Lokakuun lörpät

Bettie

Tietävä tietäjä
Tammikuunmammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Toukoäidit 2020
Huhtikuiset 2023
Se on jo lokakuu ja keskustelu täällä senkun hiipuu :sad015

Eilen oli mulla eka physiopilates-tunti :) Oli kivaa ja samal vähän avautu se mitä pilates on, ei siis ollu aiemmin mitään kokemusta. Ryhmä on pieni, mikä on tosi kiva ku ohjaaja ehtii käymää kaikkien luona korjaamas asentoa ja liikerataa jos tekee ne ihan väärin. Ainoo ikävä puoli oli se, että muutama liike tehtii kylkimakuulla ja mun lonkat ei vaan kestä sitä asentoa, sattu niin paljon et teki mieli jättää liikkeet kokonaan tekemättä. Kysyin tunnin lopussa et onko normaalia toi kipu, ni käski ottaa seuraaval kerral paksumman alustan ja lisäks pyyhkeen antamaa lisäpehmikettä. Vielä ku muistais sen et miten hengitetään ja missä kohtaa (liikke ku tehää hengityksen mukaan joko ulos- tai sisäänhengityksen aikana). Odotan jo ens torstaita, silloin uudestaan :) Aattelin kyl maanantaina linnottautua esikon huoneeseen ja kokeilla siel itekseni opittua.
 
Kiitos! :) Kaksikerroksinen rivarin päätyasunto. Makkarit ja sauna, wc ja parvi ylhäällä ja alhaalla keittiö, ruokailutila, olkkari, toinen wc ja eteinen tietty. Sit iso melkein 20 neliöine katettu terassi ja pieni aidattu piha. Terveyskeskus ja leikkipuisto ihan lähellä ja keskustan palvelut parin kilsan päässä eikä helsinkiin aja ku puol tuntia. Et eiköhän tuolla ole hyvä aloittaa oman omaisuuden kasvattaminen ja sit myöhemmin katellaa sitä taloa.. kovasti ois okt haluttu mut tähän päädyttiin näissä olosuhteissa... eikä kyl ollu kallis ja kaikki isot rempat tehty nii ei tartte murehtia...
 
Niin kuulostaa! Me kun mietitään sitä omakotitalon rakennuttamista, niin siinä on piiitkä avioliitto pankin kanssa! :grin
 
Me puhuttiin myös miehen kanssa, että jos joskus tarvitaan lisää tilaa niin rakennettais. nytkin asutaan okt:ssa, mutta meillä on vain 70 m2 tilaa. onneks on oma tontti ja autotalli lisäksi. kaksi remonttia ollaan jo tehty ja seuraavaks olis sitten rakentaminen jos tilantarve yllättää. tässä talossa ollaan niin kauan kun lapsiluku on täynnä.
 
Me rakennutettiin omakotitalo ja tyytyväisiä ollaan oltu :) Hyvä paikka, paljon lapsikamuja tytöille naapurissa, metsä ihan vieressä ja rauhallinen seutu. Mutta kyllä tässä tekemistä on ollut ja tulee olemaan vielä moneksi vuodeksi! Mies on koko kesän tehnyt ahkerasti autotallia ja mä olen keskittynyt kukkien sekä pensaiden istuttamiseen ja niiden hoitamiseen. Juuri tällä viikolla tuli iso multakuorma pihaan. Se levitettiin jo valmiiksi ja ens keväänä sitten taas istutellaan :) Ja kastelutyötä riittää! Onneksi sisäosa meillä on jo ihan valmis.
 
Mies lähti lasten kanssa kauppaan ja mun piti ruveta siivoilemaan. Ja täällä mä vaan lörpöttelen.....:smiley-angelic006
 
Tyynellä on ollu kyl ihan känkkäränkkä-viikko ja sama meno jatkuu vaan. Sitä on opittu kunnolla osottamaa mieltään, jos ei asiat mee oman tahdon mukaan. Nykyää ei enää riitä itku ja lattialle heittäyminen/lyöminen ja pureminen (sitä mikä sattuu olee lähinnä) vaan nyt alotetaan kirkuminen :schocked028. Toisaalta se huvittaa ja naurattaaki, mut pidemmän päälle on kyllä todella uuvuttavaa. Aina ei edes syli meinaa rauhottaa ja lohduttaa pettynyttä lasta :sad001 Mut tietääpä mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja on aikaa panostaa niihin "työkaluihin" mitä voimakastahtonen ja herkkä lapsi tarvitsee tunteiden käsittelyyn ja purkuun. Ja onhan esikkokin uhmakas, itsepäinen ja herkkä, mut Tyyne taitaa olla se "pahempi" tässä asiassa.
 
