Loppukuun odottajat ja eräpäivän ohittaneet

Yöllinen huikkaus, kun en päivällä ehtinyt tänne kirjoittaa. Oli aika pitkä päivä ja mies kotiutui töistä vasta 22.30. Raskasta, raskasta... *vali, vali*

Lukasin teidän jutut läpi, mutta nyt ei paljon polla anna ajatella mitään järkevää. Tulin vain syömään yhden leivän ja suunta on takaisin petiin. Muutamia kivuliaita suppareita täällä! Jos vaikka hiljalleen alkais jotain tapahtua. Mustikillakin jotain lähtöön viittaavia tuntemuksia. Jepa jee!

Kjeev: Aikamoiset mitat kokoarviosta napsahti. Olis luullut, ettei nyt ihan hirveen kauaa toisen annettais kasvaa siellä kohdussa, mutta ilmeisesti kaiken ollessa hyvin, ei toisen maailmaan tuloa lähdetä vauhdittamaan. Jännä homma. :O Ja surku, jos leikkurin kautta joudut... Viime raskaudessa mä ajattelin, että mitä väliä, miten se vauva maailmaan saadaan, mutta kyllä tässä raskaudessa ennen äippäpolikontrollia (perätilaepäilyn takia) mulla oli paljon tekemistä omien ajatuksieni kanssa, kun mietin mahdollista suunniteltua sektiota. Jostain syystä asian ajattelu teki mut tosi surulliseksi. En oikein osaa kuvitellakaan, miltä susta tuntuu... *voimahali*

Ai niin. Mustikille piti kommentoida, että mä asustan tässä ihan Kauniaisten nurkilla, Koivuhovin aseman lähellä -> Jorviin meiltä ajaa pärräyttää alle viidessä minuutissa. :) Vai että Klaukkalasta meinaat Jorviin tulla...ei muakaan kauheesti houkuttais Hyvinkään sairaala. Yks sukulainen (miehen puolelta) asustaa myös Klaukkalassa, joten ei mulle mikään ihan vieras paikka. Toivottavasti sä saat yöllisen lähdön, ettei tarvitse ruuhka-aikana jumittaa tuolla Kehällä. :O

No niin. Ajatus katkes. Koitan päästä takaisin nukkumaan, mutta ihan ensin otan päänsärkyyn jotain vettä väkevämpää... ;) 



 
Onkohan Mustikki jo synnytyshommissa?! emoticon

Aamulla ropisi pönttöön limatulpanpalasia, nyt kun vaan lähtis syntymään ennen maanantaita!
 
Mustikki tosiaan varmaan meni jo ja Mimmu kohta perässä.emoticon

Jokohan me kaikki pääsemme masuistamme eroon viimeistään ensi viikon aikana. emoticon

Halipossu: Joo, melkoinen jötkäle sieltä on tulossa! Ultrattu on jo usemman kerran ja rakenneultrasta asti koko on ollut siellä yläkäyrällä. Yllätys tämä koko on sinänsä, koska suurin lapseni on tähän asti painanut vain vajaa 3700 g. Sokerirasituksessakin olen käynyt jo kahdesti, sokerit kunnossa ja painonikin on noussut koko raskauden aikana vain vajaat 5 kg. Ja iäkkäät synnyttäjät saavat keskimäärin pienempiä vauvoja, hah sanon minä!

Itsekin sitä vähän ihmettelin, että mitä tässä odotellaan, mutta lääkäreiden mielipide oli se, että kun ei ole mitään lääketieteellistä syytä synnytykselle, niin odotetaan. Ja kuulemma nämä "yliaikaiset" eivät enää juurikaan kasva... Sektio on pettymys jos siihen joudutaan, mutta mikäli se on turvallisempi tapa saattaa vauva maailmaan, niin sitten sillä mennään! Siitä toipuminen kuitenkin pelottaa...emoticon
 

Voin lohduttaa tuosta sektiosta että kyllä siitä paranee ja vieläpä yllättävän nopeasti! Meijän muksu siis syntyi hätäsektiolla, siitä 24h niin pystyin jo ite käymään suihkussa ja vessassa ja haahuilemaan pitkin synnärin käytäviä. Seuraavana päivänä olo oli jo vallanmainio! Synnärillä oltiin 3pv ja sen jälkeen en oo tarvinnu särkylääkkeitä ym. ja alusta asti oon muksua pystynyt kanniskelemaan ja vatsalihaksia käyttämään...

