Lomailijat

hömpylä

Jostain jotain jo tietävä

Kaikille lomansa aloittaneille. :)

Mä taidan olla vielä aika yksin tän kanssa... Töihin palaan ehkä 2015. :D En ole yhtään miettinyt että koska palaisin töihin. Tällä hetkellä harmittaa, että nyt jo jouduin jäämään pois, mutta toisaalta olen iloinen että näinkin pitkälle pärjäsin. Eiköhän se harmituskin tästä kaikkoa, aurinko paistaa ja saa rauhassa laitella kotia ja keskittyä itseensä. :)

 
Töissä mennään vielä.. jään kesälomalle n. 13.6. 4 viikon kesäloma ja siit suoraa mammalomalle.. :) ai että en malta oottaa...vajaa 10 viikkoa enää lomaa ! :)
 
mie oon ollu saikulla jo jokusen viikon...
fyysisesti jaksasin hyvinkin olla,mutta henkisesti todella rankkaa..
se on todella pitkä tarina,mutta lyhyesti,taustalla on viime syksyltä esimiehen törkeää käyttäytymistä minuu kohtaan ja nyt tässä olin n.4kk saikulla olkapään takia..
kerkesin olla jopa viikon töissä,kun taas tää esimies alkoi käyttäytymään töykeästi..
tuntuu,että tahallaan haluaa itkettää joka asiasta,ei osaa esittää asioita sillai asiallisesti ja kohteliaasti...
täytyy sanoa,että on yöunet jääny todella vähälle noiden työasioiden takia ja en todellakaan oo osannut nauttia täysillä tästä raskaudesta..
toivottavasti 15pv työterveyslääkäri kirjottaa pitkän saikun,ettei tarviis mennä enää kitumaan töihin...pelkkä ajatuskin esimiehen kohtaamisesta saa etomis-refleksin aikaseks...
työkkärin sivuja tulee selailtua joka päivä,siinä toivossa,että löytäs vielä kesäks jonkun työn,mutta aika heikolta näyttää... :/
Sori tää avautuminen...
 
Hennah, onpa hirveä tilanne! :( Eikö siellä ole ketään pykälää korkeampaa esimiestä jolle voisi kertoa sun esimiehen käytöksestä? Pidän peukut pystyssä ettei sun tarvitse palata kiusattavaksi. Raskauteen on hyvä vedota saikkua hakiessa. Jos sulla on vakipaikka siellä työpaikassa niin itse yrittäisin pitää sen, kertyy lomia sun muita ja on ainakin periaatteessa työ johon palata. Voit sitten lomaillessa etsiä uutta paikkaa. :) Toivottavasti tilanne ratkeaa!
 
no juu, asiasta oon puhunu viime syksynä aluepäällikölle,joka on esimiehen esimies...mutta ei tunnu muutosta tapahtuneen, nyt sitte oon ollu yhteydessä luottamusmieheen,joka toivonmukaa saa jotain tolkkua asiaan...
huomenna olis "päivystysaika" työterveyslääkärille ja tiiän nyt jo,ettei yöllä tuu nukuttua yhtään,ku tietää,että siellä lääkärissä pitää selittää näitä asioita..pitää muistaa ottaa omat nessut mukaan, ettei tarvii karheeseen paperiin pyyhkiä kyyneleitä! :(
ja joo,vakipaikka on...pakko yrittää pitää tää työ joteki vielä,et tosissaa ne lomat yms kertyy jne..miettii sit äippäloman aikaa vaihtoehtoja...
 
Inhottava tilanne. :( Saitko nukuttua? Toivottavasti lääkärikäynti menee hyvin ja saat lomaa, varmasti on tulevalle lapsellekin parempi jos saat olla stressaamatta töihin menoa. Johan siinä alkaa kroppakin reistailemaan kun tarpeeksi ahdistaa. Voimia!
 
tuliha sitä nukuttua koiran unta ja sit vissii ku vaivuin syvempään uneen,niin näin painajaista töistä.. :( lääkäri kirjotti 15pv asti saikun ja anto mukaan mielialaan liittyviä kysymyksiä sisältävän lapun ja sitten jonkun työhön liittyvän kyselyn,lomakkeessa tais lukea ainakin sana burnout...katellaa sitten 15pv lääkärissä niitä lappujen "tuloksia" ja jatkoa...
Ohjas soittamaan neuvolaan viimeistään huomenna, ku sanoin että pari päivää on mahaa vihlonut oudosti, ei supistuksia mutta viiltävää kipua...eli siis huomenna aamusta soittaa neuvolaan ja varmaan jonkun sortin virtsanäytettä pitää toimittaa...
Joteki on semmone olo,ettei vauvalla oo kaikki hyvin... :( aamullakin kun huvikseen kuuntelin sydänääniä,niin yhdessä vaiheessa ne sykkeet suorastaan romahti ja meni jonkun aikaa ennen ku taas nous...luulin ekaks että omat sykkeet pomppas siihe,mut ei...
 
