Lokakuun löpinät

Täälläkin potkut vahvistuneet päivä päivältä :) Aamulla heräsin kun pikkuinen möyri ja potki aikas lailla ja laitoin käden vatsan päälle ja tuntui ihan selvästi <3 Aivan mahtavaa! Unenpöpperössä juttelin masulle ja sanoin että täytyy sitten illalla potkia vähän että isikin tuntee :)

Olen ostanut paksun fleecehaalarin kokoa 56. Talvihaalarin, jonka saa myös pussiksi, meinasin myös ostaa samaa kokoa. 

Hoitopöytä tuli ostettua kaverilta, täytyy vaan hakea se joku päivä. Ensin en meinannu että hankitaan semmoinen, ekaks mietin että pelkkä hoitotaso minkä voi laittaa pinnasängyn päälle riittää mutta halusin kuitenkin sen koko pöydän ja mieskin oli ihan tyytyväinen siihen päätökseen :D Minkä sille voi jos mieli muuttuu yhtenään :P
 
Meillä on ollu ihan hirveesti kaikennäköistä tapahtumaa täällä. Ensinnäkin sunnuntaina pyydettiin ystäväpariskuntaa kummeiksi ja je suostuivat :) Heille myös tulossaa maaliskuussa toinen lapsi joten hyvin samanikäiset tulee näistä pienistä. Sitten maanantaina kävinkin tutustumassa synnytysvuodeosastoon, kun aamulla alkoi selkää ja alavatsaa/nivusia polttamaan aivan hirveesti. Sain terkkarista lähetteen äitiyspolille ja sieltä mut otettiin osastolle. Selkää ultrattiin ja mullahan oli virtsatiekivi tai ainakin jotain hiekkaa virtsateissä. Sain kipulääkitystä ja olin yhden yön osastolla. Vauvalla oli ja edelleen on kaikki hyvin, mutta kylläpä säihkähdettiin :P Täytyy kyllä kehua että synnärillä oli äärettömän ihanaa henkilökuntaa . Lääkäri sanoi että tää vaiva luultavasti uusiutuu ennen ku vauva syntyy, mut sanoi että saan sitte tulla suoraan osastolle, ei tartte kiertää päivystysten kautta. Sitten kun kotiuduin sairaalasta käväistiin miehen kanssa lastenkirppiksellä ja löydettiin ihan priimat emmaljungan yhdistelmävaunut. Oli kuulemma yhdellä lapsella ollut ja sisällä säilytetty. Hintaa niillä oli 350euroa joten kaupathan niistä tehtiin :) Ei kyllä mitään käytön jälkiä kyllä huomannu ja ohjekirjakin oli tallessa.
 
Apua kun mä en oo ees älynny että on tosiaan talvi ku vaavi tulee pihalle! Pittääpä alkaa jossain vaiheessa metästään pienen pientä haalaria siis :D
Kylläpä mietityttää tosiaan nuo vaunuhommat... Esikoinen on puoltoistavuotta ku vauva syntyy, oisko se sitten jotkut kaksos-yhdistelmä-rattaat? :D Voi apua... Ja meki tosiaan käytiin rakenneultrassa, vielä pitää ens kuussa käyä tarkistaan ku mahalaukkua ei saatu kunnolla katottua ku pikkunen ei ollu nielly tarpeeksi lapsivettä tai jottain. Pikkusisko taitaa tulla isosiskolle kaveriksi :)))) Ei haittaa! <3 Mutta sais niitä poikiaki jossain vaiheessa tulla! :D Mutta niitä aletaan miettimään sitten aikasintaan taas kolmen vuoden päästä ehkä :)
 
Onko joku hakenut jo äitiysavustuksia, päivärahoja pakkauksia ym. kelan tukia? Saitteko tai tiedättekö onko joku jo saanut uuden pakkauksen? Itse täyttelin tässä juuri kelan papereita ja mietiskelin, että viitsiikö vielä postittaa, että saako jo uuden pakkauksen?
 
Uuta äitiyspakettia on alettu jo jakamaan :) Joten pistä menemään vaan! Itsekin aion heti kun saan työnantajalta tarpeelliset paperit :)
 
Minä olen jo täyttänyt ja postittanut kelan ja työnantajan paperit, joten täällä vain odotellaan uutta pakkausta saapuvaksi :)

Meillä alkaa olla hankinnat kasassa, kunhan saataisiin vielä kaikki kotiin asti :D Mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ;) Ystäväpiirissäni on yksi joka myy vaunut, yhdellä lapsella ollut ja säilytetty sisällä. Hoitopöydän ostin yhdeltä toiselta ystävältä, vauvansängyn ja turvakaukalon saan lainaksi veljeltäni :) Oiskohan siinä ollut ne "tärkeimmät"... :)
 
Sain miesystävältä lahjaksi Bola-korun ja täytyi tulla hehkuttamaan sitä tänne! Jos joku ei tiedä niin se on siis sellainen mikä on tarkoitettu raskaana oleville. Korussa on niin pitkä nauha, että se killuu tossa vatsan kohdalla ja siitä siis kuuluu hiljaista helinää, minkä vauvakin ilmeisesti oppii tunnistamaan tutuksi ääneksi. Mun koru on tollainen pyöreä ja täynnä strasseja eli voi kyllä käyttää sitten tulevaisuudessa vaikka ihan tavallisessa ketjussakin :)
 
Takaisin
Top