Hieman reilun viikon päästä tikit poistettiin ja nyt ei tarvii niistäkään murehtia emoticonAinut on että suositellaan että pitää väliä seuraavaan muksuun puoltoistavuotta että kerkee kaikki kudokset parantumaan, mutta tuo sektio ei estä jatkossa alatiesynnytystä kuulemma...

 
Heips =) ...
... ja onnee kaikille , keitä tositoimissa!! (...mustikki/mimmu?...)
 Nopeesti tulin vaan kirjottamaan uusimmat omanapa-uutiset;
Kontrollissa käyty, painoarvio nyt 3600 g <3 ...
...ja VIIM 14.2. ystävänpäivänä klo 10 kävelen TAYSSin ovista sisälle, ja ulos ei tarvitse sit ilman Hopsu-tyttöstä tulla emoticon !
Im so happy - jotain Konkreettista infoo nyt , niin on helpompi asennoitua tähän yliaikaan =)...
..Toiv. kuitenkin, että lähtisi itsellään käyntiin!
Kohdunsuu väljästi sormelle auki, kanavaa 2cm jäljellä. Eli mitäköhän tosta pitäis päätellä??? kertokaas viisaammat... =)

supistuksia piirtyi sinne käyrälle 2kpl ; itse ne tunsin ja kivuttomia olivat, saipahan ainakin tuntemuksilleen varmistuksen =D ...
...lisää supistuksia tännepäin, kitoos!!
Kaikkia kolmea ässää testattu myös <3 ;) ...
 
Ilmeisesti Mustikki sitten läks ja Mimmu perässä?!?!

Kello posottaa 03 yöllä ja mä olen valvonut puoli yhdestä. Muutaman tunnin ehdin nukkua, jonka jälkeen heräsin kipeisiin suppareihin ja aloin kellottaa niitä. Tulevat 6-7 min. välein. Pari kertaa ravasin pissillä niin eiköhän se limatulppakin vihdoin ilmoittautunut. Se alkaa olla lähtö täälläkin aika lähellä. Jippii!

Kiva, että Marilla alkoi hommat selkeytyä ton kontrollin jälkeen. Mä olen ainakin sellainen ihminen, että epätietoisuus ahdistaa, joten mukava kuulla, että sait jonkin takarajan tälle odotukselle. Ystävänpäivä, ei hassumpi! :)
 
Kiitokset konnalle lohduttavista sanoista...

.. ehkä sinne asti ei tarvitsekaan mennä! Limatulppa tuli eilen illalla kahdeksan maissa ja sitä oli paljon! Mies siitä innostuneena saunan lämmitykseen.

Saunan jälkeen alkoi nukuttaa aivan älyttömästi ja sainkin nukuttua klo 23-4, kunnes heräsin supistukseen. Suppareita on nyt tullut pari tuntia reilun 5 minuutin välein, kipeitä ovat, kestoltaan kuitenkin lyhyehköjä vielä... Katsotaan mihin tilanne kehittyy!

Tsemppiä Halipossulle!
 
