Loppukuun odottajat

Sandy

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2016
Syysmammat 2018
Siis nyt on pakko kysyy että oonko mä yksin tän tunteen kanssa...

Kun mua siis jollain muotoo suoraan sanottuna ärsyttää kun tuo laskettu aika on 25.12 :confused::sad001

Täydellisessä maailmassa LA olisi joko kuukauden aiemmin tai myöhemmin.

Ja nyt kun parille ihmiselle kertonut, niin johan se on että "oho". Ihan kuin nyt olisi voinut itse valita... Alun perin kun plussaa yritettiin ajattelin, että eipä haittaa jos ei nyt tärppää, kun olis se LA siinä "ikävästi".... ja tietenkin se plussa just silloin tulee! :grin:Heartred

Oonko siis ihan tyhmä!?!? :rolleyes::grin
 
sandy älä liika tuijota sitä laskettua se voi muuttua tässä raskauden edetessä ja eihä sitä tiedä koska pikkunen syntyy syntyykö jälkee vai etuajassa. iha helpost voi syntyä tammikuussa tai joulukuun alkupuolella tai puolessavälissä. mut eihä siinä ol mitää tyhmää jokaisella on omat toiveensa.
itelle ei ol väliä millo on LA kunhan pysyy matkassa loppuun asti ja on terve inshaAllah.
 
Vaikkei meillä ole laskettu aika ihan loppukuusta (la vähän epäselvä vielä), niin vähän harmittaa kun lapsi olis syntymässä ihan loppuvuodesta ja joulunaikaan. En jotenkin uskaltanut uskoa, että ihan ekasta yrityksestä tärppäis ja ajateltiin, että pääasia että saadaan lapsi, ihan sama milloin se tulee. Ei siis sen enempää ajoitettu yrittämistä muuten kuin että mietittiin tietenkin, että on opiskeluiden ja töiden kannalta ok. Voihan lapsi tietenkin tulla myös hyvinkin ajoissa (toivottavasti jaksais sinnitellä sisällä tarpeeksi pitkään!) tai syntyä vasta reilusti lasketun ajan jälkeen, mutta joka tapauksessa joutuu ainakin marras-joulukuussa selviämään ison mahan ja talvivaatteiden kanssa. Lapsi tulee olemaan luokallaan nuorin ja jos geenejä on uskominen, niin pitkään luokkansa pienikokoisin. Tavallaan toivon, että menisi tammikuun puolelle. Synttärit tulevat olemaan hankalaan aikaan kun joulu ja uusi vuosi vie huomion. Tuntuu nololta myöntää, mutta tällaisiakin ajatuksia pyörii mielessä.
 
Samaa mieltä kuin Gatusa. Tärkeintä on, että vauva syntyy terveenä, ajankohta ei ole se tärkein. Toki sen ymmärtää, että voi olla pettynyt jos vauva syntyy jouluna. Silloinhan joulu ja syntymäpäivät osuvat samaan aikaan ja lapsi saa yhdet juhlat kaksien sijaan. Mutta silloinkin lasta voi muistaa erityisesti, jos se tuntuu tärkeältä. Lapset ovat kuitenkin lahja, syntyvät he milloin tahansa. Yritä ajatella asiaa näin, niin se ei ehkä harmita niin paljon :)
 
Jep..se laskettu aika on vaan viitteellinen aika...
Mun lapset synty seuraavasti:
1. LA oli 8.9 syntyi 23.9
2. LA oli 8.5 syntyi 11.5
3. LA oli 4.12 syntyi 16.11
4. LA oli 25.1 jouduttiin käynnistämään 14.12

Eli joko tulee suunnilleen LA:na tai sit ei sinne päinkään... :wink Tsemppiä!

P.S Joulun aika on hanurista todellakin...kaikki varmaan joko haluaisi vauva kainalossa kotiin jouluksi, tai sitten reilusti sen jälkeen...on se kuitenkin sellainen aika vuodesta :)
 
Ihanaa, että joku muukin on näin "turhamainen" :/ Olen tuntenut suunnattomasti huonoa omaatuntoa ajatuksistani, kun en toivoisi lapsen viettävän syntymäpäiviään silloin, kun ympärillä oleva maailma keskittyy jouluun. Mulla LA on 16.12. ja kyllä, toivon että lapsi putkahtaisi maailmaan jo marraskuun puolella. Tammikuulle se tuskin kuitenkaan yltää. Itse olen tammikuun lapsi, ollut aina luokan vanhin ja kyllä siitä etunsa on ollut.
 