Mä sanoin miehelle, että mä voin ottaa pihan mikä on vaan hiekalla. :grin No okei, kai sinne jotain nurmikkoo tarvii ja ehkä yks omenapuu ja marjapensas. Mä en ole todellakaan mikään viherpeukalo ja takapihalla tulis olemaan heinäpelto, että eiköhän siinä oo ihan tarpeeks sitä kasvia. :rolleyes:
 
Suviii se heinäpeltohan olis paras kasvualusta lapsille (ainakin omasta kokemuksesta ja muistista ) :wink Ihan parhaat leikit saatii just heinän keskellä (pitkän semmosen), siel me kontattii ja leikittii leijonia viidakossa. Ja sit ihan oikeel heinäpellolla ku heinä oli kaadettu, mut odotti pöyhintää ni siel me sukelleltii ja remuttii. Ihan vähän vaan kutis jälkeenpäin :grin .
 
Meillä kanssa uhmaa löytyy, eilenkin ravintolassa huhuh. Olis pitäny saada vesilasissa läträtä vettä ja ottaa jääpaloja käteen ja koko ajan koitti sen takia nousta tuolista ja huusi kun ei saanut. Kun se ei onnistunu, olis pitäny päästä lattialle leikkimään ja taas hirvee huuto ja venkoilu. Tästä lähin syön vaan paikoissa, joissa on leikkipaikka ja ruuan saa äkkiä, josta pojalle voi antaa käteen jotain mutusteltavaa, et malttaa istua.
 
Kyl se melkee on oltava sellanen paikka mis on se lasten nurkka, pääsee paljon helpommalla :)
 
Suviii se heinäpeltohan olis paras kasvualusta lapsille (ainakin omasta kokemuksesta ja muistista ) :wink Ihan parhaat leikit saatii just heinän keskellä (pitkän semmosen), siel me kontattii ja leikittii leijonia viidakossa. Ja sit ihan oikeel heinäpellolla ku heinä oli kaadettu, mut odotti pöyhintää ni siel me sukelleltii ja remuttii. Ihan vähän vaan kutis jälkeenpäin :grin .

Juu niinhän se on, itekin remunnu pelloilla. :grin Mä kyllä suunnittelin, et josko siihen tekis sit laitumen hevoselle. Talliin ei siitä olis matkaa, ku muutama parisataa metriä. :rolleyes:
 
Esikko oksens viimeyönä kerran, ja sillee lahjakkaasti et tuli iso kasa pestävää :sad001 Ei oo kyl sen jälkee oksentanu, joten luultavasti johtu yskän aiheuttamasta limamäärästä tai sit söi liikaa iltapalalla. No tänää siis vielä kotipäivä ja jos ei tänää ja ens yönä oksenna ni sit jos huomen menis kokeilee hoidossa oloa. Alkaa neiti nimittäin hyppii seinille, ku pitäis levätä ja olla rauhallisesti.
 
Mie olen täällä ihan täpinöissäni ja jännityksessä..lähetään ekaa kertaa HUOM! ekaa kertaa reissuun perjantaina. Ollaan koko viikonloppu Nilsiän Tahkolla. Vuokrattiin siskojen kans sieltä mökki. Likalle riittää ainaski hoitajia niin itelläki mahdollisuus vähä rentoutua..Jännittää vaan et kui tyttö mahtaa nukkua kun on vieras paikka...Ihanaa päästä välillä vaihtaa maisemaa ja ajatella muutaki kun kotia ja töitä..töitä ja kotia.Sooouuuu häpi :)
 
Käytiin tänää hakemassa munataksista ulkokananmunia :wink Eli fb:stä löytyy Munaeggspress en muista oliko yhteen ja siitä on ollu nyt enemmänkii juttua tiedotusvälineissä :) Harmi etteivät ihan luomukanoja ole mut ainaki kanat saa ulkoilla ympärivuoden niin halutessaan :)

Nyt Tyynelläki yrittää olla yskää, ja esikon yskä ei ota kadotakseen. Päivisin on ehkä vähän parempi, mut sit ku pitää juosta ja riehua, ni yöllä se kostautuu :rolleyes:
 
Huhhuh, johan oli reissu! Tuossa muutama tunti sitten tultiin kotiin Kuhmosta ja oli kyllä mukava reissu. Miehen äiti tosiaan mukana, että saatiin sit olla kaksinkin välillä. Santtu nautti niin paljon uimisesta ja ihmeen hyvin otti yötkin hotellissa. Kerran heräs molempien yön aikana, mut nukahti heti, kun sai tutin suuhun. Toinen automatka meni yöllä nukkuessa, mut nyt paluumatkalla oli hereillä eikä mitään ongelmaa. On tuo vaan ihmeellinen hymypoika! :)
 
Takaisin
Top