Tsemppiä Halipossu ja kjeev..siitä se lähteeemoticon
Meillä taitaa olla Marin kanssa sama deadline, tai sillä erolla,et miulla on yliaikais käynti 10pv,mut sisälle en jää, jos en vuorokauteen synnytä tai eivät käynnistä,pyydän saada tulla takaisin maanantaina, jos ei ennen käynnisty itsestään. Inhoan maata sairaalassa ja viikonlopun joutuisin olee tarkkis huoneessa, kun osastot on kiinni..tylsä paikka, vaikka siellä telkkari onkin...Useemman yötä jouduin viimevuoden/tän alkuvuoden aikaan siellä makoilee, en tykkää [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/a045.gif[/img]
Tuosta kohdunsuun tilanteesta...miulla oli pariviikkoo sitten tapa-arviossa 1cm pitkä, pehmennyt ja kiinni...Sais alkaa aueta, jos ei jo ois... Silloin lääkäri sanoi, ettei ihan muutamaan päivään kuitenkaan...saas nähdä...mutta jos ei niin kymmenenpäivää yli on sitten se yliaikais kontrolli...joten ei kai sitä voi tietää..toisethan on auki vaikka kuinka pitkään ja vauva"ylhällä", mut silti synnytys voi alkaa ihan milloin vain...En oo mikään viisas, mut näin olen ymmärtänyt...
( . ) Maanantaina olis vielä viimeinen neuvola..varasin sinne kyydin anopilta,ei oikein enää uskalla yksinään lähtee ajelemaan, jospa se muksu ennen sitä tulis...onhan tässä vielä tää ja huominen...siskolta on varattu kyyti sinne yliaikais käynnillekkin, ei tartte miehen lähtee, ennenkuin tietää joutuuko sinne jäämään..toisaalta 1102 olis ihan kiva päivä syntyy..
 
Ihanaaihanaa, täällä on moni viimein pääsemässä ja ilmeisesti päässytkin jo tositoimiin! Jospa ei kjeevinkään tarvinne sektioon joutua :) Teille kaikille kovasti paljon peukkuja!! emoticon
 
Halipossu ja kjeev: Voi että, meillä on ollu samanlaiset yöt! Kun vaan oisin tienny, että Halipossukin täällä netissä pyörii yöllä, niin oisin kyllä tullu linjoille! emoticon  Mulla alko supistelut joskus kahen maissa, 15-30min oli väliä, mutta en saanu hetkeekään nukuttua. Nyt on ihan sairas ja turhautunu ja väsyny olo, oksettaakin... emoticon  Ja supparit loppu aamulla kuin seinään, eikä tullu takasin vaikka tunnin kävelyllä käytiin... Huoh...
 
Sitä on taas valvottu suppareiden kanssa. Nukuin ensin reilu kolme tuntia suppareista huolimatta. Kipu sekoittu uneen, ja te kaikki olitte siinä unessa palstalaisina. Jotenki lähetitte mulle supistuksia? emoticon  Nyt puoli neljästä saakka suppareiden välit ollu 6-8 minuuttia ja alkavat olla jo aika kivuliaita. Tosissaan joutuu keskittymään ja puremaan hammasta. Mies valvoi minun kanssa jonkun aikaa, mutta sitten annoin sen nukahtaa takasin uneen, että jaksais. En tiiä, pitäiskö se kohta käydä repimässä tuolta ylös. Toivottavasti tänään tapahtuu, eikä taas loppuis supparit ku seinään! Nää on kuitenki huomattavasti tiheempiä ja kivuliaampia kuin viime yönä.

Tsemppiä kaikille muille kans! emoticon
 
[img]http://www.cosgan.de/images/midi/muede/k025.gif[/img] HUHUU.... onko täällä vielä muita?
Ihana tuo Mimmun uni,heti tuli ajatus,että telepaattisesti täältä lähtee suppari matkaan,toivottavasti auttoi ja pääsit vihdoin lähtemään. [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a115.gif[/img]
Tänään neuvolaan, ei anopilta pyydetty apu auttanut,ja ukilla olsi synttärit, sais hyvän lahjan, jos muksu suotuis syntymään,mut ei täällä nuo kolme ässääkään auta, vai onkohan niitä tullut kokeiltuu liian vähän,no yöllä tullut taas lunta niin pääsee ulkotöihin [img]http://www.cosgan.de/images/kao/haushalt/c025.gif[/img]
 
emoticon
Hellou Nirsku ja muut, täällä vielä ainakin kökitään koneella ....
...Ja mäkin lähetän Mimmulle telepaattisen supparin; tosi avaavan sellaisen , jos vielä tarvis emoticon  ...
...Keitäköhän muita vielä yhtenä kappaleena?
,samoin nirsku mulla vielä neuvola, mut huomenna vasta. Ihan kiva toisaalta kun jotain "puuhaa" - mieluisaks puuhaks osittautui kans eilen lukemani uusin Vauva, heti käytännössä vääntelin itteeni jumppapallon kanssa niihin ihmeasentoihinemoticon