Mulla esikoinen syntyi JUST laskettuna päivänä :) Vuorokausi vaihtui ja poks, heräsin 3.00 jälkeen supistuksiin ja iltapäivällä tyttö oli rinnalla :Heartred Tuskin nyt siis samalle ihmiselle toista yhtä "tarkkaa" vauvaa tulee....

Ja tottakai tärkeintä on saada se lapsi maailmaan! Oltaishan me tosiaan voitu heittää kumi päälle, jos tosiaan tämä "huono" LA ois niiiiin iso ongelma ja jatkaa yritystä toukokuussa....

Ehkäpä mulla vaan on elämässä sitten kaikki asiat niin hyvin :Heartred että suurimmat murheet on se että lapseni syntyy EHKÄ jouluna... :rolleyes::grin Ja että jatkossa vietettäisiin yhteisiä synttäreitä Jeesuksen kanssa...

No, aika näyttää :) Mä nyt oon tällänen yltiörehellinen luonne ja toin nyt sit tänkin ajatuksen julki. Jos vaikka joku muukin painii samanlaisten ajatusten kanssa :) Ei tartte yksin tuntee "Paska äiti"-fiilistä :grin
 
HEP! Sama homma. LA 28.12 ja ollaan miehen kanssa naureskeltu että jos menee yli niin tulee se luokan siistein tyyppi jolla on synttärit tammikuussa, tai sitte se nyyppä jolla on jouluna. Onneksi tuolla asialla ei juurikaan ole väliä kuin ala-asteella.. Mutta oon kans miettiny että on parempiakin ajankohtia olla viimesillään ku joulu.. Saa nähä miten käy : )

//edit: Nii ja yrittäessä kyllä mietin tätä ajankohtaa mutta minulle oli ja on edelleen tärkeintä itse lapsi, ei ajankohta. Ei käyny mielessäkään jättää kiertoa väliin epäsuotuisan lasketunajan takia. :D
 
Mä ymmärrän, että raskauteen ja tulevaan vauvaan liittyy "turhamaisiakin" toiveita. Ei se mun mielestä tuomittavaa ole, toiveet on kuitenkin toiveita, eikä me näihin asioihin voida itse vaikuttaa vaan asiat menevät niinkuin menevät :)

Mä itse olen ehkä harvinainen tapaus siinä mielessä, että olen aina tykännyt joulukuusta ja toivonut jouluvauvaa :) Lapsen kannalta en kuitenkaan haluaisi, että syntyy joulupäivinä, enkä kyllä itsekään mielellään joulua viettäis synnärillä... Mulla on la 26.12 ja yli lasketun ajan ei tarvitse mennä kuin kuusi päivää ja ollaan jo tammikuun puolella. Mulla vaan tulee suurella todennäköisyydellä olemaan käynnistys rv38 jo, joten ehkä joulu saadaan viettää nyytin kanssa kotona, toivottavasti :Heartred
 
Joulu olisi meille täydellinen ajankohta, mieluiten ennen, niin ei olisi lastenhoito-ongelmaa synnytyksen ajaksi ja mies voisi aloittaa isyysloman vasta joulun jälkeen :)
Olisi ihanaa, kun jouluna olisi pienen pieni nyytti, joka syö ja nukkuu. Meillä huudot ja kitinät ovat alkaneet n. 3-4 vkon iässä.
Mutta meidän tapauksessa vauva luultavasti syntyy marraskuun puolivälin jälkeen, joten jouluna huudetaan koliikkia selkäkaarella, niin että koko perheellä on tukka pystyssä ja syödään eineksiä. Itseleivotuista herkuista vaan unelmoidaan. Loppupeleissä kukaan ei muista joulusta yhtäänmitään.
Mutta onneksi joulu on jokavuosi :)