La on elokuussa 19 ja kesäloma alkaa nyt 13.5 jonka jälkeen menen vielä töihin kuudeks viikoks ennen äitiyslomaa.. huh huh. Saattaa olla rankka kesä, mutta on se kiva jäädä kesälomalle näin aikasin kun on vielä toi kumpu sen verran "pieni", että jaksaa tehdä asioita.
 
Itse oon ollut saikulla jo kaks ja puoli viikkoa. Eilen kävin töissä tekemässä 7 tuntia ja kyllä muuten tuntui selässä! Hyvä kun kävelemään pystyi työpäivän jälkeen... Taitaa torstain neuvola-/lääkärikäynnillä tulla lisää sairaslomaa. Mulla on kesäloma viikoilla 19-20, mutta eipä musta taida enää töihin meniäksi olla senkään jälkeen. o_O En tiedä auttaisko joku tukivyö, mutta kun ei viitsis ostaa mitään kallista ja sitten todeta, että se ei sovi tai tuntuu ikävältä. Lukenut ehkä liikaa mielipidekirjoituksia netistä. :rolleyes:
 
päivittelis tätäki tietoo... lääkäri kirjotti sairasloman 2.5 alkaen...ja se kestää kesäloman alkuun,jonka jälkeen jään äippälomalle... nyt saa rentoutua henkisesti seka fyysisesti.*syvä huokaus*
 
Mäki oon saikul ainaki 4.6. asti supistelujen takia. Sitte lääkäri kattoo uudestaa jatkuuko äitiysloman alkuu asti.
 
Hennah, hyvä et sait lomat järkättyä!

Ite oonnäillä näkymin töissä viimeseen asti, eli 9.7. Kun kesälomankin pidän mammaloman perään ihan työnantajan luvalla.
 
Aika on mennyt kyllä nopeasti... 6 viikkoa laskettuun aikaan!! =)
Jäin torstaina pois töistä, ensi viikko ylityövapaita ja sitten alkaa äitiysloma. Tosin käyn ensi viikolla vielä yhtenä (toivottavasti vain yhtenä) päivänä jelppimässä sijaistani parissa keskenjääneessä asiassa.
On kyllä outoa ajatella että nyt ne lomat alkavat, kun on ollut melkoinen työnarkomaani. Että mitä sitä nyt tekee tai pitäisi tehdä ennen lapsen syntymää. Ehkä tulee käytyä tällä palstallakin kirjoittelemassa juttuja.
Raskausviikkoja nyt siis 34+0, painoa tullut n. 9 kiloa, vauva mätkii vasenta kylkeä ja oikeata puolta kohdun alaosassa. Ei ole ollut harjoitussupistuksia, tai sitten en osaa niitä erotella/tunnistaa. =)
Hyvää juhannusta!!
 
Täällä kans saikkuillaan heinäkuun alkuun ja siitä vähäksi aikaa kesälomille ja sen jälkeen mammaloma... Töihin palataan sitten joskus!! Hassua kyllä, mutta en usko tekemisen puutteen yllättävän... Hoitelen kaikki projektit, joista kunnon puolesta selviän ja muuten otan rennosti ja otan vähän omaa aikaa!! Tätä lomaa on jo kaivattu!! :)))
 
Täällä kesäloma aloitettu 13.6 ja äitiysloma alkaa varhennettuna 1.7. työt ei sitten jatkukkaan lomien jälkeen,saa nähdä mitä sitten tekee...
 