( . ) vielä ...
tilanne:
illalla/yöllä supisteli ; tuli eilen tehtyä n. 4 tuntinen kaupunkikierros, joka näköjään sai suppareita tulemaan ja alaselän tuleen - ja nehän loppui sit taas aamuyöstä seinään niinku aina - siis  emoticon  vaiko emoticon ; taidan tyytyä jälkimmäiseen!
Nyt koneella ollessa tullut pari tuntuvaa, mutta taaskin kivutonta supparia... ?!!.. tekee tekee muttei valmistu =) ... Tsemit kaikille..
 
Nopsaan laitan tietoa:

Poikamme syntyi 5.2.2011 klo 21.18. Mitat 3855 g ja 53 cm, eli painoarvio meni aivan metsään. Sektioon se synnytys sitten valitettavasti meni. No, pääasia on että kaikki on kunnossa. Osastolla ollaan ainakin pari päivää vielä ja äitikin yrittää toipua.
Tsempit vielä vauvamahoille! =)
 
...mitäs, mitäs...

Onko täällä enää ketään??emoticon

Täällä vaan odotetaan ja odotetaan - viime yön/tän aamun aikana ei oo ees tullut yhtään kunnollisia suppareita.. Kettu!! Saa nähä kauanko hermo kestää tätä sahaamista - kun eilen esim. neuvolantätikin oli jo sitä mieltä, ettei enää nähdä. Ei antanut ees uutta aikaa..
Limatulppa meni kylläkin eilen - oletettavasti ainakin ; ja parissa osassa.En rupee täs nyt tarkemmin kuvailemaan , säästän teidät siltä emoticon  ...
...mut ei se kyllä millään valkovuotookaan ollut! Neuvolasta sanoivat, että kohdunsuulta tulee limaa silloin, kun se avautuu... *toivossaonhyväelää*
Muutenkin kaik oli ihan ok neuvolassa, paineet ja pissa ok ; painokin hienot 79,9 kg eli hitusen ois alle vielä mun kammorajan =) .,..
Ei täs nyt sit muu auta kun odotella taas vaan, en vaan Mitenkään päin haluais että tätä käynnistetään!!
........Tulipas omanapaista ruikutusta ... ;)
ainiin ja onnea Kjeev  =) <3 <3 <3
 
Minä edelleen.....
Adara oli kirjoitellut tuonne kuukausi ketjuun, ja eiköhän muutkin ole jo poksahtaneet.
Miulle neuvolatäti, joka jatkaa myös lasten neuvolassa, sanoi, että seuravan kerran nähdään sitten tuloksen kera. Painoo oli tullut taas kilo lisää...turvotusta on, mut muutoin kaikki ok. kokoarvio tällä hetkellä nelisen kiloo, sf mitta on kuitenkin 40cm!! Pää on niin alhaalla lantiossa, että saa enää vain niskasta kiinni, tuumas et ihme kun ei oo vielä tipahtanuemoticon
Nyt odottelen soittoa äippäpolilta aikaa siihen yliaikais käyntiin, sinne sitä kuitenkin torstaina mennään [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/p010.gif[/img]
 
Minäkin vähän päivitän tänne tietoa. Meille syntyi poika 4.2. klo 20.50 mitoilla 54cm ja 4230g, alatiesynnytys päättyi kiireelliseen sektioon. Eilen pääsimme kotiin. emoticon
Aivan ihana tuo oma nyytti emoticon
 
Onnea Kjeev, Mustikki ja Adara [img]http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a122.gif[/img]
 

Possunen ilmoittautuu tännekin palstalle...


