Lokakuun pulinat

Mulla on onneksi myös työpaikalla etätyömahdollisuus, tai oikeastaan suurin osa tekee työt nykyään etänä. Eli sen puolesta varmasti myös töihin paluu sujuu ihan hyvin. :smiling-eyes: Tosin päikkäreistä joudun luopumaan - nyt on ollut kivaa nukkua kunnon unet keskellä päivää esikoisen kanssa samaan aikaan:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
@Onda Haha, mä katoin kanssa että heinäkuisissa on jotain superaktiivisia keskustelijoita kans kun ne menee meistä ohi 😅
 
@Welmukka joo, siellä taitaa olla pari superaktiivia, niin moni sit saattaa lähteä mukaan 😄

Mulla algoritmit bongas nyt, että oon raskaana. Tuli eka raskausvaatemainos instassa vastaan. Hauskinta, mitä puolisolle tuli pari päivää aiemmin mainos Boss'n tuteista 😄

Tajusin vasta tänään, että hapankorputhan on tosiaan ruista! 😩 Mulla ei vatsa oo oikein kestänyt ruista viime vuosina. Teki niin kovasti kuitenkin niitä mieli, että söin muutaman. Katsotaan tuleeko kiukuttelua!

Rv 7 + 5
 
@Welmukka joo, siellä taitaa olla pari superaktiivia, niin moni sit saattaa lähteä mukaan 😄

Mulla algoritmit bongas nyt, että oon raskaana. Tuli eka raskausvaatemainos instassa vastaan. Hauskinta, mitä puolisolle tuli pari päivää aiemmin mainos Boss'n tuteista 😄

Tajusin vasta tänään, että hapankorputhan on tosiaan ruista! 😩 Mulla ei vatsa oo oikein kestänyt ruista viime vuosina. Teki niin kovasti kuitenkin niitä mieli, että söin muutaman. Katsotaan tuleeko kiukuttelua!

Rv 7 + 5
Niistä on olemassa myös kauraversio 👌🏻 Ei tosin yhtä hyvä kuin ruis mutta testaa niitä jos vatsa alkaa perinteisistä kiukuttelemaan 🙂
 
Mä teen töitä lähihoitajana.. Haluaisin koko alalta pois… Jotenkin tuntuu, että heitän nytkin itseni ihan susille kun koronaa on taas paljon ja luonnollisesti kuulun nyt riskiryhmään.. Kotihoidossa suojautuminen on käytännössä aika mahdotonta ja hankalaa ja omalla autolla pitää eessuntaas roijata..
Ei oo etätöitä.. Saikkua otan kyllä herkästi jos tarve tulee ja muutaman päivän olinkin jo tämän olon ja kuvotuksen vuoksi pois. Maski on ihan kamala ! Ja ruokavälit venyy turhan pitkiksi.. En tiedä onko kellekkään kovin optimaalista miettiä mihin oksennan jos lentää.. Asiakkaan vessaan vai ulos vai mihinkä.. Kauhea ajatus..

Tänään on parempi päivä pahoinvoinnin kanssa, ei oikeastaan tunnu lainkaan..
Viikonloppuna kärsin karmeista vatsakouristuksista ja nyt oon ihan hysteerinen, että onkohan kaikki pienellä hyvin. Ei vuotoja, mutta kipu oli kovaa juuri alavatsalla… Pahoinvoinnin häviäminen pelottaa myös, vaikka kai ihan asiaan kuuluvaa, että vaihtelee.

Menen tänään kolmatta kertaa jo varhaisultraan, ei tule mielenrauha muuten. Tämä vauva on meidän neljäs, enkä varmaan kenestäkään aiemmasta näin ole hysterisoinut ainakaan näin alussa..
Toivottavasti kaikki olisi hyvin! Sitten täytyy kyllä rauhoittua ja odotella kiltisti NT-ultraa. Siihenkin on vielä satavuotta 😅

Huhhei..😅 Rv7+4 ??
 
@vauvakuume ♡ voimia! Tuollainen työ tässä ajassa on kyllä melkoista 😶

Täällä eka neuvola käyty. Ihan perusjutut ja kaikkien mahdollisten ajanvarausohjeiden kanssa kotiin. Ihan mukava vanhempi rauhallinen terkka 😊 Seuraavaksi onkin sit labra ja nt-ultra.

