Lokakuun pulinat

Kun on hedelmöityshoidoilla alkanut raskaus, jolloin tarkka hedelmöitysaika tiedetään, LA pitäisi ymmärtääkseni laskea hedelmöityksestä. Näin meidän lapsettmouuslääkäri ohjeisti, kun oli ICSI-alkuinen raskaus. Sitä ei onneksi yritetty myöhemmin muuttaa, vaikka alkio oli alussa ihan vähän isompi viikkoihin nähden.

Tein juuri plussan, Flo-sovelluksen mukaan nyt olisi 4+6. 10 kk vanha vauva nukkuu juuri päiväuniaan yläkerrassa, ja itse olen vähän shokkitilassa :Face Without Mouth:

@Sofia83 näin mäkin ajattelin, mutta halusi laskea kp1'stä silti. Outoo. Mutta siis sama oli esikoisen kanssa, niin oli oikeasti miltei viikkoa nuorempi viikkojaan, mutta syntyi tarpeeksi isona.

@rosalia uskon että voi olla hieman shokki päällä! Jännää! (Puolisoni oli myös yllärivauva, vain 13kk ikäerolla, eli ylläritkin ovat ❤️)

Varasin torstaille varhaisultraan ajan, silloin 6+4. Ajattelin vasta ensviikolle mutta aikataulujen takia otin jo nyt 😊
Väsyttää, viluttaa ja yököttää joten kai niiden puolesta kaikki Ok 🤞🏼

Mulla ei vieläkään mitään suuria hajuyökötyksiä tai aamupahoinvointia. 5+3. Jotenkin taas asennoidun että poikaraskaus tulossa 😩

Mulla on nyt kans varhaisultra ja neuvola varattuna. Huomenna aamulla meinasin vielä digin tehdä pois kaapista, kerta sellainen siellä on. Ultra 27.10. ja neuvola 31.10.

Parasta oli, että neuvolan mukaan mulla on rv 5+0 kun Felicitaksen (minne meen ultraan) mukaan ois rv 4+6 ja sit oviksen mukaan rv 4+3, että millähän täällä laskisi? 😄

Mennään tolla kp1 laskulla, eli sit ois rv 4+6.

Isot onnittelut plussasta! 🍀🍀🍀
Tosi kiva, että rohkaistuit kirjoittamaan. Nyt äkkiä viestit vaan täyteen ja pääset sinne "teidän" salaisiin. Ainakin tuolla helmikuisen salaisissa on mielestäni ollut "tosi hyvä ja reipas meininki" !
Pistin sulle nyt pari paria jarrusukkia sekä saavillisen vauvaliimaa pikarahtina tulemaan. Pitäis toimia, ovat samasta erästä kuin minun kesäkuussa käyttöön ottamani! 🌸

Ihana viesti, kiitos paljon @Aaltokukka ! 🥰 Ehti tässä jo tulla jotenkin tosi lannistunut olo kun vertailin omia plussaviivoja toisten vahvempiin viivoihin, en jotenki osaa yhtään olla iloinen viel tässä vaiheessa kun ahdistaa jos tämä jääkin taas kemialliseksi... Oon testaillut 4 aamua peräkkäin, kp 28-31 ja selkeitä viivoja tullut mut ei läheskään yhtä vahvoja mitä kontrolliviivat. On vahvistunut vähän mut ei mitenkää huikeasti. Yritä tässä nyt sit järjissään pysyä… 😭 Harkitsen et pitäiskö silti jo soitella neuvolaan ja pyytää hcg-mittaukset. Ehkä se helpottais oloa…

Onko teillä muilla tullu kunnon leffaviivat jo? Kellään mitään haaleempia plussia? 🥹

Mä tein leffaviivan eilen, kun oli dpo17, edellisenä päivänä oli vielä haalea.

