttaa kohdunkaulaa kypsymään!! Siinä on samaa ainetta kuin käynnistyksessä käytettävissä pillereissä eli nyt vaan jumppailemaan emoticon

Mulla kanssa noita pahanolon tunteita alkanut tulemaan ihan kokoajan,siitä unohdin kysyä neuvvolassa... ihan oksettaa kokoajan...

täällä vauvan pää on jo liki kiinnittynyt...kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt...
 
Noniin, neuvolassa käytynnä.. Seksiä, rentoutusta, rasitusta sitten vaan neuvolatädin mukaan :D
Paino oli tippunu vaikka hyvin oon syöny, varsinkin nyt jouluna.. Ei kyllä tarvis tippua...

Nyt vaan ärsytteleen hormonit käyntiin!
 
Minulla kanssa La 9.1 mutta kovasti odotellaan jo pikkuista. :) On ollut kyllä juuri tuollaisia alaselän jomotelua ja kuukautisten tapaista jomottelua, runsasta valkovuotoa ja jopa supistellut on useammankerran päivässä. Tätä on jatkunut jo reilun viikon. Mutta vielä on vauva halunnut pysyä kohdussa. emoticon  Alkaa olemaan jo molemmat, sekä minä että mies, kovin kärsimättömiä. Mieskin joka ilta kun tulee kotiin töistä, kysyy ekana että no joko meni lapsivedet? emoticon  heh!! ihana! :D

Rv olisi siis tänään 38+2. Olo alkaa olemaan kyllä jo TODELLA tukala!! Voin kuvitella teillä joilla LA on jo tällä viikolla niin on varmasti jo kova odotus!
Voimia sinne kaikille! Kyllä ne vauvat sieltä sitten tulee. ;)
 

Tänään käytiin äitiyspolilla tarkastamassa tilannetta. Elikkäs viikkoja nyt 41+5. Niinkuin arvelinkin kohdunkaula ei ole lyhentynyt ja suu on sormelle auki. Kipeempiä supistuksia ei oo ollu. Virtaukset oli ihan hyvät. Vauva on jo yli 4kg, tosin oli kai vaikea mitata.

 Oltaisiin jo heti käynnistelty mutta päädyttiin kumminkin odottelemaan muutama päivä kun mitään hätää ei vauvalla ollu. Perjantaina eli uudenvuodenaattona käynnistykseen, toivoen että syntyisi ensi vuonna.. jos nyt ei aikaisemmin tarvii lähteä, eihän sitä koskaan tiedä.

 
Tuonne joulukuun jänniin jo vähän tilannetta purinkin... Olin siis tarkastuksessa äitipolilla tänään. Vauvan painoarvio ultralla on nyt 4,2 kg ja kaulaa 2 cm kun viimeksi oli 1,5 cm!! Kohdunsuu on myös nyt täysin suljettu. Kahden viikon päästä tsekataan seuraavan kerran yliaikaiskontrollissa. Minkähän kokoiseksi tuo oikein ehtii... Mä niin toivon sydämestäni, että pikkuinen tulisi ulos. Lapsiveden määrä on myös ylärajalla, mikä yhdessä sikiön ison koon kanssa selittää ison sf-mitan. Lääkäri totesi myös, että mun maha on kyllä poikkeuksellisen iso, mutta heti perään totesi, ettei se mikään ihme ole tuon kokoisen vauvan ja reippaan lapsivesimäärän kanssa... Voi ketura, kyllä meinaa itkuksi pistää taas...

Kunpa edes voisi nukkua...
 
Mulla olo vaan huononee. :( Yököttää ja syöminen tai juominen tuntuu ihan mahdottomalta ja ehkä siitä syystä sitten tänään on huipannut ja meinasin pyörtyä, kun käväistiin Ikeassa. Vielä pitäisi jaksaa lähteä käymään eläinlääkärissä, kun koiralla on ilmeisesti korvatulehdus.

Sekstailu kyllä onnistuu, mutta aika rajoittuneita nuo asennot ovat, missä sitä enää viitsii harrastaa. Nyt on tosin niin huono olo kyllä, että en tiedä tekeekö sitä ässää mieli juuri hyödyntää. Tosin ei kyllä kiinnosta siivous tai saunakaan. Ainoastaan sänky ja sekin nukkumismielessä. Voisin varmaan nukkua vuorokaudet ympäri, jos olisi mahdollista.

Kauheata narinaa, pahoittelut siitä.

Meemi: Miten kohdunkaula voi pidentyä? emoticon Toivottavasti teidän pikkuinen tajuaisi tulla pian äiskän ja iskän syliin sieltä. Kuten kaikilla muillakin odotukseen jo kyllästyneillä!
 
Nyt en sitten taas tiedä missä mennään... Ruskeaa vuotoa jää paperiin joka vessakäynnillä. Sen tyylistä kuin menkkojen lopussa. Onkohan vaan jotkut limakalvot ärtyneet päivän sisätutkimuksesta vai mitä?

Suze: Yhtä ymmällään olen minäkin siitä kohdunkaulasta... Ei yhtään parantanut mun mielialaa tuo tieto. Lisäksi mulle aiemmin on sanottu, että kohdunsuu raottaa ja nyt se onkin täysin suljettu. Hmm...
 
