Lokakuun löpinät

Ei täällä neuvolassa muuta sanottu kuin että 2 viikon ikäisenä aloitetaan D-vitamiinivalmisteen antaminen, ei puhuttu mitään, että voisi asteittain aloittaa :wideyed: Eikä kyllä itsellekään tullut mieleen, että niin voisi tehdä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kanssa edellisten lasten kohdalla d-vit aloitettu pikkuhiljaa annosta nostamalla.

Täällä kanssa on yks yökukkuja ja nyt väsyttää sitten senkin edestä. Ärsyttävää, toivottavasti ens yönä saisi nukuttua.
 
Me siirryttiin esikoisen kans hyvin pian Biomedin Super -D:n käyttäjiksi. Annos on vain 1 tippa, joka sis. 25 mikrogrammaa deetä. Pienestä "yliannoksesta" tuskin on vauvalle haittaa, Suomen suositukset kun on muutenkin niin reippaasti alakanttiin...
 
Onko kukaan tutustunut niihin d vitamiinisuihkeisiin, joiden pitäisi imeytyä suun limakalvoilta. Miten ne poikkeaa normitipoista, aiheuttaako ne vatsaoireita kun kyllähän siitäkin vatsaan päätyy tavaraa.
Mä ainakin ajattelin ruveta antamaan vauvalle d vitamiinisuihketta. Esikoisella oli myös tämä sama käytössä ja myös itselläni on aikuisten versio.
Tätä täytyisi käydä nytkin ostamassa
https://www.nordichealthsprays.fi/Products/17/DLux-Infant
 
Meillä ainakin tuota suihketta myy life ja kärkkäinen. En tiedä saako ihan muistakin luontaistuotekaupoista :) Apteekissa en muista koskaan nähneeni.
 
Mitähän tapahtuu, jos nyt kirjoitan tähän, että poika rauhoittui syönnin jälkeen nukkumaan. Eikös se ole vähän kuin sanoisin jonkin asian ääneen, niin toki iskee jokin katastrofi...
 
Onpa ihana että Kaari sait nukutuksia! :)

Meilläkin oli ohjeistus aloittaa d-tipat pikkuhiljaa. Ensin olikohan 3 tippaa ja siitä pikku hiljaa nostettiin.
Kokeiltiin esikoisen kohdalla yks jos toinen valmiste ja ainoa joka tuntui sopivan oli relatipat, joissa siis maitohappobakteeri samassa ja näitä aiotaan myös kakkoselle antaa.
Tosin, ikääkin alkoi siinä kohin olla jo sen verran että ehkä.masuvaivat ois muutenkin helpottaneet.
 
Meille syntyi tänään erittäin pitkän synnytyksen jälkeen 06:49 "pieni" poika ja meidän esikoisesta tuli isoveli. ❤️
Strategiset mitat 52cm, 4270g ja 36cm oli päänympärys. En ole synnytyskertomusta vielä nähnyt, ei mitään tietoa, ajatusta tai muistikuvaa synnytyksen kokonaiskestosta mutta kamalan rankka se oli. Pidempi kuin esikoisen synnytys. Alateitse synnytin ja synnytys alkoi jo aiemmssa viesteissä mainitsemillani säännöllisen epäsäännöllisillä supistuksilla, jotka lopahtivat vähän väliä. Mutta niillä mentiin ja nyt on palkinto kainalossa! ❤️ Kirjoitan synnytyskertomusta kun olen itsekin hieman enemmän perillä tapahtumien kulusta. :)
Tsemppiä loppuodotukseen teille keillä vauvat vielä masussa!!
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei kans selkä kestä enää pitkiä kävelyjä / jalkeillaan oloja. Vielä n. kk sitten vetelin 10 000 askelta päivässä, toki selkäkipuja oli jo silloin. Nyt oon supertyytyväinen jos saan päivässä 4000 - 5000 rikki pienissä osissa :D Ei vaan selkä ja jalat kestä.
 
Mulla lyhyetkin kävelyt tekee älyttömän paineen tunteen ja säryn johonkin alas, en ees tarkkaan tiedä mihin sattuu mutta sattuu kumminkin. Paikantaisin ehkä johonkin häpyliitoksen lähelle, mutta oikealle puolelle. Ei sitten ihan kauheesti raaski kävellä, mikä sinänsä on harmi kun kai se jonkunlainen aktiivisuus tekis ihan hyvää.
 
No niin, ei muuta kuin tsemppiä täältäkin kullerva, toivottavasti onnistuu! :)
 
On tämä melkoista aikaa... Yöllä taas oli epätoivon ja ärsytyksen tunteita, kun poika vaan huusi vähän väliä, eikä mikään muu hiljentänyt kuin tissi hetkeksi, ja tietenkin se imetys sitten aiheutti lisää huutoa kun vatsaa alkoi uudelleen kipristää :/ Stressiä lisää vielä se, että yritän viimeiseen asti toimia ja jutella vauvalle niin, ettei se ärsytys näy eikä kuulu. Luulen, että vauva jollain tasolla aistii äidin mielenliikkeitä kuitenkin, ja mulle on tärkeää, että vauva tuntisi olonsa turvalliseksi jo pienestä pitäen.

Mutta kaikki se valvomisen aiheuttama veetutus ja ärsytyksen tunteet katoavat, kun katson tuota pientä nukkuvaa, tuhisevaa ihmemiestä, sydän meinaa pakahtua :Heartred

En ole ehtinyt nyt aamullakaan vielä nukkua kuin pari tuntia, kun piti poikaa hoitaa ja seurustella sen kanssa taas pitkän kaavan mukaan. Kun poika sitten vihdoin nukahti, niin piti päivystää verkkokaupan aggregaattitarjousta, joka alkoi nyt aamulla klo 9, ja vaikka kuinka yritin olla nopea, niin en ehtinyt saada klikattua tuotetta ostoskoriin :sad001 Siellä oli siis nettikaupassa 119 kpl:een erä aggregaatteja hintaan 19,90, normaalihinta 119,90. Nyt en sitten ehdi enää kunnolla nukkua ennen pojan seuraavaa heräämistä. Mutta onhan tässä koko päivä aikaa... Onneksi mies ainakin teeskentelee ymmärtävänsä nämä perseellään olevat nukkumisrytmit. Tosin mies nukkuu itsekin päivällä enemmän tai vähemmän.
 
Tsempit täältäkin kullerva! :)
 
Takaisin
Top