Jännää, alunperin mun piti jäädä huomisen jälkeen kolmeksi viikoksi kesälomille, ja siitä sitten äitiyslomille suoraan, mut noh..erinäisten sattumusten vuoksi oon nyt saikkuillut alkaen 16.6., ja saikkuilen tuonne äitiysloman alkuun asti. Eli onni onnettomuudessa - vaikka eka viikko venähdyksen jälkeen menikin suht kivuliaissa merkeissä, pääsin jäämään töistä pois kotiin lomailemaan 2 vkoa aikaisemmin, ja kesälomatkin siirtyy näppärästi ensi kesälle. Ja nyt vaan naatiskellaan :)

Mulle parhainta tässä kotona olemisessa on aamut. Nautin jotenkin niin tästä tunteesta kun aamulla herää, ei oo mikään kiire minnekään, saa hyvin rauhassa ja omalla aikataululla juoda aamukahvit ja syödä aamupalaa, istuskella vaikka etupihalla ja kuunnella lintusia ja nauttia kesästä yms. Tänäänki on taas ollu niin todella hyvä fiilis, ihan vaan siitä ilosta et on kesä, eikä oo kiire minnekään (vaikka silti vähän hikeä pukkaakin :smiley-ashamed004)

Toistaiseks oon saanu hyvin vielä ajan kulumaan, ja paljon on vielä touhuiltavaa ennenkuin tekeminen loppuu. Varmasti jossain vaiheessa myöhemmin iskee sekin tekemättömyyden tylsyys ym. jos menee liikkuminen hankalaksi kun laskettu aika lähestyy, mut toistaiseksi, oon yrittänyt nyt vaan nauttia olostani ja tehdä asioita omalla tahdilla. Sit kun vauva syntyy, voi olla että nämäkin rauhaisat aamut muuttuu :wink , joten pitää ottaa nyt kaikki tästä irti ja kelliä vaan masuasukin kanssa kesästä nauttien :)
 
mulla on ollu jo reilu 2 viikkoo lomaa mut aika tasasestinon ollu tekemistä, ni ei oo nii pahasti kerenny tylsistyy.. jotenki tällä hetkellä ei oikeee kotihommat maistu, et hyvä et oon tehny jo aikapaljo kaikkee jo töiden ohella.. nyt voi sit ottaa rennommin. ainaku tulee fiilis tehdä jtn kotijuttuja ni sit kyl huvittaa tehä kaikkea... ikkunatki mm. on pesemättä vielä :D
 
Mä muistan nauttineeni ihan kympillä äitiyslomasta ennen esikoisen syntymää. Takana aika monta vuotta yrittäjänä, eikä lomista tietoakaan! Musta oli ihana kun sai laittaa ja sisustaa kotia rauhassa vauvaa varten. Nukuin pitkään, katselin leffoja, luin kirjoja, treffailin kavereita ja kävin tallilla.

Edelleen olen kotona esikoisen kanssa, mutta nyt se on ihan erillaista. Päiväohjelma määräytyy kuitenkin lapsen mukaan, joten ei tässä paljon jouten olla. Kun sattuu olemaan yrittäjä-mieskin, kaikki kotihommat + suurin vastuu lapsesta on omilla hartioilla. Mutta en kyllä valita, sen verran viihdyn kotona :)

Äippäloma alkaa mulla 1.7. Eipä se missään muussa näy, kun kukkarossa ihan mukavasti :) Tässä on nyt yli vuosi kitkuteltu hoitovapaalla, joten äitiyslomakorvaus on kyllä aika ruhtinaallinen siihen verrattuna!
 
Peruskoulussa töissä, niin lomat alkoi kevätjuhlan jälkeen. On tässä saanu rauhassa olla, käydä uimassa, kalassa, lenkeillä yms. Kodin raivaamiseenkin löytyny hurjasti aikaa ja vauvan juttuja laitellessa. Enpä usko, että palaan töihin, ennenkuin vauva on parivuotias. Olen kyllä valmis tinkimään omista asioistani ja aion pärjätä kotihoidontuella. Mulla ei vaan sydän kestä laittaa vuoden ikäistä viel tarhaan. Mielelläni tutustutan häntä leikkikentillä muihin lapsiin, mut kyllä mun mielestä alle kaksvuotias kasvatetaan kotona, eikä vieraiden hoivissa. Toki tästä ovat monet eri mieltä, mutta mitäs sitten.

Hauskaa lomaa, lomailijat.
 
Lomalla!! :D

Nyt olis sit hetki aikaa vääntää se dippa, jota en nyt pitkien työpäivien takia saanu kuitenkaan kasaan...
 
Takaisin
Top