Voi jesus sentää meemi minkä kokoinen vaavi tulossa!! Toki painoarviot voivat heittää..varsinki ultralla!!
Eikö ne suostu käynnistämään nuilla viikoilla jo? Vai etkö halua?
 Mä meen vkolla 38 kokokontrolliin,jos on isokokoinen niin katotaan käynnistystä het seuraavalle viikolle. Sanoin viimeksi että haluan ehdottomasti alatie synnytyksen mutta en todellakaan halua synnyttää paljookaan yli 4 kilosta!! vkolla 34+4 kokoarvio oli meijän vaavilla 2,2kg
 
Mulle sanottiin neuvolassa, että vielä 4,5 kiloinenkin on ihan normaalin kokoinen vauva, kun olin huolissani siitä, minkä kokoinen on tulossa. Siskon nuorimmainen oli reilusti yli 5 kg ja siksi siis huolettaa. Mutta mitään tietoa en ole saanut painosta tässä loppuvaiheessa. Viikolla 30+3 painoarvio oli 2 kiloa.

Miten sä Meemi päädyit tonne äitipolille tarkastukseen? Oliko sf-mitassa joku muutos vai huiteliko se muuten vain korkealla? Kun mua ihmetyttää, että sf-mitta on ollut tasaisesti keskikäyrällä ja nyt vauvan kiinnittymisen jälkeen se onkin yks kaks hypännyt melkein sille ylimmälle käyrälle. Kun eikös sen pitäisi ennemminkin tässä lopussa laskea? Neuvolassa ei sanottu asiasta mitään, vasta kotona huomasin koko jutun.
 
Outo ilta... Tuli mulle ja miehelle yllättäen hirveä väsymys tossa ysin pintaan. Oli aivan pakko mennä nukkumaan. Sitten molemmat herätään 22.30 täysin pirteinä. Mikähän meitä vaivaa... Jospa kohta pääsis uudelleen nukkumaan...

Mulla tuo sf-mitta on kulkenut jo pidempään yläkäyrällä, mutta nyt loppua kohden pompsahti sitten selkeästi sen yli. Neuvolan ohjeistuksen mukaan on lähetettävä äitipolille jos menee normaalirajojen ulkopuolelle. Siksi siis tuo käynti.

Meilläkin on suvussa tullut isoja vauvoja. Tämäkin siis ehtii oikein hyvin vielä ylittää tuon 4,5 kg. Ei kuulosta kivalle näin ensisynnyttäjästä... Lääkäri puhui kyllä, että lapsi perii meidän vanhempien ruumiinrakenteen ja se vaikuttaa. Ollaan molemmat ikäluokassamme aika pitkiä ja miehellä on mm. erittäin leveät hartiat. Miehen suvussa noiden leveiden hartioiden takia on monet synnytykset juuri olleet erittäin vaikeita. Näin anoppi kertoi...

Ja käynnistyksestä lääkäri totesi, että katsotaan sitten yliaikaiskontrollissa 41+5...
 
Täällä edelleen.. onkohan Ginger81 päässy muuten lähteen jo tositoimiin? En o ainaka huomannu kirjotteluita.. Tavattiin täällä Tampereella, sama LA mun kanssa. Hyvä jos jotkut pääsevät jo pusertamaan!! Oma vuorokin tulee varmasti, odottelu ei vaan  inspaa.. oli iskostunut mieleen, että olis tän vuoden puolella ollu kiva saada vauva maailmaan.. hölmöö, ku samal tiedän et valtaosa enskertalaisista ilmeisesti yli kuitenkin menee.

Vauva tuntuu tosi vahvalta ku venyttelee.. venyttelisi nyt kunnolla et tulis vettä samalla pihalle :D Venyttelyjen aikoina tuntuu myös painetta alhaalla, ja alaselässä..

Jospa sitä kävis pyörähtämässä kaupan alehyllyillä saamaan vauhtia illan venyttelyihin..
 
Joo, se on aina mukavaa kun joku porukasta pääsee tositoimiin. :) Toisaalta se lisää oma kärsimättömyyttä, mutta toisaalta muistuttaa siitä, että jokainen vuorollaan. :)

Meillä tosiaan mies sairastui toissailtana kunnon vatsatautiin ja kuumeeseen. Eilen ei pysynyt hänellä mikään sisällä - edes nesteet. Epileptikkona se aiheutti hänelle vähän isompia onglemia kuin ihan perus terveelle... Mutta onneksi tänään on jo hieman parempi. Toivon, että huomenna hänestä olisi jo lähtijäksi synnärille, jos aika koittaa. Kyllä eilen meinasi epätoivo iskeä kun häntä hoidin, että tämä tästä vielä puuttuikin... Appivanhemmat kävi hakemassa koiran hoitoon ja toi ison kassillisen ruokaa. Onneksi heiltä saa apua.

Nyt mä taas voisin olla hiljalleen valmis synnyttämään. Toisaalta kyllä nyt toivon, että vasta lauantaina syntyisi, että menisi ensi vuoden puolelle. Ja tuskinpa tässä enää mitään tapahtuu tänä vuonna. Supistuksia ei ole, mutta jonkin sortin vuotoa kyllä. Sisätutkimuksen jälkeen tuli sellaista ruskeaa vuotoa, mutta se on nyt lakannut. Nyt on alkanut tulla kai ihan normaalia valkovuotoa. Mulla siis ei ole juuri lainkaan ollut valkovuotoa tähän asti tässä loppuraskaudessa. (keskiraskaudessa oli senkin edestä...) Olisikohan tuo jokin merkki? Samoin jotain pistelyä tuntuu alapäässä, mutta ei sen kummempaa. En tosiaan kovin akuutisti odota mitään tapahtuvan. Kunpa nyt kuitenkin viikon sisään tulisi...
 
Takaisin
Top