Ihana viesti, kiitos paljon @Aaltokukka ! 🥰 Ehti tässä jo tulla jotenkin tosi lannistunut olo kun vertailin omia plussaviivoja toisten vahvempiin viivoihin, en jotenki osaa yhtään olla iloinen viel tässä vaiheessa kun ahdistaa jos tämä jääkin taas kemialliseksi... Oon testaillut 4 aamua peräkkäin, kp 28-31 ja selkeitä viivoja tullut mut ei läheskään yhtä vahvoja mitä kontrolliviivat. On vahvistunut vähän mut ei mitenkää huikeasti. Yritä tässä nyt sit järjissään pysyä… 😭 Harkitsen et pitäiskö silti jo soitella neuvolaan ja pyytää hcg-mittaukset. Ehkä se helpottais oloa…

Onko teillä muilla tullu kunnon leffaviivat jo? Kellään mitään haaleempia plussia? 🥹
Jos lohduttaa niin minä en koskaan saanut testeillä noita leffaviivoja mihinkään liuskaan, mutta raskaus edennyt normaalisti.:folded:

Mulla oli leffaviivat jo dpo 14. Viime viikolla tein huvikseen ovistestin ja siihen piirryi todella voimakas testiviiva heti kastamisen jälkeen. Kontrolliviiva haaleampi ja hitaampi, se oli hauska testi 😅
Tänään aivan törkeä väsymys ja kylmähorkka, kahvin oon jättänyt viikonloppuna kun se närästi niin paljon.

Varovasti liityn mukaan keskusteluun. Plussasin maanantaina ja kovasti vaikuttaisi siltä että juhannusvauvaa tässä odotellaan. 🙂 Taustalla on yritystä yli vuosi ja sen aikana yksi viikolla 12 havaittu keskeytynyt keskenmeno, joten ihan hirmu vakuuttunut tässä ei osaa olla. Syyskuun laskettu aika veti mielen niin matalaksi etten osannut enää edes tuonne Raskaaksi 2022 -ketjuun kirjoitella, kun mielessä pyöri vain ajatus että ei tämä tule onnistumaan. Mutta niin vain tärppi napsahti kohdille ja päätin että iloitaan nyt sitten niin kauan kuin tämä tällä kertaa kestää. 🙂

Mä taisin innostua ennen aikojaan, eilen mitattu hcg ja oli vaan 24 💔 Viikkoja eilen jotain 4+4 ja kp32. Mulla ei oo dposta varmuutta mut luultavasti eilen oli arviolta 15-17 väliltä. Huomenna uus mittaus ja pe kuulee kommentit. Mut tuskin tulee meille kesäkuista 🥺 Ilman hcg-mittausta olisin varmaan ihan onnessani vielä koska Pregcheckit näyttää selkeetä (vaikka kontrollia haaleempaa) viivaa ja digi näytti eilen 1-2.

Tää alkuraskaus on kyllä aika syvältä. Joko on paha olo, väsyttää ja viluttaa tai sit olo on hyvä ja pää miettii heti, että onko kaikki hyvin, ku onkin olo parempi. Menispä nää ekat viikot nopeesti!

Rv 5+2

Muokattu viimeksi:
Mulla ei ole toistaiseksi ollut juurikaan oireita, joskin välillä tulee huono olo jos en ole syönyt pitkään aikaan. Vielä alle yksivuotias esikoinen pitää toki niin kiireisenä, ettei tässä kovin edes ehdi omia olojaan kuulostella :D onneksi vauva nukkuu kahdet päikkärit ja täydet yöunet, niin ei ole liian raskasta.

Oon ollut oireeton tähän asti, mutta tänään on kyllä ollut huono olo jos ruokailuväli on päässyt liian pitkäksi.

Moikka! Täältä yksi 4+6 mukaan kesäkuisiin :smiling face with heart-eyes: Kyseessä esikoinen ja la arvio 19.6. (kierto hieman vaihtelee).
Tuntuuko muista että aika menee tooooosi hitaasti? Plussasin sunnuntaina ja tämä viikko ei lopu koskaan...

Moikka! Täältä yksi 4+6 mukaan kesäkuisiin :smiling face with heart-eyes: Kyseessä esikoinen ja la arvio 19.6. (kierto hieman vaihtelee).
Tuntuuko muista että aika menee tooooosi hitaasti? Plussasin sunnuntaina ja tämä viikko ei lopu koskaan...
No tuntuu! Nyt ois 13 päivää ar-ultraan ja tuntuu, ettei se saavu ikinä! Mietitään puolison kaa sit ultran jälkeen, että milloin kerrotaan esikoiselle.

Takaisin