Neuvolan mukaan la muuttu 4 päivää aikasemmaks. Ehkä vaihdan sen sit tonne listallekin. Viimeksikin Bava oli oikeasti viikkoa nuorempi, mutta ei laskettua ultrissa kuitenkaan muutettu.

Nyt ois loppupäivä aivan täynnä töitä, niin pitää yrittää asennoitua takas töihin. Haluisin vaan ottaa päikkärit! 😄

Rv 7 + 6 (neuvolan mukaan 8 + 0 🤨)
 
Itsellä onneksi niiin ihana tilanne että olen opintovapaalla, oon ollut kyllä niiiiiiin väsynyt, et en tiiä miten töissä olis jaksanut ( sairaanhoitajana).
Raskausoireet muutoin tosi lievät, väsy ja pieni rintojen arkuus, sekä satunnaiset vatsan ja alaselän nippailut... välillä miettii kyllä et kuinkahan on kun näin lievillä oireilla vielä et onkohan kaikki ok... Perjantaina olisi ultraan aika. Tulee pitkä viikko 🤭😵‍💫

Eka neuvola kanssa käytynä ja nyt ootellaan nt- ultraan aikaa
 
Huhhei mikä vointi ollut tänään 😅 oon päässyt tässä hyvin vähällä vielä, mutta tänään tosiaan eka päivä, kun on etonut ihan huolella ja jouduin lounaasta asti lähinnä istumaan takahuoneessa potemassa vointia. Onneksi ei ollut mitenkään erityisen kiireinen päivä 😅 7+4
 
Mä huomaan että pienen pahoinvoinnin lisäksi mun hajuaisti on jotenkin erityisherkkä. Ei siis pelkkien huononhajuisten asioiden suhteen, vaan hyvätkin tuoksut käy nenään todella voimakkaasti. En normaalisti haista kovin hyvin ja nyt tuntuu että joka nurkalla haisee jokin asia. Aamulla kävin kaupassa niin että siellä oli juuri paistopistettä täydennetty ja meinasin pökertyä siihen tuoreen leivän tuoksuun mikä iski ovelta vastaan. 😁 Ikinä en ole samaa huomannut, vaikka usein haen työeväitä kaupasta samaan aikaan.
 
Itse kärsinyt nyt viime torstaista lähtien kunnon raskauspahoinvoinnista ja oksentelusta, puolison kanssa todettiin ettei esikoisesta ollut ihan näin rajua pahoinvointia. 😅
Tästä syystä tuli myös kerrottua esimiehelle raskaudesta, koska tällä hetkellä pahoinvointi vaikuttaa sen verran omaan työkykyyn. 🙈 Ihanasti otti uutiset ja kehoitti tarvittaessa muokkaamaan omia työpäiviä kevyemmäksi. Jotenkin itselle tuli helpottunut olo, kun ei tarvitse "salailla" raskautta. 😊
 
Heissan kaikille, mä vähän jo varovasti huutelen täältä oven raosta. Tein pari päivää sitten positiivisen raskaustestin, mutta tilanne on aika "outo" tällä hetkellä niin odotan ultraa ennen kuin alan iloita. Heti kuitenkin piti "palata" tänne. Viimeksi olen ollut aktiivinen esikoisen raskauden aikana viimevuoden lopulla.
 
Heissan kaikille, mä vähän jo varovasti huutelen täältä oven raosta. Tein pari päivää sitten positiivisen raskaustestin, mutta tilanne on aika "outo" tällä hetkellä niin odotan ultraa ennen kuin alan iloita. Heti kuitenkin piti "palata" tänne. Viimeksi olen ollut aktiivinen esikoisen raskauden aikana viimevuoden lopulla.
Tervetuloa joukkoon 😊 minusta tässä foorumissa on kiva kun saa anonyymisti nimimerkin takaa jutustella vaikka ns. Tosielämässä tilanne ois outo tai hankala eikä tutuille voi vielä raskausasioista kertoa!
 
Mä oon kyllä kiittänyt tähtiäni, että meillä on joustava työnantaja työntekopaikan suhteen, ja että mulla on joustavat työajat. Sallii sen, että voi ottaa päikkärit keskellä päivää ja pitää yökkimistaukoja niin usein kuin haluaa. Toki eilen meinasi Teams-palaveri keskeytyä, kun alkoi oksettamaan kesken kaiken. Oli vielä vain yksi henkilö mun lisäksi, joten sitten sinnittelin juuri ja juuri palsun loppuun, ennen kuin hanat ns. aukesi :D
 
Takaisin
Top