Meille syntyi uusi Pikkujättiläinen lauantaina 5.2. klo 13.05. Pituutta oli isoveikan tapaan 53 cm ja painoa 4295g. Aikamoinen mötikkä. :D

Supparit alkoivat siis yöllä 00.36, sairaalaassa käytiin aamulla kuuden aikaan. -> Paikat oli vielä kiinni. :( Siitä takas kotiin seitsemän aikaan ja sairaalaan uusi kierros yhdeksältä, jolloin olin auki 4cm. Siitä sitten saliin samaan epiduraalia, jolloin olin sen 4-5cm auki. Muutama tunti tästä eteenpäin ja paikat olivat ihan auki. Siitä sitten ponnistelemaan ja vauva syntyi 13.05. Ponnistelin muistaakseni jonkun 17 min. Välilihaa ei leikattu, eikä paikat revenneet, joten tällä kertaa pääsin maaliin ihan ilman tikkejä tms. Wohoo!

Leikkurikeikka oli lähellä, kun jostain syystä mun istukka ei suostunut irtoamaan. Viime kerralla sen irtoamista odoteltiin 20 min. kunnes se irtos. Nyt 35 min. synnytyksestä saliin tuli lekuri ja pari hoitsua lisää. Olin saanut supistelua edistävää lääkettä 4 tbl persauksiin (-> samaa, jolla edesautetaan keskenmenon käynnistymistä), mutta nekään ei tuntuneet auttavan vaan supparit loppuivat liian aikaisin. Muhun pistettiin akupunktioneuloja muutama kpl, jotta ne olisivat jelppineet istukan irtoamista. En tiennytkään, että sellaisiakin konsteja käytetään. :D Lopulta mua oltiin jo lähössä viemään leikkaussaliin, mutta just siinä vaiheessa istukka irtos ja hoitohenkilökunta ratkesi nauramaan. Vähänkö oli omituinen fiilis siinä laverilla maatessa, kun jengi repesi täysin. Tää on kuulemma aika harvinaista ja jostain syystä kaikki oli alkuun tosi vakavana. En sitten osaa sanoa, kuinka vakavasta jutusta oli kyse. Kyllähän kaavintaan joutuu muistakin syistä.... Verta menetin ton istukkaongelman takia 800ml, mutta mulla oli kyllä ihan hyvä olo, vaikka hempat oli ennen synnytystäkin jo aika matalat. Niin joo, ja lapsivesi oli vaal.vihreää osittain, joten jossain vaiheessa vauvalla on ilmeisesti ollut vähän hätä. Se ei onneks aiheuttanut mitään toimenpiteitä.

Nyt täytyy mennä. Paljon myötätuulta vielä yhtenä kappaleena kituuttaville ja paljon onnea Mustikille, Kjeeville ja Adaralle ja muillekin jakautuneille.

Ps. Mustikki: Oltiin sitten samaan aikaan Jorvissa! :)
Me kotiuduttiin myös eilen. Olisin halunnut kotiin jo sunnuntaina, mutta koska lastenlääkärit eivät tee loppuarkastuksia sunnuntaisin meidän piti odottaa kotiuttamista eiliseen. Kummalla osastolla majailit? Mä olin N6:lla.

 
Hirmuisesti onnea kaikille jo palkintonsa saaneille!!! emoticon
 

Mulla oli tänään yliaikakontrolli, rv41+5 ja kotiin laittoivat ihmettelemään, torstaina olisi sitten käynnistys. Mä en jaksa uskoa enää ollenkaan että tämä vauva tulisi tuolta iteksiään ulos...
Ärsytti erittäin paljon tulla kotiin kun neuvolassa sanoivat että suurin osa jää sitten jo osastolle ja kannattaa ottaa sairaalakassikin mukaan... Nojoo, olihan sitäkin sitten kiva kannella ympäriinsä turhaan. Mutta vauvalla kaikki hyvin, se on tärkeintä ja olihan tuolla kohdunsuullakin jotain edistystä tapahtunut.

Onkos muilla käynnistysaikoja sovittuna??
 
Takaisin
Top