Meillä lapset syntyneet:
1. La 5.9. Syntyi 24.8.
2. La 4.2. Syntyi 20.1.
3. La 17.5. Syntyi 20.4.
Ja spontaanisti ovat synnytykset alkaneet täsmälleen samalla kellonlyömällä. Kaikki ovat syntyneet klo 06.05 :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heips :) tuun tänne huhuilee kun 2015 listassa ei ole ketään ja en taikauskoisena halua aloittaa uutta kun tämä raskaus on vielä niin tuore tapaus :) eli l.a. 6.1. Plussasin noin viikko sit ja luulisin et on noin 4+0 tällä hetkellä. ... mikään oire ei ole iskenyt vielä jos väsymystä ei lasketa. .. Toivotaan että pieni pysyy kyydissä loppiun saakka :) onnea sinne tuleville mammoille!!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä La kanssa näillä näkymin 25.12. Tarkoitus oli koittaa Tammi vauvaa muts toisin päätti :) voihan se olla että tammikuussa syntyy. Edellisen la oli 9.8. ja syntyi 22.8. jos menee kun äidin raskaudet niin tämäkin tulisi etuajassa mutta eihän sitä koskaan tiedä :)

Itse marraskuussa syntyneenä toivoisi että syntyy vasta tammikuun puolella, mutta sen näkee sitten.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä on myös ollut vähän ristiriitaiset ajatukset syntymäajankohdasta. Mutta jos jotain positiivista niin ei tarvitse ainakaan olla viimeisillään kesähelteellä tai paukkupakkasilla!! :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mun laskun mukaan laskettuaika olis 26.12. Mä en itse niin välitä tuosta joulusta näin aikuisena enää, niin sinän mulle on aikalailla sama miten lapsi syntyy. Tietysti jatkossa sitten lapsen kannalta saattaa olla kurjaa jos on ihan joulunpäivinä synttärit, kun sitten on vähän niinkuin yksi juhla vähemmän vuodessa kuin muilla... Mutta ehkä siihen sitten ratkaisu löytyy. Ja tosiaan, kuten todettu, voihan se synnytys käynnistyä etuajassa tai kunnolla myöhässäkin!
 
Juu, ei mullakaan niin mitään merkitystä ole nyt tällä syntymällä. Siis että ei haittaa vaikka menisikin joulu synnärillä, onhan mulla siellä sitten maailman parasta seuraa :Heartred
Mutta just ne tulevat vuodet, synttärit jne.
 
Synnyttämisen kannalta joulu on itseasiassa aika kiva, kun tietää, että miehellä on muutenkin vapaata tuolloin eikä välttämättä ihan heti joudu tuoreen lapsen kanssa paukkupakkasiin (meillä ei ole autoa). Tietenkin, jos sattuis syntymään jo ennen joulua, niin pääsis nauttimaan jouluna kylmäsavulohesta, nam!
 
Täällä myös laskettuaika 25.12. (laskurin mukaan).
Hiljaa toivon, että ei syntyis tuona aikana koska haluaisin olla kotosalla isompien lasten kanssa. Joulu on kuitenki joulu.. Mutta tuohon ei paljoa voi vaikuttaa.
Edelliset lapset syntyneet seuraavasti:
Poika LA 8.11 / syntyi 15.11 kun käynnistettiin
Tyttö LA 23.05 / syntyi 28.05 käynnistyksellä
Tyttö LA 26.08 / syntyi 23.08


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ei mitään vikaa syntyä joulun alla! :) Mun äidillä mua odottaessaan LA oli 24.12 ja synnyin 28.12. Toki onhan se inhottava aina oottaa synttäreitä ym ku kaverit syntynee alkuvuojesta mut kyllä musta oli kivaa olla aina se nuorin! :) ja aina on juhlittu tuplat, sekä joululahjat että synttärilahjat, juhlat ja kakku :) Tosin äiti meinas ku kerroin tästä raskaudesta (LA 1.12), että "voi laps raukkaa, saa saman kohtalon ku äitinsäkin ku loppuvuojesta syntyy" mut ei tässä mitää vikaa oo =)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu, kyllä joulukuu on hyvä kuu syntyä, siinä missä muutkin. MInä myös olen joulukuussa, tosin alkupuolella, syntynyt, ja niin on toinen siskoistanikin. Toinen sisko syntynyt ihan marraskuun lopussa.
 
Takaisin
Top